Marinaketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään sai poika rota-rokotteen ja siit asti meidän päivä on mennyt kaavalla itkee, syö, itkee, nukkuu, itkee.. Saa nähä saadaanko meillä yö nukuttua.

:( että mua mietityttää tuo rota... Mies on vielä töissä lähes kokoajan sen jälkeen... Myös välillä öisin! :(

Mua kans. Meillä on mies kans töissä ja samalla viikolla alkaa myös koulut. Pitäs jaksaa viedä isommat kouluun eli tarkoittaa aikaisia herätyksiä. Jos yöt menee valvoessa, kuinka hitossa jaksan kuskata noita isoja poikia kouluun.

itse rotan aikuisiällä sairastaneena toivon, että jokainen rokottaa lapsensa. Se on aivan kamala ripulitauti ja kestää kauan ja vie lapsen yleensä sairaalakuntoon.

meillä siis lapset ei sairastanu kun mulla oli se ja koskaan en ole ollut onnellisempi rokotteiden olemassaolosta ja siitä että esikoiselle sen ostin kuin tuolloin.

Meillä tyttö sai rotan viikko sitten enkä oo huomannu olossa tai käytöksessä mitään muutosta. Itse asiassa tyttö on viimeisen viikon ollu normaalia tyytyväisempi. Meillähän oli tuossa aikaisemmin refluksiepäilyä sun muuta kun tyttö itkeskeli paljon eikä viihtynyt selällään, mutta ilmeisesti alkanut menemään ohi itsekseen. Toki kitisee vieläkin enemmän tai vähemmän,eikä viihdy kauaa itsekseen, mutta selkeesti parempaan suuntaan ollaan menossa

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Mun marina eiliseltä kun en ehtinyt foorumille. Olin poimassa mansikoita ja kiitos kaverin vitkuttelun, reissu kesti liian pitkään. Vauva ei nukkunutkaan vaan sai sitten hikiset 80 ml maitoa, joka oli pumpattu hälle. No se ei riittänyt ja sitten piti miehen antaa pakkasesta maitoa ja tuttipullon tuttiosa olikin tippunut kattilakaapin alaosaan ja se toinen ei toiminut (meillä vaan 3, yksi jota vauva ei huoli ja 2 koska imetyksellä mennään). Mies oli sitten kaiken kukkuraksi astunut kissan oksennukseen! Tuli tunne, ettei voi oikein mihinkään edes pariksi tunniksi mennä :( Onneks sain ees mansikat :)

Mä haluan marista tosi itsekkäästä syystä; nyt kun mulla olis ollut jopa pari tuntia aamusta itselle, aamukahville ja internetille mä en jaksa enää avata mun Facebookia. Se on täynnä propagandaa tietyiltä ihmisiltä sekä puolesta että vastaan Israelin sotatoimia Gazassa. Silpoutuneita ruumiita ja verijälkiä joka toisessa postauksessa. Saisivat jo antaa olla. Meni aika moni käyttäjä blokkauslistalle! Ymmärrän kyllä, että siellä on humanitäärinen kriisi ja kamalaa, mutta saamari sentään, mua ei tarvii siitä asiasta enempää valaista, kiitos. Haen itse ne päättömien ruumiiden kuvat ja itkevät äidit omalle ruudulleni, jos välttämättä haluan.

Miksi FB:ssä sensuroitiin jotain imetyskuvia, mutta nämä väkivaltapostaukset onkin sitten ihan ookoo? Wtf???

Mun tissit räjähtää!! Joutuu ehkä pumppaa tyhjemmiks, että mahtuu mekko päälle. Varmaan saan kaupan päällisiksi jonku rintatulehduksenki vielä. Mitenköhän muuten tulis menetellä? Kannattaako näitä nyt ollenkaan tyhjentää jotta maidontulo lakkaa.

Kylllä niitä kannattaa tyhjentää, mutta mahd harvoin! siis juurikin silloin kun alkaa olo pakahtua. eikä ihan tyhjäksi vaan pahimmat pois vaan. sama ongelma on aina imetyksen lopetuksessa (ainakin itsellä ollut) - ja aika arpomista se on tyhjentämisissä..saattaa mennä päiviäkin ihan hyvin ilman ja taas tissit täynnä. mutta kyllä se lopulta lakkaa vaikka pumpata vähän joutuiskin, imettämällä se stimulointi on kuitenkin paljon tiiviimpää.

Mä olen kuullut että nopeiten maidon tulo lakkaa,kun ei tyhjennä rintoja mitenkään. Rinnat pinkeät muutaman päivän ja saattaa itestään valua maitoa pois. Rinta ei tuota maitoa jos sitä ei ime tai pumppaa. Näin mulle on sanottu. Näin siis jos haluais kertalaakista lopettaa imettämisen.

Sent from my GT-I9000 using Vau Foorumi mobile app

Luulen että näin alkuvaiheessa jos joutuu lopettamaan, on se tuotanto vaan vielä niin täysillä (kun ei vauva muuta syö)että tulehdus on varsin realistinen uhkakuva kovatuottoisille rinnoille. Ja jos lälly on imettänyt tosi tiiviisti levotonta vauvaa, voi vaan arvata että tissit pingistyy nopeasti, ainakin tän lukemisen perusteella.
Omien tuntemusten mukaan paras mennä mahd tyhjentämisien kanssa.
riippuu tosi paljon rintojen tuotannosta miten kivuttomasti alasajo menee.

Joo kyllä varmasti Lällylle maitoa vielä rintoihin nousee sen verran ahkeraan että ihan täys stoppi ei varmaan onnistu eli pumppailla joutuu! Mutta tosiaan mahdollisimman harvoin ja vähän jotta rinnat ei saa sitä käskyä tuottaa lisää ja lisää.
Itsellä kun esikoisesta lopetti imetyksen siellä 1v 1kk iässä niin eipä sieltä sitä maitoa enää niin tullutkaan joten pysty lopettaan kerrasta eikä kyllä rinnat käyny pinkeinä vaan oli jo ihan loppuun syödyt :D

Nyt joo huomaa mitkä meijerit nää onkaan. Neljässä tunnissa kerkee molemmat tissit kivikoviksi. Eipä mulla tämmöisiä välejä ole ennen ollutkaan. Juuri tuosta syystä, mitä lambi sanoit. Tänään oon siis puol litraa pumpannut, ja se vienyt vaan pahimman paineen. Sitten ku en tyhjennä koko tissiä, ni kohta saa taas olla pumppaamassa. Kai tää tästä. Hitto ku vauva on huomenna jo 2kk enkä sovi enää luovuttajaksi. Olisin lyöny rahoiksi :rolleyes::grin

Nyt ahdistaa! Vessassa oon käyny jo kaksi kertaa. Maha kipeä ja huono olo. Mies on kaiken lisäksi vielä mökillä. Lähetin kyllä jo viestin, että joutuu ehkä huomenna jo tulemaan kotiin. Onneksi tyttö nukkuu vielä. Pisti minut miettimään et miten yksinhuoltajat hoitaa lapsensa jos ne on kipeänä??? Siis ne huoltajat, ei lapset. Toivottavasti ei oo mahatautia liikenteessä!!!

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin