Marrasmammat 2009

Josko minäkin 31-vuotias mahdun mukaan. Positiivisen testin tein perjantaina ja uudelleen varmuudeksi sunnuntaina. Tänään vielä vahvistus labrasta, että tietää ettei ole vaan kuvitellut testin plussaa. Kovin on sekava olo vielä. Toisaalta täynnä intoa, toisaalta pelottaa kovasti. Laskettu aika näillä näkymin 19.11. Lievää etovaa oloa havaittavissa.
 
 
 
Vieläkö mahtuu Marrasmammojen joukkoon?!
Viime viikolla tehty pari positiivistä testiä... Ensi viikolla tarttis käydä neuvolassa näyttäytymässä. LA oli tuon laskurin mukaan 13.11.09.
Esikoinen olisi tulossa, ikää itsellä nyt 27, LA:n tienoilla tulee ikää 28 ja mies täyttää ihan kohta 30-v.
Täytyy toivoa, että kaikki menee ookoo. Ei ole oikeastaan ollut mitään oireita, välillä väsyttää normaalia enemmän ja joskus tuntuu, että pissillä saa juosta vähän väliä... Mutta muuten olo on ok.
 
Heips! Täällä yksi mamma lisää [:)] 5.3 tuli positiivinen testi, ja tuon laskurin mukaan laskettuaika olis sit 7.11. Jänskättää aika paljon. Neuvolaan sain ajan huhtikuun alkuun. Eli nyt olis menossa 6+5. Olen siis 29v ja ensimmäinen lapsi tulossa, mies on 27 ja myös hänelle ensimmäinen. Oireet on ollu aika vaihtelevia, muutama päivä testin tekemisen jälkeen oli tosi etova olo, mutta se meni nopeesti ohi. Jonkin aikaa tuntu myös nipistelyt alavatsassa, kohtu ilmeisesti aloitti kasvun. Sen jälkeen on vaan tissit ollu turvoksissa ja kipeet. Piti jo uudet rintsikat käydä ostaa ku entiset kävi ahistaa :) Nyt sit on väsymys tullu, ja koko ajan on kylmä... Mut kaikesta huolimatta, ihanaa ?
 
Hei äitipuoli!

Paljonko maksoitta ultrassa käynnistä ennakkoon??

Sunsuski, niinpä näkyy olevan aikalailla. Itse meinasin huomenna soitella neuvolaan ja kysellä aikoja. Siskolta kyselin millasia oireita sillä oli ollu raskauksien aikana niin kertoi että hajut jotkin olivat tehneet pahaa mutta muuten ei ole ollu huono olo kuin kerran kun oli istunu linja-autossa...siitä päässy niin oksentanu heti pihalle päästyään,mutta muuten ei koskaan...(toivottavasti näin myös mulla :D) turvotusta,närästystä ja muutama eka kuukaus oli kuulemma ollu sellanen ettei ollu yhtään sietänyt miestään,mitään sen tekemisii tai sanomisia ku oli hän kiehunu :). et sellasta.

Välillä vähä hassu olo ja tekee mieli miehelle kertoo oloistaan, mutta ärsyttävänä puolena tässä on se että tää ei oo sille ensimmäinen kerta joten se jo tietää millasta on ja ottaa niin yli lunktisti asiat ja ei oikein ylläty millään. toisaalta olisi niin mukava että voisi kaiken kokea yhdessä ensimmäistä kertaa,mutta ei voi mitään että hänellä on jo lapsi. Tottakai tää ei varmasti kyl oo samanlaista kuin hänellä aikaisemmin, mutta no kuitenkin... (minä ja minun ajatukseni).
 
heippa kaikille,arvelimpa tänne liittyä kun tuntuu niin mukavalta ja tietysti ajankohtaiselta yhteisöltä :D olen siis 21v ja ensimmäistä vauvelia odotan tällä hetkellä, rv 5+0 ja LA 20.11, taitaapi osua samalle päivälle kuin SHAKIRA sinulla [;)]
Ensimmäinen neuvolakin on jo varattu, rv 8. sittenhän se selviää onko siellä masussa mitään eloa ja toivotaan tosiaan että on, sillä lasta on jo jonkun aikaa tässä yritetty.
 Plussaa sain ekan kerran 16 pvä, ja sen jälkeen taisin tehdä joka aamu uuden testin,ei sitä vaan malttamattomana voinut uskoa todeksi [:D] Tunne on kyllä tällä hetkellä sekaisen jännittynyt, odottaa niin ekaa ultraa että saa 100 % varmistuksen.
Onnea siis kaikille plussanneille ja marrasmasuille varsinkin! kertokaa omia kokemuksia, mukava jakaa jonkun toisen samassa tilanteessa olevan kanssa. Itsellä olen huomannut että wc-ssä saa ravata jatkuvaan ja alavatsaa nipistelee todellä inhottavasti [:)] muuten olen vielä aika oireeton ollut..  
 
