Marinaketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itsekin vetelin just ruoan naamaan samalla kun imetin :) Kyllä sitä paljastautuu aikamoiseksi monitoimikoneeksi vauva-ajasta lähtien! Sitten kun liikkeelle lähtö ja uhma kolkuttaa ovelle niin sitten sitä saakin kasvattaa tissien sijasta silmät jokapuolelle :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä hajoon! Tyttö ei ole nukkunut puolta tuntia pidempää pätkää nyt kahteen päivään. Ei yöllä eikä päivällä. Miehen kanssa hoidetaan tag teaminä tätä; nyt on mun vuoro ja ukko nukkuu, se lupas herätä joskus puolenyön aikaan hoitamaan pari tuntia ja taas vaihdetaan.

Porukat rupes ahdistelemaan, että ollaanko me menossa juhannuksena mökille. No en tiedä! Nyt väsyttää niin paljon, etten osaa suunnitella. Pitäis kuulemma tietää etukäteen, että osaavat varautua. Mä totesin vittuuntuneena, että sit ei olla tulossa kun en osaa vielä varmaksi luvata ja jos tullaan niin tuodaan omat eväät. Eipä tarvitse varautua. No siitäkö sitten riemu repesi! AAArg.

Tyytyväinen se onneksi pääasiassa on. Osaispa vaan nukkua!

Huh, kuulostaa rankalta Cedju. Onneksi mieskin osallistuu, tosin ootte sitten molemmat väsyneitä! Meilläkin on yön yöunipätkät lyhentynyt. Päivällä ne ollut lyhyitä koko ajan. Epäilen että olis pientä refluksia, joka herättää. Öisin tulee syötettyä makuulta antaa ja vieläkin tuo vieressä nukkuu. Pinniksessä olisi pääty korkeammalla, mut en oo keksiny miten sen sinne saisi asettumaan. Sama juttu istualtaan imettämisessä, tyyppi herää kun sen laskee pois sylistä.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Liittyykö refluksiin aina puklaaminen? Oon miettinyt samaa täällä, mut tyttö musta puklaa aika vähän. :?

Edit: nukuttiin pari tunnin pätkää. Koska tää väsähtää?

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app

Niin ainakin netti väittää että puklailu kuuluu aina oireisiin. Mä kyllä ensin luulin ettei tyttö pahemmin puklaile kun silloin tällöin vain ilmestyi tippa maitoa suupieleen. Mutta terkka kysyi nieleskelystä niin aloin seurailla tarkemmin. Huomasin että makuusyöttöjen jälkeen tyttö tosiaan nieleskeli ja yskiskeli. Eli maitoa nousi ylös aika usein mutta niin vähän että nieleskeli sen enkä siksi huomannut mitään. Nyt olen muuttanut päivisin syöttöasennon pystymmäksi niin väheni tuo nieleskely selvästi.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Mä luin jostain nettilähteestä että toi "silent reflux" on kavalampi refluksin muoto, kun vauva ei puklaa vaan nielee pulautuksensa. Sitä ei huomaa niin helposti, ja hapot voi tehdä pahempaa vauriota kulkiessaan eestaas.

Meillä tyttö pitää aika pahaa ääntä niellessään yöpulautuksia, korisee ja hinkuu. Pystyssä syöttäminen ja ahkera röyhtäyttäminen on auttanut. En myöskään laita vauvaa makaamaan selälleen muuten kuin vaipanvaihtoa ja nukkumista varten, makaaminen kun tuntuu aina lisäävän nieleskelyä.

Toisaalta tytöltä tulee myös ihan tavallisia pulautuksia jotka eivät näytä vaivaavan yhtään.

Tää äiti on ollut viime päivät ihan finaalissa. :shaking

Onneks miehellä alkoi pieni tauko työurakoissa, jospa sais voimansa kerättyä jostakin.

Meillä on päiviä, että pulautellaan enemmän ja useampina päivinä taas ei juurikaan. Ne pulauttelut liittyy mun mielestä ylisyömiseen tai ahmimiseen, mutta mistäs mä varmasti sen tiedän. Aloin vaan miettiä, että tuo herää niin nopeasti sen jälkeen, kun sen laskee sänkyynsä tai vaunuihin. Täytyykin seurata jos se nieleksii. Kiitos avusta! Helsinki ja Nipsumuki!

