Marraskuun marinat

Mä petyin kun tässä kuussa ei tärpännyt tuo pikkukakkonen. Menkat tuli ihan ajallaan kyläileen :sad001.
 
Meillä ois taas suotuisat ajat päällä.. pitäs vaa ehtiä pupuilemaankin... :P

Mä vaan niin odotan, et tää marraskuu olis ohi! Kammottava kuukausi... pahin just siksi, et tässä se pimeys aina ahdistaa kaikkein eniten ja mulla on kauhee stressi viimeisten koulutenttien kanssa jne. Olis ny vaan jo se joulukuu.. Moni asia ois jo helpommin. Ei varmaan tällä stressillä kyl mikään tärppää.... mut toivossa on hyvä elää, sano lapamato.
 
Sinbbu: tuli noista sun kouluhommista mieleen, että mä saan vihdoin paperit ulos koulusta marraskuun lopulla. Oli melkoinen puristus henkisesti tehdä kaikki viimeiset hommat, mutta nyt ne on purkissa :happy093 .
 
Onneksi olkoon! :) Mä vaan korotan ku kuvittelen joskus lähteväni viel amkiin... buahaha.. tuntuu ny just aika kaukaiselta ajatukselta. :D
 
Marinaa. Esikko on kipeenä. Tai on siis molemmil tytöillä ollu jo iät ajat sellasta kuivaa yskää, ja nyt ku mä päätin et se häädetään niin ens alkuu se pahenee ku alkaa lima irtoomaa. Mut jos hyvin käy niin viikon päästä ei oo enää yskästä ku muisto vaan :) Annan sis molemmille sellasta kihokki-islanninjäkäläuutetta. Työlästä vaa ku alkoholi siitä uutteesta pitää eka haihduttaa. Itellä toi tuote on tehonnu nopeasti joka kerta :)

Esikolla on huomenna valokuvaus hoidossa. Sen verran käyn sen kans siel kääntymässä et kuvat napataa ja sit tullaa kotii. Saa viel parannella sitä yskääsä.
 
Toi tuote mitä tytöille oon antanu, sitä saa myös siirappi-muodossa ja sitä sit ostetaa heti ku seuraavan kerran rahaa tulee. Ennemmin sitä nytki antaisin ku siinä ei oo tota haidutettavaa alkoholia ollenkaa.
 
Miten hienoa! Mulla kans haave vaihtaa alaa ja mietin, et amkiinko vai koittasko oppisopimuksella päästä jonnekin.. toisaalta haaveilen kasvatustieteidenkin lukemisesta... Enpäs tiedä. Tuntuu, et pää on kuin tuuliviiri näis ammattiasioissa ja mieli muuttuu usein. Nyt toistaseks keskityn hoitamaan nää korotukset pois alta ja kattelen sit, et mitäs sitä.. ja oisko täs lähellä jotain mukavan tuntuista. Ongelma kun on se, etten vieläkään tiedä mikä musta tulee isona mut sen mä tiedän, et haluaisin ihan hirveästi tehdä lasten parissa töitä ja käyttää luovuutta ja musikaalisuutta hyväksi... oikeestaan ois kiva olla kerhotäti.. :D
 
Sinbbu: mullakaan ei ole vielä hajua, mitä haluan tehdä isona. Siksi lähdinkin tuonne yleishyödylliseen koulutukseen liiketaulouden puolelle....
 
Joo mä harkitsin ihan samaa... oon ammattikoulussa kyl lukenu liiketaloutta mut amk ois tietty avain vähän isompiin jobeihin mut... toisaalta niitä (tradenomeja jne) valmistuu kokoajan ihan hirveästi eikä kaikille riitä töitä.. Vaan tänä työttömyyden aikana varmaa ongelmaa vähä joka alalla..
 
Hih! Mä valmistus Tradenomiksi :grin . Mulla on nyt määräaikainen soppari. En usko, että sitä jatketaan kesän jälkeen.

Muoks. En olis lähtenyt lukemaan tähän ammattiin, jos olisin oikeasti tiennyt mitä haluaisin tehdä. Kun en tiennyt, niin ajattelin kuitenkin opiskella jotain... Tässä sitä nyt ollaan ainakin toistaiseksi.
 
Kyl mäki pidän Tyyneä vielä ihan vauvana, on se vaa niin pieni. Mies olis jo laittamassa sitä esikon kans samaa huoneesee edes päikkäreiden ajaks, mut ite ei vielä raaskis. Esikko siirty omaa huoneesee silloin ku tähän kolmioo muutettii, ja oli silloin 2v9kk. Tosin vaik oltas aiemmin jo muutettu isompaa, ni tuskin oisin viel näin pientä siirtäny omaa huoneesee nukkumaa. Esikkoki tais vast vähä reilu 2-vuotiaana alkaa nukkua katkeamattomia öitä ku tutti jäi pois. Mä oon ihan varma et jos Tyynen nyt siirtäis, ni pitäs hommata se itkuhälytin et mä sit heräisin joka kitinää ennen ku Tyyne herättäis kaikki muutkii.
 
Ja en tiiä jaksaisinko mä sit sitä huoneesta toiseen ravaamista, ku mähä se kuitenki kaikki yöheräämiset hoidan aina.
 
Meidän "vauva" myös nukkuu vielä meidän makkarissa ja kaiken lisäksi ihan mun kyljessä :eek: Jossain vaiheessa hän nukkui jo nätisti omassa sängyssä, mutta sitten tuli joku notkahdus ja annettiin liian helposti periksi kun hän tahtoi takaisin viereen.

Esikkokin nukkui kyllä aika pitkään meidän makkarissa, mutta jo reilun vuoden ikäisestä nukahti tyytyväisenä omaan sänkyyn. Hän oli varmaan reilun kahden kun siirtyi kakkosen alta omaan huoneeseensa :grin
 
Tytsy nukkuu omassa huoneessa ja on nukkunut jo 6 kk saakka. On niin levoton nukkuun, että meistä kukaan ei nukkunut kun oli samassa huoneessa meidän kanssa. Kokeiltiin jo uutta sänkyä, mutta alkoi yöt tulla liian rikkinäisiksi sen kanssa. Nyt on takaisin pinniksessä ja kaikki nukkuu taas hyvin :).
 
Me ruvetaan tässä kohta järjestämään tästä tietokone/säilytys/sekahuoneesta Santulle omaa huonetta. Vielä en tiedä siirtyykö sitten tänne nukkumaan vai jatkaako kumminkin vielä meidän makkarissa, mutta saa ainakin oman huoneen, jossa leikkiä. :wink
 
Onko teidän taaperoilla jo kovaa omaa tahtoa? Meillä likka osaa kyllä äiskälle näyttää et MINÄ ITE eikä äippä :).
Sormiruokailussa en saa auttaa tai menee muute herne syvälle nenukkaan...Nyt on huomannu et tavalleen itekseen katteli kirjoja ja nyt sit tuo kirjan äitille tai isille ja sit pitää syliin päästä katsomaan yhdessä...Tänään oli kivaa "lojua" maassa kun oli vesilätäköitä...ensimmäisenä rukkaset käessä läpsyttämään lätäkköön...:) Ja jos siirsin pois ni tönköks veti ittesä ja pientä ärinää...ulkona saa juosta kohta perässä kun neiti vetää miltei juosten vaikka välillä ollaan sit nenällään kun maasto välillä epätasaista ja vauhti hirveetä :D
 
Takaisin
Top