Marraskuun mussukka-pulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamma_76
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kirsikka: Nyt terästäydyt ja lähdet käymään jossakin. Itselle on käynyt pariin otteeseen samalla tavalla, että olen huomannut etten ole viikkoon käynyt missään (puolen tunnin vaunulenkkejä lukuunottamatta) ja meinaa mökkihöperyys iskeä. Jo tunnin reissu vaikka kauppaan avaa taas kummasti mieltä. On tosi tärkeä ottaa nuita pieniä hetkiä myös itselle!! Itse en ole vauvan kanssa käynyt kuin yhden ainoan kerran ihmisten ilmoilla, kun pikkuherra ei päivällä nukuskele. Turhaan tosin jännitin sitäkin reissua kun vauveli nukkui tyytyväisenä kopassa ja itkun alettua tyytyi tuttiin, joten ajattelin sitten ensi viikollakin uskaltautua jossakin käymään.

Rotarokotus: Kuulin naapurista myös ohjeistuksen, että käsiä pitää pestä huolellisemmin kakkavaipan jälkeen. Tuo vaippojen pussitus oli minullekkin uutta. Tosin käsien saippuapesu kakkavaipan jälkeen tulee tehtyä muutenkin. Jäi se käsihygieniasta huolehtiminen päälle vauvan sairaalassa olon jälkeen.

Isänpäivä: Ostin pakastekakun ja iskälle kortin ja lemppari suklaata. Se saa tällä kertaa riittää, ehkäpä ensi vuonna ehtii panostaa enemmän. [:)]

Purri: Cupcake.. namskis! [8D]

Jahas pikkunen heräilee taas niiltä perinteisiltä puolen tunnin päikkäreiltä. [:)]

Kirsikka: kun kävin kukkakaupasta kysymässä, että kuinka aikaisin kukat pitää tilata, niin sanoivat, että 3 arkipäivää riittää, että etköhän löydä vielä ma sellaisen paikan mistä saat kukat. Ja tosiaan sama kuin Kaikalla, että huolestuin. Kannattaa vaan tehdä jotakin mikä on sinun mielestä kivaa tekemistä, edes hetken. Kotona yksin olo tosiaan käy pidemmän päälle voimille ja niitä aikuiskontakteja tarvitsee (muita kuin mies..) Onko teidän lähellä perhekerhoa/avointa päiväkerhoa/ puistoa tms.. Siellä voisi löytää päivisin kotona olevai äitejä, joista seuraa.. Itse oon ainakin ajatellut jotakin vastaavaa toimintaa jossakin vaiheessa, kun jaksaa.

...Poltin sitten isänpäiväkakun[:D][:D] Uutta kehiin..

SIIS APUA! Mä en päässy kirjautumaan kolmeen (ainakaan kahteen) päivään tänne sisälle ja kukaan ei tuolta asiakaspalvelustakaan mua auttanut kun sinne viestiä laitoin, oli kuulkaa semmonen paniikki, ja lopulta vatutus[>:][:@][>:] kun näppäilin vaan uudelleen ja uudelleen mun salasanaa eikä mitään tapahtunu!! nyt sitte hokasin jotta saanhan mä salasanan sähköpostiin [:D] ja ihan uus salasana onkii käytössä nyt [:)]

Kirsikka, mie kävin tuossa viime viikon perjantaina kaks tuntia istumassa ystävän kanssa siiderien ääressä ja kyllä oli lopulta sen arvosta. Mulla IHAN samat ajatukset pitkään ollu ja ku tuntuu että nuo vaatteet on oikeesti ihan ylimalkanen juttu ettiä ja varsinki mun löytää tuolta vaatekaapista... sen reissun jälkeen pakko todeta, että tuli varmaan viikon sisään meikattua useemmin ku mitä koko raskauden aikana yhteensä! nyt kyllä ollaan sitten samantien toisessa ääripäässä taas, koko päivänä en oo ees yökkäriä vaihtanu pois päältä ja varmaan sama tahti jatkuu huomenna [&o]

Täällä on nyt päivisin nukuttu hirmu pitkiä päiväunia, nytkin viiden aikaan mies kävi hellästi herättelemässä vaipan vaihtoon ja syönnille. Yökin meni pitkällä pätkällä nukkuessa kun klo 0.30 syönnin jälkeen heräs vasta klo 6.50 syömään ekaa kertaa, no okei, tais se kello olla 1.15 kun samuel kunnolla nukahti...

nyt kuuluu kutsu tuolta taasen häätyypi lähtiä!

