Marraskuun jännitykset

Amppu: Täällä on patti ihan samassa paikassa. tyttö viihtyny tossa asennossa jo kuukauden päivät [:)] Eikä oo muuten mikään kaikista kivuttomin asento äipälle. Välillä tuntuu että kylkiluut katkee kun oikein rutistaa itseään luiden väliin. autsauts. Ja kovasti välillä sit pyllistelee tissien välistä [;)][:D][;)] hassua.

Tää päivä on kyllä menny ihan totaalisesti levossa. Ei oo jaksanu tehdä yhtään mitään. En tiedä mistä tämmönen ihme väsymys päivä. parit päiväunetkin on jo nukuttu vaikka yö oli ihan hyvä. Ehkä se on toi tylsä harmaus tuolla ulkona. Ei tee mieli liikkua minnekään. Mutta onneks voi vaan käpertyä sohvalle viltin alle [:)]

Marianna: Musta tuntuu että mun ruokahalu on nyt viime päivinä vaan pienentyny. Ei oikein tee mieli mitään. Tai sit jos tekee mieli niin ei masuun mahdu. Ehkä se on just toi vauvan asento mikä nyt jonkun verran rajottaa tota syömistä. Painaa niin pahasti ettei mahdu enää ruokaa joukkoon.. [8|] Jano mulla on kyllä sitten sen nälän edestä. onneks tulee vettä hanasta [:)]

Meillekin sanottiin ettei sairaalaan tarvii ottaa muuta kuin omat hygieniatarvikkeet ja vauvalle vaatteet kotimatkalle. Mutta mullahan on jo ne kassit pakattuna molemmille. Mukavampi se on omissa alushousuissa ja verkkareissa olla. Luulisin. Ja tilanteen mukaan sitten käyttelen mitä käyttelen. Onpahan ainakin varuiks mukana jos sattuu tarvitsemaan.

Kukas kyseli siitä "muovi-froteelakanasta"? Mä ostin IKEAsta yhden lisää. Makso muistaakseni joku 4 euroa. ja on ainakin tuplasti isompi kuin se mikä pakkauksessa oli. Ja laadukkaamman tuntunen. Se pakkauksen ihan purkaantuu reunoista ja irrottaa hirveesti nukkaa [&:][>:] mutta myydäänhän niitä ihan prismoissa sun muualla.

Minä no-life täällä taas...

No ei, kyllä mä tänään oon jo jotain saanut tehtyä: pesukoneessa pyörii äippäpakkauksesta tulleita vaatteita ja lakanoita ([:)]), ja olen saanut tehtyä vauvan syntymäkortin melkein valmiiksi jo. Täällä on siis tapana lähettää kaikille tutuille, ja kissan kummin kaimoillekin, kortti vauvan synnyttyä. Siinä ilmoitetaan lapsen nimi, syntymäpaino (ja pituus, jos mitataan), ynnä muuta. Päätin reippaana tyttönä tehdä sen itse, ja nyt olenkin monena päivänä tuskastellut Adobe Illustratorin kanssa. Mutta nyt se on melkein valmis, loppusilaukset vaan puuttuu vielä!

Marianna: mä lappaan myös ruokaa napaan täällä ihan hulluna! Nälkä ei tunnu menevän millään ohi. Ja mitä makeampaa, sitä parempaa... Siis koko ajan saa olla syömässä. Pelottaakin, että minkähänlaisiin sfääreihin se paino vielä tämän syömisen kanssa nouseekaan. Onneksi (??) hukattiin muutossa vaaka, niin en nää niitä hirmuisia lukemia lainkaan.

Saparo: kuinka ollakaan, mulla tuli just tänään verta nenästä ihan kunnolla, ekaa kertaa n. 14 vuoteen! Lapsena mulla oli anemia, ja nokka oli veressä koko ajan, mutta teininä ne vuodot silloin loppui. Ja nyt sitten raskauden loppumetreillä vanha vaiva pääsi yllättämään. Soitin just äitillekin ihmetelläkseni tätä ihmeellistä tapahtumaa. [:D]

Mä kanssa odottelen Pulun ja SannaKoon päivityksiä...

