Marinaketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eiks ton nykyään voi vaan ilmoittaa että missä haluaa synnyttää, ei tarvitse olla samaa piiriä? Osaisivatkohan vaikka neuvolassa kertoa tuosta enemmän.

Miulla on ilmeisesti niin iso masu, et alkaa tietyt asennot ja kävely koskee massuun, nimenomaan tonne alakaarelle. Onko kellään kokemusta? Aina ei koske, niinku makuu asento on hyväksi. Liian lysyssä istuminen käy tonne massun alakaarelle hirmusesti ja kyykistelyt ja kumartelut ja keskikropan kiertelyt. Vai johtuuko tää siitä kans, kun vauva eile oli ikävästi poikittain,tuntu et tulloo navasta läpi. Piti pikkanen taputella parempaa asentoo.

Ärsyttää nää kivut kun ei tii onks nää normaaleit vai ei. Mut ei nää supistuksia ole. Lähinnä semmonen ikävä tunne ihan, kun ei ois käyny 12h pissillä ja sit koskee se pissamattomuus, mut ei kyl ny siit oo.

Mulla oli noita ekassa raskaudessa..
Kenkien laittokin oli viikolta 25 + työn takana kun oli kipuja, tiedä mikä niitä aiheutti? Vatsalihasten löystyminen?
Tässä raskaudessa ei ole ollut noita kipuja MUTTA mullahan jäi ekasta odotuksesta 2 cm rako vatsalihasten väliin, jota ei treeni palauttanut, joten kai olen niin käytetty ekan raskauden jäljiltä ettei kipuja ole tullut nyt.

Otitko puhheeksi liisaa neuvolasta noista kivuista? Sanoko ne mitä?

Mut huojentavaa kuulla, et jollai kans samantyyppisii kipuja ollu.. Mie oon pähkäilly, et mikähä tää on. Leppäilly eilise ja tään lähinnä, kun lepo on hyväks näköjää. Huomenna oon menossa neuvolaan. Sain siirrettyä ens viikon käynnin huomiselle, jotta kysyn sieltä ja ens viikko ei oo sit turhan kiireinen ko on se muuttoki.. Mut lähinnä et pääsee juttelee ettei ny kehitä mitää himo stressiä näist kivuista

Mulle neuvolantäti sanoi että kohdun ligamentit venyy ja vatsalihakset erkanee yms...

Tässä kuva missä en jännitä vatsaa:
ImageUploadedByVau Foorumi1392813892.192217.jpg

Ja tässä kuva, missä näkyy hyvin miltä näyttää kun on pysyvästi jäänyt rako vatsojen väliin + kun on raskaana.
Tässä siis jännitän lihaksia:

ImageUploadedByVau Foorumi1392814009.548469.jpg

Viikolla 20 mies pelästyi tota mun vatsaa kun ne erottui niin hyvin ne vatsojen "erkanemiskohdat"..
Sivuprofiilikuvasta erottuu parhaiten..

Mulla tuntuu rako kun olen huippukunnossakin..
Uskon että kun mulla oli jopa sikspäkki joskus ennen esikoista niin se eka raskaus repi ne lihakset niin hyvin.. :/
Ja mulla on kyllä herkät lihakset muutenkin, ne kasvaa nopeasti ja löystyy nopeasti.,

Ainiin, ja en käyttänyt tukivöitä ekassa raskaudessa..
Mua ahdisti pelkät odotushousut, jos olivat vähäänkään napakat..
Sitä se neuvolan täti kyllä suositteli kun mulla oli välillä vatsa ja alaselkä niin kipeä etten pystynyt hengittämään kunnolla..
Tiskikoneen tyhjensin kontallani kun en voinut kurotella tms...

Mun maha menee saman näköiseksi kun teen haboja taljassa, eli jännitän vatsalihaksia siinä samassa. Eikai se sitä meinaa että ne jää erilleen?! No mulla ei oo kyllä tän tynnyrin alla mistään sikspäkistä ollut ikinä pelkoa :grin

Mulla on kans tosi selkeesti näkyvissä toi vatsalihasten erkaneminen ja "harjakattovatsa" nykyään. Ekaa kertaa huomasin ton ilmiön joskus rv20 paikkeilla. Vähän mua jännittää nyt jo että miten noi tosta palautuu...

Mulla tuli esikoisesta toi efekti vasta viikolla 34 ja jotain, ja sillai jäivät pysyvästi..
Kun palasin töihin 1,2 v synnytyksestä mulla alkoi uudestaan iskias sekä alaselkäkivut huonojen vatsalihasten takia kun eivät tukeneet selkää!
Treenasin ekan raskauden jälkeen päivittäin sivuja ja syviä 15 min mutta olisko treenin pitänyt olla tehokkaampaa, en tiedä..
En niistä stressannut. Enkä stressaa vieläkään, pääasia että peruskunto säilyy hyvänä, se on mulle kaikki.

Itse en treenannut suoria kuin vasta vuoden jälkeen raskaudesta enkä ekan aikana pystynyt treenaamaan kuin kylkiä ;) Silti jäi väli :/
Ja tottakai se kuuluu se erkaantuminen raskauteen, toisilla vaan jää jopa se 2-3 cm pysyvästi, vaikkei olisi sitä itse aiheuttanut..
Ja uskon että se jeesaa vähän noita venymiskipujakin, kun on jo valmiiksi 2 cm rako ollut.

Joo niinhän se on että tossakin tapauksessa palautuminen on varmaan aika yksilöllistä. Pitää kuitenkin yrittää välttää niitä asioita joilla voi ite tehä palautumiselle hallaa!

Míul kans :) Inhottavan näköst kyl se.. Välil säikäyttää et miks se on tommonen!

Takaisin