Nii ja kiitos muuten tytöille sektorin rehveistä! [:)]

Ei teitin nyt musta huolestuu tarvii...enköhän mä viel pysy järjissäni [:D] mut kiitti kuitenkin [;)] ja tosiaan itekkin nyt vasta tajusin et miks oon niin pinna kireellä...et juu auttais ehkä ku kävis jossain välillä. Meinasin ottaa ja lähtiä käymään kaupas mut totta tuo miedän ukko lähti vaan nopeeta käymään veljensä tykönä(2tuntia sitten,½tuntii piti olla) ja nyt jo on kaupat kii ja poijan ilta tissittelyt alkaa aivan kohta taas joten en enää tänään pääse minnekkään...uus yritys ens viikolla, mutta ku tiiän jotta ei oikein illasta kuuden jälkeen jaksa enää mihinkäään lähtiä ku isännys kotiutuu töistä vasta silloin.

Hip hei, nyt on juhlittu ja neiti sai nimen Helmi Emilia. Onnellinen olo kun juhlat on juhlittu. Kyllä aika menikin täydellisesti niitä touhutessa. Itse juhlat meni hienosti. Nappulalla oli kaksi edeltävää päivää pelkkää ihmettelyä ja niitä seuraava päivä nukutaankin sikeästi - tällä kertaa saimmekin sen kuin tilauksesta näin ristiäisille. Pappi oli hauska ja sai "seurakuntamme" nauramaan. Tunnelma oli sangen lämminhenkinen.

Ihana oli nähdä kutsuttuja tuttuja ja sukulaisia. Heidän kanssaan jutustellessa tuli oikein "ikävä" kun näkee niin harvoin kun välimatkaa on useita satoja kilometrejä. Samaan aikaan yritin hyöriä srk:n köökässä pyörittäen sitä souvia. Onneksi tuttavamme ja perheemme tulivat auttamaan - naputtaen samalla ettei kaikkea pidä yrittää tehdä itse ja samaan aikaan emännälle jää fiilis että harmittaa kun vieraat joutuvat töihin. Voi tätä naisen päätä!

Juhlat menivät joka tapauksessa todella hyvin - vaikka emäntä lippasikin alkumaljat lattialle. Onneksi oli muovipikarit. Sen siitä saa kun ei ole nukkunut viikkoon kun hässäsi paikkakortteja, koristeita yms... >0D Nyt rauhoitutaan, Helmi nukkuu hetken aikaa ja huomenna alan raikkoamaan taloa isänpäivän -malliin.

Ihanaista Isänpäivää kaikille!

Iih, poika on ollut tänään niin juttutuulella. Koko ajan olisi ollut höpöttämässä jotakin ja oli myös hyvä päivä sillä, eikä känkätellyt tms <3 Huomenna olisi sitten kaste!

piia84: Mulla kävi sama juttu eilen ton kirjautumisen kanssa ja ei ollu aiemmin käyny noin! Ja tsemppiä tuollaisten fiiliksien kanssa..

Mökkihöperyys: Välillä oikeesti huomaa että olisi ihan hyvä, jos täällä luonani olisi edes se mies! [:D] Huomaan usein, etenkin väsyneenä tähän aikaan illasta alan kelaamaan ihan turhanpäivästä shaibaloota ja nyt pari päivää sitten otin kehiin päiväkirjan, jota alan kirjoittamaan iltaisin ja mun on kyllä pakko päästä joka päivä ulkoilemaan ja katselemaan keskustaa..
Minä lähtisin heti pariksi tunniksi ulos yksin, jos vaan saisin mahdollisuuden! [8|] Ei sillä että vihaisin olla kotona, vaan mun pitäisi saada pian kohta omaa aikaa.. Olen vaan niin pirun huono pyytämään jeesiä!

