Mammavaatteet, mistä ja millaisia?

AHK

Näppärä viestien naputtelija
Toukokuunmammat 2015
Aattelin perustaa tälläsenkin oman ketjun :) Näin ensikertalaisena kiinnostaa kaikki vinkit! Mitkä on hyviä ja onko joku ollut ihan huono/turha hankinta? Vinkatkaa myös jos jossain on tarjouksia ja kertokaa kokemuksia netistä tilatuista vaatteista (onko koko ollut hyvä, olisiko kannattanut tilata isompi/pienempi jne).

Meidän kylällä on tasan h&m mistä saa ostettua mammavaatteita ja mitä kävin siellä vilkasee niin valikoima ei ollut kovin hääppönen saatikka omaan mieleen...perusfarkut ja topit ihan ok. En vaan tiiä haluanko maksaa housuista montaa kymppiä :rolleyes: Netistä vähän epäilyttää tilata, en muutenkaan tykkää ostaa mm. housuja sovittamatta.

Ootteko ostanu mammahousut omaa kokoanne vai kannattaako aina ottaa isompi? Jos mun housukoko on 40-42 niin onko sen kokosissa mammahousuissa tarpeeks tilaa masulle kasvaa?

Sattuuko kukaan olemaan Kuopiosta (tai ois käyny siellä shoppailee mammavaatteita?). Jos tekis jonkun näkösen shoppailureissun mm. Ikeaan niin mietin oisko siellä mitään hyvää liikettä?
 
Täällä yksi Kuopion lähistöllä asustava! Yritin etsiä mammavaatteita sekä Kuopion seudulta että Helsingistä siellä vieraillessani, mutta tulin siihen lopputulokseen, että LÄHES MITKÄÄN LIIKKEET EI ENÄÄ PIDÄ MAMMAVAATTEITA MYYNNISSÄ LIIKKEISSÄ!

Matkuksessa äitiysvaatteita löytyy vain H&M:ltä. Tietysti en älynnyt lastenvaateliikkeistä esim. Polarn o pyrestä katsoa, mutta naistenvaateliikkeissä ei niitä ollut.

Kampista löysin yhden mammavaatteitten erikoisliikkeen (Bebes). Myös joissain lastenvaate- ja lastentarvikeliikkeissä saattaa olla myynnissä äitiysvaatteita, huomasin kun kävin vaunuja hiplailemassa Vantaan Petikossa. Muutoin äitiysvaatteiden myynti näyttäisi olevan täysin nettikaupassa. Mm. Lindex ja KappAhl ovat täysin nettimyynnissä mammavaatteiden osalta, hm:ltäkin netistä löytyy paljon laajempi valikoima. Bebesilläkin on nettikauppa ja kuulemma ilman postimaksua, eli jos ei osta yhtään tuotetta vaan palauttaa kaikki niin ei tule maksua.

Bebesistä löysin ihanat kaarituettomat imetysliivit, Mamaliciousin talvitakin ja talvihousut, tykkäsin. :) H&M:ltä olen ostanut kahdet mammahousut ja saanut kaverilta muutamia paitoja sekä H&M että Mamalicious -merkkisiä.
 
Muakin ärsyttää, kun ei lindexissä ole nähtävillä niitä vaatteita! Haluaisin tietää millasta mitotusta ne on, ku koot suunnilleen kaikessa S-L. En yhtään tiedä mahdunko esim niihin L koon pöksyihin vai en, kun ei mitään tietoa onko naftia, reilua vai millasta mittaa niissä! HM:stä saa perusjuttuja, mut tosiaan ei mitään järin ihmeellisiä..
Kappahlilla ei muuten taida olla verkkokauppaa, ne vaan esittelee siellä vaatteita, mutta niitä ei voi tilata netistä. Tai tässä uskossa mä ainaski oon ollut. Harmi, koska mä muuten löydän kappahlista kivoja vaatteita..
Kärkkäisillä ainakin lahdessa oli oikeen hyvä mammavaateosasto, lähinnä mamalicious merkkisiä, mutta muitakin. Toi lahti ei kyllä lähelläkään kuopioo ole :/ kaaressa nameit:ssä on myös esillä mamaliciousia ja olisko ollut kampin nameit.
 
Zalandolta löytyy mammavaatteita kaiken kokoisille, myös isoille tytöille ja ainakin housuissa on koot pitänyt paikkansa.

