Marinaketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meil on kans ihan pönttöön aikaan noi valmennuksen. Eka kerta missattiin (se ois ollut 14-16) a seuraavat kaks kertaa on 8.30-10 ja 13-15. Eihän mulla saikulla väliä oo mut mies duunissa noin tunnin päässä. helvetin järkevää

Mulla tää puuttuminen on kestotilana päällä.. Ei helpota maatessa eikä vaikka kuinka verryttelen ja venyttelen jalkoja. Ahdistavaa! Mäki veikkaan et alaselän oireilusta johtuu. Ja nyt kun marinaketjussa ollaan ni avaudun nyt siitäki et olisin valmis jäämään sairaslomalle ku työkin on seisomatyötä, jossa tilanne ei ainakaan helpotu, mut en mitenkään pysty jäämään ku sain tällä viikolla uusia työntekijöitä perhehdytykseeni ja tämän homman toinen mahdollinen tekijä on talvilomalla tän viikon. Ni mites mä nyt saikulle tästä repeän. Keskiviikkona neukkulääkäri ja jos olo on silloin yhtä vaivainen ni ei kai se muu auta.

Mulla kanssa puutuu paikat tän jäätävän selkäkivun lisäksi. Johtunee kylkiasennossa nukkumisesta, hermot puristuksissa. Pystyssä ollessa ei paikat puudu. Mutta yöllä tosiaan kädet ja jalat molemmat ja koitan ranteet aina oikaista yöllä kun ne helposti laittaa "sykkyrään" ja rannekanavat ahtautuu.

Kummallinen aika toi klo 8.15 perhevalmennukselle, ei kovin työ- tai isämyönteinen aika jos ajattelee, et aika moni raskaana oleva on töissä loppuun asti ja isätkin pitäis huomioida ja nekin on usein töissä.

Edelleen särkee inhottavasti selkää, Panacodia ei voi ottaa kun siitä tulee sappivaivaa, joten kitkutellaan Para-Tabsilla. Auttais nyt ees jossain kohtaa se keskiviikkona saatu kortisoni sinne si-niveliin...

Oot ihan oikeassa Aretha. Jokainen on korvattavissa jos tilanne sitä oikeasti vaatii, eikä sen pitäisi edes olla minun murheeni.

lambi: 1-2 viikkoa sairaalassaoloa, jos kaikki sujuu ilman ongelmia. Kotona sitten n.4 viikkoa vielä toipumista ja infektioiden välttelyä. Mäkkitaloon ollaan haettu ja siitäkin tieto sitten ke, että päästäänkö vai ei, sukulaismajoitus on sitten varalla. Leikkauksen jälkeiset pari pv ei ole mahdollista jäädä kellonympäri, mut sit kun saa, niin malttaako 1vuotiasta jättää sinne..

Sitä vaan et laskettuun on enää 10 viikkoa, eli en ehkä pääse mukaan, jos leikkaus siirtyy uhatut 4 viikkoa. Eikä tää elämä oo kauhean normaalille tuntunut, kun pitää enimmäkseen olla kotona tauteja vältelläkseen ja prosessi alkaa taas alusta, jos leikkaus siirtyy. Ainoa kenen pää tähän ei ole hajoamassa on potilas itse..

Aretha: Mun perhevalmennukset kans aina klo 8.15. Kyllä on v..n hauska herätä siihen aikaan jos on vaikka vapaapäivä tai iltavuoro.. On kuulemma sen takia, et ihmiset pääsee siitä sitten kätevästi töihin. Miks ne ei oo vaik klo 14, et ihmiset vois sitte vaik kätevästi lähteä töistä aikasemmin tai mennä vaiks iltavuoroon tai nukkua pitkään. Arghh sanoo vuorotyöläinen.

Hitsin koira jos rupee yötä päivää ulisee! Iha hullu uikkaaja ollu viiko verran ja pahenee vaa. Kiitti näistäkin unista........