Ohh, taitaa alkaa väsyttämään.. Siispä sänkyyn ja yöt [:)]

Iltaa! Onpa mennyt aikaa kun oon viimeeksi ehtinyt kirjoitella tänne mitään, päivät tuntuu kuluvan ihan hujahtaen ohitse.

Kirsikalle: tsemppiä kotielämän pyörittämiseen! Koita vaan ottaa hieman omaa aikaa välillä jotta jaksat taas paremmin. Vaihtelu todellakin virkistää. Itse olin juuri tänään kaverin kanssa ravintolalounaalla ja juteltiin niitä näitä, kotiin palatessa olo oli niin rentoutunut kun sai hetken olla poissa kotoa vauvatohinoista (vaikka ihanaahan ne tohinat on, mutta hetki omaa aikaa tekee ihmeitä pääkopalle [:)]

Mä olen vihdoin selättänyt synnytyksen jälkeiset tulehdushässäkät sun muut. Eilen kontrollikäynnillä kaikki oli taas kunnossa [:)] Antibiootit tekivät siis tehtävänsä. Vauvan vatsa niistä tosin kärsi aika lailla, siinä syy miksen ole paljon täälläkään ehtinyt viime viikkona vierailemaan. Vatsa selvästi ärtyi jo heti kuurin alettua, ja vatsan väänteiltä ja ilmavaivoilta ei vältytty millään vaikka gefilus tipat olivatkin koko ajan käytössä. Poika on viihtynyt viime viikon hereillä ollessaan lähes ainoastaan sylissä, nukkunut on onneksi suht hyvin vaikka edelleen 2 tunnin välein haluaakin syömään. Nyt onneksi vatsa jo selvästi alkanut rauhoittumaan kuurin loputtua keskiviikkona.

Rota-rokotteesta: enpä ole koskaan kuullutkaan tuosta suojautumisasiasta. Hyvä tietää jo etukäteen, niin osaa vähän varautua. Kovin eriäviltä nuo ohjeistukset tuntuvat eri paikoissa olevan. Ihme ja kumma.

Vauvan ihosta: meillä poika täyttää huomenna 1kk. Aiemmin iho ollut suht siistissä kunnossa mutta nyt tuo vauva-akne alkanut. Kasvoissa pieniä punaisia näppylöitä mutta muualla ei juuri mitään. Kauankohan tuon odottaisi jatkuvan?

Tulipa nyt vaan omaa napaa, mutta kirjoittelenpa paremmalla ajalla enemmän.

Kauniita unia kaikille ja hyvää isänpäivää huomiselle! Meillä vietetäänkin ensimmäistä sellaista oman perheen kesken, aika jännää! [:)]

custos: Jos tarkotat niitä hormooni näppyjä naamassa niin ne tulee usein tohon ikään ja meidän pojalle tuli naamaan, kaulaan ja päänahkaan ja oli just pahimmillaan ristiäisten aikaan mut sit siinä 2kk iässä ei ollu enää mitään.
Pojalla oli kans syntyessä tosi hyvä iho mut nyt alkanu iho kauheesti kuivuun vaik rasvailen 3 krt päiväivässä. Kai se tästä vuodenajasta johtuu..?

Onks muuten muitten vauvoilla ollu päässä karstaa? Meillä ei syntyessä ollu mut nyt on kertyny, sitä ollaan ölyllä liotettu ja harjalla varovasti rapsutettu. Tuntus vaan tukka lähtevän samalla :( Kyllähän se kasvaa mut äiti tykkäis siitä ihanasta pehkosta :)

Meillä juu ilmesty joskus 1kk ikäisenä tuo karsta.

Kirsikalle paljon haleja ja jaksuja[:)] Itsekkin tunnun olevan vaa kotosalla tytön kaa.

