Marinaketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
On muuten just nyt raskausaikana kaikkein vaikeinta tää väsymys, jos hiukankin nukkuu huonommin niin tuntuu ettei pysty mihinkään. Ja se on kyl ihan fakta et jos jotain kunnon päänsärkyjä tai selkäkipuja kärsii, ei niihin perhanan tulehduskipulääke pure ainakaan mulla.
Joten pysyn suosituksessani, jo on iskias- tai muuta selkävaivaa, kyselkää fyssarilta teippausta :).
Stressiin se ei kyl auta, valitettavasti.

Miten se sun kone simahti Suski? Toimiko alkuunkaan?

Toimii se muuten, mutta ylälangasta tekee pelkkää sotkua ja alalanka jää vaan suoraks.. En tajuu mitä sille tuol kaapissa on tapahtunu, kun edellisellä kertaa toimi hyvin ja nyt on langat laitettu samalla tavalla ja asetukset muutenki samanlailla o_O Taidan käydä kyllä joku päivä anopilla ompelemassa saumurilla nuo niin pääsen paljon helpommalla.. tuolla uskalla sitä kastemekkoakaa alkaa ompeleen, ettei koko p*ska pilaa sitä :(

Tuo on just inhottavaa^

Johtuukohan kankaasta.. Tavan ompelukone ei suostu ainakaa äipäl tottelee kaikkia kankaita..

Tuolla on ennenki ommeltu tuollasta trikoota, mut en sitte tiiä.. ärsyttää vaan ku just ois inspistä ommella, niin ei suostu toimiin ja nyt en kuitenkaa jaksa anopille lähtee, kun kuitenki asutaa eri paikkakunnalla ja silläkin on siel muksuja hoidossa niin tähän aikaan sais rauhaakaa..

Voi Suski, noi ompelukoneet kiusaa muakin aina. Se on niin ärsyttävää!
Samaan ongelmaan mulla autto kerran se, et se missä puola on, siis se kaari, oli jotenkin löystynyt. Se ihan inasen liikahti kun väänsin ja söherön tulo loppu.

Mulla on ny ongelmana semmonen, että toinen lanka likaantuu??? Puhdasta valkoista lankaa on, mutta kun ompelen niin tikkaus on toiselta puolelta likasen harmaata. Oon yrittäny putsata kaikkia kohtia, mutta ei auta.
Ompelukone on jotenkin mysteerinen laite, ihan kuin se vittuilis mulle aina! :confused:

Mä kans jouduin purkamaan puolapesän ja putsamaan ja kiristelemään juttuja, kun langat alkoi pomppia ja söhryyntyä ja teki jotenkin löysää tikkiä. Kyl se auttoi ja korjaantu sillä, mut tuskanhiki meinas iskeä, kun en heti muistanu, et mites ne osat olikaan. Purkaminen oli helppoa :p

Kokeilin sitä puolaa kiristääkkin, mut ei se mitään auttanu, sama vaan jatku.. en tiä onko vika sit itse langassa, jos se on vääränlaista tohon koneeseen, mut tuoki mun ainoo beige lanka enkä kyllä millään lilalla ala ompelee ja kun tällä kylällä ei oo sellasta kauppaa mistä sais kunnollisia lankoja.. :(

Lääkärissä käyty ja sairaslomaa määräs samantien äippäloman alkuun asti eli ens viikon perjantaihin. Saa nähä kuin nyrpee ilmee pomolla on huomenna kun ton saikkulapun sille kiikutan. Vähän ahdistaa mennä kun tuli niin paha mieli aamulla, mutta sittehän se on pois päiväjärjestyksestä. Tuntuu tosi oudolta et nyt miun työt loppu sit tähän. Aikaisintaan ens vuoden tammikuussa sitte takasin. Jotenki tyhjä fiilis ja toisaalta helpottunut...

Ootko Suski koittanu ommella jotain muuta kangasta ku sitä housukangasta? Meitsin vanha singeri oli ihan onneton joustavien kankaiden ompelussa, esim fleeceä ei saanu ommeltua muuten ku kiinni johonki ei-joustavaan kankaaseen... Mutta joitain koneita pystyy ns. huijaamaan ompelemaan joustavaa niin et vetäse välillä pienen pätkän tavallista puuvillaa.
Mulla kyl kone teki silleen et ne tikit ei jääneet ollenkaan kiinni et lankaa saatto olla monta senttiä siinä päällä vaan roikkumassa... Noi langankireydet on kyl aikamoisen mystisiä juttuja samoin ku se ommel. Joustavallehan saattaa olla se oma ommel, mitä mä en oo koittanu kun en oo enää ostanukaan mitään joustavia kankaita...
Toivottavasti sun kone tokenee ja saat ommeltua!

Nyt se tauti on minussa kuumee kera mikä viime viikolla oli lapsissa ja miehessä. Pahoin pelkään, että tää on influenssaa.... Ainoa vuosi milloin ei otettu rokotuksia.... Prkl.

Mies oli käynyt eksänsä kanssa kehää kiertävän keskustelun kesälomista. Mies oli sanonut, että mä voin kyllä kaitsea vanhempaakin lasta, mutta en millään päivähoitoperiaatteella. En päivystä täällä aamulla enkä iltapäivällä, että lasta tuodaan tai haetaan. Jos lapsi on täällä, niin sit se on täällä yön yli myös ja kulkee muutenkin mukana sinne minne nyt päivän mittaan keksinkin lähteä.