kaylies, varhaisultra maksoi muistaakseni suuruusluokkaa 100 euroa. Hinta vaihtelee vähän paikkakunnittain, itse kävin Diacorilla. Oli todellakin joka euron arvoinen! Mulla takana yksi kohdun ulkoinen raskaus, joten kävin jo sen vuoksi tarkistamassa, että tällä kertaa kyseessä on todellinen raskaus. Oli se vaan niin ihanaa ja rauhoittavaa nähdä ultrassa sykkivä sydän =)
 
 
 
 
Miulla taisi maksaa 150 euron luokkaa, josta noin puolet jäi itselle maksettavksi Kelakorvausten jälkeen ja kyllä kannatti käydä.
 
Heips! Varmaan vielä yksi odottaja mahtuu mukaan. [:)] Tuossa 17/3 plussasin, ja laskettu aika olisi 13.11. Viime kesästä on yritetty enemmän ja vähemmän ja vihdoin tärppäsi. Itse täytän parin kk päästä 21 ja mieheni pari viikkoa myöhemmin 24. Yhdessä asuttu kolme vuotta ja yhteiseloa takana päälle 5 vuotta. Esikoistamme siis odotan.
 
Eka neuvola on varattu tuonne parin viikon päähän (1.4) enkä millään jaksaisi sinne asti odottaa! Nopeasti haluaisin vain varmistuksen että todella olen raskaana. Se oli niin epätodellista kun sen plussan testissä näin. Ja plussauksen jälkeen en muusta olekaan miehelleni puhunut, taidan olla yli innostunut. [:D] Nyt vain toivon että kaikki menisi hyvin ja marraskuussa olisi pikkunen kuvioissa mukana.
 
Oireita ei hirveästi ole vielä esiintynyt. Pientä nipistelyä alavatsassa ja pieniä kuvotuksen hetkiä. Niin ja pientä rusehtavaa vuotoa, jota säikähdinkin, mutta neuvolasta sanottiin että on ihan normaalia tässä vaiheessa.
 
 
 
 
Voitteko vähän tsempata nyt.. Kaikkia muitakin varmaan hirvittää, mutta mulle on nyt tullu paniikki kohdunulkoisesta raskaudesta. Oon varmaan liikaa lukenu netistä juttuja, mut tuntuu että mulla vatsakipu kohdistuu vaan toiselle puolelle alavatsaa. Mitään vuotoja ei ole, ja kipukin vastaa kuukautiskipua, ehkä hieman lievempää ja poistuu ajoittain. Miten teillä muilla? Onko teillä esiintynyt jonkinlaisia vatsakipuja, ja jos niin minkälaisia? Ens maanantaina neuvola, joten siellä voin sit tilittää tuntojani, mutta hermostuttaa silti. Muuten ei edelleenkään juuri muita oireita, rinnat hieman arat, muttei pahemmin. Valkkaria reilummin ja vessassa saa ehkä vähän useemmin juosta, muttei onneks yöllä kuitenkaan.
 
itsekin pelkään jatkuvaan josko tämä raskaus onkin tuulimuna tai kohdunulkopuolinen,mutta ilmeisesti se kuuluu asiaan ja on ihan normaalia pelätä.  ei vaan malttaisi odottaa huhtikuun puoliväliin jotta pääsee ekaan ultraan. asumme pienellä paikkakunnalla, jossa ei ole mahdollisuutta käydä yksityisellä tarkistuttamassa tilanne. on vaan maltettava odottaa ja toivoa parasta. milloinka teidän mielestä olisi paras aika ruveta kertomaan läheisille ja esim. töissä. parille parhaalle ystävälle olen uskaltanut jo kertoa mutta mielestäni on vielä liian aikaista lähimmäisilleen sanoa mitään,ennen kun saa varmuuden [;)]
jotenkin kun saisi asian pois mielestään edes hetkeksi niin olisi helpompi keskittyä muihin asioihin... [;)]
 
Samanlaisia pelkoja on itsellänikin.. Mitä jos meneekin kesken tai onkin tuulimuna jne. Olen yrittänyt keksiä muuta ajateltavaa ekaan neuvolaan asti, koska ainakin minulla pelko on plussauksen jälkeen ollut päivittäin mielessä. Ja vaikka kuinka yritän miettiä muita asioita niin aina se raskaus on päällimäisenä mielessä.
 
