Mamma jumppaa

Happy

Silmät suurina ihmettelijä
Hei,

Keskusteluissa tuli pientä juttua liikunnasta ja sen harrastamisesta raskausaikana.

Mitä liikuntaa harrastat? Oletko muuttanut liikuntatottumuksia?

Itse olen aktiivinen kuntosalilla kävijä ja tykkään kunnon hiki treenistä. Lopetin juuri kilpaurheilun ja vanha tapa liikkua päivittäin on ja pysyy :) Nyt olisi mukava vaihtaa ajatuksia muiden kokemuksista asiasta.
 
Itse tykkään tanssillisesta jumpasta kuten zumba. Ainut ettei sitten loppu vaiheessa saa hyppiä :D
Salilla pitäisi yrittää käydä pari kertaa viikossa mutta motivaatio hukassa ollu jo vuoden verran :D
Ja frisbeegolfia harrastan miehen kanssa. Meillä on yks rata täällä missä on paljon ylä- ja alamäkiä joten viimeks ainakin otti iha kunnolla kunnon päälle. En sit tiiä kui pitkään pystyn heittelmään. Koska viimeks välillä tuntu vähän epämiellyttävältä mahassa.
 
Harrastan ratsastusta ja lenkkeilyä. Lenkkeily on kyllä viime kuussa jäänyt vähemmälle kun on aika mennyt hevosten kanssa. Vielä en ole vähentänyt ratsastusta, myöhemmin jätän hyppäämisen kokonaan pois. Tarkoitus olisi jatkaa niin pitkän kuin hyvälle tuntuu :)
 
Voi kun kiva että tämä aihe tuli esille, olen itsekkin aktiivinen urheilija mutta nyt raskauden myötä olen ollut niiiiin väsynyt että en ole yksinkertaisesti pystynyt muuta tekemään kun kevyttä lenkkiä kävelemään. :sad001 Vaikka kunto on yleisesti hyvä niin olen huomannut että hengästyn hyvin pienestä joten kovimmat treenit on nyt jääneet väliin. Juttelin asiasta lääkärin kanssa sekä oman PT:n kanssa ja molemmat sanoivat että omien tuntemusten mukaan mennään, pääasia olisi että pitäisi yllä kuntoa jota olen yrittänytkin tehdä sillä lenkkeilyllä. Katsotaan jos tämä väsymys ja uupumus tästä helpottaa niin ehkä menen takaisin salille mutta en minä tästä enempää stressaa. Äitini kysyi lähtisinkö sen kanssa joogaan joka oli sekin hyvä idea :)
 
Mä kahvakuulailen ja zumbaan.. Aion harrastaa nii pikään ku pystyy ja jaksaa. Työt alkaa taas elokuussa nii toivottavasti jaksaa ees parina päivänä viikossa käydä..
 
Kiva, että tällanenkin kerju perustettiin. :)

Ennen raskautta yritin urheilla noin kolme kertaa viikossa. Harrastin street-tanssia ja sitten tein kotona jumppaa. No keväällä loppu tanssitunnit mutta oon muuten tanssinu kyllä sen jälkeenkin. Nyt tuntuu että on ollu kaikenlaista, vähän reissuja sun muuta niin on rutiinit menny pieleen ainakin urheilun osalta. Tällä viikolla oon kerran käyny lenkillä. :p
Että kyllä kaipaa vähän sellasta tsemppausta ja innostusta että sais urheiluputken taas päälle. Haluisin kyllä mahdollisimman hyvin pitää kunnosta huolta raskauden aikana.

Nyt on kyllä alkanu semmonen väsymys että toivotaan ettei lannista kokonaan...
 
Äsaaärii, ratsastuksesta on sen verran puhuttu että se on riski jos sieltä hevosen selästä tippuu, mutta tietenki alkuraskaudessa jos on rauhallinen hevonen niin varmasti uskaltaa mennä. :)
 
Toiset lopettaa ratsastamisen heti ja toiset jatkaa niin kauan kun se tuntuu hyvältä. Mä en uskaltais varmaa :D
 
Täällä myös elämässä hevoset tiiviisti, joten ratsastan niinkaun kun tuntuu hyvälle. Riskit tiedostaen. Onhan mahassa kasvamassa hevosellesi tuleva ratsastaja :wink
 
Minäkin harrastan tiiviisti hevosia. Vielä ratsastan lähes entiseen malliin, tosin oon huomannut olevani vähän varovaisempi ja tarkempi kuin aiemmin. Siihen asti ajattelin ratsastella kun hyvälle tuntuu, mutta tallilla pyörin varmaan niin pitkään kun suinkin jaksan lyllertää :D
 
Mä meinaan jättää maastoilut jo nyt alkuvaiheessa ja en hyppää. Joten tasaisesti tasaisella :) Oma hevonen vaatii talliduunin tekemistä, kun ei ole täysihoitotallilla joten kai mun täytyy loppuun saakka tallilla pyöriä...ja todellakin loppuvaiheessa pyöriä :D
Ja lapsi pääsee kyllä heti haistelemaan hevosia kun syntyy.
 
Tällä on kyllä ollut olo pari viikkoa niin nuutunut, ettei ole saanut itseään juuri edes kävelykenkille. No kesällä vähän epäsäännöllisemmin tulee muutenkin harrasteltua, mutta noin normaalisti olen käynyt pari kertaa viikossa salilla, lisäksi joku kovasykkeinen ryhmäliikunta (combat/cycling/tms.) ja sitten kävely/hölkkälenkkejä.

Toivottavasti tämä väsymys kohta väistyy ja jaksaa taas liikkua. Hieman viitteitä olisi jo, eilen ja tänään jo selvästi pirteämpää. (en siis nukahda heti kun istun)
 
Täälläpäs on paljon heppahulluja :) ite oon "entinen" hevoshullu, en oo vuosiin tallilla käyny,vaikka hevosista pidänkin. Jos mulle tyttö tulis, veisin sen jo pikkutyttönä jonnekki tallille :)
 
Ninni22 : mietin ihan samaa että paljon on hevosharrastajia, itse pitää myöntää että en ole kertaakaan hevosella ratsastanut mutta kaikkea muuta on tullut tehtyä uimahypyistä taekwondoon :)
 
Mä lenkkeilen päivittäin koiran kanssa. Sen lisäksi satunnaisesti käyn lavatansseissa, jumppaan kotona ja talvisin hiihdän.
 
Täällä koiran kanssa lenkkeilyä, salilla käyn melko säännöllisesti, kesällä pyöräilyä ja talvisin uintia ja hiihtoa. Oon itelleni armollinen et jos ei aina jaksa niin saa levätä.
 
Miehän tosiaan normisti käyn salilla ja lenkillä ahkeraan. Nyt kun oon raskaana ja töissä kesän ajan hoitokodissa, niin oon tullu tosi araks urheilun suhteen... Tuntuu et töissä tulee niin paljon fyysistä kuormitusta, et mulla on päivän jälkeen maha joskus aika kipeäkin. Sit kun vielä työmatkapyöräilen reilut 10km/pv ja lenkitän koiraa, niin en kerrassaan jaksa ajatellakaan jotain salia tai hölkkäämistä, vaikkei mulla mitään semmosta varsinaista väsymystä oo... Onkohan tää ihan normaalii, et mahaa juilii välillä kovastikkin ja melkeen koko ajan semmonen paineen tunne alavatsalla :confused: En tiiä pitäskö huomenna soittaa neuvolaan ja kysellä...
 
Takaisin
Top