Meillä ei mitää sanottu, kun käytii hakemassa se rotarokotus[8|] Sanottiin vaa se että vatsaa voi väännellä tytöl ehkä.

Meillä Aada on tosi tosi räkänen ja yöt onkin mennyt vähän pipareiksi sen takia[&o] Mies oli eilen ostanut niistäjän ja kyl sinne aikalail tuli sitä räkää, mutta siltikin röhisee neiti. Suolatippoja saa koko ajan olla laittamassa ja tuntuu että neidin pää on täynnä räkää varmaa, kun ei ollenkaa tunnu helpottuvan.

Tosi hienoa Custos että kaikki on sulla hyvin.

Meillä on nyt vasta iho siisteytynyt ja 16.11 tulee 2kk täyteen. Meillähän saattoi ruokailun yhteydessä ilmestyy näppylät yht äkkii, mutta sitten katosivat[:-] Neuvolan tätsäkää ei osannut sanoo mitää tohon ilmiöön. Nyt on kyl hävinnyt tuokin.

Hih!

Laitoin miehen järjesteleen kämppää, kun ei oo kerran töissä sunnuntaina, kun eilisen vaan pelas, niin voi tänään vähän kotiakin laittaa[:D][:D][:D]

Hormoninypyt: oli meillä noin 3vko-6vkoa pahimmillaan, jolloin näytti ihan aknelta. Sen jälkeen ollut jonkun verran sellaista pientä vaaleaa kaulalla/korvien takana.

Mökkihöperyys:helpottamiseksi huomenna pääsee shoppaileen (tulee mammaraha) siis pääsen ostamaan ruuden rikkalapion, rättejä, puhdistusaineita, henkareita[:D][:D]... ja siistiin kulmakarvat ja ostaan hiusvärin. Tosiaan täälläkin menty kaksi viikkoa hiukset rasvasina, verkkarit jalassa ja ainoat aikuiset miehen lisäksi on olleet kaupankassa ja neuvolantäti[:D]

Mammaliina: toivottavasti pikkuisen räkätauti helpottaisi.

Lhr: meillä on nyt 2kk iässä alkanut pää hilseillä. En tiedä onko kuivaa vai karstaa.

Aamulla meillä syötiin miehen makuun herkkuaamupala, pekonit, munat, croissantit, kahvit ja tietty kakkua. Mies sai kortin ja leikkiä vauvan kanssa, mikä päättyi sitten siihen, että äiti söi aamupalan vauva sylissä[:D] Sain kuitenkin eilen sen verran järjestettyä kämppää, että päästiin vihdoin ruokapöydän ääreen syömään.

Jees, mukavasti täällä meni viime yö ja aamusta vauva siirtyi masun päälle nukkumaan, niin huomasin, että on toiselta kyljeltä kainaloon asti pissassa, vaikka vaipassa ei oo mitään[8D] no otin märän yökkärin pois ja jatkettiin vielä hetki pötköttelyä..

Nyt ruoan laittoon...
Mukavaa isänpäivää!

HaniMami: meillä myös useaan otteeseen pojalla tullut pissat ihmeellisesti vaipan ohi niin että vaatteet kastuneet oikein kunnolla ja vaippa ollut
lähes kuiva kauttaaltaan. On se jännä kuinka pienestä raosta vaippa voikin falskata [:D] Nyt oon huomannu että meidän pojalle vaippa täytyy laittaa melko tiukasti kiinni jotta säästytään useammilta vaatteiden vaihdoilta varsinkin yön aikana.

Pitkä vaunulenkki takana ja poika nukkuu tyytyväisenä. Olipa hieno aurinkoinen ilma täällä espoossa. Pimeä tuli vaan niin nopeesti taas, tuntuu että kello ois jo vaikka mitä kun ulkona ihan pimeää. Täytyypä tästä lähteä kynttilöitä sytyttelemään ja ruokaa laittamaan. Ja eiköhän tuo poikakin kohta ilmoittele nälästään.

