Marrasmurut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gaiza
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voimia Nobodylle!

Tulee ihan kateellinen oli, ois niin ihana ollut saada aitiyspakkaus. Olisin tilannut sen Suomesta, mutta nyt kun vauvoja kaksinkappalein tulossa, niin olisi ollut liian tyyris hankittava. Olen laittanu sukulaiset ja ystavat kirppareita kiertamaan, etta saisi muutaman aitiyspakkaukseen kuuluvat jutut, esim. se makuupussi on aivan mahtava.

Kohta puolin taallakin pitaa paperit laittaa eteenpain, lapsenlisaa tulen saamaan n.450-500e/kk, myoskin heti lapsien synnyttya n.630e, taman he saavat myos 4 ja 12 vuotiaina. Ja verottomana. Tulen saamaan puolivuotta tayden palkan, ja siina se sitten on...taalla valitettavasti ei tunneta hoitovapaata tms, joten pitaa tarkaan miettia vuoden jalkeen, mita sita tekee...hoitopaikatkin todella kalliita...siihen menisi melkein kk palkka...no mutta niita sitten pitaa miettia lahempana, kunhan ekana paasee kokemaan arjen kahen vauvan kanssa [:)]

msj, oletko jo loytanyt sopivat kaksostenrattaat?

Tuplin, löydettiin rattaat käytettynä. kuvio ei oo ny ihan mun mieleen, mut hintaa oli si vaan 78 euroa, ja muutenkin tosi siistissä kunnossa, ett päätettiin ett saa kelvata. pakko se vaan on yrittää säästää jossain...
tossa ois kuva niistä

Voimia nobody. Ajattelin aivan samaa kuin Satu, että lähes huono omatunto kun itse olen voinut hyvin ja nauttinut vain olosta. Pienet jomotukset ja kolotukset ei ole mitään moisten rinnalla. Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Täällä on muutto takana. Nyt uudessa kodissa unettomana yritän miettiä mistä aloittaisi tavaroiden purkamisen ja tutustuin äitiyspakkaukseen viimein kun sen muistin kaivaa muuttolaatikoiden seasta [:)] Ihania juttuja siellä kyllä oli ja tuskin malttaa odottaa että pääsee pikkasen huonetta laittamaan. Ensin kuitenkin muut huoneet kuntoon ja maalailuja ennen kuin aarteen kimppuun voi käydä [:)]

Ihanaa vkoloppua kaikille[:)]

Tää nyt ei tänne varsinaisest kuulu mut tulin tännekin hehkuttaa kun tänään pääsee tää mamma ekaa kertaa vähän viihteellä. Siis esikoisen syntymän jälkeen, joo esikoinen on jo 2v... Tarttis kai useemmin ottaa omaa-aikaa. Mennään meinaan miehen kanssa yksille 30-vuotis synttäreille ja omat vanhempani tulevat esikoista hoitamaan. Kerran aikaisemmin ollaan miehen kanssa oltu kaksin ravintolassa syömässä, niin että esikko jäi vanhemmilleni hoitoon. Yhtään yötä en oo ollu esikoisesta erossa. Vähän enne LA vanhempani ovat luvanneet ottaa esikon yökylään, vähän niin kuin "kuivaharjoittelee" koska sitähän ei tiedä milloin se synnytys alkaa... [;)] Tänään kyllä aiotaan tulla kotiin ennen esikoisen nukkumaan menoaikaa, tai siis ainakin minä tulen. Miehestä ei tiedä, jos vaikka innostuu enemmänkin juhlimaan. [:D]

Välillä toivon että mussa ois joku ihan selkee vika ni sais selityksen tälle kaikelle, mutta toisaalta pitäis kai olla vaan ilonen että kaikki on ihan hyvin. Nyt viime aikoina on kyllä jaksaminen ollu aika nollissa.

Tuntuu että täällä päin toi Kelan toiminta on aika kuollutta. Tai ehkä mä vaan odotan ilmotusta ä-pakkauksesta niin kovin että sen takia tuntuu ikuisuudelta.

Mä tääl valvoilen keskel yötä, tuntuu ett tää on tullu mulle jo tavax herätä näihin aikoihin ainaki tunnix(siis kello on nyt n.4.00 aamul), mut neuvolatäti sano ett ihan normaalia ett mitä lähemmäs laskettuaika tulee, ni nukkuminen tulee katkonaisemmaks, kuulemma naisten kroppa on niin fiksu ett opettaa meitä heräilemään yöllä jo nyt...

Tällä viikolla on alkanu tuntuu ett ahdasta tonne mun masuun on tullu, toinen kaveri yrittää oikein huolella punkea kyljetä ulos päällään ja toinen antaa vautia jaloilla toiseen kylkeen...eli ne on alottanu jo yhteistyön äidin kiusaamisen suhteen[:D]

Muuten on ollu olo viel tosi mahtava, mut jalat mulla on NIIN turvonneet. Toivon todella ettei kovat heltaat enää palaa, eilen oltiin rippijuhlissa, ni oli tosi kiva laittaa kiva juhlavaate ja sen kanssa crocsit jalkaan, mutt ei auttanu, ku muut kengät ei mahtunu millään jalkaan...

