Marraskuun Sutinat!

Lyhyt viesti: olen KESÄLOMALLA! Eli nyt loppui vanhempainvapaa (siirsin viimeiset 12 pvää miehelle isyyskuukaudeksi). Nyt "lomaillaan" sitten urakalla. Missä on mun sateenvarjodrinkki?
 
mulla loppuu vanhempainloma kanssa kohta puoliin ja sitten mies onki isyyslomalla sopivasti joulukuun :) ja sitten sen jälkee alkaaki kotihoidontuki pyörimään mulla.. kun päivähoitopaikkaa ei ollu läheisessä päiväkodissa :( oishan sitä ollu kiva lähteä tienaamaan töihin. No mies hoitakoon sitten työhommat ja minä pojan niin kauan kunnes vapautuu päivähoitopaikka pojalle.

Ja kylläpä toi poitsu osaa kaikkea. Pyrkii seisomaan tukea vasten.. ja konttaamisasentokin on ollu mut ei vielä oo liikkeelle siitä lähteny. hyvä kun perässä pysyy.. :) 
Ja nyt on ruvennu kovasti itse suunnittelemaan joulua.. yleensä en ole jouluihmisiä. Mut kai se on poikaa varten yritettävä edes jotain kivaa jouluksi keksiä. 
 

Dreamer88: kunnan on  lain mukaan pystyttävä järjestämään kunnallista päivähoitoa. Ellei päiväkodista niin sitten tulee kotiin hoitaja. Ainakin tämä on tilanne H:kissä.

Meitin herra myös seisoo konttausasennossa. Myös alaspäin kääntyvä koira - jooga-asento (karhunasento) on jokapäivästä hupia. Ei ole vielä pyrkinyt seisomaan. Onneksi.

 
Hyvää kesälomaa Jenni, onhan aika kesäisen lämmin ainakin...!

Kadonneen ruokahalun metsästys on loppu tältä erää, Olivia syö jo ihan kunnolla!! Siis että voi ihminen olla iloinen! Ihan koko pikkupurkki ruokaa meni eilen päivälliseksi ja noin 3/4 isosta purkista hedelmäsosetta lounasaikaan. Wau! Puuroakin illalla varmaan desi. Ainakin yksi murhe vähemmän. emoticon

Neiti nousee tukea vasten seisomaan, ottaa konttaus-, ja karhukävelyasentoja ja puhelee mm. äiti, isi, vauva, tissi, ei, (lam)ppu. Ja ryömii lujaa!! Hiki päässä saa mennä perässä. Tahtoa löytyy kuin pienessä kylässä ja annas olla jos ei mene asiat niin kuin hän haluaa. Selkä kaarelle, huutaa, nipistää, puree, nitkuttaa jalkoja...! Rakastaisi syödä paperia, mutta eipä nyt viitsi antaa syödä kuitenkaan, siitä saa suurimmat raivarit. Ei-sana on ikävän tuttu sana meillä nykyään, ilmankos tuo on senkin oppinut.

Yöllä sama meno jatkuu, eli haluaisi opetella liikkumista (ja puhumista) ihan mihin aikaan tahansa. Viime yönä mm. lukuisten konttausharjoitusten lisäksi huudahti kello 3 "äiti!" Äiti oli vähän väsynyt vastaamaan...Ja aamulla onneksi "vasta" klo 6.30 kieri isänsä viereen ja supatti "isi". Ja sitten aloitti parrasta repimisen isänsä iloksi. Onhan menoa ja meininkiä.

Vaikuttiko normaaliaikaan siirtyminen rytmeihin muilla?

 
Hyvää kesälomaa Jenni :D

Joo niin se vaan tuo aika menee nopsaa, kun 18.11 alkaa työt :O
Isi jää tytön kans kotiin ja ainakin näin alustavasti ollaan mietitty että on joko kevääseen/kesään asti tytön kans kotona, sitten minä jäisin joksikin aikaa hoitovapaalle ja sen jälkeen tyttö menisi tarhaan tai perhepäivähoitoon. :) Katsoo nyt,aikaa vielä on..

Täälläkin ryömitään tuhatta ja sataa, koko ajan saa olla perässä  Nousee polvilleen kaikkea vasten, onneksi ei vielä seiso :D Kaukosäädin, lehdet ja johdot ovat kaikista mielenkiintoisempia, mutta kyllä jotku lelutkin kelpaavat ;)
Aika hyvin viihtyy itsekseenkin,että äiti ehtii hyvin siivota, syödä jne :)
Pihalla ollaan käyty kiikkumassa, tykkää aivan hulluna.
Vauvauinnissa ollaan käyty joku 10 kertaa, ja sukellettu on monta kertaa ja viimekerralla oli valokuvaus :) Loistavia kuvia tuli!