Jos joku tilaa Lindexiltä esim. Paitoja, niin kertoisitteko miten niiden mitoitus menee? ☺
 
Koitin viikonloppuja farkkuja h&m:llä ja koot vastasi suurinpiirtein sitä mitä normaalistikin on. Tosin toisessa mallissa olisin tarvinnut selkämakkaran, en tajua miksi selkäpuolelle oli jätetty niin paljon kasvunvaraa, että nyrkki mahtui vyötärön sisään vaikka muuten olivat sopivat! Muutenkin enemmän omannäköiseni skinny-malli oli onneksi paljon istuvampi, tosin kaupassa sitä oli vain kulutuksilla, jotka olis ollut varmaan tosi cool 15-vuotiaana.. Mutta netissä näkyi olevan siistempiäkin versioita, onpahan malli testattu niin tilaan ne varmaan sieltä, jos en muualta löydä kivoja :)
 
Hupsista. Piti käyä vähän kattelemassa niin nyt mulla onkin kaapissa kahdet farkut ja yhdet leggingsit :grin hintaa tuli koko satsille 50€ :) tekis mieli jo pitää noita ku ne on niin mukavat jalassa...:rolleyes:
 
  • Tykkään
Reaktiot: JMT
Kesäkuisusta huutelen... Kuopion suunnalla Polarn o Pyrellä näyttää olevan jotain mamma-vaateita myynnissä, ja olikohan name it:llakin. Mallin istuvuudesta en osaa sanoa...

H&M vastaa ns normikokoa, istuu vatsakappaleen osalta parhaiten loppuraskaudesta (alkuun kangasta on ihan liikaa). Itse tilasin Ellokselta viimeksi vaatteita, ne vatsakappaleen osalta parempia alkuraskaudesta. Ja ehkä vähän naftimpia mitotukseltaan.

Mamma-housut ylipäätään oli kovassa käytössä. Mamma-paidoista osa meni hukkaan. Hyvin pärjäs venyvillä trikoopaidpilla ja -topeilla.
 
Ite aattelinki et ostan mammapaitoja ihan lopussa jos tuntuu et omat paidat virahtaa :) mulla onkin muutoma vanhempi vähän reilu toppi jotka voin hyvin venyttää pilalle :D sellasen h&m 10e mä maksavan trikoopaidan vois käydä ostaa, peittää mahan sit kivasti talvella vaikka neulepaidan alla pidettäessä :P
 
Eilen kävin ostamassa h&mstä ekat mama housut ja tänään oli jalassa! Aivan ihana olo ollut kun ei kiristä vyötäröltä! :P ostin ihan perus mustat jegginstyyppiset mamahousut 19,95 hgin Aleksin hmstä. :)

H&m on alkanut piilottamaan mama vaatteet lasten vaatteiden kanssa samalle osastolle. Name it:llä on mamalicious merkin vaatteita. Stockalta en löytänyt ollenkaan äitiysvaatteita! Voiko pitää paikkansa?
 
  • Tykkään
Reaktiot: JMT
Maitosuklaa, Jumbon stockalla oon joskus nähnyt. Ne oli silloin lastentarvikeosastolla ja siis tosi minimaalinen valikoima :) mutta keskustasta en ole varma..
 
Maitosuklaa, minäkin viime viikolla metsästin koko Helsingin keskustan äitiysvaateliikkeitä, mutta huonoin tuloksin. Stockmannilla sanoivat, ettei heidän valikoimiin enää kuulu äitiysvaatteet ollenkaan. Lindexillä äitiysvaatteet on vain nettimyynnissä. Kampin H&M ja Bebes olivat ainoat kaupat josta lopulta äitiysvaatteita löysin... Bebesiltä ostin ihanan talvitakin ja kaarituettomat imetysliivit. :)
 
Mie ostin h&m.lta aitiysvaatteet viime raskauteen. Kahet housut ja kolme paitaa :D kuulostaa tylsalle mutta ei sita enempaa tarvinnu ja lisana oli loysia paitoja mita aikasemmi kaytin. Raskaus on kuiteki aika lyhyt aika. Toisaalta nyt tekis mieli ostella enemman kaikenlaisia vaatteita itelle ja vauville ^^ jos sita vaikka alottas alusvaatteista.
 
Mulla on nyt noi kahet housut ja kaks sellasta trikoopaitaa. Yks tuttu laittaa mulle kahet erikokoset farkut ja kuulemma shortsitkin postilla, maksan vaan postiennakkona postimaksut niin saan ne itelleni. Shortseille ei ehkä tässä raskaudessa tuu käyttöä jos kesä ei ala huhtikuussa :D
 
Niin ja sitten oon hankkinu ihan "normaalivaatteina" kaks neuletta jotka on malliltaan löysiä, aika pitkään varmaan peittää sit isompaakin mahaa...ja tänään löysin sokoksen alerekistä neuletakin 10 eurolla jossa ei oo mitään nappeja tms, sen alla voi just pitää tollasta mammaosaston trikoopaitaa ja sit se takki on vaan auki :P
 
Olen huomannut kuinka surkea valikoima on mamma vaatteilla :/ tai sitten ne on ns mummo vaatteiden näköisiä. Olen ostanu tuubeja ja jatko kappaleita. Mamma housuja on jokunen kappale, mutta paitoja ostelen ihan normi kaupoista koon isompana :D. Pohdittiin juuri ystäväni kanssa, että miksi ei voisi esim h&m, vero mosa yms tehdä normi vaatteista myös mamsu versioita :/
 
Takaisin
Top