Nyt imuroimaan!

Hoh hoijaa, huomenta!

Äiti soitti ja herätti PÄIVÄUNILTA. Alkoi "muka huolestunut" kuulustelu. "Mikä aika se tämmönen on nukua päiväunia ja että etkö sinä tyttö nuku yöllä,kerta päivällä nukuttaa?" Pelkää siellä isän kanssa, että tämä nelikymppinen pikkutyttö ei oikeen älyä näitä elämän tosiasioita ... Raasu. Luuli vielä, että vauvakin on jo syntyny ja me on UNOHDETTU ilmottaa!!! Oiskohan ollu tosissaan, vaan pelkkää uteliaisuuttaan? NO, laittoi siellä Pyhäjärven kiiltäväkylkisiä muikkuja uuniin voin, suolan ja sipulin kanssa. Sano että on kohta valmista, tulkaa syömään.... Viissataa km on pieni este, mutta NÄLKÄ TULI. AJOI YLÖS SÄNGYSTÄ  ja JÄÄKAAPILLE.

Eli täälläkin on ainainen jano ja lisääntynyt ruokahalu jatkuvan seurana! Ja se unentarve! Mies sanoo ystävällisesti että rouvan keho kerää viimeisiä voimia vauvan tekoon. Samalla hän osoittelee kammaria kohti ja komentaa sänkyyn. (tulee ite perässä ja nukkuu tunnin minua pidempään) On se suloista, kohta meitä on kolme täällä kammarissa päiväunilla, sanoi isäntä, antoi suukon käänsi kylkeä ja nukahti!.

VOISKO NYT JOKU "SOITTAA" SANNAKOOLLE JA PULULLE??? Mieskin jo kyselee, että onko niistä kuuulunu!

Kiitos tiedosta FROTEELAKANAN suhteen. Arvelinkin että te KETTERÄT ootte kerinny koluta kaupat läpikotaisin. Minä siis suunnistan sinne, missä niitä varmasti on.  Näppärä veto! Taikka lähetän Joulupukin tonttuineen asialle. Vieläparempi veto.

Ompelukoneesta. Mitä pitemmälle siirrän huolto operaatiota, sitä varmempi olen, että kannatais ehkä viijä se liiterin taakse. Lyyvä  lekalla kassaan ja unohtaa sinne, lumien alle.

JÄÄKAAPILLE....

Moi TAAS (vauva on tyytyväisenä miehen sylissä ja minulla aikaa istua koneella)

Meillä on ensimmäinen kotikylvetys takana, isi hoiti homman hienosti ekaa kertaa! Lupasi siinä hötäkässä vaipankin vaihtaa ja poika väänsi kurat just sopivasti ennen kuin isi otti vaipan pois. [:D] Suloinen hetki jälleen.
Piti sellainen juttu kertoa vielä, mutta unohdin. Kävimme päivällä vuorotellen saunassa. Menin ensin ja mies jäi vauvan kanssa. Vauva nukkui tyytyväisenä sylissä. Mies oli kiehauttanut kupin espressoa ja aikoi mennä pikaisesti kuistille kahvikupin ja tupakan kanssa. Sinne päästyään hän hätääntyi, että millainen isä minä oikein olen! = Kietaisi kahvin liian kuumana ja poltti kitalaen, imaisi pari kertaa savukkeesta ja ryntäsi sisään. Kun minä tulin juuri sen jälkeen saunasta, oli täällä sisällä mies vauva sylissä kävelemässä tupaa ympäri ja lauloi rauhoitellakseen, ei vauvaa vaan itseään. On se isäksi tuleminenkin iso juttu. Se alkaa tosissaan vasta syntymän jälkeen.

Saparo kiitos D-vitamiini-infosta! Nuo relatipat laitan korvan taakse. Itselläni on herkkä vatsa ja miehellä myös, joten ihme jos ei poikakin sellaista saa. No on sitä energiaa ja jaksamista sinullakin, huh!

Marianna kuulostaa tukalalta tuo vauvan asento...