Itsellänikin on silloin tällöin nipstellyt vain toista puolta alavatsassa. Mutta sitä ei esiinny usein. Toivotaan että ei olisi merkki kohdunulkoisesta raskaudesta!
 
Itse olen raskaudesta kertonu parhaimmille ystäville, joista toinen yrittää lasta. Ja sitten parille luotettavalle työkaverille. Muille olen ajatellut ilmoittaa vasta kun rv13 tai yli. Vaikka hankalaahan tämä on olla hiljaa asiasta kun kaikille haluaisi kailottaa! [:)] Se on vaan sitten ikävä lähteä kaikille kertomaan jos keskenmeno yllättää..
 
vielä oli pakko tehdä testi ehkä viidennen kerran [;)] tällä kertaa tein sen mammaksi.fi puikkotestillä ja kahta viivaahan se näytti [;)] on se vaan pakko uskoa!! kuulostaa ehkä todella hölmöltä mutta tälläinen olen[:D] 
 
samaa olen itsekin miettinyt että sitten ei ole kiva kaikille selitellä jos sattuisikin keskenmeno yms. paremmpi kun ei vielä ihan koko suvulle ilmoita [:D]
itsellä on niitä alavatsa kipuja ollut lähes päivittäin nyt noin 5 päivän ajan. vähän niinkuin menkkakipuja mutta kuitenki erilaisia. toivottavasti ei ole merkki mistään poikkeavasta. onko tietoa siitä että näkyisikö raskaustestissä plussa vaikka olisikin mennyt jo kesken? (vähän hölmö kysymys)
eihän tälläistä asiaa voi olla ajattelematta mitenkään, eikä varmaan pidäkään,onhan se sen verran iloinen ja isoa asia naisen elämässä[:D]
mmj: montako rv sinulla jo takana? olet ilmeisesti muutaman viikon minua edellä,vaikka se ei olekaan pitkä aika niin silti tuntuu ikuisuudelta sekin pari viikkoa[:D]
 
Itselläni on nyt 6 viikkoa takana ja 7 alkamassa, ainakin näiden sivujen perusteella. [:)] Tuo on totta että pari viikkoa tuntuu raskaudessa piiitkältä ajalta. Odotan niin innolla sitä hetkeä kun tunnen ensimmäisen kerran pikkuisen liikkeet.. Varmasti sanoinkuvaamattoman hieno tunne. [:)] 
 
Itse ainakin ajattelin kertoilla vanhemmille yms. sukulaisille mahdollisimman "myöhään". Tiedän, että alkaa hössötys, kun olis eka lapsenlapsi tulossa mun vanhemmille ja mä en todellakaan kestä sitä hössötystä... Mies olis innokkaana kertomassa, jo nyt vanhemmilleen yms. Kun plussasin, niin mies lähes ensimmäiseksi kysyi " koska siitä voi kertoa muille?" [:)]
 
samaa odotan minäkin, ja ennen kaikkea sitä että näen pikkuisen olevan kunnossa ja kuulen sydänäänet. sen jälkeen voi varmasti hieman edes rauhoittua. [:D] nyt ei auta kun odottaa, eka neuvola mulla vasta 14.4. [:)]
luulempa että sitä räjähtää itkuun kun/jos ne sydänäänet kuulee ensimmäistä kertaa.. [:)]
 
ALKUPERÄINEN: Katina

Itse ainakin ajattelin kertoilla vanhemmille yms. sukulaisille mahdollisimman "myöhään". Tiedän, että alkaa hössötys, kun olis eka lapsenlapsi tulossa mun vanhemmille ja mä en todellakaan kestä sitä hössötystä... Mies olis innokkaana kertomassa, jo nyt vanhemmilleen yms. Kun plussasin, niin mies lähes ensimmäiseksi kysyi " koska siitä voi kertoa muille?" [:)]

