Marraskuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bofink
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ensimmäinen ultra on 12 viikolla. Seuraava 20 viikolla. Itse käyn yksityisellä 7 viikolla, haluan nähdä, että mahassa jotain ja sydän sykkii. Täällä halpaa lystiä kaiken lisäksi! Vain 50€ ultra.

Mysterious mulla vähän sama homma, raskaus vaan koko ajan mielessä,vaikkakaan mulla ei oireita vielä kauheesti oo... Iltasin tulee etäisesti etova olo, menee syömisellä ohi. Aamulla ei tunnu missään. Voisin ihan hyvin unohtaa koko aluillaan olevan ihmisen, ellen tietäs toisin :D Poikkeuksellista väsymystäkään ei oo ollu, melkeen jo huolettaa että onko kaikki kunnossa kun muut halailee pyttyä ja kärsii kaikenlaisesta, ja täällä ei mitään :( Tosin aika monet on jo niin paljon pidemmälläki, että ehkä mä vaan nautin olostani niin kauan kun mulla ei oo oikeeta aihetta olettaa ettei kaikki olis kunnossa, hätäillä sitä ehtii sittenki :)

Neuvola-ajan sain kuukauden päähän (vasta, miten mä ikinä maltan odottaa sinne asti!?), sillon rv 9 ja siellä varaillaan sitten ultra-aikaa :)

Onnea uusille! :) 

Mua kyllä väsyttää, mutta on vaikea sanoa, johtuuko se raskaudesta vai huonoista yöunista. Esikoinen on flunssassa ja nukkuu tosi levottomasti. Toissa yönä se yski kahdesta neljään ja tänä aamuna vuorostaan herättiin puol viis.. Olepa tässä sitten pirteä.. Mutta kyllä tämä raskaus on nyt pyörinyt mielessä kaiken aikaa. Tiedän kyllä, että se tulee tasaantumaan, kunhan totun ajatukseen. Aion myös mennä varhaisultraan. Viime kerralla se maksoi (Turussa) liki 120 euroa, mut nyt menen edullisempaan paikkaan. Viimekertainen raskaus todettiin varhaisultrassa tuulimunaksi viikolla 7, ja nyt se pelko on taas mielessä, että mitä jos kaikki ei olekaan hyvin. Oireet ovat nyt kuitenkin aivan erilaiset (enemmän sellaiset kuin ekassa raskaudessa), joten olen aika luottavainen..

Moikka

Ilmoittaudun mukaan. Elikkä viikkoja toivottavasti on vasta 7+1, eli la ois 15.11. Kolmas lapsi. Muut lapset tosin on jo 8 ja 6v. Yllätyksenä tulee tämä kaveri, mutta kaikella on jokin tarkoitus <3

Muokattu viimeksi:
Tervetuloa uusille plussajille :)
Meitä alkaakin jo olla aika hyvänkokoinen joukko ja vielähän mukaan ennättää :)

Tänne ei kuulu ihmeitä, aika oireetonta edelleen, paitsi että tänään iski päälle se massiivinen väsymys mistä ekassa raskaudessa kovin kärsin. Ihmettelin ihan kun ei ole ollut, oon lenkkeilly ja touhunnu, mutta tänään sitten.. Voi pojat, aamulenkin jälkeen ois tehny mieli vaan maata.
Ihan lapamato olo ja hommiakin olis. Mies ehotti että käytäis illalla ulkona syömässä pitkästä aikaa(poika on exällä yhen yön), mutta saas nähä pystyykö vai onko sohvan kutsu liian voimakas :)

Miten te uskallatte liikkua? Ite oon täällä pääni sisällä pähkäilly, että millasta liikuntaa sitä uskaltaa harrastaa ettei sais mitään vahinkoa aikaan  Oon aiemmin käyny kuntosalilla, juoksemassa ja jumpissa, mutta nyt oon pari viikkoa ottanu vähän iisimmin. Tänään kävin koiran kanssa juokseen, yritin pitää sykkeen n. 150 tienoilla ettei mee liian korkeelle, oon kuullu että jos menee liian ylös niin vaavi voi kärsiä hapenpuutteesta, joten en kauhean kovalla tahdilla mennyt :) Oon myös kuullu että pitäs liikkua kahden edestä ja syödä vaan yhden edestä, ja yrittäsin sitä pitää mielessä, itellä on ylipainoa jota oon yrittäny pois saada, joten en haluais että ainakaan kauheesti raskauden jälkeen olis enempää ylimäärästä mitä sitten pitäis saada pois :D

Pelotti vaan mennä, että entäs jos mä hytkyn niin paljon että se irtoo tai jotain, mutta ihan hyvinhän tuo tunnin lenkki meni :) Miten te muut liikutta/uskallatta liikkua, voiko sitä ihan normaalisti mennä niin kauan ku hyvältä ja normaalilta tuntuu? 

