Marraskuun muminat

Kirppuli86

Jostain jotain jo tietävä
Aattelin laittaa tän jo valmiiksi, kun huomenna vaihtuu kuukausi.
Miten täällä on mammat voineet? Joko alkaa synnytys pelottaa/jännittää? Itteä ainaki jännittää.

Niin ja tosiaan, jos facebookissa haluat liittyä joulumammat 2011 ryhmään, laittakaa minulle kaveripyyntöä ja viestiä niin lisään teidät sinne. Ryhmä on salainen, joten kukaan ulkopuolinen ei sitä näe eikä voi lukea mitä siellä kirjoitellaan. :)

Ihania viimeisiä viikkoja kaikille

~Satu-Marja Seppälä~
 

Hei Kirppuli, minä lähetin sulle ystäväpyynnön Facessa, nyt alkaa koneella oloaika kuiteski lisääntyä ku mammaloma häämöttää, niin täytyy sinne Facebookin ryhmään liittyä :)

Tämä mamma voi isosti, 13 kiloa tullut ja ihme ja kumma suurin osa tuntuu tulleen masun alueelle, olo alkaa jo olla aikast tukala.. :D SF-mitasta juttelinkin tuolla neuvolakäyntien puolella, oli jo pari viikkoa sitten käyrien ylääyläyläyläpuolella, viikolla 30+3 ja 34cm, eli en vaan kuvittele olevani valtava. :) Pe neuvola ja sitte synnytystapa-arviointi ultra pian jälkeen, katsotaan että onko siellä jättiläisvauvveli vai miksi masu noin iso jo noilla viikoilla..

Mä odotan jo synnytystä ja vauvan tuloa niin, että nää viimeiset viikot tulee meneen niinku hidastetusta filmistä! Eilen saatiin kasattua hoitopöytä ja vaunut sekä sänky tulee viikon sisään, kaikki alkaa jo tuntua niin todelliselta, että täällä on kauhjat poltteet saada jo oma pieni nuttu sylkkyyn <3 Enkä usko olevani ainut? ;)

Ihanaa varaslähtömarraskuun aamua kaikille ihanille mammoille ja masuasukeille!
...Miettikää, ens kuukausi on meidän ja saadaan laittaa oma Syntyneiden-lista valmiiksi... <3

Elsku ja Palsku 32+5
 
Hih, mäkin tulen jo tänne höpöttämään, vaikka vielä olisi päivä lokakuuta jäljellä!
Säikähdin taas tuota omaa stickeriä: 52 päivää jäljellä!! Oikeasti siis 53,mutten jaksa enää vaihdella moista.

Minulla on vapaa viikko, joka alkaa klo 12 neuvolakäynnillä.
Tiedän jo ennalta, että paineet on korkealla, kuten aina neuvolassa. Töissä mitatessa priimaa :)
Painokin on varmasti noussut, sen verran on massu kasvanut ja on nykyään sylissä, edessä ja vähän tielläkin, kun jotakin yritän tehdä.

Synnyttäminen. Kyllä se jännittää. Toisaalta olen melko tyyni.. ehkä siksi, kun en vielä voi tajutakkaan, millainen työmaa se on.. ja juuri samaisesta syystä asia pelottaakin. Ristiriitainen olo kaikenkaikkiaan.

Muuten vointi on ollut hyvä, joskin vaihti on hidastunut lähes etana-vaihteelle.
 
Laitoin kans pyyntöä :)

 Tänään pamahti 35 viikkoa :S alkaa ny vähän jännittämään... tänään tullut pari tosi kipeetä supistusta jo ja poitsu on täysin laskeutunut! 35 päivää olis LA. :))) Kaikki on kotona jo valmista ny sitte vaan odotellaan! 

