Marraskuisten neuvola kuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jemilia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos Jennie ja mamamaya neuvoista [emoji4] Kyllä mä tosiaan taidan varhaisultraan mennä. Itsellä kun ikää on jo vähän enemmän (35v.), niin tää voi olla ainutkertainen mahdollisuus siihen. Jospa ensi viikolla varaisi ajan ensin varhaisultraan ja sitten sen jälkeen neuvolaan [emoji4]

Voit soitella neuvolaan vaikka heti ensi viikolla. Kysyvät edellisten kuukautisten alkamisaikaa ja sen perusteella kun lasketaan alustava LA nii ehdottavat sitten jotain sopivaa vastaanottoaikaa.
Varhaisultra on tosiaan ylimääräinen ja omakustanteinen jos ei ole mitään lääketieteellistä syytä (joku korjaa jos oon väärässä). Tänää nopsaan vilkaisin Aavan sivuilta et näyttäis maksavan alk. 110€ käynti. Ennen vkon 12 normiultraahan neuvolassa toki kuunnellaan dopplerilla sydänääniä. :)

Jossain paikoissa ultrataan neuvolassa joka käynnillä ja varhaisultrat tehdään ihan muuten vaan. Meillä ei myöskään sydänääniä kuunnella kuin vasta nt ultran jälkeen, sitä ennen ei neuvolassa tehdä mitään paitsi otetaan paino pituus ja annetaan kortti :) mua edelleen ärsyttää miten eroavat on tavat joka kunnassa ja kaupungissa, miksei voida yhtenäistää enempi. Meillä esim neuvolassa ei ole ultraa mutta keskustan neuvolassa parin kilsan päässä on ja sinne ei pääse jos et käy keskustan neuvolassa :O

Jossain paikoissa ultrataan neuvolassa joka käynnillä ja varhaisultrat tehdään ihan muuten vaan. Meillä ei myöskään sydänääniä kuunnella kuin vasta nt ultran jälkeen, sitä ennen ei neuvolassa tehdä mitään paitsi otetaan paino pituus ja annetaan kortti :) mua edelleen ärsyttää miten eroavat on tavat joka kunnassa ja kaupungissa, miksei voida yhtenäistää enempi. Meillä esim neuvolassa ei ole ultraa mutta keskustan neuvolassa parin kilsan päässä on ja sinne ei pääse jos et käy keskustan neuvolassa :O

Totta, saisivat yhtenäistää käytänteitä neuvoloissa.

No ohhoh! Aikamoisia eroja. On kyllä ärsyttävää [emoji58]

Arteen varattu aika ensi viikolle varhaisultraan :rolleyes: toivottavasti jotain jo näkyy ja saisi selvyyden, millä viikolla sitä ollaan. Omien laskujeni mukaan tuolloin siis 7+2 tai jotain siihen suuntaan..:happy:

Arteen varattu aika ensi viikolle varhaisultraan :rolleyes: toivottavasti jotain jo näkyy ja saisi selvyyden, millä viikolla sitä ollaan. Omien laskujeni mukaan tuolloin siis 7+2 tai jotain siihen suuntaan..:happy:

Ja väärässä ryhmässä, piti tonne ultra keskusteluun laittaa, mut tää on nyt tässä :angelic:

22.3. eka neuvolakäynti! Jänskää! Johan toi ensimmäinen kolmannes on kohta ohi :D tuntuu et aika on menny tosi nopeesti tähän saakka :)

Käykö teillä mies mukana neuvolassa?

Me käytiin esikoista odottaessa joka neuvolassa yhdessä, mutta tällä kertaa mies ei töiltään luultavasti ehdi käymään mukana, mikä vähän harmittaa. Toivottavasti päästään edes ultriin yhdessä.

Käykö teillä mies mukana neuvolassa?

Me käytiin esikoista odottaessa joka neuvolassa yhdessä, mutta tällä kertaa mies ei töiltään luultavasti ehdi käymään mukana, mikä vähän harmittaa. Toivottavasti päästään edes ultriin yhdessä.

En usko että tulee mukaan koska todennäköisesti pitää etäpäivää mun neuvoloiden aikana ja jää kahden lapsen kanssa kotiin siksi aikaa, haluan käydä rauhassa koska muuten siitä ei tule mitään jos joudun lapset ottamaan mukaan, vaikka mies vois tietty olla niiden kanssa mukana mutta on se kivempi käydä rauhassa ja sen tunnin ajan puhua itsestään ja oloistaan, kuulostaa varmaan kauhean itsekkäältä tms mutta ajattelen että saan rauhassa purkaa oloja ja mahdollisia huolia edes sen hetken. :)

Tänään soitin ensimmäistä aikaa ja ens viikolle antoivat. Edelliset kuukautiset on tosiaan vähän hämärän peitossa, niin jospa siellä sitten ihmetellään, että millä viikoilla tässä nyt sitten oikeen mennään. Oma veikkaus on 5+5 mut katotaan osuuko lähellekkään! :) Jännittävää!

Eka neuvola 23.3, silloin viikkoja jotain 6 ainakin. Meillä vanha ultra täällä neuvolassa, oli epäselvyyttä vähä menkkojen kans nii siellä jo ultrataa nyt että mitä viikkoja about vastaa. :) normisti ei varmaan eka neuvolassa ultrais..

Mies aikoi tulla kaikkiin ultriin ja neuvoloiden jos vain pääsee. Vuorotyöt vähän rajoittaa mut onneksi saa ite valita vähän päiviä jolloin menee. :)

Annsku voin niin samaistua! Toisaalta haluaisin miehen mukaan, mut toisaalta taas en haluais miestä ja lasta siihen ”häiritsemään” kun tosiaan saa sen kerran kuussa keskittyä itseensä. :D

Täytyy varmaan yrittää järjestää niin että mies on töistä kotona hoitamassa lasta.

Viime raskaudessa mies oli kaikilla käynneillä mukana. :)

Ja mies varmasti tulee mukaan kaikkiin mahdollisiin juttuihin! :) meillä onnellinen tilanne siinä mielessä, että työvuorojen suhteen löytyy hyvin joustoa! Ite teen iltapainotteista vuorotyötä ja mies on joka neljäs päivä vuorokauden töissä :)

Soitan tänään neuvolaan jos vain töistä ehdin. Kysyn varhaisultran mahdollisuutta myös koska jotenkin tuntuu oudolta nyt tuolta oikealta puolelta. Toivottavasti kaikki olisi hyvin ja raskaus ihan normaali.

Me ollaan menossa neuvolaan 2 viikon päästä eli viikot on silloin oman laskun mukaan 7+5 (neuvolan laskurien mukaan jo 9+5 :D). Varmaan totuus on jossain siellä välillä. Varhaisultraan en ajatellut mennä. Toivoisin kyllä, että neuvolassa ultrattaisiin kun viikot on niin epäselviä.

Meillä on niin hullusti että täällä on kaksi neuvolaa ja kaupunkilaiset jaoteltu niihin osoitteen mukaan, keskusneuvola on terkkarin kanssa samassa rakennuksessa ja siellä on joku vanha ultra ja siellä sitten voivat ultrata tarvittaessa, mä käyn toisessa jossa ei ole ultraa niin ultraan ei pääse neuvolan kautta :( aika epäreilua mun mielestä että ihan kaupungissa näin erotellaan asukkaat.

Takaisin