Marraskuun mutinat

Shakira

Näppärä viestien naputtelija
Jospas tänne tämmönenkin "aihe" laitettas. :) Tuolla facebookin puolella käy aikamoinen kuhina koko ajan, saataskohan me loputkin sinne liittymään? ;)

Viirukhan mitä teille kuuluu, et oo hetkeen kirjotellu?

Meille ei taaskaan erikoisempaa - oikeastaan aika hyvää. Kuukausi meni aika sumussa, noiden sairaalareissujen jälkeen kesti hetken että pääsi taas jaloilleen. Nyt tuntuu jälleen kivalta. :) Typykkä kasvaa hurjaa vauhtia ja velipoika tietty myös.

Ninnin maksakysta ultrattiin, se oli vähän kasvanut. Haluavat ultrata uudestaan parin kuukauden päästä ja samalla otetaan verikokeitakin. Verikokeista jotenkin tarkistelevat maksan toimintaa, siis jos oikein ymmärsin niin varmistavat että se toimii kunnolla. Haluavat seurata kystaa tarkasti, koska maksa on toimintaelin ja se ei saa olla liian suurelta osin kystaa pystyäkseen toimimaan kunnolla.

Molemmat lapset nukkuu ja mies on iltavuorossa. Täällä on hiljaista! :)
 
Eilen mietin, että pitäisi tänne marraskuulle aloitus laittaa, mut en sit saanu aikaseks. Jostain syystä tuntuu, että monet asiat käy ajatutasolla, mut totetus jää puolitiehen tai tapahtuu toosi pitkällä viiveellä.

Joko muilta on tivattu joululahja toiveita? Oon eilisestä lähtien yrittäny keksiä jotakin tarpeellista toivetta, kun ensimmäiset kyselyt tuli. Reilu viikko sitten miehen siskolta tuli sähköpostiin linkki lasten lahjalistasta (3 lasta, joista 1 synttärit joulukuussa ja 1 tammikuun alussa). Kauhulla luin listaa läpi, siis melkeen 3v. reilu 20 toivetta, 5v. reilu 15 toivetta ja alle 1v. n. 10 toivetta. Suurin osa toiveista oli 5v ja 3v. vielä ihan samoja, eli pitäs saada kaks samanlaista lelua, joukosta löytyi pari vaate toive, muut olivat leluja. Mä en kehtais mitään lahjalistaa nettiin tehdä ja laittaa sitä sukulaisille jakoon. Ymmärrän sen, että jotkut saattaa kysyä mikä olisi toiveena joten sen varalle tietysti voisi muutaman toiveen yrittää keksiä, mut mun pää lyö ihan tyhjää.
 
Voi teitä ja teidän naamakurjaa, minä jään tänne sitten yksin :(

Meiltä kysyttiin Emmin lahjatoiveita jo viikkoja sitten... mie keksin kysyjien mukaan. Siskolle vinkkasin, että Brion kulkushelistin (5-10e) olis kiva, mun vanhemmat haluaa ostaa jotain selvästi arvokkaampaa niin se on syötötuoli, ja miehen siskon toivekyselyihin vastasin, että vaatteille olis tarvetta... huppupyyhe on vielä itsellä mielessä jos uteluja tulee.
 
Huh, onneks me ollaan säästytty vielä lahjatoivekyselyiltä.. Sisko on mun toiveita jankannu kesästä asti, hän ois halunnu ostaa yhden marimekon pussilakanan synttärilahjaks kun osti mulle toisen jo edellisenä jouluna mut sitä kyseistä kuosia ei valmisteta enää! Eli keksin uuden kuosin mistä haluun kaks peittoo :) En voi nukkua miehen kaa erilaisilla lakanoilla.. Yritin kyllä saada käyttöön sen ainoan pussilakanan mut piti nukkua sit yhdellä peitolla eikä siitä tullu mitään.

Muakin kiinnostais tietää mitä Viirukhanille kuuluu :o Joku muukin oli joka on mietityttäny!

Millasta syöttötuolia Minttuliina mieluilet? :) Me saatiin siskolta se Stokke-tuoli.. Aika arvokashan sekin on, mut ilmaseks saatiin. Meidän äiti on ilmeisesti sen ostanu.
Piti vielä sulta kysyä että oonko mä koko ajan tänne kirjotellu tietämättä et säkin oot Kuopiosta päin? :D Huomasin vaan että olit vastannu tonne sinne ketjuun missä kuopiolaisia etittiin.. Ja ilmeisesti oot sairaalaan menny just sillon ku mä oon sieltä lähteny pois!
 
jossunen, jep, Kuopiostahan minä :) Jos lenkki- tai kahviseuraa kaipailet, niin heitä viestillä! Syöttötuoliksi katseltiin sellaista Tripp Trappia, mutta halvempana versiona, eli veikkaisin joulupukin tuovan Emma Easyn suklaaruskeana pehmusteineen... nuo tuon malliset miellyttää mun silmää enemmän kuin ne perinteiset, toivottavasti miellyttää itse käyttäjääkin.

