Marraskuun mietteet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tasse83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun mies on kans oikee mammanpoika.. äitinsä on hyysänny ja passannu piloille, sen ei kotonaan oo tarvinnu tehä yhtään mitään, äiti on tuonu ruuanki tarjottimella sen huoneeseen tietokoneen viereen. En tiiä olisko se syynä siihen että minkäänlaista arvostusta tai kiitosta ei tipu kun koitan pitää kämpän puhtaana. Niin raivostuttavaa kun toinen vaan sotkee koko ajan eikä edes huomaa sitä. Hetki sitten räjähdin kun olin juuri siivonnut, mies teki leipää ja sen jälkeen työtaso oli leivänmurusten peitossa, huomautin asiasta ja vastaukseksi sain ettei hän huomannu.. huoh..

Raskausajan mies hoiti kissojen hiekat kun pelkäsi toksoplasmaa, olis vissiin pitäny uskotella sille että se riski on viäkin. Raskauden jälkeen ei kertaakaan oo edes putsannu hiekkoja. Sanoo aina että ku mä oon ostanu kateille nii paskan vessan ettei hän tykkää siivota sitä, totesin et hommaa sit parempi mut eipä oo näkynyt.

Olen kuullu olevani sairas kun mun mielestä kans ainakin kerran viikos on siivottava.

Joo tuo joka viikkonen imurointi on kuulemma hullujen hommaa..... no ompa kiva ku poju sitte imuroi suuhunsa kaikki:excited001

Pakko lisätä tähän vielä: miksi ihmeessä parta pitää AINA ajaa heti sen jälkeen, kun olen siivonnut vessan? On ilmeisesti liian siistiä, jos ei ole karvoja siellä sun täällä.

Meillä mies jättää tavarat hujan hajan ja toteaa, että lapsiperheissä on sotkuista ja että mun pitää vaan tottua siihen. :mad:

Meillä kans mies ei tee mitään.mut se taas jaksaa nalkuttaa kun mä en oo kerenny siivoo tai ym . Mä tykkään kyl olla siistissä kodissa mut mä en vaa kerkee tekee kaikkee.ja sitku 4 lasta jaksaa sotkee ja mä oon niin paljon menossa. (Kerho päivät ym.) Huoh... onneks nyt osa lapsista auttaa vähän koti hommissa. Mä en tykkää et mies siivoo kun sit niit tavaroit ei löydy mistään.
Välil kyl tuntuu kans et oon yksinhuoltaja. Mä tiiän lasten kouluistakin enemmän kun mies. Sit mies kehtaa sanoo et sä et pärjäis ilman muo tääl. Hah hah... mikä vitsi.

Kyllä tämä marraskuukin tekee näihin juttuihin oman osansa. On vaan niin pimeää ja synkkää, ettei mitään järkeä!

Meillä on nyt eka hammas vihdoinkin tullut läpi ikenestä, huhhuh... kyllä sitten kaikki pientä kiukuttikin tähän asti.

Onkohan täällä vielä monta kenen vauvalla ei ole yhtäkään hammasta? Meillä ei ole vieläkään ainuttakaan, viime lauantaina tuli 8kk täyteen. :)

Miten usein te muut kylvetätte/suihkuutte/saunotte vauvojen kanssa? Kun oon miettiny, jotta kuin usein oikein pitäisi. Luonnollisesti silloin, jos on syystä tai toisesta soseessa :D, mutta "normaalissa" tilanteessa?

Meillä ei kylvetä kuin kerran viikossa, paitsi jos on sosetta tai jotain omatuottoista siellä sun täällä. Suihkussa hoidetaan pienemmät sotkut ja kylpy siis ihan viikkorituaali. Neiti istuu ja läiskyttelee vettä ympäriinsä. En koe tarpeelliseksi pestä useammin. Muutenkin on kovin kuiva iho.

Mä edelleen kylvetän aina iltaisin. En uskalla viedä ulos enää kylvetyksen jälkeen, vaikka vähäiset hiukset nopeasti kuivuvatkin.

Mun on vieläkin välillä hankala tietää, paljonko vaatteita pikkunen tarvitsee ulkona. Pian varmaan täytyy ottaa toppahaalari käyttöön.

Meillä kylvetään joka toinen tai kolmas päivä. Suihku ei ole mitenkään järkevä vaihtoehto, koska palleron makkaran välejä ei saa suihkussa puhtaaksi. Loppuu kädet kun kahdella kädellä täytyy kannatella ja sitten tarvis vielä kolmannen käden jolla pesee ja neljännen jolla aukoo poimujen rakoset. Kaulapoimu pitää pestä joka päivä kahdesti, muuten rupee punottamaan. Kainalot kestää sen kahden- kolmen päivän välin.