Täällä vaikutti kellojen siirto uniin sen verran, kun ennen on ollut yöunet 21-09 niin nyt herää 08, joka on oikeestaan ihan hyvä :) Jotenkin tuo klo 9 oli liian "myöhään". Mutta muuten rytmit säilyneet samoina kuukausia. Päivällä nukutaan klo 10.30-12 ja klo 15-17.

Ja joulu on kohta,ihanaa! :) Olen jouluihminen, mutta en hukuta kotiamme silti joulutavaroihin. :D Kynttelikkö ja kynttilöitä sekä muutama tonttu-ukko ikkunanlaudalle. Joulua vietämme minun äitini luona ja käymme myös miehen äitin ja isän luona.
Joulupäivänä käymme myös minun isäni luona :)
Oi jouluruokia, lanttulaatikkoa, kinkkua jne nam :)

Miten teillä nukkumishommat, nukkuvatko vauvelit teidän vanhempien makuuhuoneessa?
Oon tässä mietiskellyt kun nuo työt alkavat,että pitänee siirtää tyttö omaan huoneeseen nukkumaan koska mulla on paljon aamuvuoroja jolloin herätys klo 6-7 aikaan, niin ettei tyttö sitten heräis kellon soittoon, vai heräisköhän tuo? :)
 

Tänään näin ekan hampaan!! Ja taitaa tulla 2 samalla. Poikaa ei vaikuta mitenkään. Nyt hän vaan puree meitä vielä enemmän.

Poika nukkuu omassa huoneessa, jo 3,5 kk siirrettiin hänet. Hän on nukkunut läpi yön (n 19:30 - 6:30) jo n 2 kk kun lopetin yöimetyksen. Nyt imetys on kokonaan loppu. Joskus haluaa herätä jo aikaisemmin, mutta kun en reagoi hänen valituksiin, niin simahtaa n 30 min päästä uudestaan. Kellojen siirto sekoitti pakkaa jonkin verran, mutta nyt ollaan jo takas normirytmissä.

Nyt kylpyyn ja ekaa kertaa hampaiden pesuun!

 
Olkaapa onnellisia, kun vauvanne eivät vielä pahemmin konttaile/liiku. Meidän muksulla ikää vajaa 8kk ja kuukausi on kontattu ja karhukävelty, pari viikkoa noustu seisomaan ja viikon verran kävelty tuen kanssa. En tiedä, että mistä lapsukainen moisen kiireen itselleen kehitti. Nukkumaan ei suostu millään, kun koko ajan nousee sängyssään seisomaan. Nukuttamiseen menee siis helposti 1½ tuntia. Ajateltiin nyt kokeilla, että mitä tapahtuu, jos annetaankin nukkua vain yhdet päiväunet. Tänään eka kokeilu ja todella toivon, että nyt menisi helpommin nukkumaan. Mites muilla, monillako päikkäreillä mennään? Meillä muuten koko perhe nukkuu samassa huoneessa. Koen tämän helpoimmaksi ratkaisuksi. Eikä meillä ainakaan ole haitannut, jos herätyskello soi. :)

Mutta nyt on näköjään riennettävä taas tuholaisen perään. :D
 

Mymmeli: mitä te teette kun nukutatte? Mielenkiinnosta vaan ajattelin. Me vaan laitetaan Casper sänkyyn, se möyrii ja ihmettelee, vetää soittorasiaa, ja simahtaa. Emme käy huoneessa lainkaan. Halusin jopa tietää mitä hän siellä puuhaa, niin päikkäreille kun laitoin, pistin läppärini jossa on web camera pinniksen viereen. Nauhoitin koko nukkumisen, ja oli kuulkaas niin hauskaa katsoa hänen puuhastelua :)

Meillä siirryttiin n kuukausi sitten kahteen päikkäriin. Aamupäivällä n 9:30 - 10:30 ja sitten iltapäivä n 15 - 16:30. Toki ajat pikkasen heittää. Yöunet n 19:30 - 6:30.

Oon ihan tyytyväinen että herra rauhassa kehittyy ja ottaa aikansa ennenkuin alkaa sen enempää kontata tai nousta seisomaan. Ilmeisesti herra on ihan samaa mieltä. Mutta nopee se on kuitenkin!