Eksälle ei ollut meinannut mennä millään jakeluun, että mulla ei ole minkään valtakunnan velvollisuuksia hänen lastaan kohtaan. Jos en halua lasta tänne yhtään ylimääräistä isän ollessa töissä, niin sitten lapsi ei tänne tule ja on aivan eksän päänsärky järjestää lapselle joku hoitopaikka päiväksi.

Sanoin miehelle, että entäs sitten jos oon aivan romuna synnytyksestä tai valvonut koko yön vauvan kanssa? Vähän on tylsä sanoa lapselle, että ei me kuule mennä tänään mihkään rannalle, koska aion levätä vauvan kanssa. Ja että oo hiljaa, me nukutaan. Ei oo reilua 9-vuotiaalle.

Mies ei pidä minua lapsenlikkana, jättää mut ja lapsen kahdestaan korkeintaan lenkillä tai punttisalilla käymisen ajaksi. Nyt kun oon raskauden takia ollut välillä aivan uuvuksissa, ovat keksineet jotain puuhaa muualla kuin kotona, että mä saisin levätä. Ja mä kannustan miestä viettämään aikaa esikoisensa kanssa silloin kun hän on täällä, ts. ei tarvitse odottaa, että mä lyllerrän kitisten perässä.

Kesälomien suhteen tulee varmasti vielä satayksi venkoilua. Arvaan, että me ollaan taas se joustava osapuoli. Eksän mielestä mies on kauhea, kun mies sanoi että hän voi kyllä jättää lapsen isovanhempiensa mökille serkkujensa kanssa lomaa viettämään, jos lapsi itse niin haluaa. Niin kuin varmasti taas haluaisikin, koska kai nyt normaali tokaluokkalainen mieluusti leikkii ikäistensä kanssa, ui ja puljaa kaiket päivät ja syö mummin lettuja. Viime kesänä ei saatu jättää lasta mökille juuri tästä kauheussyystä. Vietettiin neljän viikon kesäloma kahta päivää lukuunottamatta 24/7 lapsen kanssa (joista viikko ulkomailla hotellissa samassa huoneessa).

Nyt tuli jotenkin kauhea stressi tuosta. Pitää vielä puhua miehen kanssa, kun se tulee lenkiltä, että ollaan varmasti samalla sivulla tässä asiassa.

Niin että sitä tällä hengästyttävällä monologilla vain ajan takaa, että minä haluan ensisijaisesti viettää tämän kesän oman lapseni kanssa, pieneen tutustuen ja häntä hellien. Miehen esikoinen on ilman muuta tervetullut niin kuin tähänkin asti, mutta samoilla tapaamisehdoilla kuin ennenkin.

Tää on kai (toivottavasti!) se kohta, kun mä saan määrittää rajan paikan. Miehellekin sanoin, että isyysloma on sitten ensisijaisesti vauvaa varten, ei sitä varten, että eksä saa työntää esikoisen meidän paimennettavaksi.

mä oon Aretha sun kans samaa mieltä, että sun äitiysloma on sun lasta varten!!! ja sen takia on se isyysloma, jotta isi voi autella äitiä, onhan se synnytys kumminkin jonkunmoinen kokemus vaikkei mitään komplikaatioita tuliskaan.. ja ainahan se on uus tilanne ja vaatii oman aikansa arki ruljanssiin, vaikka niitä mukuloita olis jo ennestäänkin siunaantununna :) ja eihän se voi tarkoittaa sitä, jos teillä on pitkät lomat, että se 9v on koko loman teillä.... ja tuossa iässä ite ainaki oli ihanaa mennä itekseen mummon ja papan mökille! ei tod. haluttu mitään äitiä sinne komentamaan ku saatiin elää ku pellossa :grin ......ja syödä niitä lettuja niin et oksennettiin pitkin iltaa :p

Kiitos tsempistä! Tuo on hyvä argumentti - että äitiysloma on mun vauvaani varten ja isyysloma mua ja vauvaa varten. Mä koitan jäsennellä ajatukset jotenkin ymmärrettävään formaattiin. Kuten todettua, mies ei velvoita mua mihinkään esikoisensa suhteen, mutta kun kyseessä on sen(kin) lapsi, niin pakkohan ukkorukan on taiteilla puun ja kuoren välissä.

Katsotaan, mihin tässä edetään.

Aretha, hyvä go go!
Olen niin samalla linjalla sun kanssa tossa!
Tsemppiä, toivotaan että se pirun ex tajuaa asian kerralla!! :/

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Onpa ihan kauheeta, jos 9v haluaa olla kesälomalla lomalla ja tehdä lomajuttuja: uida, nauttia auringosta ja kesästä ja olla mummon luona lellittävänä. Vai se taitaakin olla kauheeta tälle äidille, jos hänen lapsensa saa nauttia kesälomasta ja hän ei. Oisko kateellinen lapselleen???

Aretha: tiukkana vaan tommosta eksää vastaan. Ei sun tartte sietää tommosen eksän pompottelua. Säälittävä tapaus, kun käyttää lasta aseena.

Voi jestas. Mies on käynyt kellarin laatikot ja makkarin kaapit läpi etsien yhtä helvetin tietsikkapeliä ja nyt on ihan myrtsi ku ei perkele löydy :eek: Ei kuulemma maksa edes ku joku 5-10€ mut silti murjottaa, mut ei tietenkään myönnä sitä vaan sanoo olevansa vaan väsynyt(totta sekin osaksi). Ja mistä vetoa, että ku huomenna meen ite kattomaan noista kaapeista ja laatikoista, niin löydän sen 5min sisällä?:wink

Takaisin