Margariinirasian foliokansi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bella Swan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Margariinirasian foliokansi..

• saa jäädä.

Äänet: 3 11.1%
  • revitään pois!

Äänet: 24 88.9%

• Kaikki äänestäjät
    27

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Mitä mieltä margariinirasian foliokannesta, saako se jäädä vai pitääkö se poistaa?

Otetaan pois. Mun mies vihaa niitä kansia ja repii aina mun vanhemmilla ne pois ihan tuskissaan 😂

Revin pois "omasta" voirasiastani. Mies jättää omaansa. Miehellä siis oma gluteeniton rasia. Kätevää kyllä, kun foliosta huomaa heti jos on väärä rasia. (Toki rasioita myös säilytetään eri paikassa jääkaapissa.)

Otan pois, mutta en ole kyllä sen kummemmin asiaa ikinä miettinyt. Raejuustoon taas jostain syystä jätän. Ei löydy selitystä tai logiikkaa tälle😂

Otan pois, mutta en ole kyllä sen kummemmin asiaa ikinä miettinyt. Raejuustoon taas jostain syystä jätän. Ei löydy selitystä tai logiikkaa tälle😂
Sama täällä :D Mies joskus meidän tapailumme alkuaikoina kysyi multa, että "ethän oo niitä kammotuksia jotka jättää folion leviterasiaan???" ja naurettiin asialle, kun oon tosiaan aina irroittanut sen heti paketin avatessa leviterasiasta, mutta esim. raejuustolle tai jogurttipakkaukselle tms jätän ne kyllä.

Sama täällä :D Mies joskus meidän tapailumme alkuaikoina kysyi multa, että "ethän oo niitä kammotuksia jotka jättää folion leviterasiaan???" ja naurettiin asialle, kun oon tosiaan aina irroittanut sen heti paketin avatessa leviterasiasta, mutta esim. raejuustolle tai jogurttipakkaukselle tms jätän ne kyllä.
Joo itseasiassa nyt kun sanoit niin mäkin jätän kaikille muille paitsi levitteelle🤣. En edes tiennyt että tämä on ihmisiä niin paljon jakava asia että pitää ihan parisuhteen alussa miettiä.🤣 En edes tiedä kumpaan leiriin mun mies kuuluu. Hänen kannan tiedän kyllä ananakseen pizzassa, suolakurkkuun ja näkkileivän voiteluun. En tiedä oliko muitakin. Ollaan näissä siis eri mieltä että mistäs sen tietää jos ollaan tässäkin. Ei ole vain tullut ilmi😂

En edes tiennyt että tämä on ihmisiä niin paljon jakava asia että pitää ihan parisuhteen alussa miettiä.🤣

En minäkään. 😁 Me tultiin keliakian löytymiseen asti toimeen eriävän mielipiteen kanssa. En edes muista, kummin toimittiin. Olisikohan jätetty folio paikoilleen. 🤔

Meillä jää, oikeastaan siksi, ettei reunoihin voi silloin jättää ällöjä ”klimppejä”, kun se on niin vaikeaa arvioida levitteen määrää levällä - lisääminenhän on ihan mahdotonta….

Otan pois ja teen foliohatun kun niitä on kertynyt tarpeeksi heh no ei 😂 Tai sitten ostan voita voita.

Itse päätän nykyään miten teen, kun erottiin sen takia että mies halusi jättää foliokannen päälle. No ei tosi 😂

Pois lähtee heti, meillä Oivariini sivellään siten, että voita laitetaan jahka ei ole enää muruja rasiassa. Eikä sörkitä sitä voita niin, että rasiaan tulee kolo (tai iik, koloja!). Sen sijaan "raaputetaan" se voi ensin veitsen ja siitä sit leivälle.

Meillä oli miehen kaveripariskunta kylässä ja ensimmäisenä aamuna mies kaiversi ison kolon voirasiaan ja ei tiennytkään kuinka suuren draaman sai aikaiseksi! Avovaimo kauhisteli ja me vieressä hämmentyneenä mietittiin, että pitää syödä paljon leipää, että saadaan kolo pois 🤣 Ja yllättäen, ollaan molemmat samalla linjalla ihan alusta asti.