Haluan nukkua! Koko yö menee siihen ku pyörii (hitaasti) ja ettii asentoa jossa vois olla siihen asti et ehtis nukahtaa, toivotonta. Paikat puutuu ja asentoa ei vaan löydy. Ja jos löytyy niin sit pitää mennä taas pissalle ja bebe alkaa möyrii et sekin tilaisuus menee ohi. Aamuyöllä oon niin tööt et saan nukuttua pätkissä mut ei se oo tarpeeks. Päätä särkee ku ei saa nukuttuu.
Eiks täs nyt niiku pitäis kerää voimia ja saada levättyä tulevaa koitosta varten eikä vetää itteensä piippuun. Prkl.

Jomsuli, niinpä. Sit kun ei voi nukkuu kun vasemmal kyljellä kun oikeen kyljen puolella makaaminen sattuu, niin ei oo yhtään kivaa sellaselle joka on tottunu vaihtaa asentoa unissaan monta kertaa.
Vasemman puolen lonkka on aina sikakipee kun nukkuu vaan sillä puolella koko yön.
Tää menee kyl nyt niin että hirveet univelat kertyny siihen mennessä kun olis aika alkaa valvomaan vauvan kanssa.

Mie oon huomannu kans, et vasemmalla kyljellä on paljon helpompi olla. Selkä tykkää mennä vaan ihan jumiin tos kyljellää olosta..

Sainpa saikun takautuvasti kun hoitaja työterveydessä oli ensin pehmittänyt lääkäriä. Jes! Loppuviikko sairauslomaa ja sen jälkeen kaupungilla kävellessä jalka lähti pettämään alta. Kävin työpaikalle viemässä saikkulapun ja moikkamassa työkavereita.

Olivat potilaille sit kertoneet mun olevan sairauslomalla vaikka mä aina painotan, että jos henkilökunta on sairaana, on yhtä kuin potilaille: poissa työpaikalta. Mä olin kuulemma antanut luvan. No en kyllä ollut tähän hätään vaan pari viikkoa sitten kun lähdin pahoinvoinnin takia pois, sanoin et voi sanoa, et sairastuin. Pikku asia joka ärsyttää, en ees viitsinyt sanoa mitään vastalauseita vaan jäin miettimään et oonko oikeesti sanonut noin. No en ole, mut jostain näköjään tarvii ne harmituksen aiheet keksiä. Ja kaipa ne näkee, et toinen klenkkaa kuin quasimodo, jotenka pistän nyt nassuni kii.

Parasetamolia lääkärisetä antoi luvan nauttia vaan 2 g päivässä. Toivon mukaan riittää kun on uskomattoman kipeä tää selkä.

Taas Naistenklinikalla verenvuodon takia. Melko varmasti joudun sektioon kun istukka ei ole liikkunut kohdunsuun päältä minnekään. Jos vuodot jatkuvat yhtä runsaina, sektiota harkitaan jo viikolla 34. Tämän lisäksi pari päivää ollut hirveä flunssa. Ja ettei liian helppoa olisi: oltaisiin muuttamassa toiselle paikkakunnalle tämän viikon lopulla, mutta en välttämättä saa matkustaa autossa niin pitkälle kuin olisi tarkoitus. Se sentään selviää perjantaina. :sad001

Mä haluaisin NUKKUA!!! Kaamee flunssa päällä; jos ei oo nenä tukossa, niin sitten se on niin tyhjä, että nielu ja kurkku kuivaa ja ei pysty sen takia hengittämään. Eestaas- nuhailua jatkunut jo viikon verran ja nyt alkaa ihan tosissaan piisamaan.
Niin joo, tänään piti vielä oksentaakki!! (Ja oksennustaudista on siis kyse, sitä on töissä liikkeellä, ja pahoinvointi mulla loppui jo aikaa sitten..)
Ja kellekkään ei pidä mennä valittamaan unenpuutteesta, saa vain lohdutukseksi kommentteja tyyliin "Se vain valmistaa tulevaan" "Voi kuule, pian sanot ettet ole nukkunut kolmeen vuoteen" ...

Ja tuo kyljellä nukkuminen alkaa vituttaa kans.

Oioi Riepu, täältäkin tsemppiä! Toivotaan että vaivat helpottaa vielä! Lue tuolta tammikuun syntyneistä se sektiotarina jos se on itsellä edessä. Se luo kyllä toivoa positiivisesta kokemuksesta omallekin kohdalle :)

Takaisin