Huolettaa kun kummipojan ristiäiset ois 12.11 ja minä sylikummina että miten siinä jaksetaan sitten seistä jne! :)
 
Mua ei synnytys sinänsä pelota tai jännitä ollenkaan.. ainoa mitä siinä jännitän on se, että koska se alkaa ja onko meillä kaikki varmasti keretty laittaan valmiiksi vauvaa varten... Vaikka kaikki tarvittavat pakolliset onkin jo oikeastaan hankittu, pinnasängyn kokoamista yms on vielä jäljellä. :) Mullakun on erittäin vahvana tullut tuo pesänrakennusvietti :D

Onko teillä tai aiotteko osallistua perhevalmennuksiin? Meillä olisi ensimmäinen valmennus ensi viikolla ja aiheena synnytys. Olis kiva kuulla että minkälaisia kokemuksia teillä niistä valmennuksista on? :)
 
Olin eilen kättärin Haikaranpesässä synnytyssuunnittelukeskustelussa, ja tuli tosi hyvä mieli. Kävimme läpi aiemmatkin synnytykset, jotka kätilön mukaan ovat ollet sikäli nopeita, että hyvissä ajoin voisin tällä kertaa sinne tulla tai ainakin soitella, jotta osaavat arvioida tilannetta ja tarvittaessa ohjeistaa, ettei ipana synny kotona tai matkalla.
Esikoinen syntyi tasan laskettuna päivänä ja tämän hetkinen kuopus hieman etuajassa rv 37+1, joten tätäkin nyt hieman etuajassa odotellaan. Mahalla alkaa jo olla kokoa ja olo sikäli tukala, että jos vaikka tuolla viikoilla 37-38 syntyisi niin enlainkaan pistäisi pahakseni.. Saisi kuitenkin pysyä viikolle 37, jotta voin synnyttää Haikarapesässä.
Synnytyksessä sinällään ei pelota mikään, jännittääkin lähinnä se, onko masussa tyttö vai poika. Tyttöä veikkaan. Ja tietystä hieman jännittää se, kuka ja minkälaisella aikataululla saadaan hoitamaan vanhempia lapsia etenkin jos synnytys vaikka tapahtuukin arkipäivänä. Äitini on säästellyt lomapäiviä ja ylityövapaita, jotta voivat sitten isän kanssa tarvittaessa tulla mutta heillä on parin tunnin ajomatka, joten saattaa olla että hetkiseksi tarvittaisiin jonkun muunkin apua..
Ensiviikolla tiistaina on lääkärintsekkaus ja synnytystapa-arvio. Mielenkiintoista kuulla ovatko harjoitussupistelut saaneet mitään aikaan tuolla alapäässä ja minkä kokoista kaveria odotellaan syntyväksi.
Ihanaa saada nähdä tuo vatsanahan venyttäjä :)
 
Hei,

olen lukenut ketjuanne pitkään ja nyt tuntuvat kaikki ovat kadonneet facebookiin. Onko ketään, joka odottaisi neljättä tai viidettä lasta? Suurperheen äitiä  :)?
 
Hedda, meillä uudelleensynnyttäjät eivät saa minkäänlaista synnytysvalmennusta tai vastaavaa. Itseänikin jännittää, kun toista nyt odota, että missähän vaiheessa pitäisi lähteä sairaalaan. Esikoisen synnytys kesti 5h 11 min ja neidin ulostuloa hidasti se, että hän oli tulossa virheasennossa. Neuvolasta sainkin jo neuvoa, että ei kannata kovin pitkäksi aikaa jäädä kotiin odottelemaan, että ehtii ajoissa sairaalaan. Mikä on sitten pitkä aika? :-o
 
hei äippä5! täällä yksi josta ainakin tuntuu että on suurperheen äiti.meillä nyt lapsia 3 ja neljättä odotellaan.minulla ja miehelläni on ennestään yhdet lapset jotka asuvat meidän luona ja nyt odotamme toista yhteistä :)
 
Heippa!

Päätin itsekin liittyä vihdoinkin tänne sivustolle, lisäisitkö minut sinne facebookin joulumammat ryhmään :D 
 
Heippa vaan Kirppuli ja muut jouluodottajat!!!