 
[:D] Meillä kans mies sanoi että heti ku neuvolassa varmistuu asia niin hän aikoo kertoa omille vanhemmillensa. Itse sanoin kyllä hänelle että omilleni aion kertoa vasta kun ollaan ns. "turvallisemmilla vesillä". Mutta jos hän haluaa kertoa niin en estele. Vanhempamme eivät kuitenkaan asu samalla paikkakunnalla, eivätkä ole ilman meitä tekemisissä niin eipä tuo haittaa omia suunnitelmiani. [:)]
 
meil on sit toiste päin [:D] mies ei halua huudella kenellekään vielä ennen kun käydään ekassa neuvolassa, väittää ettei ole vielä kellekkään kaverilleen kertonut[:D] minä taas voisin huudella jo jokaiselle,mutta ei sitä ihan vielä kehtaa [:)]
sitten se melkein suuttuu kun tietää että olen jollekin kertonut.. joku on kenties vähän sekaisin vielä uutisesta,hyvällä tavalla! [:)]
 
Mahtaisko joku teistä osata tehdä meistä sellaisen hienon pinkan kuin muissakin ketjuissa on, josta olisi helppo katsoa montako meitä jo on ja milloin on kenenkin la.
 
Itse olen niin avuton näissä tietokonejutuissa, että listauksen toki saan mutten osaa hakea noita hienoja kuvia ym. siihe mukaan.
 
Itsellä alkaa olot ilmeisesti painaa...on niin pirun huono olo. Kahvikaan ei oikein enää maistu ja kissan ruokkiminen on kamalaa, kun se ruoka haisee niin järkylle. Ummetuksesta en ole aiemmin kärsinyt, mutta eilen koin ilmeisesti senkin tunteen. Lähdin töistäkin aikaisemmin pois kun oli niin järkyttävä olo, nukuin pari tuntia ja hiilihapon avulla sain suolen tyhjenemään ja maailma kirkastui heti sen jälkeen. Tänään 7+0 ja toivoisin, että jos pitää olla paha olo niin tulisi sitten varrella ettei tarvitsisi yrittää töissä olla "pirteänä" vaan saisi potea kotona.
 
Itse kerroin muutamalle läheseille ystävälle,jotta voin hössöttää niille ja puhua omista tunteista, varsinkin kun muutamalla on jo lapsi. Siskolle kerroin koska halusin tietää että millaiset oireet hänellä on ollut ja toisaalta saan häneltä tukea omiin pelkoihini. Mies ei ole vielä kertonut kellekkää ja tuskin vielä pitkään aikaan kertookaan. Sanoi haluavansa nauttia tiedosta vielä itse. Perheelle kerron ja muille kavereille vasta äitien päivän jälkeen, jos sinne asti vielä päästään.

Miehen mielestä hössötän liikaa ja liia innokkaasti kun mietin illalla kaikkia käytännön juttuja että mistä hommata mitäkin tavaraa jne. Ei meinannu ymmärtää että minun on pakko suunnitella huolellisesti etukäteen, jotta olen varma siitä mitä sitten haluan sitten kun aika on otollinen tavaran hankintaan. Yleensäkkii suunnittelen asioita ja mietin ja haaveilen etukäteen paljonkin, sitten on helpompaa kun tietää mitä haluaa ja mistä niin ei sitten tartte ehtiä kissojen ja koirien kanssa. Ite olen varautunut pahimpaan etten pettyisi niin pahasti, mutta eihä tuo mies meinna sitä tajuta enne ku pitkä posmituksen jälkeen.

Nyt olen itse saanut juosta vessassa ja väsyny oon koko ajan, hyvä että jaksaa kättä nostaa, lievää kuvotusta välillä mutta vain lievää, välillä tuntuu kuin menkat alkais mutta se tarkoittaakin sitä että olis parempi lähtee jo vessaan päin ja rinnat ovat hellät ja oikeastaan parin päivän aikana kipeytyneet nyt aika aroiksi.

Sitä minä vaan mietin että mitenkäs sitten lääkkeiden kanssa?..kohta alkaa siitepöly kausi ja en yleensä pärjää ilman allergialääkkeitä ja nenäsumutteita...että miten niiden kanssa...Kun jo nyt tekee tuo hiekkapöly mulle oireita.
 
Takaisin
Top