Pois lähtee heti, meillä Oivariini sivellään siten, että voita laitetaan jahka ei ole enää muruja rasiassa. Eikä sörkitä sitä voita niin, että rasiaan tulee kolo (tai iik, koloja!). Sen sijaan "raaputetaan" se voi ensin veitsen ja siitä sit leivälle.

Meillä oli miehen kaveripariskunta kylässä ja ensimmäisenä aamuna mies kaiversi ison kolon voirasiaan ja ei tiennytkään kuinka suuren draaman sai aikaiseksi! Avovaimo kauhisteli ja me vieressä hämmentyneenä mietittiin, että pitää syödä paljon leipää, että saadaan kolo pois 🤣 Ja yllättäen, ollaan molemmat samalla linjalla ihan alusta asti.
Tästä nousi itselle mieleen se kun olin siskon luona kylässä ja multa miltein pääsi itku kun näin mitä heillä tehdään JUUSTOLLE. Se juusto parka oli aivan pahoinpidelty. Hyvä ettei näkynyt läpi keskeltä kun oli vuoltu juustosiivuja niin erikoisesti.

Onneksi heillä kohdeltiin oikeaoppisesti margariinirasioita.

Tästä nousi itselle mieleen se kun olin siskon luona kylässä ja multa miltein pääsi itku kun näin mitä heillä tehdään JUUSTOLLE. Se juusto parka oli aivan pahoinpidelty. Hyvä ettei näkynyt läpi keskeltä kun oli vuoltu juustosiivuja niin erikoisesti.

Onneksi heillä kohdeltiin oikeaoppisesti margariinirasioita.
Täällä nousi kamalia mielikuvia! Miten joku voi pahoinpidellä juustoa? Eikö se juusto vuolla niin, että pinta pysyy mahdollisimman tasaisena?

Foliokansi lähtee heti kaikista rasioista, niin margariinista kuin raejuustostakin.

Tuo juuston höylääminen keskeltä on ihan kauheaa! 😭 Mies joskus tekee niin, ja sitten itse joudun ottamaan reunoilta pikkusiivuja jotta saan juuston pinnan takaisin suoraksi. Ei maistu juustoleipäkään ihan samalta, kun ei ole kokonaisia juustosiivuja saanut ottaa.

Foliokansi lähtee heti kaikista rasioista, niin margariinista kuin raejuustostakin.

Tuo juuston höylääminen keskeltä on ihan kauheaa! 😭 Mies joskus tekee niin, ja sitten itse joudun ottamaan reunoilta pikkusiivuja jotta saan juuston pinnan takaisin suoraksi. Ei maistu juustoleipäkään ihan samalta, kun ei ole kokonaisia juustosiivuja saanut ottaa.
Mie olen kanssa tarkka siitä, että juusto pysyy nättinä. Ostaisin varmaan omat nimetyt juustot molemmille, jos mies ei osaisi kohdella juustoa oikein. 🤭

Meillä käytetään vain voita ja se ostetaan paperissa. Höylään siitä voista juustohöylällä ohuen siivun minkä levitän veitsellä leivälle. Toki samasta voista otetaan siivuja paistohommiin, mutta aika nättinä se on pysynyt.

Ennen ostin voita sellaisessa rasiassa ja siitä lähti kyllä foliot roskiin ja sitä raaputeltiin vain nätisti ja tasaisesti eikä kaiveltu koloja tai tökitty veitsellä! Sen voiveitsen kun voi pöydässä jättää lappeelleenkin sinne rasiaan.

Mutta kyllä näihin miun pakkomielteisiin on vuosien myötä vähän tullut joustoa. 😅 On ollut pahempiakin jääkaappifiksaatioita. Nykyään, kun asuu sotkuisen miehen kanssa niin saa olla tyytyväinen, jos jääkaapissa ei ole tyhjiä maitopurkkeja tai kuukauden vanhaa ruokaa.

Takaisin