Mamma vaateet

jaica

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Tuntuu, että monia kiinnostaa mistä löytää itselleen vaatteita raskauden ajaksi!
Netistä vai kaupoista? ja mistä sieltä?
Annetaanhan vinkkejä oikein urakalla.
Onhan se mukavempaa kun viihtyy vaatteissa ja ne tuntuvat mukavalle päällä.


Itse en tykkää netistä vaatteita ostella, sillä tahron koittaa miltä ne päällä tuntuvat enkä jaksa palautus rulianssia kun tulisikin vääriä kokoja.
Koot tuntvat muutenkin heittelevän niin suuresti.
 
Elloksella (nettikauppa) on kivoja äitiysvaatteita. Lisäksi useimmat lastentarvikeliikkeet myyvät mammavaatteita.
Muutamalla vaateketjulla ja marketilla on ns. "isojen tyttöjen" mallisto, josta löytyy todella kivannäköisiä
puseroita, tunikoita ja hameita, jos tahtoo vähän trendikkäämpiä asuja. [:)] Kannattaa siis rohkeasti tutustua markettien valikoimiin,
niistä voi saada mukavia äitiysvaatteita, vaikkeivät ne virallisesti sillä nimellä olekaan myynnissä.
 
Heips. Hmeenlinnassa on ainakin kauppakeskus Tavastilassa yksi liike, josta saa kivoja ja suht edullisia mammavaatteita. Esim. farkut n. 40€ ja pituuskin riittää, toisin kuin H&M:llä. :) Liikkeen nimi on Vauva.Set. Valikoimaa ei ihan kauheesti ole, mut vaatteita löytyy topeista ja imetysliiveistä housuihin ja mekkoihin.
 
Turussa on Myllyn kauppakeskuksen lähettyvillä Oz Baby niminen lastentarvike liike. Se on siinä samassa pihassa missä on gigantti, isku ja Ford-autoliike. En tiedä paremmin kun en turussa asu. Käyn vaan shoppailemassa siellä!
Siellä on melko mukava lajitelma äitiysvaatteita. Ja tietty hurjan paljon ihania lastenvaatteita!
 
Mä oon ostanu oikeastaan vaan muutaman alaosan vasta vaikka maha onkin jo iso. Hennesistä saa halvalla kivoja trikoohousuja jotka on tarpeeksi paksut et riittää housuiksi jos paita on vähän pidempi. Samasta kaupasta oon ostanu mama-toppeja ja parit liivit.Hennesin nettimyynnissä mammatopit maksaa kuus euroa ja on hyviä. Ne on niin ihanan pitkiä et niiden kanssa sit voi pitää omia normivaatteita mitkä ei kiristä.
Nyt onneksi muoti on aika väljää ja tavallisistakin vaatteista löytyy paljon valikoimaa mm pitkiä väljiä toppeja ja neuleita, joita voi sit käyttää myöhemminkin. Mulla on vaan yks mama-paita, hennesin alemyynnistä. Takin ostin ellokselta, ei oo mama takki mut sellanen pussi mallinen johon maha vielä ainakin mahtuu. A-linjaiset takit ja vaatteet on just hyviä. Mä oon päättäny etten osta paljon mammavaatteita, menee vaan turhaan rahaa.
Nyt ongelmana on ulkoiluvaatteet..ulkoilen koirien kanssa paljon ja alkaa olee löysätkin tuulihousut kireitä... Ehkä jostain kirpparilta löytäsin hyviä siihen tarkoitukseen.
 
Normaalivaatteita käytän edelleen,
Tosi pitkiä hihattomia oon onnistunut löytämään kaupoista ja ostanut ne kokoa isompana kuin aikasemmin. Muutenkin on löysempiä paitoja joten toimivat hyvin.
Vikatkin farkut alkavat kinnaamaan ja kai täsä joutuu ens viikolla lähteä ostamaan mamma farkkuja Helsingin keskustasta.. Jos Stokkalta löytyis.
Itiksessä ei ole mistään liikkeistä löytynyt ja HM vaattteita en oo aikasemminkaan käyttänyt.
 