Ja ilta jatkuu

Piti tulla lisäilemään kun maarinen  olit ehtinyt väliin. ÄIDIT, nuo äidit..(minustahan ei sellaista tule[8|]) Mieheni laittoi sairaalasta kiitettävästi tekstaria tutuille, mukaan lukien äitini, viikon aikana. Kun sitten tuli itse h-hetki ja saliin meno, niin siellähän kännykät pitää olla kiinni. Arvatkaapas mitä minun äitini teki. Me olemme salissa herkkinä vauva rinnalla ihan kahdestaan silmät kyynelissä, kun kätilö törmää saliin sisään ja ilmoittaa että äitini soittaa osastolle ja kyselee. Hän ei tietenkään voinut kertoa mitään ilman lupaani. Minä käskin sanoa vain hyvin lyhyesti että kaikki ok. Ei muuta. Myöhemmin siskoni kertoi äidin hänellekin selitelleen että kun ei sitten kuulunut mitään niin hän huolestui. Neljä lasta synnyttänyt huolestuu, kun salista ei kuulu kolmeen tuntiin mitään. Haloo....

Ihanaa Prananmetri!

Hyvin sanottu tuo, että isäksi tulo alkaa heti siinä syntymän jälkeen! Voi teitä siellä! Kiva kun jaksat ja kerkiät tulla kertomaan noita teijän päivityksiä! Raikuvat naurut aploodien kera tuolle kahvi-tuppakka-onnenhetkelle!

Moi!!!

Sain Pululta luvan tulla kaikille kertomaan ilouutisen, että pieni poika on syntynyt. Ovat vielä sairaalassa ja varmaan pääsevät piakkoin pois. Eli siellä suunnalla kaikki hyvin, saa sitten itse tulla lisää hehkuttamaan [:D][:D]

Omat olot jatkuu kurjana..sitä samaa..joka paikkaan koskee ja kivistää..Huomenna vielä reissu Kotkaan pitäisi tehdä..sitten saa tän mamman reissut olla ennen synnytystä..kovin on sellainen tunne, ettei tämä lapsi laskettuun asti mahassa pysy...jotenkin jo nyt tuntuu, että kävellään pää jalkojen välissä. Potkut ja muut terävät liikkeet ovat vaihtuneet epämääräiseen möyrintään..toivottavasti ei vaan keksi enää kääntyä tuolla mahassa.

Joku puhui jatkuvasta nälästä ja janosta..täällä sama juttu..koko ajan joku käntty tai pulla kädessä..kun on nälkä niin on nälkä..ja litra maitoa menee helposti ruuan kanssa.

Ilmavaivat ovat myös jotain ihan uskomatonta...mies on jo aikoja sitten jäänyt kakkoseksi..ihan hävettää välillä laukoa sellaisia miinoja..ja haisee myös....mä varmaan pieren myös läpi synnytyksen.

Huomenna on jo aamusta pakko lähteä ihmisten ilmoille...päivällä on tutustuminen synnytyssairaalankin..onkin se samainen sairaala jossa pulu poikansa pusasi.
Ja viimeiset vauvahankinnatkin on tarkoitus tehdä...

Mulla muuten ne äitiyspakkauksen kestovaipat ihan turhana tuolla pyörii..jos joku haluaa niin joku saa.

Tässä kaikki tällä erää..enköhän mä mene syömään...

Mä niin allekirjotan kanssa nuo ilmavaivat, kokoajan pörisee ja jos ei pörise niin masuun sattuu... kuitenkin olen tyytyväinen etten ole kärsinyt ummetuksesta, huh se ois ehkä pahempi kuiteki ku vertaa...

Ihanaa Pulullakin on nyt sitten oma käärö siellä sylkyssä, ah, mie kans...[:)] ONNEA!!

Hei ihanaiset naiset!