Mukavaa isänpäivää kaikille! [:)]

Iltaa!

Ristiäiset ohi ja tosiaan neiti sai nimekseen Edith Omorefe  [:)] Etunimi on mun isomummini äidin nimi ja toka nimi on anopiltani. Ja ristiäiset meni just niinku pitiki, paitsi et onnistuin pitää silmäni kuivana [;)]

Ja ihan niinku mä arvelinki, niin mun setäni päätti pistää tentin pystyyn samantien ku virallinen osuus oli ohi.. Kauheet kysymykset uskonnosta, työstä, rahatilanteesta, lupa-asioista, kielestä, kavereista ja ties mistä.. eikä riittäny, että kysy mun mieheltä noita vaan kyseli vielä mun kaverini kihlatulta tämän asioista!!!!!!!!!!!! Piiiiikkasenko hävetti, ku kuulin siitä! Siis ihan sedältäni kuulin jälkikäteen. Oli pakko soittaa kaverille tänää ja pyytää anteeks mun sedän puolesta. Ja siis mun setäni yritti vielä multaki tentata kaverini ja sen kihlatun yksityisasioita! Olin ihan vaa vähän haavi auki tänää ruokapöydässä ku se niitä kyseli...

Jahas..kutsu käypi..

Montako henkee teillä on ollut kotiristiäisissä? Kun meille on ilmoittautunut se reilu 20, vaik kutsuttiin reilu 30 ja mietitään, jos pidettäiskin ristiäiset ihan kotona, eikä tarvis tilasta maksaa, joka on aikas isokin 40hengelle. Onko ollut kaikille istuimia? 

HaniMami: Meillä juuri oli tänään kotiristiäiset ja henkilöitä n. 20 tai vähän yli.. Lisätuoleja kannattaa varata muutama, jos ei ole hirveästi lapsia ristiäisissä. Meillä lapset istuivat lattialla (puolet lapsia ja puolet aikuisia henkilöistä).

Ja joo, me unohdettiin koko kastepöytä, joten jouduttiin tekemään levyhyllystä kastepöytä yms.. Olisi pitänyt listata asiat, mutta kun poika on arjessa ekana niin unohtuu ihan kaikki! Koko päivänä olen syönyt erittäin huonosti, nyt sitten tankkaan kun ei meinaa maitoa tulla! Jäbän luulisi kyllä nukkuvan kun ollut hereillä koko päivän.. Ehkä tunnin nukkunut putkeen ja muuten torkkunut!
Menivät kuitenkin hyvin ja olin iloinen kun exän veli on yksi kummeista, vaikkei exäni osallistu lapsen elämään ollenkaan.. [:)]
Lahjoiksi tuli rahaa, vaatetta, kehystä, lelua... Perusjuttuja.

Purri: Edith, mm oikein hieno nimi [:)]

Custos: Hyvä kun olet parantunut!

Hani: Meil oli noin 20 henkee ja ihan hyvin mahduttiin.. ei kukaan kyllä istunu kaiketi missää vaiheessa [:D] Mä säntäilin pää kolmantena jalkana, etten tiiä miten ne hoiti asiat [:D]

ja näin taas yksi viikonloppu on vierähtänyt.....

Meidän isänpäivälahja oli että olimme yön poissa ja sai nukkua rauhassa yönsä ja aamunsa :D me mentiin poikien kanssa mummilaan ja minä sain nais seuraa itselleni. Mun sisko vei esikoisen katsomaan itse ilkimyksen(3D) Selloon ja me lähdettiin äitini ja vauvelin kanssa tutuille kylään.

Viikonloppu oli siis muuten oikein mukava ja rentouttava mutta kun mentiin tänään miehen vanhemmille syömään niin jos vauva ei nukkunut niin sitten huus. sitten kun tultiin kotiin niin poika oli yhtä hymyä [:D]

Hormooninäpyt: vauvalla oli näppyjä ihan joka paikassa jo päivän ikäsenä, ne onneks lähti pois sitten päälle viikossa. Nyt on poskissa taas muutama näppylä mutta ei todellakaan mitään verrattuva silloin kuin kotiuduttiin.