Käytiin tänään toista kertaa Bailatino mama&babyssa. Tekee muuten gutaa!!!
 
Pikku piia on kuulemma lähempänä Stokkea. me ostettiiin ei ollu ku 89 euroa, (puuuuh ) !!
 
Voi, oisinpa aiemmin tajunnu etsiskellä, oisin ite kans ilmottautunu tohon bailatinoon!! :( Kuulostaa kyllä niiiiin kivalta..  Jos vastaavia juttuja tiiät Minttuliina tulevan keväällä niin kerrot heti!! :) Mä en oo ihan Kuopiosta niin ei tuu siellä kauheemmin pyörittyä, en jaksa ees ostoksilla siellä niin pyöriä.. Mut jos joskus sattuis tulemaan olo että vois mammatreffailla niin otan yhteyttä :)

Parin viikon päästä pitäis mennä Kysille haastatteluun, haluisin tehä keikkahommia.. Pitävät ainakin huolen että sijaisetkin on päteviä kun pitää haastatella :D On kai se ihan normikäytäntö, tuntuu vaan hassulle.. En kyllä itekkään ottas ees sijaiseks ihmistä jonka tutkintoja en tietäis. joo, niin jännittää siis jo nyt :)
 
heippa hei ihanat mammat täältäkin !

Toden totta tuo naamakirja vie mukanaan !
Marraskuussa oli mahottoman ihanat mamma treffit
pikkujouluja odotellssa.

Mitäs meille; ei kummempia. Aika kovaa arkea elellään. Meinaan siis, että kiirusta pukkaa. Turo-Eemil juoksee joka paikkaan ja  Felicia tosiaan oppi kääntymään selältä mahalleen kun oli 2kk ja 5 päivää... eli menoa ja meininkiä piisaa.

Mua kans kiinnostaa kamalasti mitä Viirukhan:lle kuuluu? <3 miten voitte ? 

Turo-Eemilillä on keikkoja kiitettävästi ( malli)  ja niihiinkin yrittää sitten aina ehtiä. Onneksi  molemmat muksut viihtyy autossa !JEIJ !

Lauantaina meidän oliskin tarkoitus lähtee Vantaalle.  Ollaan la-ti siellä. Mennään semmoselle minilomalle; ja jos kävis kurkkaamassa IKEA:n [:
Mitä muille kuuluu ? <3

joku puheli joululahjoista; Turo-Eemilille ostetaan istuin, jolloinka Felicia "saa" T-E:n vanhan... Felicialle ostin suurempia vaatteita 74 ja 80cm koska hukun näihin 62/68cm vaatteisiin.... ja sitten ostin hello kitty nuken rattaat ja vauva nuken. katoin kerrankin eteen päin enkä tätä hetkeä.
 
Tainnu Viirukhan hävitä täältä kokonaan, kun ei ainakaan mitään kirjoituksia enää näy? :o siis vanhojakaan.. Terveisiä sitten vaan sinne jonnekkin :D
 
Mä jutustelen tänne pitkästä aikaa kun ei ole tuoreempia ketjuja :D Pitää varmaan tehä tästä eteenpäin aina parin-kolmen kuukauden kuulumisketju kun harventuneet täällä niin juttelut. :)

Poitsu täällä se kasvaa ja jakselee ihan hyvin. Kiinteitä ollaan maisteltu 3kk iästä eteenpäin aikamoisesta pulauttelusta johtuen, ja ihanasti kyllä auttoikin siihen vaivaan!  Joku olikin toukokuisista käynyt kyseleen puklautteluista, ja on kyllä tosi ikävää jos ei neuvolassa ole tuon vakavemmin suhtauduttu. :(  Meillä oli vielä normaalin rajoissa tuo pulauttelu, silti 4kk neuvolassa oli ihan lastenlääkäri meillä jonka kanssa tilanne katsottiin. Hurja ero noissa neuvolan touhuissa...

Tänään meillä tulee 5kk täyteen ja huomenna olis neuvola sitten. Veikkaan painoksi jotain 7500g...kutakuinkin.

Syöttötuolihommeleitakin pohdittu, minkä sitä hankkis ja mistä. Hyviä vinkkejä otetaan vastaan. :) Vaikka ei meillä ihan itseksiin vielä istuta, vaikka halu ois kova...ja yritys.

Ja jee nyt se talvikin sitten tuli eteläänkin! Hyvin pyöri meiän vaunuissa isot pyörät hangessa, mutta liukkaan oloista. Pitäisköhän asentaa nastat. ;)
 
Takaisin
Top