Voi ootte kyllä suloisia, kun jaksatte meistä muistakin välittää, vaikka omissa navoissanne olisi kyllä varmasti ihan riittävästi ajateltavaa! Ihan liikuttuneena lueskellut, kuinka tän päivän aikana yhtäkkiä tullut monta viestiä, joissa munkin perään on huikkailtu! Täällä siis oon, oon kyllä lueskellut teitä, mutta velttona oon ollut sängynpohjalla. Ei suostu kuume nousemaan, mikä merkkaa vaan sitä, että vetopois-meininki jatkuu nyt jo neljättä päivää. Tossa peiliin kattoessani tänään totesin, että kyllä huomaa edellisestä suihkureissusta olevan jo päiviä! Vaan tältä mä tuun sit varmaan pian näyttämään muutenkin, etenkin isyysloman jälkeen :D
Vauvakin kyllä uhkaa olla tulossa, mutta jos olotiloissa ois ollut kyse siitä, niin olisin varmasti keksinyt keinoni tulla kertomaan, että nyt mieki meen! :D Toivottavasti muiden olotilojen takia en saa teitä enää jännäämään poissaolojani :)
Pulu sen sijaan taitaa olla nyytin kanssa, sillä feisbuukista stalkkasin tänään ja totesin siellä hälle jo maanantaina huudellun onnitteluita! Tosin meniväthän he naimisiinkin juuri, että josko onnittelut olis vaan sitä koskevia... Jännää, joten tule tule Pulunen kertomaan meille! (oho, terhituulihan oli näemmä saanut vahvistuksen, onnea Pululle!!)

Paljon on muutakin ihanaa pulinaa ollut, mutta jostain syystä nuo Pranan päivitykset on munkin mieltä eniten lämmittänyt! Eilen jo meinasin kirjottaakin, mutta sitten oli viimeisenä viestinä teidän pienokaisen liiiiiiiikkis kuva, ja kyynelehtien miehen kainaloon sitä nyt sitten silloin painuin :)

Mä oon ostanut beibelle muutamatkin uudet lakanat ja peittojakin meiltä sen äippäpakkauksen peiton lisäksi löytyy kaksi! Toinen on tosin käytettynä saatu, niin siitä tulee sellanen lattiamönkimispeitto. Yhteensovittamista peittojen ja lakanoiden kesken en oo vielä saanut aikaseks, joten toivottavasti ne nyt edes jotenkinpäin menee sitten keskenään! Ompelutaitoja mulla ei oo, mutta onneksi noita ompelutaitoisia ja -koneellisiakin tästä läheltä löytyy.

Nukkuminen on vieläkin ihan mun ykkösjuttu! Mä onneks pystyn nukkumaan, vaikka tuleekin sitten aina herättyä kyljen kääntämiseen. Jostain syystä myöskään pissalle en joinain öinä herää välttämättä kertaakaan, joskus taas useammin. Syitä tähän en oo keksinyt...

Vauvan laskeutuminen tapahtu tosiaan jo aikaa sitten, joten fiilaan teitä muitakin, joilla se appelsiini/vesimeloni siellä synnytyskanavassa tuntuu. Mä alan uskoa, että meilläkin kyllä ollaan kolmisteen tuossa itsenäisyyspäivän tienoilla, joka oikeestaan on ihan hyvä aika: lapsi täysaikainen, eikä tarvii kärvistellä sinne laskettuun asti. Lääkärihän oli alkuviikosta aikas samaa mieltä, kuten muistaakseni kävin kertomassakin? Kivut on jatkuneet, mutta kertaalleen raskauden keskeyttämään joutuneena ja silloin kivuliaat supistukset kokeneena en sanoisi näiden olevan samanlaisia.... Yhtä kovia kyllä, mutta ei tunnu jotenkin supistuksilta?!
Synnytyskanavassa taas tuntuu, että siellä joku selkeästi järsii/viilaa paikkoja, joten kai sitä muutosta tapahtuukin :)

Noniin, nyt meni pasmat sekasin, kun luin Terhiltä Pulun uutiset. Voin jännä! :))))

