Minuakin kiinnostaa muiden kokemukset massiivisesta vuodosta ja sen vaikutuksista seuraavaan raskauteen/synnytykseen.
Mulla vauva syntyi suunnitellulla sektiolla, kaikki meni muuten hyvin mutta istukkaa oli jäänyt kohtuun. Sille ei tehty mitään pitkään aikaan, 9 viikkoa kärsin jälkivuodosta ja ravasin useita kertoja lääkärissä ja lopulta tehtiin kohdun tähystys ja samalla poistettiin kuollutta istukkakudosta. Viikko siitä (synnytyksestä siinä vaiheessa jo 3,5kk) alkoi massiivinen vuoto, menin kotikuntani sairaalaan mistä minut laitettiin ambulanssilla yliopistosairaalaan toiseen kaupunkiin. Siellä tekivät kohtuvaltimoiden embolisaation sillä epäily oli av-malformaatiosta. Tätä ei kuitenkaan todettu, lääkäri puhui kohdussa olleesta reiästä vaikka virallisesti vuodon syy jäi epäselväksi. Itse epäilen että tähystystoimenpiteessä tapahtui jokin moka ja kohdun seinämään tuli reikä..
Joka tapauksessa minulle sanottiin että jos vielä joskus raskaaksi tulen, niin heti alusta saakka täytyy olla neuvolan lisäksi seurannat sairaalassa. Jäi kyllä niin pahat traumat etten tiedä uskaltaako toista lasta koskaan yrittääkään..