Meijän pojalla jos pissa tulee vaipasta ohi niin se tulee tuolta kyljestä takaata. En ole kyllä vielä keksinyt että mitä teen erilailla silloin kun niin käy sillä mielestäni laitan joka kerta samalla tavalla vaipan.

On kyllä niin helppo vain jäädä kotiin kököttämään ja mitä pidempään on vain kotona istuskella niin sitä vaikeempi on täältä ulos lähteä ja sitten kun on tarpeeksi kauan kökkiny niin sitten rupeaa ahdistamaan jo kaikki. Mulla on onneks nyt esim. pojan toimintaterapia mikä pakottaa mut liikkeelle edes kerran viikossa. Toimintaterapiasta tulikin mieleen että asuuko kukaan malmilla??? olen aina kerran viikossa siellä tunnin verran pyörimässä niin olisi kiva saada vaikka kävely tai kahvittelu seuraa.
Olen myös harrastanut nyt sitä että kun lähden kauppaan niin menen välillä sitten vaikka itikseen ja kierrän sen ympäri että ei tule vain tuossa lähikaupassa pikasesti käväistyä.

Rotarokotuksesta meillekkin sanottiin että pitää kädet puhdistaa hyvin kakan pesun jälkeen.

Nyt tuon pojan huumori taas loppui......

Purri ihana Nimi!! Wanha ja rehellinen fiilis[:)] TykkäänTykkään!!!
Ja whaat? Mikä sun setää vaivas?!?!

Mila Sielläkin on nimetty[:)] komian nimen poika sai!!!

Hanimami Meiltä saa lainaksi jotain palleja jos tuntuu että tarvii,
voidaan vallan heittää ja hakea jos tarvis.[:D]
En tiedä kuinka paljon istuimia on mutta paan ton miekkosen tarkistamaan asian.

Mammaliina voi siellä pikkuinen vieläkin kovasti räkäinen? Voimia ja jaksuja kovasti teille kummalekin!
ja meillä kanssa kummasti näppyjä ilmaantuu joskus ruokailussa..?

Lhr meillä esikoisella oli syntyessään karstaa namassa ja päänahassa, ne lähti öljyämällä ja harjaamalla, eivätkä palanneet.

Custos Ihan mahtava kuulla että siellä paikat paranee!!! Ja muutenkin kuulostaa että iha kivasti sujuu[:)]

Missäs mamma? Oliksos sielläkin tänään nimitouhut??

Ohops, edellinen napsahti enennkuin pääsin omaan napaan[8D][:D]

Noh, eipä kummallisempaa.
Aamulla laulettiin iskälle ja ottivat isotpojat isänpäivä painimatsin :)
Terveellinen aamupala koska mummolassa läskiä ja kaakkua tiedossa.
Mummolassa läskiä ja kaakkua vedettiin kaksin käsin kun yksi ateria jäi välistä...
pari lasia viiniäkin kumosin...[;)]

Sokeri ja viinihumalan päälle nukuttaa kaameesti
nyt odottelen että pääsen kellahtamaan tuon pikkuisen kanssa nukkumatin maille,
vielä kuitenkin tankkaillaan.

öit kaikil!!!

Heippa ja hyvaa isanpaivaa kaikille! Meilla mies on antanu mun nukkua aamulla pitkaa isanpaivan kunniaksi, joten kerrankin on "selvemmat" aivot.[:)]

Ohivuodot: meilla pojalle tulee vain ohivuotoja, jos pippeli on unohtunu laittaa/tarkastaa, etta on alas pain. En ees ite olis tota alynny, mutta lastenlaakari neuvoi tarkistamaan. Ne kerrat kun on tullu ohivuoto, niin on selvinny syy vaipan avatessa.[8|]

Nimi:Meidan poika on ollut sairaalasta lahtien Kasperi Samuel. Viela ei olla kastettu, mutta nimi oli laitettava syntymatodistukseen ja jenkki-passikin on jo haettu. Myos Suomen viranomaisille on pojasta ilmoitettu. Ristiaiset on Suomessa joulun jalkeen.