Mulla olis huomenna edessä päätös, asetunko ehdolle meidän opiskelijakunnan puheenjohtajaksi ensi vuodelle. Meinaan asettua, sillä enhän mä oikeesti voi vaan olla mammalomalla ja tehdä opinnäytetyötä! Ja hyvä puoli tässä on, että se joka tekee työt, en olisi minä, vaan hallituksen puheenjohtaja (ja tällä pallilla mä oon siis tän vuoden istunut)! Sitten pitäis perehdyttää edustajisto ja saada vähän muutakin aikaseks, joten toivotaan, että huomenna tää höttöpäisyys on kaukana kaukana!
Ja lauantaina vihdoin ja viimein, mun BABYSHOWERIT! Ihanaa nähdä mun rakkaimmat tytöt, juoruta, syödä hyvää ruokaa ja juhlia mun vauvansaantia; oon porukan ensimmäinen, joten jännitystä ilmassa koko porukassa :)

Kyllähän tässä itekin koittaa kovasti kuulostella, että minkälaisia tuntemuksia on, sitä odottaa jo sitä synnytyksen alkamista niin paljon, kun la lähenee. Nyt mietin täällä,että mistä tietää milloin erittyy vain valkovuotoa ja milloin lapsivettä? Sanovat lapsiveden haisevan happamelle ja olevan vaaleanpunaista?? Mutta toisaalta valkovuotokin on loppuraskaudesta kuulemma vetistä? Hooh ennustajalleko tässä pitää lähteä??? [:D]

Seikkailenpa täällä mietteissäni ympäri nettiä, ja tämän bongasin: vauvahieronnan ohjeet löytyy täältä, saa tulostettua myös peedeeäffänä! http://www.vauva.fi/artikkeli/yhteistyossa/707/vauvahieronta

Voi olla, että joku ton linkin laittoikin, ainakin vauvahieronnasta oli aiemmin juttua. Ite en silloin ehkä vaan linkkiä ehtinyt avata ja nyt sattui silmään, toivottavasti ei ihan WANHA juttu ollut :)

[:)][:)][:)][:)] Pululle onnea!!! [:)][:)][:)][:)]

Mä tein taas sen saman virheen. Söin liikaa karkkia ja suklaata kerralla. Ja nyt on ihan hirvee olo!!! [:'(][:@][:'(][:@]
uuuuh...... minkä ihmeen takia sitä pitää aina ahmia niin kuin ei olis ikinä mitään saanu???

Mies lähti lätkämatsiin ja mä sitten ajattelin että raahaudun pienelle happihypylle ja käyn siinä samalla reissulla ostamassa jotain "pientä herkkua" illaks. Joo. Kävin kävelemässä. 15 min kestin. Supisteli koko matkan ja köpöttelin kun vanha mummo eteenpäin. No kaupasta sit lähti mukaan vähän enemmänkin kuin jotain pientä.. Ja nyt sit olo on siis sen mukainen [&o][&o][&o]

Kauhistuttaa ens viikon lääkäri aika ja punnitus. Painoa on tullu varmaan ihan liikaa!! Vaikka ite ruoka ruokaa ei paljon tulekaan syötyä, niin kaikkia herkkuja meneekin sitten sen edestä. Mitenköhän saan itteni vierotettua kaikesta hyvästä kun vauva syntyy. Stoppihan tälle on sen jälkeen tultava!

Mulla on muuten kanssa aivan järkyttävät ilmavaivat!!!! Viime yökin nukuttiin suosiolla makkarin ikkuna auki kun hajut oli niin "hemaisevat". Joutu kyllä pariin kertaan pyytelee mieheltä anteeks kun alko jo oikein itteänikin hävettämään miten pörisin ja haisin kuin mikäkin haisuli. hyh.... [:o][:o] Onneks mies vaan tuumas että kuuluu asiaan [:D][:D] eli saan paukutella rauhassa luvan kanssa. Toivottavasti kätilö ei pyörry synnytyksessä jos tätä menoa jatkuu sinne asti [;)][;)][;)]

UUPS!! [:o] en olekaan ajatellu tota olleskaan, että paukkuu synnytyksessäki, jos oikeen kunnolla pörisee ja kauan, niin kyllä hävettää, sen ymmärrän, että ponnistuvaiheessa saattaa pörähtää yhtä sun toista mutta...[&:]

Sydämelliset onnittelut Pululle ja perheelle<3
Voi että, ihanaa, ihanaa, ihanaa. Nyt on sielläkin pikku-hurmuri isin ja äidin kainalossa. Huokaus*Jään odottelemaan hehkutuksia.

terhituuli, onpahan vielä jotain yhteistä odottajan kanssa: Ilmavaivat, voi luoja minkälaiset...Huh, miesrukka, ihan totta. Järkyttävä käry. Mistä ihmeestä se voi johtua? Ei ole ruokavalio muuttunut. Ainahan sitä on tullut paukuteltua, mutta joku kohtuus ollut sentään. Ihme että synnytys meni ilman hajuhaittoja. Josko peräruiske olisi tehnyt tehtävänsä.

