Marrasmurut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gaiza
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hyvä melela [:)] pääset säkin rentoutumaan nytten.

Meikä raahautu kans, taas kerran, lääkäriin. Eipä löytyny vieläkään syytä verenvuodolle ja kaikki muutenkin ihan hyvin. Lapsivettä tosin ei taida enää vuotaa, koska vuoto ei haise enää imelälle [:)] Niin joo, ja sain antibioottikuurin... joka ehkä auttaa vaivaan, joka mulla saattaa olla [&:] just joo... Selitti jostain bakteeritasapainosta emättimessä ja että mun edellisten kokeitten kohalle oli merkitty kysymysmerkki sen bakteerin kohalle.... ollu kai epäselvät tulokset tms.. No, joka tapauksessa, noista ei kuulemma ole mitään haittaa, mutta JOS toi bakteerien epätasapaino on se mikä mulla aiheuttaa oireita niin se SAATTAA johtaa ennenaikaseen synnytykseen jonka tolla kuurilla EHKÄ voi estää.. *huokaus* Ois varmaan pitäny kuunnella tarkemmin, mutta mun korviin kantautu vaan sanat "ei ainakaan haittaa" ja just nyt oon niin epätoivonen että kokeilen ihan mitä vaan...

Apteekkari muisti ystävällisesti mainita että näitten antibioottien kanssa ei sitten saa juoda alkoholia.. ööh, okei [8D]

Hyvä juttu melela, nyt löhöät vaan sohvalla pari viikkoa luvan kanssa, eikä murehdita niitä töitä [:)]

nobody, toivottavasti tuo kuuri nyt auttaisi, pidetään peukkuja! Niin ja tottahan oisit muuten vetänytkin viikonloppuna hirveät räkäkännit, on se hyvä että muistutti [:D] Mahtoi olla melko pitkät piuhat apteekkarilla!

nobody, saitko flagylia? mulla se ainakin auttoi emätintulehdukseen joka aiheutti mulle supistuksia. sulla tietenkin eri oireita mut toivottavasti auttais!!!!!

hyvä että melela pääsi saikulle levähtelemään [:)]
nobody: toivotaan että tuo kuuri auttaa [:)][:)] huvittava apteekkari kyllä [:D]

eilen tunsin ekan harkkasupparin [:)] sängyssä makasin ja odotin unta. vauva melskasi kovasti ja rauhottu vähäksi aikaa.. sitte tuntu semmonen niinku ite siinä eka ajattelin että jännästippä vauski puskee mahaa vasten [:D] sitte se tuntu jo aika inhottavalta (ei ollu kipeä) ja mietin että ei tää kyllä vauva oo ja kokeilin mahaa ja se oli ihan kova [:)] en tiiä miksi mutta sitte oli ihan älyttömän hyvä fiilis [:D] eka supistus [:)] eilinen oli kyl rankka päivä.. eka neuvola ja sitte kaupoissa kiertelyä ja ilta harrastusten parissa ja olin puoli kuollu ku olin saunassa käyny.. silti uni ei tullu heti vaan valvoin kahteen ainaki [&:]
ja tänää olin töissä!! [:D] tätä mää oon oottanu! nyt on ainakis sunnuntaihin asti töitä [:D] siksiki viime yö meni valvoessa ku jännitin niin paljon [:D]
päätöksetki pajkkauksesta ja rahoista tuli tänää ja pakkaus tulee vissii 2viikon päästä [:)] ei malta oottaa..!

tulipas nyt omia hehkutuksia...sori

Mulle määrättiin Trikozolia ja sen vastapainoks maitohappobakteereja että saadaan bakteeritasapaino oikeinpäin (tai jotain).. luin ton selosteen ni ihan kauhee litania mitä ei saa käyttää samaan aikaan, ikinä tämmösiä antibiootteja syöny [&:] Mutta luotan kuitenkin lääkäriin että ne tosiaan ei oo haitallisia sikiölle, koska muuten en suostuis tämmöseen "arpapeliin"..

Ja joo, tinkerbell84, mulla meni kyl viikonlopun ryyppysuunnitelmat ihan pilalle ton takia [;)] Vähän kyl jäin suu auki et "mitäh??" mutta ehkä se oli vähän hidas tai katto et "onpas tytöllä kaljamaha" [;)]

[:D] Aika hauska kyllä tuo Nobodyn apteekkari [:D] Tajuskohan ite ollenkaan mitä tuli sanottua [:D]