 
Meillä nukutaan perhepedissä. Unirytmi muuttui vähän nyt kun tämä idioottimainen kellojen kanssa häsellys taas tuli.
Illalla 19-20 välillä menee nukkumaan ja herää aamulla 6-7 välillä. Kesäaikaan useimmin lähempänä seitsemää, nyt kuutta. Murr.
Päikkärit pysyneet pitkään samoina. Edelleen pakko laittaa kolmille unille, muuten on kiukkuinen. Aamulla menee 8.30-9 ekoille, päivällä 12.30-14 maissa seuraavat ja iltapäivällä vielä yhdet 16-17 maissa. Kaikki unet ovat noin 45 minuuttia tai jopa 1,5 tuntia pitkiä.

Olivia seisoo nyt melkein omilla jaloillaan, ei vielä ihan hiffaa kuinka käveltäis kärryn kanssa, jalat vaan nitkuttaa. Sohvaa vasten saattaa tepastella sivuttain kun haluaa kaukosäätimet hyppysiinsä. Eilen hän istui pienen korokkeen päällä ja yhtäkkiä nousi itsekseen siitä seisomaan! Kun ei ole tasapaino vielä ihan kunnossa oli kiire saada kiinni kainaloista ettei kaatunut.

Ja kyllä reuhaa yöllä, viime yönä oli taas poikittain pinnasängyllä ja meidän sängyllä... Ja puhkeaa puhumaan usein..."Äiti!" kuten myös viime yönä kello 24... Konttaa, ottaa karhukävelyasentoja ja ryömiä möyrii. Emme silti halua laittaa noin pientä nukkumaan erilleen vanhemmistaan. Imetän myös vielä yöt ja päivät.

Ihanaa! Joulu tulee! Tänä vuonna menemme jouluaattona (tai jo aaton aattona) miehen vanhemmille. Joulupäivänä olemme minun vanhempieni luona. Aivan upeeta kun on nyt vauva!!! Niin mahtavaa kun hän jo ymmärtää niin paljon että lelut ja muu joululahjahauskuus tulevat varmasti ilahduttamaan. Saas nähdä, mitä tämä mamma ehtii/jaksaa tehdä. Jouluvalot laitan ainakin, niitä ilman ei tule kunnon fiilistä. Ja kuusi hankitaan aivan varmasti, jätetään vaan lasipallot väliin, kun kaipa tuo saattaa kävellä jouluna...Ei sitten satu pahempia vahinkoja.

 
Noin pari kuukautta taaksepäin kun tyttö nukkui vielä 3 päiväunet, niin alkoi olemaan työn ja tuskan takana saada hänet niille viimesille unille..
Varmaan tunnin prosessi oli aina tämä viimesille unille laitto.
Enkä tajunnut sitten millään että eipä se tyttö niitä välttämättä enää tarvitse :D
No sitten tosiaan kun jätettiin ne viimeset unet pois niin johan alkoi homma toimimaan!
Nyt nukahtaa kaksille päiväunilleen heti.

Eilen aloin miettimään semmoista asiaa, kun annan tytölle aina ennen unia sylissäni unimaidon, että pitäisiköhän alkaa pikkuhiljaa jättämään ne pois..
Esim. ensin päiväunilta jättäis sen pois.
Siis sen takia että olisi varmaan tässä vaiheessa helpompaa luopua kyseisestä tavasta ja nukahtaisikin varmasti ilman pulloa unille, mutta siitä on tullut sellainen tapa meille.. :)
Sitten kun hampaita alkaa tulemaan, niin eihän sitä voi enää yöunille mennessään antaa unimaitoa kun on hampaat pesty ;)
Se siinä on vaan ongelmana kun yleensä ruoan jälkeen tytölle ei maistu kuin pieni tilkka maitoa/vettä, että miten sais sitten sen ruoan kans juomaan nuo maidot mitkä yleensä juo unille mennessään..
Olikohan selitetty liian vaikeasti :D


 
Jenni74: Mekin jätettiin aikaisemmin vain omaan sänkyyn ja nukahti sinne vähän aikaa pyörittyään. Mutta nyt ei tulisi mieleenkään. Kun nousee siis koko ajan seisomaan ja väsyneenä sitten kaatuilee siellä ja pari kertaa on jo päänsä lyönyt. En uskalla yksinkertaisesti enää jättää sinne yksin. :/ Nyt ollaan sitten todettu parhaimmaksi keinoksi nukuttaa viereen ja siirtää siitä sitten omaan sänkyyn. Tai välillä nukutan tissille. Ja siis lapsukainen saattaa olla todella väsynyt, kun hänet vie sänkyyn, mutta sitten siellä sängyssä tuntuu vain piristyvän. Olen kuulma itse ollut aikoinaan ihan samanlainen... :D

Ja ei muuten toiminut ollenkaan tuo yhdet päikkärit. :D Palataan siis takaisin kaksiin. On vaan noillekin unille niin vaikea saada..