SannaKoo koitahan toipua ja kiva kun tulit lievittämään jännitystä omalta kohdaltasi. Ei voi koskaan olla varma miksi sitä ollaan hiljaa[:)] Ja nyt kommentti tosi tuoreena äitinä  joka vain istuisi vauva sylissä tai rinnalla ihastellen ja ihmetellen: Olet toki ennestään touhuava ja osallistuva ja aikaansaava tyyppi, mutta mieti vielä kaikkia urakoitasi. Sitä ei voi olla varma mitä sitten haluaa kun maailman ihanin nyytti on sylissä. Voi käydä niinkin että on kiva olla VAAN vauvalomalla ja tehdä opinnäytetyötä. Nauratti tuo sinun VAAN[:D] Olet niin aikaansaava. Ja ihania babyshowereita sinne myös! Nauti huomiosta, kohta katseet kohdistuvat syliisi[;)]

Rinkku pakko sanoa vielä tuosta lapsivedestä, että ei se kyllä tuoksunut miltään, mutta sitä tulee ihan eri suhteessa kuin valkovuotoa. Ja välillä vaaleanpunaista ja välillä kirkasta. Polilla puhuivat korkeasta veden menosta (mikä minulla oli, eli sitä tuli rutkasti) tai sitten matalasta, mikä tarkoittaa tihkuamista. Tihkuamalla tuleva korvaantuu koko ajan, kun sitä erittyy jatkuvasti lisää. Kyllä sen tietää milloin synnytys alkaa, ja jos epäilee, soita äitiyspolille.

Että sellaista

Onnea Pululle!!!!!! [:)] Ihanaa, kun sielläkin on jo vauva ihasteltavana.

Ja olin jo melkein varma, että SannaKoo olet lähtenyt synnyttämään, kun siihen malliin aiemmin kirjoittelit noista lääkärin sanomisista yms... Mutta nythän nuo synnytysuutiset ovat ihan odotettavissa. Jotenkin vaan tuntuu, että "ei kai vielä"... [8|]

Huh, mullakin on enää ensi viikko töitä. Sen jälkeen olen LOMALLA! Loma kuulostaa jotenkin uskomattomalta. Ei voi uskoa!!! [:D] Tänä aamuna ajattelin, että harjoittelen hiukan etukäteen tuota lomalla oloa ja nukun vähän pidempään, mutta "joku" tuolla mahanahkan alla oli päättänyt toisin. Mylläys alkoi jo viiden aikaan ja seitsemältä sitten kömmin ylös, kun punkeaminen vain koveni. Ampun tavoin täälläkin tuo vauva viihtyy juuri oikealla puolella - pylly kylkiluita vasten ja jalat koukistettuna toiselle sivulle. Välillä maha on pelkkää pattia, kun pyllyn lisäksi polvella kokeillaan kylkiluita ja jalkapohjalla pusketaan mahan sivuun. Tähän kun vielä liitetään käsillä harominen kohti rakkoa ja muita herkkiä kohtia, niin kyllä tekee nannaa! [:@][:D]

Täällä ilmavaivat ovat pysyneet "maltillisina". Ei mitään räjähdysmäistä määrän kasvua. [;)] Olen huomannut, että ns. luonnonjugurtit helpottaa aika paljon. Oisko sillä, että on hapatettu jotain tekemistä... [8|]

Nyt hakemaan aamutee. [:)]

Onnitteluja täältäkin Pululle! [:)]

Viime yö meni aika hyvin. Kylkee kääntäessä piti herätä ja ähistä, mies kysyikin että mihin sattuu vaikkei sattunu mihinkään. Ihana kun huolehtii minusta vaikka ei siltä oo oikein tuntunu vähään aikaan. Vessareissua en taaskaan tehny, sinnittelin puoli 8 asti. [:)]

Huomen aamuna oliskin sitten aikainen herätys (n. 3.30) että ehtii oikeeseen aikaan kehän reunalle. Tosin aika normia oli tuo herätys vielä kesäaikaan kun töihin meni aamuvuoroon. Mitenhän sitä nyt jaksaa?