Ihana saada uusia porukkaan ja toivotaan ettei moni tästä poistu

Nyt on kyllä niin eri olot kun edellisissä raskauksissa. Väsy ja etominen on saapunut kaveriksi. Tuntuu että on ihan hullun saamaton, syötävä on siläl hetkellä kun pystyy jotain syömään. Mikään ei tule ylös, mutta ei vain maistu.
Meneekö muilla oireet sillein aaltoina, et se etovaolo ja väsy iskee yhtä äkkiä?
Ai niin ja se palelu.... välillä ihan jäässä ja nousee lämmönrajalle 37 asteeseen....

Eikös sitä voi liikkua ihan normaalisti kuin ennenkin, lukuun ottamatta jotain hyvin extremeä jossa voi sattua pahoja kaatumisia putoamisia tai iskuja vatsaan. Ekaa odottaessa mä esim lopetin sählyn heti alussa koska meno oli aika kovaa ja saattoi tulla kaverit päälle vauhdilla. Muuten normaalisti oman fiiliksen mukaan. Musta on tullu kauhean herkkä, siis itkupilli ! Mua liikuttaa ja itkettää ihan pienet ja oudotkin asiat. Oon aikasemmin myös ollu melko tunteellinen mutta tää on pakko johtua raskaudesta :) esim aamulla telkussa oli tää supernanny, siellä yhessä perheessä oli kaksoset jotka käyttäytyi aika huonosti niin mä purskahdin itkuun ku ajattelinkaan sitä sen äidin raskasta arkea :P Pahoinvointia edelleen mutta ei koko aikaa, vetämätön olo vaivaa myös. Minnekään lenkille jaksa ees aatella menevänsä ... Ensi viikolla eka neuvola rv 8+2 :)

Tulin juuri jorvista ultrasta ja siellä näkyi vain tyhjä sikiö pussi eli minulla oli tuulimynaraskaus,tuntui tosi pahalta :(nyt söin 4 lääkettä jolla pitäisi käynistyä kohdun tyhjennys sit 4 viikonpästä pitäisi alkaa kuukautist normaalisti ja sen jälkeen voi yrittää uudestaan,mutta en tiedä vielä pystynlö siihen ainakaan ihan heti .... Toivon teille kaikille parempaa onneA !

Pikkukakkonen, tsemppiä ja voimia sinulle!
Itselläkin hieman mietityttää asiat, kun on tänään tullut hieman sellaista rusehtavaa vuotoa :(
Mutta minun on turha vielä mennä ultraan, asiat menee sitten niin kuin on mennäkseen.

Liikkumisesta, kyllä ihan normaalisti voi liikkua. Ehkä sellaisia lajeja kannattaa välttää, missä tulee kovasti iskuja mahaan, mut esim jumpat ja kuntosali, lenkkeily jne on ihan ookoo, eikä sellaisilla voi itselleen keskenmenoa aiheuttaa. Varmasti on ihan hyväkin liikkua, että välttää liialliset raskauskilot :). Ja voihan jumpissa esimerkiks tehdä vähän omien fiilisten mukaan, himmata jos siltä tuntuu.

voi pikkukakkonen <3 vomia ja jaksamisia sinulle!! <3 ei toivois kellekkää! ja oottakaa jos tuntu siltä ja tulehan moikkaamaan kun taas tärppää,kaikkea hyvää sinulle!

liikumisesta saahan sitä mite jaksaa aika pitkälle,ja vatsalhaksia oon kans aika pitkäle tehny,perus ulkoilua,uintia..

ei mullakaa ekassa raskaudessa ollu mitää oireita,ninku ei ois raskaana ollukaa mutta kaikki oli normaalisti kummiski! :)

Voi ei Pikkukakkonen! Itse koin tuon syksyllä :( Kovasti voimia sinulle!

Liikunnassa pitäisi (sitten vähän myöhemmin ainakin) välttää nopeita tärähtäviä liikkeitä. Itse vedän tanssitunteja ja jatkoin työtäni edellisessä raskaudessa äitiyslomaan asti. Lopetin kai viikkoa ennen äitiysloman alkua, kun lonkkasäryt olivat niin kovat. Että ihan oman fiiliksen mukaan :) Kyllä mä ainakin itse tunsin, mitä kannattaa tehdä, mitä ei. Äitiyslomalla tein vielä pitkiä kävelylenkkejä, kun en saanut aikaani kulumaan kotona :D Jos lääkäri ei määrää vuodelepoon, niin ei kannata kaikkea liikuntaa lopettaa :)

Voimia kovasti pikkukakkoselle <3

Liikuntaa voi ja pitää harrastaa normaalisti niinkuin ennen raskauttakin mutta tietenkin kaikki vaaralliset lajit kannattaa jättää pois. Minä kävin tänään ratsastamassa ja aijon käydä niin pitkään kuin vaan pystyn ;) Ärsyttää mulla on jo pari kiloa noussu paino.

pikkukakkonen tsemppiä ja haleja ja toivottavasti tärppää heti kun on taas mahdollista! <3

sadepilvi, tääl on kans toinen itkupilli, viikon olen itkeny KAIKESTA! siis lastenelokuvatki on liian koskettavia :D

Hannele, itse pyysin tuonne kuukauden päähän syntymäpäivälahjaksi miestä viemään minut varhaisultraan yksityiselle, saapahan toivottavasti erittäin mieluisan lahjan! Eikös noita kannata kilpailuttaa jonkun verran?

