Mamman kaarderoopi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nee
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä taas vihasin bravadon liivejä! Mulle ne ei malliltaan sopineet yhtään. Ne ei tukeneet, vaikka ympärysmittaa lyhensinkin rajusti. Kuppi ei tukenut ollenkaan, tuntui ihan samalta oliko liivejä päällä ollenkaan. Ja koko oli kuitenkin oikea...

Changelta saa ihan parhaat liivit. Ne on nätit ja mukavat ja riittävän tuksevat. Itsellä vaan koon valinta on aian vähän vaikeaa, siis muissakin liiveissä kuin vain imetys, kun kupit saisi olla isotkin, mutta kaarituki ei saisi nousta korkealle. Hankaluutta siis liivien löytämiseen lisää se, että ilman maitoa(kin) kuppikoko on I... Ja ainakin esikoisesta maitoa tuli niin paljon, että sillä olisi ruokkinut pari muutakin vauvaa...

Mistäs kaikista normiliikkeistä saa mamma-vaatteita? Mulla ongelmana työpukeutuminen, tyyliin jakku-farkut-avokkaat. Kaikki kirraa jo nyt nolosti ja mikään jakku ei mene kiinni. Aion opetella hameen käytön, mutta siistit housut pitäisi jostain saada. HM-mammafarkuista jää heti kiinni xD. Ja oishan se huippua jos voisi kauluspaitaakin välillä pitää. Isommat koot on sit joka paikasta liian isot et pitäis olla ennemmin vauvakummulle suunniteltu :)

H&M:ltä tilasin jokku tregginssit tms. Normikokoni on 36. Vaan johan oli tiukat tregginssit! Mahtaakohan veri jalossa kiertää kun ne kiskoo jalkaansa. Vyötärölöysennys kyllä vähän helpottaa oloa nyt, mutta pitääkö mun ostaa mahan kasvaessa niinkun kokoa 38 ja 40? Miten nuo mammavaatteet oikeen menee? Luulin, että menee sen normikoon mukaan, mutta ei taida ihan niin mennä. Onneks en tilannut kerta laakista enempää!

Metsäläinen mullakin koko nyt jo 38!! Tosin voi olla että läskiä ja turvotusta on vaan mulla tämä :'D

No en usko että tarviis, mä vaan oon itte nii turvonnu joka suuntaan että en mahu mun normaaliin vaatekokoon :'D siis paidat kyllä menee vielä ainaki mut alaosat ei :'D

Tuntuu vaihtelevan ihan valmistajan mukaan nuo koot ja toki vaikuttaa miten leviää raskauden aikana. Ekassa raskaudessa meni normaalit farkut jalkaan ihan loppuun asti, mutta tokassa raskaudessa levähti lantio jotenkin, että normaalista 34 koosta joutu lopussa siirtymään 42 kokoon :o Ei painoa tullut kun joku 7 kiloa raskauden aikana, ei laihduttaa oo ikänä tarvinnu, mut sai kyllä vuoden odotella ennen kun lantio palautui normaaliksi ja sai taas normalit pöksyt jalkaan.

Tässä raskaudessa ostanut H&M:lta yhdet mammatrikoot lenkkeilyyn kokoa 34, aivan helevetin isot! Täytyy siis jatkossa sovittaa ennen kun ostaa... Yhdestä lopettavasta nettikaupasta tilasin mammafarkut kokoa s ja nekin melkosen isot. Kirpparilta sitten ostanut yhdet H&M:n kangashousut kokoa 38, pesun jälkeen pysyvät jalassa, mutta löystyvät liian isoiksi kun tovin olleet jalassa. Kirpparilta löytyi myös aivan ihanat mamalicious -merkkiset mammafarkut, kokona 34"27, ovat just sopivat. Eli kannattaa tilatessa katella kokotaulukoita, että löytys passelit ja joissain kaupoissa on ihan ohjeet, että tulisko ostaa normaalia kokoa vaiko sitten reilumpaa :)

Warheart onko hm:ssä siis mammapuolella ihan urheiluvaatteitaki?! :O
Tarviisin varmaan jotku urheiluhousut kesäksi :)

Ei ikävä kyllä oo ja ei oikeen ole mistään tuntunut löytyvän, mutta semmoset mustat trikoot valkosella sivuraidalla nappasin kun näyttivät siltä, että kehtaa lenkillä käyttää. Onneks mun omissa juoksutrikoissa on niin leveet resorit, että ei paina masua lenkkeillessä ja teknisiä paitojakin löytyy löysinä malleina, niin mahtuu maha kasvamaan :) Jos kiinnostaa, niin juoksutrikoissa merkkinä asics ja paidat on ihan H&M urheilutoppeja. Jännä ku raskausaikana pitäs kuitenki liikkua, niin ei oikeen hikiliikuntaan soveltuvia rättejä tunnu mistään saavan...

Kaikki normaalit vaatteet alkaa puristamaan, mutta mammavaatteita ei tunnu löytyvän oikein mistään. Lindexiltä tilasin kaksi paitaa ja kahdet housut, mutta ei niistä mikään sopinut päälle. Toivottavasti vähän säät lämpenis, niin tarkenis laittaa mekon päälle, niistä muutama onneks mahtuu vielä päälle.

Hei nyt tuli tenkkapoo. Sain puhelun että pian olis tarvetta vetää ylle hautajaisvaatteet..

Eli tietääskö kukana onko missään nettipuljussa edullisesti hautajaisiin soveltuvaa mekkoa. Lisäksi sen tarvis myös mahtua päälle vielä joulukuussa ollessani viimesillään, jollonka ollaan kummintehtävää toimittamassa.. plussaa tietty on jos olis raskaus/imetysmekko.

Yyh. hautajaisvaatteiden etsintä on muutenki jo kamalaa, ilman tämmösiä massu/tissi kriteerejä :/

Nee itte hankin alesta mustan mekon joka oli kaks kokoa liia iso mulle mut vyö rintojen alle ni siitä tuli tosi makee :)

• Tykkään
Reaktiot: Nee
Zalandossa on ainakin iso valikoima äitiysvaatteita, aloittaisin etsinnän sieltä.

• Tykkään
Nee mulla on Espritin musta äitiysmekko. On alakangas trikoota ja päälllä sellanen öööö ohut läpikuultava kangas eli venyy ja paukkuu kyl nii et sopii nyt ja jouluna. Ostin viimekeväänä.. Mä suosin imetysaikana hame+paita-yhdistelmää. Ei niin juhlava mut ei mua oo mistään juhlista poiskaan potkittu.. :)

• Tykkään
Pöh. katoin joku aika sitten et 9kk puljussa oli aivan ihanan näkönen raskaus/imetys mekko edullisesti. no nyt ku on rahaa niin arvatkaapa onko mun koko loppuunmyyty. prkl :(

Bebesistä löytyi kivoja äitiys- ja imetysvaatteita. Samoin kannattaa katsoo mitä ihmiset myy torissa. Mamalicious on ainakin yksi kiva merkki. Mullakin on lisäksi pari juhlavampaa espritin mekkoa, jotka kiristyy rintojen alle, mutta siitä alaspäin helmat on reilut. Hyvin toimii mahan kanssa, vaikka ei äitiysvaatteita olekaan. Toinen käytettynä ostettu. :)

Takaisin