Hiukan jänskättää kukahan meistä mahtaa olla seuraava lähtijä saamaan oman pienokaisensa tähän suureen ja omituiseen maailmaan? Tuskin ainakaan minä, jos vointia katellaan [:)]

Voikaa hyvin! Tämä emäntä lähtee tuon yhden kiukuttelijan kanssa ulkoilemaan [:)]

[:)][:)] Nyt on pinnasänky kasattu ja pedattu!!!!! JEEE!!! se on HIANO!!!
Vihdoinkin päätin pystyttää sen. Vaikka viehän se aika kivasti tilaa, mut sama se nyt on onks se pari viikkoa pidempään "tiellä". Mies kyllä saa varmaan hepulin kun tulee töistä. Ihan sama [;)][:D][;)] Varmaan käy kiristämässä kaikki ruuvit kun ei luota mun voimiin. Pelkää että vauva tulee pohjasta läpi tai jotain..

Totesin tossa sänkyä pedatessa että äippäpakkauksen pussilakana oli tosiaan ainoo mikä sopi siihen peittoon. Oon ostanu muutamat muut ihan normikaupasta ja IKEAsta niin ne on molemmat ihan liian isoja. Liian leveitä ja pikkasen liian pitkiäkin. Pitäiskö sit ostaa toinen peitto niiden sisälle vai antaa vaan reilusti olla isoja. hmm, siinäpä taas pulma [;)][;)]
Jotenkin kyllä tuntuu että vauva hukkuu muutenkin tonne sänkyyn. On niin ison näkönen. Joutuu ehkä jotenkin vuoraamaan pitkällä tyynyllä toisen päädyn niin saa tilaa pienemmäksi. tietty pitää köyttää se tyyny jollain ettei vaan kaadu pienen päälle ja tukehduta sitä [:o][:o] Moni on vissiin laittamassa sen laatikon sängyn sisään??? Mä en vaan jotenkin halua vauvaa pahvilaatikkoon nukkumaan. Ehkä oon vähän höhlä?! Mut tuntuu vaan niin vastenmieliseltä että meijän tyttö se nukkuu pahvilaatikossa... [8|]

Mitäs kaikkia vauvan pesu/rasvaus/öljy purnukoita ootte hankkinu valmiiks? En oikein tiedä mitä pitäs ostaa... talkkia? sinkkivoidetta? kylpyöljyä? niitä purnukoita ja tuubeja on ihan tuhottomat määrät kaupoissa. Ja sit pitäs varmaan vaippojakin ostaa valmiiks. Mitä kokoa? niitäkin on miljoonaa eri.. En tosiaan meinaa kestovaippailuun ruveta. Ainakaan näin heti aluks [;)] Mitäs sitten vielä pitäs ostaa? puhdistuspyyhkeitä, pumpulipuikkoja, vanulappuja.... huoh.... auttakaa....

Morou taas!

Itse ostin vaaville sinkkivoidetta ja pyllynpikapesua varten joitain puhdistuspyyhkeitä, joita on tark käyttää kuiteki vähän harvemmin. Lapsen pesuveteenhän ei kuulemma tartte laittaa mtn aineita ja kannattaa muistaa, että esim öljy saattaa liukastaa lapsen ihon mukavasti, itse ajattelin, että mies saa tehdä vauvan pesusta yhteisen rituaalinsa vauvan kanssa, joten en hällekään ainakaan öljyä suosittele heti, että pysyy ainakin alussa vauva hyppysissä [:)] Sisko suositteli talkkipurkin ostoa, joten sellanenkin tuli hommattua. Aika vähällähän sitä pääsee jo liikenteeseen ja ainahan se mies voi kaupasta jotai hakea jos puuttuu...

