Mamman kaarderoopi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nee
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Nee

Vauhtiin päässyt keskustelija
Joulukuunmammat 2015
Alkaa pötsi pömpöttää siihen malliin että tarttis alkaa miettii millä vaattehilla sitä pärjätään loppuaika!
- mun tuurilla tammikuun puoleen väliin asti...

Tänne topsuun vois laittaa vaikka linkkivinkkejä mitä kannattais hankkia!

Ite tykkään pitää mahdollisimman paljon tavallisia vaatteita joita voi pitää sit raskauden jälkeen imetyksen aikaan; verkkareita ja huppareita siis ;) Mutta ei niilläkään nyt kokoaikaa pärjää. väistämättä tarttee välillä kammata tukka ja näyttää ihmiseltä ni olis se kiva kiskoo yllensä muutku pierun polttamat ferkkarit :bootyshake

....tai sit käyn vaan jostaki sporttipuljusta hakee taas uuden puuman hupparin ja siistit "pyhä" tuulihousut :laughing021

Samoja ongelmia täälläkin. Collegehousut on mun lempivaate ja niiden lisäks löytyy lähinnä liian pieniä tai liian isoja (veljiltä,äidiltä ja mieheltä saatuja) vaatteita. Parhaat (lue ainoat) farkut kulu puhki justiinsa. No olihan ne jo melki 7 vuotta vanhatkin. Oon tosi huono ostaan vaatteita ja vihaan vaatekaupoissa pyörimistä. En oikeen välitä miltä näytän, mutta kyllä joskus hävettää kulkea tuolla ihmisten ilmoilla tälläsissa rääsyissä.
Kesällä tulossa kaiken maailman juhliakin eikä mekot oo oikeen mun juttu. Ahistaa jo valmiiks, että mihin verhokangastoogaan sitä ittensä kääris.

• Tykkään
Reaktiot: Nee
Mulla olis kaapissa riittävästi äitiysvaatteita, mutta positiivissävytteisenä ongelmana on se, että varsinkin housut on (vielä) auttamatta liian isoja. Esikoisen imetys vei niin monta kiloa, etten ehtinyt kerätä niitä takaisin. Normihousut alkaa jo kuitenkin kiristää. Mun vaatteet on kirpparilta haalittuja, joten mitään tiettyä merkkiä en voi suositella, mutta kyllä sellaiset housut, joissa on trikoo-osa kasvavalle mahalle, ovat ihanan tuntuiset jalassa kiristävien farkkujen jälkeen. Verkkareitahan voi monesti roikottaa mahan allakin. Jos käyttää sukkiksia tai leggingsejä, niistä äitiysmallit on kanssa mukavia päällä. Muistaakseni Bebesistä oon yhet molempia hankkinut. Paidat mulla on vaan tavallista isompia tai väljiä malleja, ei siis mitään varsinaisia äitiysvaatteita.

Pitää tällä viikolla kyllä käydä shoppaileen, kun ärsyttää, kun farkuista napit ja vetskarit auki ja hiuspompulalla vähän kiinni. Ajattelin, että nyt kesällä jokku löysähköt mutta siistit puuvillahousut vois olla ok. Kun toistaiseksi kyse on vaan turvotuksesta eikä vauvamahasta. Sitten loppukesästä varmaan pitää hankkia ihan äityspöksyjä ja -paitoja ja mekko/hame, joita ilkeää töissä pitää.

Täällä myös kuljetaan farkut auki tai hiuspompulan avulla kiinni. Ärsyttäää oikein kun ei ole mitään parempia housuja mitä käyttää ihmisten ilmoilla. Kai sitä olisi lähdettävä ostoksille!

Mä ostin äitiysfarkut, sellaset slimfit malliset. Ihanat päällä! Ja mies ihmetteli et miks oon ostanu slimmifarkut, kun maha kasvaa. Nostin paitaa ja kun näki sen mahatrikoo osan,niin repes nauramaan. Oli hyvin otettu, että mammavaatteetkin voi olla ns norminäköisiä ja tyylikkäitä :joyful:

Mun ystävä synnytti viime marraskuussa ja saan siltä kaikkia ihania kesäisempiä äitiysvaatteita. Itse esikoisen toukokuussa synnyttäneenä mulla on äitiysvaatteista vaan talvelle sopivampia malleja. Jäin maaliskuussa äitiyslomalle ja sen jälkeen käytin vaan verkkareita, shortseja, pyjamahousuja ja miehen teepaitoja siihen asti, että omat farkut yms meni taas päälle.