Mysterious, oot niin oikeessa! Mulla ei meinaa mahtua mitään muuta mieleen. Töissäkin huomasin haaveilevani jo toukokuusta ja siitä että olisi "turvassa" viikkojen suhteen!

Mullakin paine vatsassa ja tosi paljon vahvemmat juilimiset sekä siellä että myös lonkkiin tuntuu ottavan! Jouduin lähtemään kesken töistä kun oksensin, nyt loppuviikolla kaikki on ällöttänyt ja mikään ei maistu :(

Pikkukakkoselle tätäkin kautta suuret pahoittelut :(

Liikunnasta moni vastasikin aika tyhjentävästi :)
Muistan että mulle sanottiin esikoisen aikaan, että uusia lajeja ei kannata aloittaa raskauden aikana, mutta tuttuja jatkaa niin kauan kuin hyvältä tuntuu, toki vaarallisia lajeja välttää maalaisjärjen mukaan.
Me tultiin just puolentoista tunnin kävelylenkiltä ja mulla taitaa tää lenkkeily ja satunnainen uiminen olla ainoat harrastukset. Kun oiskin ylimääräsit aikaa ja rahaa käydä salilla tms, niinkuin oli ennen esikoista. Mutta jospa sitä nakittais miehen hoitamaan molempia sit kun parantunu synnytyksestä ja yrittäis alkaa tiputtamana kiloja vähän nopeammin kuin esikoisesta, ihan yhteisen edun vuoksi ;)

Voi pikkukakkonen, tosi surullista! Paljon voimia ja lämpimiä ajatuksia täältä sinulle! <3

Tänään on ollut aikamoisen rankka päivä. Pojan jääkiekkoturnauksessa oltiin toisella paikkakunnalla koko päivä. Aamu alkoi valtavalla laattaamisella ja on jatkunut tasaisesti tähän hetkeen saakka. Nyt on aika mahtava tunne kun saa saunan jälkeen vain lekotella kotisohvalla. Vähän sain jo syötyäkin ja ainakin tähän saakka on pysynyt sisällä. 

Aiemmissa raskauksissa (en edes kaksosia odottaessa) ole kokenut tällaista pahoinvointia, joten tosiaan luulen vahvasti että tyttö olisi tulossa tällä kertaa. 

Kahvia on kauhea ikävä, ei millään pysty edes kokeilemaan juoda pienintäkään kupillista. Tänään puhuin äidin kanssa puhelimessa ja hän kertoi leiponeensa vaniljaleivoksia ja kertoi kuinka hyvältä ne maistuivat kahvin kanssa ... Jouduin lopettamaan puhelun sillä sekunnilla --> laattaamaan. 

Mukavaa ja rentoa lauantai-iltaa kaikille! :)

...vielä tuosta liikunnasta; itse pyrin tekemään reippaita kävelylenkkejä päivittäin, tietenkin oman voinnin mukaan. Joku mammajooga kiinnostaisi myös paljon, täytyykin selvitellä kuinka täällä meidän paikkakunnalla sellaisia järjestetään.

Tsemppiä myös muille pahoinvoiville.

Reilun viikon kestänyt 24/7 pahoinvointi. Aamu alkaa heti oksentamisella. Kun oksennusolo tulee, niin siinä on todella kiire päästä vessaan tai ämpärille. Kauhulla odotan maanantain paluuta töihin aamuvuoroon.. Taskussa joutunee kantamaan oksennuspussia, kun työssäni vessaan ei pääsekään välttämättä sillä hetkellä. Onko kellään muulla mennyt vatsa sekaisin raskauden takia?

Lisäksi on epämääräistä pään jomotusta, joka ei kuitenkaan ylly varsinaiseksi säryksi. Ja tämä palelu ja väsymys on järkyttävää!

RSatu, voin yhtyä oloosi. Paha olo 24/7, onneksi en ole oksentanut!! Mulla on pakki ollut sekaisin myös, ajattelin että liittyy tämäkin jotenkin hormonitoiminnan muutoksiin. Päätä myös oudosti jomotellut mutta ei varsinaisesti särje.. Ehdin jo toivoa että tämä raskaus alkaisi yhtä helposti kun esikosta mut toistaseks näyttää kyl vähän muulta :) Mut ei parane valittaa, jokunen viikko näin niin toivottavasti helpottaa!

No hyvä jos ei tartte sen kummemmin miettiä että tuota liikunta-asiaa, vaan mennä vaan niin pitkälle kun hyvältä tuntuu :)

Osanotot  pikkukakkonen! :( Toivottavasti seuraavalla kerralla parempi onni! Ei toivois tuommosta uutista kyllä kenellekään :(

Takaisin