Onks teillä miehet jotenki rajottanu juomista tai lopettanu kokonaan tai ootteko kieltäny? Tuo siis kuulostaa ihan siltä että alkoholisteja kaikki miehet [:D] Mutta ehkäpä ymmärrätte! Mä en oo mitenkän rajoittanu tai muutakaan, meillä mies ottaa sillontällön kaljan ja ehkä kerran kuussa sitte enemmän. Viime viikonloppuna tosiaan enemmän....ja tuli vasta aamulla kotiin naapurista... [&:] No, ei siinä mitään, kunhan pysyis sitte kotona ja ihmisiks ku vauva syntyy [;)] Toki varpajaiset TÄYTYY pitää [;)]

Mulla on tullu nyt kun oon ollu tän viikon töissä, niin selkä kipeeks....aivan tohjona, ylhäältä sekä alhaalta..ei kiva. [:'(]
Vieläki kaks viikkoo neuvolaan ja lääkäriin....olisin ihan jo menossa... [8|] Ja äippäpakkausta odottelen... Päätös tuli jo olikohan maanantai.

Meillä mies juo ihan niinkuin ennenkin mikä ei mua kylläkään haittaa. Ainoa mikä on muuttunut on, että sen jälkeen kun tulin raskaaksi niin ilmoitin että mä en jaksa selvinpäin katella sitä ja sen kavereita räkäkännissä joten saa mennä muualle ryyppäämään. Mua saattais haitata jos se joka viikonloppu riekkuis baareissa ja tulis ihan räkäkännissä kotiin, mutta lähinnä se toisena iltana menee naapuriin soittelee ja ilmestyy puolenyön maissa kotiin, eikä silloinkaan missään hirveessä kännissä oo. Tissutelkoon nyt, vauvan tultua on sitten eri asia [:)]

En tiedä ollaanko me jotenkin erikoisii alle 30 kumpikin miehen kanssa mutta ei juoda. Tai siis mies ei juo juuri koskaan, minähän en tottakai nyt juokaan. Ennen kuin sain esikoisen juotiin joskus ja ei oikeestaan koskaan menty baariin. Oltiin kavereiden luona tai ne oli meillä. Sitten kun aloin esikoista odottaa mieskään ei enää juonu. En kylläkään kieltänyt, mutta jostain syystä ei hänkään enää ottanut kun en minäkään. Nykyään mies saattaa juoda joskus muutaman saunakaljan, mutta se jää siihen. Itse olen tämän raskauden aikana ostanut muutaman 0% siiderin, kun se on vaan niin hyvän makusta. Maistuu hyvältä limsalta. [:D]

Mulle tuli mieleen tosta alkoholittomasta siideristä Alkon pönttö täti. Mies kävi juhannuksena alkossa ostoksilla ja kyseli samalla, et oisko siellä ollu raskaana olevalle eukolle alkoholitonta siideriä/olutta pari tölkkii. Myyjä oli yrittäny tyrkyttää näitä siidereitä, jossa on 0,7 promillee, kun ihan alkoholittomia siel ei ollu ja kun ukko ei niitä kelpuuttanu, ni yritti perustella että "kyllähän nyt pullataikinassakin on tän verran promilleja, et kyllä tätä voi raskaana juoda". Ukko sitte tokas vaan, että "no eipä meillä sitä pullataikinaakaan perkele popsita" [:D]

ohhoh, johan siinä vallan fiksu alkontäti [&:]
Aika hassua että yrittää oikeen tyrkyttää. Kaikkeen sitä törmääkin.

Mun mies ei juuri koskaan juo, ehkä sen 3-4 kertaa vuodessa... Se on yleensä aina se joka on autolla liikkeellä, sitä ei vaan kiinnosta vetää kännejä. Siitä olen oikeen tyytyväinen, joillakin kun tuntuu olevan tapana juoda ne kaljat harvasen päivä.
Joten hän nyt ei ole sen kummemmin lisännyt tai vähentänyt juomista. Mutta varpajaisista on kyllä kiinnostunut. [;)]

Ei ole ollut tarpeen rajoittaa miehen juomista kun ei muutenkaan ota paljoa, pari viskiä viikonloppuna. Viikko sitten tosin olin jopa kuskina kun kultsi lähti juhlimaan työkaverinsa synttäreitä. Minutkin oli toki kutsuttu mutta en jaksanut innostua...
Siiderinhimoon menee mullakin 0,0% tölkki, nykyään harvemin kun eihän tuo mahaparka vedä enää samoin kuin ennen - lasillinen jo täyttää. Mutta on se hyvää!

en oo minäkää rajottanu miehen juomisia.. ei se muutenkaan paljoa juo.
ihmeen hyvää oli holiton siideri [:)] samannäkösestä tölkistä ku join nii piti aina vähänväliä tarkistaa että olihan tää nyt varmasti 0,0% [:D]