Suosittelen H&M mallistosta basic vaatteita. Ne venyy ja paukkuu mukavasti turvotuksen - ja sitten sen kasvavan kummun - mukana. Itse joudun töissä käyttämään siistejä vaatteita (asiakkaita pyörii välillä jaloissa) niin ne ovat olleet ihan pelastus. Eikä ne edes ole kovin kalliita. Muistelisin, että joustavasta paksuhkosta trikoosta olevatt housut, jotka on siis ihan verkkarit jalassa vaikka näyttävät housuilta, maksoi noin 20 euroa. Ja niitä voi tilata netistä! :D
http://www.hm.com/fi/product/97311?article=97311-A

Mullon vielä lisäks ongelmana kun en tahtos ostaa noista "halpaliikkeistä" vaatteita niiden kurjan alkuperän vuoks. Vaan eipä kyllä kiinosta toisaalta ostaa mitään miljoonia maksavia mammavaatteitakaan ku niitä pidetään niin lyhyen aikaa :D Vaikeeta yrittää olla eettine ihminen (vai miten sitä sanotaan :D )

Oon nyt kans fb kirppareita kattellu mut sit taas alkaa arpoo omaa kokoansa ku ei vaan tiedä :D nää mamma vaatteiden ostelut on niin mystistä kauraa :D

Minä olen niin tarkka pukeutumisestani, että hankin hyvin istuvia ja omantyylisiä äitysvaatteita. En voisi kuvitellakaan, että mulla olisi vain jotain verkkareita tms. Rakastan vaatteita ja pukeutumista enkä halua luopua tästä ilonlähteestä raskausaikanakaan. Aamulla on ihana katsoa, että mikä fiilis on ja mitä laittaisinkaan päälleni :happy:. Työkaveri just kehui, että sulla on aina niin ihania kenkiä.

Muokattu viimeksi:
Tuota H&M voisin käydä kurkkaas. Mä olen heittänyt yleensä päälle sitä mitä sattuu, mut nyt raskausaikana kun ottanu oikeesti aikaa ittelle olis mahollisuus kattoo aina aamul mitä kledjui päällensä heittää.
Mistä löytää vähän "tyylikkäämpiä" mammavaatteita?
Mistä löytää rock/goth/punk tyylisiä mamma vaatteita? :) arkipäiville ja v-lopuille omat ^^

Niijjoo! Ja sit mun tartteis löytää koiranäyttelyihin sopivat vaatteet! siis siistit mutta sellaset missä pystyy liikkumaan huoletta eikä mitään ylimäärästä vilku ;)

Ja sitten hei ne mahatuubit on ihan ykkösjuttu! Viime raskaudessa pystyin käyttämään tosi pitkään ihan normi vaatteita (joitain vähän isoja ihan loppuun asti) kun laitoin mahatuubin. Sillä saa masun piiloon ja pysymään lämpöisenä. Esikoinen on syntynyt tammikuussa niin minulla on kaikki mammavaatteet syksyä/talvea varten jo valmiina. :)

Mulla on hmltä ja kirpparilta mammavaatteet.. Kaikki omat paidat meni läpi raskauden vaikka maha onki ollu valtava.. Mut silti oon ostanu mammapaitojaki.
Aamulla jouduin vaihtaa eri collarit ku edellisissä oli niin tiukka resori ja paino alamahaa liikaa :/

Hei onko täälä muita Hupparikansalaisia?

Mistä vois tilata netistä erilaisia vetoketjulla varustettuja, hyvälaatuisia huppareita? Ne on niin käteviä imettäessäkin :D

Joo katoinki jostain nettipuljusta niitä boobin paitoja mut jösses ku oli kalliita :D Mut joo pitää kirppareja katella.

Mulla oli imetysaikana kanssa Boobin huppari, toppeja ja paitoja ja ne oli kyllä käteviä. Käytettynä ostin, kun ne tosiaan maksaa aika paljon. Mä ostin omani suurimmaksi osaksi huutonetistä ja kyllä sielläkin sai ihan kohtuullisesti maksaa hyväkuntoisista.

Imetysliiveistä tykkäsin Bravadon liiveistä. Niillä on semmosia "lötkömpiä", joustavampia, joita käytin imetyksen alussa ja myöhemmin yöliiveinä ja sitten sellaisia tönkömpiä, hiukan topattuja, jotka tukevat rintaa paremmin. Tilasin omani ulkomailta nettikaupasta kun siellä oli aika reilusti halvempaa kuin ostaa Suomesta.

Mulla oli imetys ajan ihan Lindexin halvimmat liivit mitä löyty, ko ei muissa ollu tarpeeks isoja kokoja. Oon hätänen luonne enkä siis kerinny mistää tilaamaan ku oli saatava heti :D

Neki oli sellaset utareliivit, toppaamattomat ja epäeroottiset :D mutta oikein ihanat päällä kun oli tissit kipeenä maidosta. ainoo haitta niis oli että jos oli "pitkät päällä" eikä ollu liivinsuojia niin sen huomas kyllä muutki :D :D

Takaisin