Mä sain eilen itkupotkuraivarin, kun vauva ei meinannut rauhoittua ollenkaan. Repi ja riuhtoi tissillä eikä malttanut syödä. Mies oli isojen poikien kans syömässä eikä todellakaan pitänyt mitään kiirettä, että olisi tullut minua auttamaan vaikka vauva huusi täyttä kurkkua. Ottipa mies vielä jäätelön jälkiruuaksi ja tabletin kouraansa. Silloin minä raivostuin. Lapsella on myös isä, joka vois auttaa äitiä, että äiti saisi edes kerran päivässä syödä lämpimän ruuan. Mikä etuoikeus se on isällä tehdä niinku haluaa. Prkl!!! Eihän se poika mun syliin rauhoitu, kun mä haisen koko ajan maidolta. Ja jos lasken sängylle, niin huuto yltyy entisestään. Mutta kun mies otti pojan syliin, niin poika rauhoittui.
Itkin koko eilisillan väsymystä ja turhautumista.

Juuri niin Hannastiina! Pidä pääsi ja anna palautetta! Vaikka kyllä miehesi sen varmaan tietää, on vaan ehkä pientä muistutusta vailla ? o_O

Minäkin lykkään pojan iltaisin miehelle, kun se istuu sohvalla jalkapalloa katsomassa. Urheiluja ja soittotreenejä en ole rajoittanut, joten miehellä on melko paljon vapaa-aikaa töiden jälkeen. Hän kyllä hoitaa kaupassakäynnit ja laittaa ruuan ja tuo sapuskan lautasella nenäni eteen ja komentaa lepäämään. On myös sanonut osallistuvansa yöhoitamiseen kesälomallaan.

Katsotaan nyt, miten sujuu kun 9-vuotias tulee ja tarvitsee oman osuutensa huomiosta. Esikoinen voi onneksi autella, esim. viihdyttää vauvaa ja viedä roskia sun muuta pientä.

juu kyllä se välillä niin ärsyttää miten vapaasti mies saa tehdä ja mennä kun itse tekee sitten kun ehtii ja voi... Eilenkin miehen piti olla tytön kanssa aamulla,kun käyn lääkärissä,mutta ei kun hän oli ollut ryyppäämässö ja oli aamulla vielä siinä kunnossa,etten missään nimessä voinu jättää tyttöä sen kanssa,eli jouduin ottaa mukaan. :mad: Raivostuttaa kun siitä oli etukäteen sovittu ja miehelle se oli itsestäänselvyys,että menen yksin. Toivottavasti huomen aamulla pääsen menemään hierojalle ilman tyttöä!

Mua ottaa niin päähän toi mies (ja mä itsekin otan itseäni päähän..). Pappi on kohta tulossa ja miehellä on puhelinpalaveri, mä jouduin siivoamaan yksin ja nyt pitäis kiskasta nukkuva lapsi ylös ettei tarvii imettää papin ollessa kylässä (nelikymppinen mies). Mä oon monta päivää tai oikeastaa 3 viikkoa puhunut et haluan amppelin ja kesäkukkia lisää ja en voi mennö vauvan kanssa torille kun en saa niitä pirun kukkia roudattua autoon vauvan kanssa (ja ei, en 50 m takia ota kantoliinaa tms.apuvälinettä).

No, mä imuroin aamulla heti ensin ettei jää herran puhelinpalaverin aikaan. Ja sit hän sanoikin, että mä en pääse torille kun hän ei voi nukkuvaa vauvaa vahtia jos se herää. Mä tiesin ettei herää kun sain vauvan sikeeseen uneen. Parku pääsi kun toinen on nii mulkvisti, ettei tajua et mä haluan ne kukat ja mullon synttäritkin kohta, joten pihalla ois kiva olla kukkia. Ärsyttää vaan paljon. Vaikka onkin pienestä asiasta kysymys.

Mitä taisteltavaa siinä edes pitäis olla? Mieheltähän voi kysyä, että imetätkö mielummin sitten. Itse olen röyhkeästi ulkoistanut vaippahommat miehelle aina tilaisuuden tullen, koska imettämiseen menee parhaimmillaan tai pahimmillaan kolmekin varttia kerrallaan. Kakkavaipan vaihtaa pesuineen viidessä minuutissa.

Takaisin