Meillä ei vielä selviä sanoja tule. Poppa on "popph" ja bumbo on "mmmbo" jne. :D

Mites muuten te, jotka vielä imetätte, kuinka kauan meinaatte jatkaa? Kun itse täällä meinasin ainakin sinne vuoden ikään asti, mikä on joissain aiheuttanut jopa paheksuntaa.  Mitä en kyllä ymmärrä lainkaan...

Oletteko muuten huomanneet, että millainen luonne lapsillanne on? Kun itse täällä vielä vähän pohdin, että onko tämä meidän lapsukainen kärsivällinen vai kärsimätön. :D Aikamoinen vekkuli tuo kyllä ainakin on ja koko ajan on pilkerrä silmäkulmassa ja kaikkia pitäisi hauskuuttaa. <3
 
Täällä loppuu virallisesti vanhempainvapaa 15.11, josta jään hoitovapaalle ainaski vuoden loppuun. Tammikuussa aloitan opiskelut, ja olen harkinnut keikkatyötä siinä sivussa. Jos voisin sillä tavoin jatkaa hoitovapaata. Kun hoitoraha on sen hieman alle 300 ja opintotuki saman verran niin tienata saisin n. toiset 300/kk jottei opintotuen tuloraja ylittyisi. Joten viikonloppu ja iltatyöt varmaan riittäisivät.. Mutta täytyy vielä miehen kanssa puhua.

Liikkumisesta oli taas puhetta. Meilläki mennään kyllä vauhdilla! Yhdessä kun kottailemme lattialla niin kyllä tuo neiti menee yhtä kovaa ellei kovempaakin kuin äitinsä Saa perässä juosta koko ajan. Polvilteen nousee tukea vasten ja pysyy siinä hienosti hetken ilman tukeakin. Nyt ruvennut toista jalkaa siirtämään polvilta seisontaan eli kohta siirrytään harjoittelemaan seisomista. ;)

_Mymmeli_: Nukutettaessa meidänkin neiti nousee jatkuvasti polvilteen laitaa vasten ja sitten väsyneenä kaatuillaan ja pää vaan kolisee. Ja siitähän seuraa sitten itku kun sattui.. Joten seison vieressä niin kauan että nukahtaa. Tai sitten pyöritään meidän sängyssä siihen nuktamispisteeseen saakka.

Päikkärit: Kahdet päikkärit nukutaan. Aamupäivästä n.11-12 aikoihin 30min-1h ja iltapäivästä n.15-16 aikoihin 1h-1,5h.

Imetys: Jatkan varmaan myös sinne vuoden ikään.

Luonne: Olen myös pähkäillyt asiaa.. Meillä vieraat kehuvat kuinka rauhallinen neiti on. Mutta kotona jos jokin asia ei mene neidin mielen mukaan niin tulee kiukku. J helposti reagoi asioihin itkulla, on siis herkkä. Mutta myös kovin päättäväinen ja määrätietoinen.
 

Heissan pitkästä aikaa!

Kyllä aika tosiaan menee nopeaan, kohta meidän pikku neiti on jo 8kk.

Taitaa meillä tuo motorinen kehitys tulla ensin ja puheen kehitys myöhemmin. Koska sanoja ei tule minkään moisia. Vaan jotain mäm-mäm-mää ja joskus ätä, mutta tuskin tarkoittaa äitiä. Lamppua ollaan yritetty opettaa, mutta ei se ainakaan vielä mene jakeluun. Oman nimensä tunnistaa ja ymmärtää ei sanan. 

Mutta liikkuminen on sitten ihan toinen juttu. Meillä on kontattu jo pitkään, myös seistään ja kävellään tukea vasten. Ja nousee hienosti istumaan ilman tukea.

Hampaita on jo 8 kpl. Tuli 4 uutta hammasta kerralla ja se kyllä näkyi yölevottomuutena ja ruokahaluttomuutena pari päivää. Ensimmäinen kunnon flunssa sairastettiin muutama viikko sitten. Kolme päivää oli korkea kuume ja vieläkin öisin yskii aika lailla, mutta pikkuhiljaa palaillaan normaaliin arkeen.

Ruoka on alkanut maistumaan oikein urakalla. Syö jo isompia annoksia kun 2,5-vuotias siskonsa. Maito on myös alkanut uppoamaan nokkamukista. Helpottavaa, sillä jo pelkäsin että miten käy, jos itsellä maidontulo lakkaa. Imetän siis edelleen, mutta aika vähäistä on... oisko jotain 3-4kertaa vuorokaudessa. Toistaiseksi on maitoa piisannut. En ole sen kummemmin ajatellut kauanko jatkan, mutta varmaan niin kauan kun maitoa riittää ja tytöllä riittää kiinnostusta tissittelyyn.

Meillä neiti siirtyi omaan huoneeseen puolivuotiaana ja ihan hyvin on mennyt. Itse nukun paremmin kun en kuule jokaista pientä ininää. Nyt kipeänä ollessa ja hampaiden tulon myötä tyttö on heräillyt useammin, mutta normisti herää kerran tai ei ollenkaan yön aikana. Nukkumaan mennään 20.30 ja herätään 6.30-8.00 välillä. Päiväunien suhteen ei edelleenkään ole mitään rytmiä, huoh! Joka päivä yritän saada ainakin yksille pidemmille unille ulos vaunuihin. Joskus nukkuu vajaan tunnin ja joskus kolme tuntia, kuten tänään. Yleensä jos ollaan liikenteessä, niin nukkuu sitten autossa tai vaunuissa. Päivän aikana unta tulee kuitenkin se kolmisen tuntia joko putkeen tai pätkissä.

Oma luonnekin on alkanut tulla esiin. Aika iloinen ja hyväntuulinen lapsi tämä meidän neiti on ollut alusta asti. Mutta tosi seurankipeä, itsekseen ei viihdy hetkeäkään. Onneksi seuraksi kelpaa melkeinpä kuka tahansa. Eli ei pahemmin vierasta.

Enää viikko minullakin vanhempainvapaata jäljellä, kun siirsin miehelle vikat 2vkoa. Kodinhoidontuella mennään ainakin ensi vuosi vielä ja ehkä ensi kesänä alan tehdä vähän keikkahommaa iltasin ja viikonloppuisin, jotta saa vähän ylimääräistä. Eli sentin venytystä tiedossa, mutta on se sen arvoista, että saa olla kotona lasten kanssa!

Mukavaa loppuvuotta kaikille!

 
Luonne: Tyttö tuntuu aika tutulta...(minulta) Kärsimätön ja iloinen, nauravainen. Seurallinen on, mutta sitten ilmoittaa myös hyvin selvästi kun haluaa kotiin kylästä tai muuten omaan rauhaan. Aika sopeutuvainen on vaikka oli vahva vierastuskausi. Rakastaa esim. kaupungillaoloa ja kahviloita tai ravintoloita. Tosi kiinnostunut harjoittelemaan uusia asioita ja tutkii hyvin tarkasti äärimmäisen pieniä juttuja, mutta ei välttämättä ole kovin pitkäjänteinen.

Imetys:
Haluan imettää ainakin vuoden ikään, mutta seurataan sen jälkeen, mitä tyttö haluaa. Ainakin vielä vaikuttaa hyvinkin "tissiaddiktilta" kuten miehen kanssa vitsillä nimitetään. Kritiikki pitkää imetystä kohtaan on mun mielestä typerää. Tuskin kukaan nyt ylioppilaskirjoituksiin saakka tissiä tarjoilee.

Potta: Oletteko aloittaneet pottatreenejä? Olivia on nyt muutamina päivinä istunut potalla heti aamulla kun otan yövaipan pois ja joskus myös muiden vaipanvaihtojen yhteydessä. Ja ruokailujen jälkeen. Lelut vaan eteen jotta malttaa istua paikoillaan. Tuloksia on tullut melkein joka kerta! Oon silitellyt ja kehunut ja ollaan yhdessä katsottu tuotoksia. Olisi hyvä että potta olisi hänen mielestään kiva asia eikä siihen sisälly suorituspaineita. Oon ottanut ihan heti pois jos vaikuttaa siltä ettei viihdy. Orthex on hyvä, tukeva ja edullinen eikä siinä ole liian isoa reikää jonne pikkunen putoaisi.
 
