Marraskuun turinat

Lohdullista kuulla että joku muukin uskaltaa myöntää tämän olevan raskasta, en nimittäin myöskään osannut odottaa vauva-arjen olevan näinkin raskasta, välillä tosiaan kaipaisi koko yön kestäviä yöunia...

Mäkin olen antanut meidän tytölle tuota cuplaton:ta, en osaa sanoa onko ollut avuksi mutta ei hänellä vaikuttaisi pahemmin maha vaivaavan. 

Meillä on jostain syystä hienosti alkanut unirytmi lähtenyt luisumaan ihan pieleen (ainakin minun mielestä!) Aikasemmin tyttö nukahti n. 22.00 ja nyt iltaisin on kauheaa taistelua unta vastaan, itkua ja hyssyttämistä. Ja kun hän nukahtaa niin uni on melko levotonta ja "äänekästä" eli väliin hieman yninää & kitinää, huoh! En tiedä onko tähän mitään konstia auttaa toista nukkumaan paremmin..? Ajattelin yrittää rytmittää päiväunia niin että tokat päikkärit ois vain n. tunnin ja päättyis 18.00 aikaan, jos siinä ois illalle sopiva määrä valvomista ennen yötä. En tiedä onnistuuko tällainen "kellon kääntäminen" mutta ajattelin yrittää.
 
Hei! Meilläkin vietetään ristiäisiä la 3.12! Juhlien järjesteleminen on hieman hankalaa, kun poika ei päivisin pitkiä unia nuku. Sitten kun mies tulee töistä, niin olen itse jo niin väsynyt ettei siivoaminen tai leipominen oikein innosta... Tänä iltana tulee pappi käymään. Kai sitä ehtis ennen sitä jotain leipoa, niin sais pappikin kahvia juodakseen ja jotain tarjottavaa sen kanssa. Ajattelin ihan pullaa tehdä, kun kokeilen osaisinko letittää pullapitkoa... Ei kai siinä kastejuhlassa seitsemää eri sorttia tarvitse olla. Olen tilannut täytekakun valmiina pitopalvelusta, koska en ole mikään kakkumestari ja suuren kakun tekeminen on aika haasteellista. Ei mulla ois niin suurta vuokaakaan. Itse aion perjantaina väkertää voileipäkakun, johon mulla on hyväksi havaittu ohje. Mies saa onneksi sen päivän vapaaksi töistä.

Kirjoittelisin tänne mielellään, jos täällä on muitakin... Olen ulkona facebook-ryhmistä, kun vasta löysin tälle palstalle... Poika on nyt viiden viikon ikäinen. Hän on temperamentiltaan hyvin rauhallinen eikä paljon huuda. Herätessään ähisee ja puhisee. Yöt on alkanut sujua onneksi nyt hyvin. Vauvan yö alkaa kahdeltatoista ja noin yhdeksään asti nukkuu, syö kerran tai kaksi. Ihmettelen sitä, kun vauva on alkanut puklauttamaan maitoa, vaikka imee maidon rinnasta. Eikö vauva osaa itse annostella?  Ehkä sitä tulee liian runsaasti. Jos en saa vauvaa röyhtäsemään niin maitoa tulee ulos vielä enemmän. Olen yrittänyt röyhtäyttää niin, ettei vauvan mahaa ainakaan paina mikään. Ei tuosta muuta haittaa ole kuin, että jos ei osaa ennakoida, niin saa vaihtaa vauvalle ja itsellekin kuivia vaatteita päivän mittaan.

Onko täällä muita kestovaippojen käyttäjiä? Miten on sujunut? Meillä on käytössä sekä kertakäyttöiset ja kestot. Kestovaipat ovat all in one-tyyppisiä. Ne ovat käytössä vain päivällä ja jonkin verran on ollut ongelmia sen suhteen, että ne falskaa..? Ilmeisesti ne ovat hieman isoja vielä. Poika painaa n.5kg.
 
Hei Neljän äiti!

Tuo pulauttelu voi johtua refluksivaivasta, jolloin ei ole välttämättä kyse siitä että masussa olisi liikaa maitoa. Kysäiseppä neuvolasta voisiko päästä tutkimuksiin. Jos pulauttelee paljonkin ja usein niin ehdottomasti kysäise! Mun pikkumies ei pulauttele kuin ihan pikkuruisen ja vain tosi harvoin, ei edes joka toinen päivä. Toki jonkun verran pulauttelu on ihan normaalia, mutta ei se haittaa jos tutkitaan.

Tosiaan kyllä täällä pyörii porukkaa juttelemassa asioista. Kannattaa käydä vilkaisemassa aina välillä että mistä milloinkin puhellaan. :) Yritetään yhdessä saada näitä palstoja hereille.
 
Hei hiiri82!
Kiitos sulle neuvoista. Tämä on minulle aika outoa, mutta enemmän tämä pulauttelee kuin kukaan muista lapsistani vauvana. Joskus tuntuu, että aika paljonkin tulee maitoa takaisin. Toivottavasti ei ruoka-allergiaa ois... Tiedän, että äidinmaidon välitykselläkin lapsi saattaa saada oireita. Meillä on ollut vaikeasti allerginen vauva, joten maidoton ja vehnätön imetysdieetti on tuttu ja se oli kyllä rankka äidillekin. Pitääpä puhua neuvolassa. Harmi vaan, kun 2kk lääkärinneuvola ei ole meillä kuin vain tavallinen neuvolakäynti, koska neuvolalääkärille ei enää saanut aikoja! Tuleehan siinä joulunpyhät ym. mutta silti... kyllä kai koko maassa pitäisi kaikkia kohdella samanarvoisesti neuvolapalvelujen suhteen.... Terveydenhoitajakin on juuri vaihtumassa, että ei ole mitään hyvää luottamuksellista suhdetta sinnepäin..
 
Heippa!

Minä kanssa mietin voisko olla tuota refluksia.. Aikasemmin jo kattelin netistä kaikenlaista (ei kannattais :D). 
Tyttö hikkas jo vatsassa todella paljon ja hikkaa edelleen. Välillä jopa 20 min saattaa kestää kerrallaan.
Satunnaisesti myös (pari kolme kertaa?)  pulautellu "kaarimaisesti" niin, että ollaan  sitten molemmat yltäpäältä siinä, sitä siis todellakin tulee. 

Täytyy varmaan kysästä seuraavaks neuvolassa.
 
Takaisin
Top