Vasymyksesta huolimatta taallakin virkistytty ja uskaltauduttu jo yksinkin liikkeelle (saa jo kantaa lasta+kaukaloo [:D]). Siskon perhe oli kaymassa taalla ja olivat vahan vajaa 2vk ja sai hyvaa koulutusta/turvaa lapsen kanssa liikumiseen. Aikamoista hardellia, kun 2:ta vauvaa ja yhta 2v liikuteltiin paikasta toiseen.

Nyt taytyy lahtee isanpaiva-illalliselle. Kavi kasky....[:)]

Heips,
Täällä kanssa isänpäiväviikonlopusta selvitty.
Onni nukkui ensimmäistä kertaa pe la yönä 5 h, söi 15 min ja nukkui 2,5 h.. Mä olin eilen aamulla niin täynnä virtaa että tein munariisipasteijoita ja mustikkapiirakan. Pe iltana oli jo leivottu pimun kanssa riisimurosuklaahöttösiä. Eilinen oltiin naapurissa anoppilassa missä appi oli vääntänyt ihanaa poronkäristystä, herkuteltiin siellä koko päivä ja mä otin vähän viiniäkin =) Illalla mentiin 12 jälkeen nukkumaan ja Onni herätti mut 5.20, söi tissiä 10 min nukahti ja herättiin vasta puol 9 [:D] Mä oon niin kiittäny ja kumartanu, olo on ihan ku eri ihmisellä kun on saanut nukuttua vähän pidemmät pätkät.

Aamulla pimu piti seuraa pojalle kun mä keitin isänpäiväkahvit ja sitten kun Onni oli saanut evästä könyttiin koko joukolla isiä sänkyyn onnittelemaan. Pimu oli tehnyt koulussa lehtisen missä oli isin plussat ja miinukset, isin harrastukset ja muisto/tarina isistä. Se oli aika suloinen.. Yhdessä askarreltiin pimun kanssa iseille kalataulut, organzasta ja askartelusavesta. Aika duuni kun 5 noita puuhattiin mutta sainpahan ite hermolepoa (Askartelu on mulle niiin se aivot narikkaan juttu). Sitten tietysti kortin olin väkerrellyt Onnin 1 kk jalan ja käden jäljistä ja teetinpä viel mukin tolle ukkokullalle missä on tenavien kuva ja teksti ISIN IPANAT [:)] Puoliltapäivin oltiin Papalla onnittelemassa hänet ja mun isäpuoli. 4 aikaan taas mun isällä juomassa sumpit ja kotiuduttiin vasta 6 aikaan. Onni nukkui koko visiitin Vaarin (mun isän luona).

Kylvetettiin viel poika illasta niin toivon mukaan hää ois niin tasaraha et nukkuis taas kunnon unet.
Tuli noista vatsanväänteistä mieleen. Ostin pojalle niitä GefilusD-tippoja niin meillä loppui vatsaitkut kun seinään, en ole enää edes cuplatonia antanut. Pirun kalliita ne on 4 viikon purkki 21 €, mut ihan sama vaikka maksais kilon kultaa kunhan pojan on hyvä olla.

Kovasti täällä pulistu, ristiäisiä monella ollut ja ihania nimiä on pienokaiset saanut.. Oon niitä yrittänyt tuonne toiseen topiciin päivitellä.

Omasta ajasta; Huomenna pitäis ekaa kertaa vuoteen mennä salille ChiBall jumppaan, vähän jänskättää et onko kunto kuinka kiviaitaa. Pitää koittaa ottaa varovasti vatsaliikkeiden kanssa. Onneksi poika syö korviketta että sen puolesta uskaltaa jättää ukon kanssa kotiin.

Kai sitä ois pakko mennä maate, huomenna koittaa taas arki ja väsymys...

Takaisin