Lauantaina olin serkkuni polttareissa jotka starttasivat klo 9 aamulla, ja kotiin tulin yöllä klo 2. Siinä oli isukilla pitkä päivä tytön kans kahdestaan, mutta näkipähän nyt mitä se tulee olemaan kun palaan töihin parin viikon päästä :) Hyvin heillä oli mennyt ja ainut vaan kun tytöllä tulee illalla 19-20 aikaan iltaväsy niin silloin hänen kanssaan pitää olla joka sekunti ja viihdyttää häntä että jaksaa puuron ja kylvyn kautta yhdeksän aikaan nukkumaan. :D
Isukki laittoikin yhdeksältä viestin, että tyttö on unten mailla ja kohta minäkin, aikalailla meinaa olla mehut pois :D

Tyttö on luonteeltaan rauhallinen ja tarkkaavainen. Ja päättäväinen. Reipas tyttö ja ei turhia itke. Asiat saa olla todella huonosti jos itkee. Yleensä itkun syy on jos loukkaa itsensä johonkin. Joskus harvoin kun menee yliväsyneeksi niin sitten.. Mutta todella harvoin itkee.

Potta on toivottu joululahjaksi tätiltä, sitten aloitetaan harjoittelemaan :)
 
Kun meillä ei vielä edes istuta itse, niin ei vielä oo potta ollut mielessä. Plus että en aio mitenkään hosua potan kanssa. Luin että vauvat eivät osaa kontrolloida heidän sulkijalihaksiaan tai rakkoa, joten sekavaksihan se touhu menee jos laittaa potalle ja sitten kehuu kun sinne on tullut jotain, kun ei hän itse ymmärrä mitä hän on tehnyt. Sitten katsotaan kun poika on reippaasti yli sen vuoden. Näin aion tehdä.
 
Pottailusta sen verran, että kun kysyin asiasta neuvolassa, niin siellä sanottiin, että potan kanssa ei ole mikään kiire. Kun vauva pissii vielä ihan milloin sattuu, kun ei osaa hommaa kontrolloida (kuten Jennikin totesi). Ajattelin odotella yli vuoden ikään ennen kuin aletaan harkita pottaa. :)

Täällä yöunille nukuttaminen edelleen hankalaa. Viime iltoina olen saanut ajoissa nukkumaan, kun on nukahtanut tissille. On kaverikin paljon virkeämpi, kun nukkuu 20-07 kuin jos nukkuu 22.30-07. :)
 
Hei helmimammat ja vauvat!!

Mulla on jäänyt koko foorumi, välillä olen käynyt teidän kuulumisia lukemassa mutta sen pidemmälle en ole päässyt :( Aika vähän täällä enää porukkaa onkin. Joitakin viestejä olen kirjoitellut tuonne yleiseen ketjuun.

Meillä kuuluu pelkkää hyvää, omakotitalo on melkein valmis. Ensi viikolla päästään muuttamaan! Ollaan menty kihloihin ja toinen vauva tulossa huhtikuulle :) Eli paljon mahtuu meidän 8,5kk.

Aino kasvaa kovaa vauhtia, meillä kontataan ja kävellään tukea vasten. Satunnaista tuo kävely mutta selvästi sitä treenailee.. Josko joulupukki toisi Ainolle taaperokärryn :) Hampaita meillä on jo 6, alhaalla 2 ja ylhäällä loput 4. Meillä tehtiin kaikki nuo hampaat reilun kuukauden aikana ja se olikin hankalaa aikaa :( Mutta nyt ollut taukoa hampaiden teosta, tosin jäytää taas siihen malliin että voi olla seuraavat taas tulossa. Kauhean iloinen ja nauravainen tyttö meillä on, ihan ilo on ollu tytön kasvua seurata.

Pottailusta, meillä ei pottaa vielä ole mutta tarkoitus hankkia sitten kunhan päästy muuttamaan. Aino monesti tekee pissat heti kun riisuu vaipat joten olisi kätevää jos ne pisut saisi talteen. Vielä ei kuitenkaan sen kummemmin aleta hommaa harjoittelemaan, kuten sanottua eivät muksut vielä rakkoa hallitse.

Päiväunista, 2 unet on meilläkin. Unilla viihdytään 1-2h. Vaunuissa nukkuu vielä, mutta silmä kovana saa katsoa ikkunasta ettei nouse ylös kun herää.
 
Takaisin
Top