[:D]Pakko tulla vähän hehkuttamaan tänne kun ei kukaan täällä kotona innostu nyt tästä!
Kävi tänään tosi hyvä tuuri kun olin kaupungilla ja juuri hikoilemassa sovituskopissa äitiysfarkkujen kanssa. No, puhelin piippasi ja maaliskuussa synnyttänyt työkaveri ilmoitti saaneensa takaisin lainassa olleet käyttämättömät mammafarkkunsa ja ohkaiset kangashousut, että milloinkas olisin maisemissa ja tulisinko kokeilemaan!!! No minä tyttö siitä sinkosin just ja sain loistohousut ja kaupan päälle vielä säkillisen minivaatteita, ihania neutraaleja värejä kun ei vielä tiedetä kumpi tulee niin sopiipahan varmasti[:)]
Ja piti tietysti jo ostaa itsekin vähän lisää kun tuli niin sopivasti tarjouksia kohdalle...tästä se lähtee, hössötys...pitkään sainkin pidettyä itseni "kurissa"[:)]
Vauvanhuoneen remonttikin polkaistaan käyntiin jahka mies töiltään joutaa, tyhjensin jo entiset tavarat alta pois että ei muuta ku hihat heilumaan!

Hmmmm... Soitin tänään TAYSiin kysyäkseni noista supistuksista kun niitä on ihan päivittäin ja tänäänkin oli koko päivän ehkä puolentunnin välein.. Siellä täti vaan ilmotti että on ihan normaalia ja että vasta jos on 10min välein kipeitä ni sitten pitää tehdä asialle jotain. Kysyin vielä uudestaan että ai vaikka niitä on joka ikinen päivä, niin juu, normaalia... Ihmettelen vähän sitä että sitten jotkut otetaan tutkittavaks ja on jopa käsketty jäädä tarkkailuun.. No joo, ehkä se sitten on normaalia mutta kyllä mua vähän huolettaa se että jos kerta harjoitussupistukset valmistelee synnytykseen, ja pehmittää kohdunkaulaa yms niin eikö se sitten jo pehmene kokonaan liian aikasin tai jotain??? [8|] Ihan pihalla.... No, otetaan rauhassa.. Lääkäriin on 1,5 vkoa että kait sielä sitten saan taas mielenrauhan [8|]

Jokos äippäpakkauksia on saatuna? Kauanko meni siitä kun sait päätöksen, siihen että paketti oli postissa? MALTTAMATON [:D]

Mä oon kuullu parilta kaverilta kans että on vähänn huonoja kokemuksia TAYS:sta. Siis vähän saman tyylisiä kun sulla iines, että ei oikein oteta tosissaan/ kuunnella ja anneta kunnon ohjeita. Itekin pitäis siellä synnyttää

Mä sain päätöksen äitiyspakkauksesta maanantaina, ja tänään tuli postista ilmotus että paketti on saapunut, harmittaa kun en kerenny sitä tänään hakeen, mutta huomenna sitten. Sitä odotankin innolla [:)][:D]

mulla supistellut aika paljon viime viikkoina. eilen ihan viiden minuutin välein vaikka vain makasin. alkoi jo huolestuttamaan. huomenna on onneksi lääkäri. epäilen emätintulehdusta, samanlaisia oireita kuin kesäkuussa kun sellainen oli. 

Mullakin supisteli eilen töissä oikein kovasti! Johtunee ehkä siitä että olin kuusi tuntia siivonnu täyttä päätä (kerrossiivojana olin, eilen loppu työt). Ja kaiken kukkuraksi vielä kannoin lasten matkasänkyjä huoneisiin. Oli ihan hullu päivä ja mietin että noni, lapsiki kohta synytyy. [:D] Supistukset olivat kylläkin niitä harjotussuppareita.

Olen ehkä aivan hullu! Tällasella helteellä meikä leipoo muffinsseja! Leivoin toissapäivänäki ja taas tänään. [:D] En mä oikein tiedä mihin noi laittasin ku en niitä yksin jaksa syödä. Pakastin on varteenotettava vaihtoehto. [;)]

sann3: täällä on toinen hullu [8D] viimeviikon helteillä leivoin mokkapaloja ja nyt on pakastin täynnä [:D] hyviltä maistuivat vielä pakastuksenkin jäljiltä [:)] mietin tässä että mitä sitä vielä leipois [:)] tosin ehkä vois nämä leipomis innostukset jättää talveksi ku ei oo ihan näin kuuma [;)][:D] vaan kerkeekö sitä sitte leipoa [8|]

Oispa taitoa leipoa! Ainoa leipomus mitä en kärvennä on pulla. Kaikki muu kärvenee, sama mitä teen tai millä reseptillä [:D] Ja sitä pullaakaan ei ole tullut leivottua vuosiin. Voisi kärventyä nyt jo sekin.. [:)]

Takaisin