Nobody, voin vaan kuvitella miltä susta tuntuu, ei osaa muuta sanoa kuin paljon voimia!!! Ja kyllä se äippäpaketti sieltä tulee....

mulla kans jalat aina ihan turvoksissa.. lauantaina oli varsinainen juhlapäivä, ensin oli kaverin häät päivällä, sit siitä suoraan jatkettiin siskon rippijuhliin. otin sit kengät siellä pois ku ei voinu enää pitää, ja illalla laitoin ne takas jalkaan ku lähdettiin kotiin nii eihän ne enää mahtunu :/

Mulla ollu kans ongelmia juhla/korkokenkien kanssa. Tänä kesänä ollut monet juhlat ja mä olen henkeen ja vereen korkkari ihminen. Mutta nytpä kun ne korkkarit laittaa jalkaan niin menee tunti ja jalat rupee pursuileen ulos kun turpoo niin.
Oon sen verran jo antanut periks ittelleni että muuten pidän ihan matalapohjasia mukavia kenkiä, mutta noihin juhliin on ollu pakko aina laittaa korkkarit, ja siitä sitten aina kärsinyt.
Meillä olis taas ens maanantaina kaverin häät, täytyy varmaan olla viisaampi ja jättää korkkarit kotiin [:(]
Muuten ei onneks ole ihan hirveitä turvotuksia ollut, noilla tosi kuumilla ilmoilla tosin hieman oli turvoksissa jalat ja sormet.

eilen ekaa kertaa kaks työkaveri tuli ihan kysymään, että saako ne koskea ja taputella mun masua :D ihastelivat urakalla ja kyselivät että miten jaksan vielä olla töissä :) oon sinnikäs kuulemma :)
työkaveri kertoi, että ei kukaan oo hänen muistaakseen ollu kovin pitkään töissä tuolla vanhainkodissa loppuraskaudesta... kuukautta ennen äippäloman alkamista ovat jääneet pois. mutta minä vaan puuskutan eteempäin siellä vieläki. äippäloma alkaa reilu kuukauden päästä...

Hei!
Saa nähdä onnistuuko tämä. Kauan olen näitä palstoja lueskellu, mutta nyt päätin sitte kirjotella itsekkin.. [:)]
Elikkäs, meillä olis laskettu aika 24.11. Esikoista odotellaan. Itselläni on ikää 17.v. (toivottavasti ette kauhistu että "mikä ihmeen 'teiniäiti' tänne alko kirjotteleen"). En koe itseäni niin sanotuksi teiniäidiksi, vaan nuoreksi äidiksi. :) Lapsi on toivottu ja malttamattomana odotellaan sen tuloa. [:)]

Mielialat heittelee..... [8|] Ensin oon onneni kukkuloilla ja sitten sekaisin huolesta.... [:(] Nyt juuri oon huolestunu mun mahan pienuudesta... Entä jos ei nökkönen kasvakkaan kunnolla tai jos istukka ei toimi kunnolla?? Pelkään ihan hulluna ennenaikaista synnytystä (ainakin taas tänään..) ja nyt oon alkanu pelkään että tihkuu lapsivettä.. Se ei ihan pelkkää kuvitelmaa ole, koska mulla on kyllä pöksyt kosteet pitkin päivää, mutta kun en oikeesti vaan tiedä että hikoilenko töissä niin pahasti vai mikä nyt on.. [:(] Nökkönen kyllä potkii urhoollisesti päivittäin mutta jostain nää huolehtimiset vaan välillä puskee esiin... Neuvola 2vkon päästä. huokaus......[8|]

Tervetuloa sann3!

iines*, jos epäilet että se on lapsivettä niin soitat sun synnytyssairaalaan. Ne sieltä käskee sut tarkistukseen ja samallahan ne sitten ultraa. Testissä menee se 15min eli aikalailla samantien saat tiedon ja jos sulla käy hyvä tuuri ja ultraava lääkäri on mukava, niin kertoilee sulle samalla vauvasta mittoja [:D] Usko pois, parempi se on mennä sinne turhaan kuin murehtia kotona.

Joo okei, hyvä mun on sanoa kun oon taas eilisillasta asti vuotanu verta enkä vaan millään jaksa mennä sinne taas toteemaan et kaikki on hyvin. Tai no, oisin menny tänään ku vuos illasta aamuun 4 siteellistä, mutta yllättäen se tyrehty siinä vaiheessa kun sain itteni sängystä suihkuun ja valmiiks. [&:]

Tervetuloa minunkin puolestani sann3! Ei täällä kukaan älä iän perusteella arvostelemaan, rohkeasti vaan mukaan! Nimim. itsekin 17-vuotiaana esikoisen saanut [;)]

iines* ja nobody, kuulostaa kurjalta, toivottavasti kaikki on molemmilla kunnossa!

Mulla tuli ensimmäisen kerran tämän raskauden aikana veristä vuotoa toissapäivänä. Sitä tuli kylläkin tosi niukasti, mutta kuitenki sen verran että pisti miettimään ja säikähin. En kuitenkaan soittanu sit mihinkään, koska en ollu kipee, eikä sitä jatkunu enää kun pääsin töihin. Noh, eilen sitte töissä alko vihloon masua, ja supisteli. Seki tosin meni aika nopeesti ohi. Tänään oli sitte kolmas iltavuoro, oon tehny 2 yhdeksän tunnin päivää, ja ois vielä 3 aamuvuoroa edessä, mutta päätin tänään että huomenna meen lääkärin juttusille. Selkä ei taida enää kestää, ja kivut huolettaa. Hyvä että sain vaatteet vaihettua työpäivän loputtua nyt yhdeksän maissa, itkua melkeen piti vääntää ku ei saanu housuja kunnolla vaihdettua selkäkivun takia. 

tervetuloa sann3! [:)]

melela, saikulle nyt sieltä! (joo hyvähän se on nyt ite taas puhua :D) ei oo hyvä rääkätä itteensä.

Joko melela kävit lääkärillä??? Jos et niin MARS MARS!!!
Jos tietäisin missä asut tulisin sut ite hakeen ja veisin sinne lääkäriin!!!

Nonii, lekurin juttusilla kävin aamulla. 2 viikkoa sairaslomaa. :)työpaikallaki kaikki opiskelija asiat järjestyny, niitä murehdin siis ihan turhaan :)

Takaisin