Mun tämänhetkiset mammavaatteet rajoittuu H&M:n mammafarkkuihin ja saman firman puseroon + masutuubeihin. Muuten olen kyllä vielä tähän asti pärjännyt normikuteilla. Nyt kuitenkin näyttää siltä, että lyhyimmät paidat alkaa asettumaan mahan kohtaa vähän liian ylös, joten niiden käytön saan unohtaa. Ennen raskautta ostetut farkut olen jättänyt suosiolla vaatekaappiin odottamaan tulevaa vuotta, koska ne rupesi jo tuossa 16. raskausviikon aikana painamaan tosi ikävästi istuessa mahaan. Ja eipä tätä meikän näyttöpääte hommaa hirveesti tehdä muuta ku istualtaan. [:)]
 
Tarkotuksena ois tässä parin viikon sisään lähtiä kiertämään kauppoja ja kattomaan, että minkälainen mammavaate valikoima niissä on. Sisko oli raskausaikoinaan ostanut jonkin verran vaatteita Lindexiltä. Siellä pitää siis ainakin käydä ja tulla raportoimaan tuloksista tänne. Itsellä kun vaan tahtoo olla semmoinen ongelma, että en mitenkään erityisemmin välitä shoppailusta (varsinkaan vaatteiden). Kai multa puuttuu joku naisgeeni tai jotain... [:D] Sen takia olenkin luottanut netin/kuvastojen tarjontaan. Ja aika hyvin sitä on oppinut tilaamaan oman kokoisia vaatteita eri firmoilta. Nyt vaan tuntuu siltä, että netissä oleva mammanvaatteiden tarjonta on suppeaa, ei minun tyylistä tai kallista (tai kaikkia näitä yhteensä), joten pitää siis jalkautua kaupoille. 
 
Polarn o pyret myy äitiysvaatteita, lastenvaatteita. Myymälöitä joissakin kauppakeskuksissa.
http://www.polarnopyret.se/startpage.aspx?id=339
 
Heippa.
Mä suosittelen kattelemaan huuto.netistä mammavaatteita.. siellä tuntuu olevan vaikka minkälaista. Itselle en ole oikein löytänyt, kun tarjolla on aika paljon pieniä kokoja, ja itselle pitäisi olla vähän isompia.
H&m:n valikoimista oon löytänyt parit housut ja yhdet farkut, mitkä on kyllä tosi mukavat. Paidat on vielä toistaseks menny ns. normaalissa koossa, mutta nyt alkaa jo nousemaan masun päälle. [:D]

Lahdessa ainakin Kärkkäisellä on myynnissä jonkun verran äitiysvaatteita, mutta ne ei omaa silmää miellyttänyt niin paljon, että olisin ostanut. Mammalicous-mallistoa taitaa olla..
 
Moi!

Olen itse aika pitkä (177) ja melkein kaikki mammahousut meinaa olla liian lyhyitä (mm. H&M, Lindex ja KappAhl). VeroModasta Jumbosta löysin kuitenkin Mama-Licious merkkiset farkut jotka pituudelta 34 tuumaa ja riittää just. Saman merkkiset mutta leveälahkeiset farkut ostin Kampin Bebelanesta. Mama-Licios merkillä on kivoja neulepaitoja jotka venyy mahan kasvaessa ja voi käyttää myös raskauden jälkeen kun neulos pesun jälkeen palautuu. Tilasin myös Espritin verkkokaupasta yhden mekon jos housujen pitäminen alkaa mahan kasvaessa ahdistaa liikaa.

Nyt pitäisi löytää jostain hyvät rintaliivit. Oon tähän asti pärjännyt ihan normi pitsisillä push up liiveillä mutta pikkuhiljaa alkaa hieman tuntua ahdistavilta. Mistä löytyisi hyvät liivit joiden kanssa voi kuitenkin käyttää V-aukkoisia paitoja. Itsellä on kyllä hyviä urheiluliivejä mutta niissä liiviosa tulee niin ylös että ei voi pitää kovinkaan avonaisia paitoja.
 
Niin kuin tuolla "pää"foorumilla mainitsin, niin tilasin sitten toiset farkut H&M:ltä. Eilen ne sitten saapui ja osottautuivat hyväksi hankinnaksi. Ei siis tarttenu lähtiä ahdistumaan kauppoihin... [:)] Naureskeltiin miehen kanssa, että olis aika härskit farkut, jos niissä ei olis sitä vyötäröosaa... Alapään karvoitus vilahtelis ja selvästi [:D].
 
Itse olen etsinyt mamma housuja viime aikoina vaikka mistä, ja kun laiska olen ollut olen keskittynyt Itäkeskukseen,
sieltä löysinkin VeroModasta Mama-Licious mamma farkut ja tuntuvat todella tukevalle. Hintaa housuilla oli vain 25e ja kiitin todella tuuriani, että kyseistä mallia oli niinkin paljon erikokoisena. Muut farkut olivatkin todella pillejä malliltaan.
En edes tahto enää keplutella matalien farkkujen kanssa, painavat vain istuessa.
Oi tätä tuen tunnetta, -suosittelen.
 
Takaisin
Top