Meillä tuli eka hammas, pari viikkoa sitten, muutamaa päivää vaille 8 kk.

Meillä käydään kaks kertaa viikossa kylvyssä ja kerran viikossa uimisen jälkeen saunassa ja suihkussa. Hyvä iho ollu syntymästä saakka.

Ihanaa meidän normi yöt on palannu.Taas nukkuu läpi yön ja herää vasta aamulla syömää. Toinenkin hammas puhkes alas muutama päivä sen jälkee kun eka puhkes. Nyt ollu pari päivää tosi löysää kakkaa et liekö lisää tulossa johonki.

Meillä kylvetään kaks kertaa viikossa. Lisäksi suihkussa käydään aina vauvauinnin jälkeen. Jos tarve vaatii niin suihkussa käydään useemminkin. Meillä ei saunota lähes ollenkaan eli ei olla tyttöä viety saunaan. :)

Kylvyssä käy 2-3krtaa. Jos oikeen kiire ilta niin laitan pojun ammeeseen ja suihkutan suihkulla. Saunan ovea ollaan pidetty auki pojun kylvyn ajan, ihan että tulee lämpöä jos ollaan miehen kanssa käyty löylyssä. Vieläkin käytän kylpytukea ammeessa kun ei istuminen onnistu muutaku syöttötuolissa. Aamulla/illalla (+jos tarvetta nii useemmin) peppu+sormet pestään hanan alla. Vanulapulla korvantaukset, kasvot, kainalot.

Nyt tuli sellainen olo, että kerta viikossa on liian harvoin... toisaalta pesen likaiset paikat päivittäin (peppu, kädet, kasvot) ja putsaan tyyliin varpaanvälit ja kainalot, jos jotain aarteita löytyy. Kaipa vauvan voisi ottaa aina suihkuun, kun itse käy, mutta en tiedä, kestääkö iho. Neuvolassa lääkäri kehotti jo laittamaan kortisonia, kun on sellaista atooppisen ihon näköistä kuivaa nilkoissa... vaikka ei kai vesi sitä pahenna. Jotenkin olen järkeillyt myös niin, että jos vaikuttaa likaiselta / tuoksahtaa, niin pestään.

Onko muilla käsien iho pysynyt hyvänä? Meillä kun kaikkea pitää mutustella ja siinä sivussa käsiäkin vähän järsitään ( tai ne vähintään kuolataan jatkuvasti märiksi), on kädet alkaneet punoittaa. En oikein tiedä, miten kannattaisi hoitaa. Ei varmaan ole hyvä imeskellä rasvaisia käsiä. Nyt olen laittanut yöksi pesun jälkeen vähän rasvaa.

Me käydään isommalla pesulla yleenaä kaksi kertaa viikossa. Toinen kylpy ja toinen sauna.

Meillä kanssa punottaa kädet välillä, mutta on aina rauhottunu itekseen.

Hei mites teillä muilla tuossa hampaiden puhkeamisessa on mennyt. Eli kun se hammas on puhkaissut ikenen, kauanko on kestänyt, että hammas on sitten siinä paikallaan kokonaan? Meillä puhkesi eka hammas viime viikolla ja hyvä että kärki just ja just vasta näkyy...uskomattoman hidasta. Tai sitten oon vaan liian kärsimätön :)

Pestään tyttö päivittäin suihkussa. Päivällä pyyhin käsiä ja naamaa sitä ,ikaan kun likaantuu, mutta iltaisin on iltarutiinina iltapesu. Tyttö siis istuu meidän kumpuanneessa ja siinä huuhdellaan tyyppi ja käydään kaikki aarrepiilot läpi :) ilman saippuaa siis mennään. Joskus joku lika otetaan saippuan kanssa, jos pelkkä vesi ei tunnu riittävän.

Meillä on välillä miehen kanssa riitaa jostain turhasta, mutta muuten kaikki menee oikein hyvin. Hän tekee kotitöitä vähän vähemmän kuin minä, mutta se on ihan ok ja hän onneksi osaa olla kiitollinen. Meillä on onneksi myös samanlainen siisteyskäsitys. Olisi tosi vaikeaa jos toiselle siisti olisi täysi kaaos toiselle! :/

Sanoja, kyllä niissä menee hetki kun kasvavat :D Rauhassa vaan odottelet :)

Takaisin