Lähdinpä minäkin tänne kirjottelemaan ensimmäistä kertaa;) Nyt on jo marraskuu melkein puolessa.Mua ei ihme kyllä jännitä hirveesti synnytys...meillä tulossa kolmas ja edellisestä synnytyksestä aikaa yli 8vuotta.Aikaa olis vielä 6viikkoo ja 5 päivää.... painoo ei oo tullu(onneks,koska olen jo ylipainonen ennestään;))kun oli tossa alkukesästä niin kova pahoinvointi että paino putos 5 kiloo mutta vaubva vastaa viikkoja silti,kun on mistä ottaa....Koitanpa muistaa laittaa kaveripyyntöö kun käyn naamakirjassa seuraavan kerran!
 
Hello ja tervetuloa. Facebookissa me salaisesti turistaan, minkä takia aiheet heittelee siellä laidasta laitaan eli viha-itku-raivareista ihaniin hehkutuksiin.. :D

Täällä voidaan melko hyvin. Viime viikon sunnuntaina sain jonkun massupöpön ja oksentelin yhden 12h putkeen. Maha ja selkä arkana + kamala jano, mikä provosoi oksentelemaan aina uudestaan. Tänään vasta ensimmäinen päivä, kun olo tuntuu melkein normaalilta.

Massukki voi hyvin. Vatsa on messevä ja raskausarvet koristaa mammaa kyljistä alkaen. Rasvaus ei auttanut asiaan kuinkaan, mutta olkoot. Arpien aiheuttaja on kultaakin kalliimpaa!

Taigaguulle (miten se kirjotettiin.. sori, en muista!) kiitokset terkuista. Itku oli niiiin lähellä ja edelleen tiedän tunteesi x 2, joista omaksi onnekseni se pahempi päivä meni lokakuussa itseltäni ohitse tämän pyörivän rantapallon kanssa. Miljoonat rutistukset ja tsempit ja peukutan tarrasukkajuttuja teille!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Mulla tuli tänään täyteen 34 viikkoa. Ihanaa aikaa kun tietää että pian vauveli on maailmassa. Toisaalta myös huolestuttavaa aikaa, sillä nyt on jostain syystä koko ajan huoli onko vauvalla kaikki hyvin. Yöllä tuli menkkamaisia kipuja liittyen supistuksiin ja supistukset on nyt viime päivinä olleet yosi pitkiä. Ja nyt tuntuu että vauva liikkuu paljon vähemmän. Onkohan tässä nyt liikaa keskittymässä itseensä, pitäis yrittää ottaa hieman rennommin, koska tietää ettei tää murehtiminen auta yhtään ketään.. Mulla on äpkl-käynti 29.päivä ja silloin tarkistetaan perätila ja varmaan kääntöä yrittävät. Sen päätin etten alateitse perätilaa synnytä, toivottavasti eivät kovasti yritä mun mieltä muuttaa..
 
Heissulivei!!
Täällä tuli kanssa eilen 34 viikkoa täyteen eikä malta enää millään odottaa, että sais oman pienen tuhisevan ihmeen sylkkyynsä. Päivät on pitkiä, yöt vieläkin pidempiä kun uniongelmat vaivaa, samalla tavalla ku UskoToivo:lla, mullakin on varmaan liikaa aikaa keskittyä itteeni, kun oon jatkuvasti ajattelemassa, että onhan siellä nyt liikuttu tarpeeks...
Sahrami1987, kuin paljon sulla on masu menny yläkäyrien yläpuolella? Meillä oli 30+2 viikoilla sf-mitta33cm, kun yläkäyrä menee 30cm taitteessa, ja viikolla 33+2 sf oli 34,5, kun yläkäyrä menee 33cm.. Siks vaan niin kyselen, meillä tosiaankin synnytystapa-arviointi 23 pvä ja oon hiukan huolissani vauvan koosta... Enkä olis minäkään yhtään käynnistystä vastaan, mitä nopeemmin, sitä nopeemmin murunen on täällä.. <3

Elsku ja Palsku 34+1
 
Takaisin
Top