Nyt särkyjen myötä olen sitten näköjään saanut pari pientä raskausarpeakin, eipä ihme, kun mieskin aiemmin sanoi, että sun maha on alkanu "roikkumaan" elikäs on tosiaan painautunut alaspäin aika mukavasti... [:D] raskausarvista luin se verran keskustelupalstoilta, että joku suositteli sitten tulevaisuudessa käytettäväksi sellaista kuin etanavoide, jota saa kai luontaistuotekaupoista, että vink vink kaikille!

Raskausarvista: itse olen keskittynyt niiden ehkäisyyn oikein urakalla. Ostin kuorintavoidetta, jota käytän vatsan, reisien ja pepun alueella useita kertoja viikossa ja lisäksi lotraan tuon allergiatestatun perusrasvan kanssa joka päivä! [:D] Neuvolan tätskä sitä ihmettelikin, miten ei ole tullut arpia, vaikka maha on PINKEÄ. [;)]

Rinkun tavoin olen hankkinut vaaville puhdistuspyyhkeitä ja rasvaa mahdollisten ihottumien varalta. Ostin sellaista öljyäkin, jota voi käyttää kylvyn lisäksi esim. hieronnassa tai ihan ihon hoidossa. Kaikki allergiatestattuja. Neuvolasta sanoivat, että talkin sijasta käy vaikka perunajauho. Onpahan ainakin 100% luonnontuote! [;)]

Päiväkahvi odottaa! Viikonloppuja mammoille!

Heippa mammat!

Noista hoitotuotteista. Meillä on vain tuo äippäpakkauksen mukana tullut perusvoide ja perunajauhoa kaapissa, jos joskus tarvii. Mitään neuvoja rasvaamiseen ei ole tullut sairaalasta, eikä terveydenhoitajalta. Sanottiin vain, että riippuen siitä kuinka helposti kuivuvalta lapsen iho tuntuu, voi kylvettää kerran tai pari viikossa. Sinkkivoidettahan käytetään vasta ärtyneen ihon hoitoon, ei  varmuuden vuoksi, luulisin. Synnäriltä muuten saa mukaansa Liberon tuotelaukun, jossa on vastasyntyneelle vaippoja, pyllypyyhkeitä ja muuta materiaalia. Hyvä mainos ja tarpeeseen tuli! Vaippoja tosiaan menee. Kannattaa olla varalla.

Terveydenhoitaja kävi tänään ensimmäisen neuvolakäynnin kotona. Tosi kiva, ettei tarvitse viikon vanhan kanssa alkaa heti kulkemaan. Tiistainen labrareissu oli jo ihan riittävästi, 38 km:n päähän, koska tuo lähin terveysasema (20 km) ei tarjoa labrapalveluja kuin parina päivänä viikossa.
No, anyway. Vauvan paino oli lisääntynyt syntymäpainosta noin 100g. Painohan saa laskea 10% lähtöpainosta, mutta näin pikkuisilla parempi jos ei. Ihanaa tietää että maito riittää kasvattamaan poikaa [:)] Terveydenhoitajalle tuli kyyneleet silmiin kun kerroimme miten itse fiilisteltiin saman musiikin kanssa jota synnytyksen aikana kuuntelimme.
Kohtuni on hoitajan mukaan palautunut jo entiseen mittaansa ennen raskautta. Aika vauhtia se vain pieneni, enpä olisi uskonut. Enkä olisi uskonut että painonikaan laskisi tätä vauhtia. Kävin aamulla vaa'alla ja viimeisimmästä raskauspainosta on tippunut noin 8 kiloa!

Amppu varmasti ihanaa saada upea sormus sormeen. Onko tarkoitus laittaa ko sormus sitten häissä vasta? Tehän olette jo naimisissa, ja oliko niin että kaikki eivät edes tiedä sitä.

Viihtyisää viikonloppua!

ps. Vauva tuoksuu suloiselle<3 Miten joku voikin olla noin valloittava[:)]

Takaisin