Malttamaton...

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vieras
Huomenna alkaisi 15vko..ja olen malttamattomana ruvennut odottamaan jo vatsan pyöristymistä ja tietenkin niitä ensimmäisiä "hipaisuja" :)...Ensimmäisessä ultrassa tosin sanottiin että joskus 20vkon jälkeen vasta rupeaisi näkymään...En tosin ole ruumiin rakenteeltani hoikka eli vartaloltani olen tukeva...Kiitollisna ottaisin vastaan muilta kokemuksia :D..Niin ja tulevana tiistaina olisi neuvolassa käynti sitäkin malttamattomana odottelen jotta kuulenko ensimmäistä kertaa sydän ääniä sikiöltä...:)

Mulla itelläni on ylipainoa, siis oikeasti tosi paljon. Raskaaks kun tulin, niin ajateltiin miehen kanssa että hyvä jos ihan viimemetreillä vähän näkyy vauvamahaa.. No, kyllä se alkoi aika paljon aikasemmin näkyä.:D Jossain puolivälin paikkeilla, ehkä hiukan aikasemmin. Jossain viikolla 10 ei enää mennyt työhousut kiinni. Eka kunnon liike tuntui, kun tuli tasan 20+0 täyteen. Voi olla, että ennen sitäkin jo jotaan hipasuja oli, mutta en rekisteröinyt niitä. Mulla oli istukka etuseinämässä. Ja parin viikon päästä ekasta ite tuntemastani liikkeestä, myös mies tunsi mahan päältä.

Olihan se vauvamaha aikamoinen piukka pallo loppuraskaudesta. Ei kyllä kenellekkään jäänyt epäselväks, että tiineenä ollaan.:D Mulla vielä "kiipes" se maha aika ylös, siinäkin varmaan syy että erottui jo niin aikasin selvästi.

Hei, olen raskaana viikolla 20. ja massu on nyt näkynyt parisen viikkoa. Olen tosi aika pitkä ( 176 cm), joten luulempa, että lyhyemmällä olisi saattanut näkyä jo aiemmin. Helposti sen vielä saisi vaatteilla piilottettua, jos tykkäisi. Itselläni kans ylipainoa melkein 20kg, onneksi ei ole tullut juurikaan vielä lisäkiloja. Tällä massalla, kun ei olis mikään tarvis. Tsemppiä odotteluun! Ai niin, niistä liikkeistä...Itse luulen tunteneeni jotain muutaman kerran, mutta en voi olla varma, mulla myös istukka etuseinässä ja osittain kohdunsuun päällä.

Itsellä maha alkoi näkymään jo viikoilla 14-15, ekat liikkeet aloin tuntemaan viikolla 18+ ja nyt on 20+2 ja itse tunnen liikkeet jo hyvin selvästi kun ipana innostuu :) varsinkin illalla kun menen sänkyyn makaamaan niin alkaa yleensä jonkinlaiset "iltajumpat", potkuja ja ilmeisesti kuperkeikkoja :D Vartaloltani olen hoikka ja urheilullinen ja 162cm pitkä, liekö sitten siinä syy miksi alkoi näkymään niin nopeasti..istukkakin on takaseinämässä niin ilmeisesti sekin vaikuttaa liikeiden tuntuun. Tällähetkellä masu on jo aikas valtava, hirvittää ajatella miten iso se on kun ollaan viimeisillä viikoilla.. :D

Kiva kuulla teiltä näitä kommentteja :)Kiitos kovasti!...itsellä tasaantui olo viime viikolla..ei enää kauheaa väsymystä ja hirveää nälän tunnetta...hetken jo olen epäillyt että mites tämä nyt näin menee että ollaankos tässä enää raskaana kun nälän tunnekkin on tasaantunut :D.Huomaa että ajatukset ja tunteet pyörii välillä isoa volttia päässä. On vain jännä kun ei vielä tunne mitään vauvasta tosin eihän se ole kuin jotain kymmenen senttiä. Paitsi silloin kun tahtoo rakko täyttyä sit tuntee että joku painaa rakkoa :D.
Jännättää huominen neuvola että kuulenko tosiaan terveydenhoitajan luona ensimmäiset  sydänäänet. Voisiko tähän loppuun vain todeta että on tämä huikeaa tämä odotus aika :)

Itsellä nyt viikkoja kasassa reilu 17, eikä mahaa näy juuri ollenkaan. Kyseessä on toinen lapsi melko pienellä ikäerolla. Hieman ehkä jopa "harmittaa" kun ei ole massu vielä kunnolla pyöristynyt, lähinnä vaan näyttää siltä että oisin lihonu muutaman kilon!
Oon melko lyhyt (156) ja hoikka runkoinen, kohtu myös taaksepäin kallellaan, liekkö se suurin syy miksi masua  ei vielä näy. Ekassa raskaudessa maha tuli kunnolla esiin vasta puolenvälin jälkeen.

Täällä esikoista odotellaan jo viikoilla 32+6, ja voin sanoa että aika menee hurjan nopeaa!
Minulla raskaus näkyi jo aikaisin, esim 17 viikolla oli jo selvä pieni pömppis ja ensimmäisiä liikkeitä tunsin jo 14-15 viikoilla.. sen verran vilkas kaveri tuolla masussa. :)
Mutta olenkin kooltanu melko pieni. Sekä pituudelta, että painolta, joten sen vuoksi raskauskin näkyy minulla selkeämmin.
Kehotan varautumaan vaatteiden suhteen, kaikkihan tietää sen että paikat levenevät raskauden myötä, mutta itsellä ainakin on tullut ihmeteltyä että näin paljon!! (on kyllä ruokakin maistunut koko suvun edestä.) Ja kun ei ole vara uusia koko vaatekaappia, ei edes lähelle puoliakaan niin kuljeppa sitten niissä samoissa lökäreissä ja liian pienessä paidassa ja hupsista takkikaan ei mene kiinni. Tosin mitäs se näin loppu ajasta haittaa, kotosalla tässä enimmäkseen ollaan kun neuvola tädit kehottavat joka kerta lepäilemään ja ottaan lunkisti ettei napero tule ennen aikojaan kun on nuita supistuksiakin ollut aika paljon.. Eli lepoa naiset! Laittakaa ukko siivoamaan ja touhuamaan, minä kun en ole sen antanut melkein edes auttaa kun olen niin tomera täti.. tai tyttöhän minä vielä olen, edes kahtakymmentä ehtinyt täyttää :D Ihanaa odotus aikaa kaikille! <3

Hei, itse odotan toista lastani vko 15 ja on jo alkanut alavatsa paisua. Itse olen vajaa 160cm ja hieman on ylipainoa, mutta kuitenkin maha jo turpoilee. Liikkeistä en ole ihan varma mutta epäilen, että pari kertaa on jo pienet potkut käynyt mahaan. Hipaisua kun on jäänyt ihmettelemään niin eihän sieltä sit vielä ole niitä lisää kuulunut. :) Mulla on istukka tuossa etuseinässä eli vähän niinku kohdun peittona eikä siksi kuulunut sydänäänet vielä neuvolassa vko 15 alussa. Ultrassa kuitenkin näkyi hyvin. Eli ei kannata säikähtää jos ei heti kuulu kun se istukka vaikuttaa siihen jos on edessä.
Ekan lapsen kanssa maha alkoi näkyä myös hyvin samoihin aikoihin ja ekat potkut tunsin vko 19-20.

Onnea odotukseen! :)

Takaisin