Majoneesi

Miu-82

Vauhtiin päässyt keskustelija
Hei, saako majoneesia syödä raskausaikana? Neuvolasta saadussa lapussa, jossa on lueteltu kielletyt/rajoitetut ruoka-aineet, ei mainita majoneesia tai kananmunaa lainkaan. Raaka kananmunahan on kielletty, mutta eilen vasta huomasin syöväni hampurilaisen välissä majoneesia ja aloin miettiä, että saisiko sitä syödä lainkaan?!?
 
Hei Miu-82!

Rakaa kananmunaa ei suositella raskauden aikana ja sita on majoneesissa, joten suositusten mukaan sita ei saisi syoda. Itse olen syonyt ainoastaan majoneesia kotona itse avatusta ja sailytetysta purkista silla muualla olleen majoneesin tilasta ei koskaan voi olla varma. Taman ja toksoplasmoosin vuoksi en ole hampurilaisia syonyt koko raskauden aikana mutta kylla sen on selvinnyt :) Ja rajoitteisiin tottuu tosi nopeasti.

Jaksamista raskaudenajan ruokaviidakossa!! :)
 
Kyllä mä ainakin vetelin ihan normaalisti hamppareita raskaana ja aion kyllä nyttenkin. Mutta jokainen tietenkin tyylillään.
 
Ruokalista jäisi aika lyhyeen jos kaikkea välttäisi mistä vähänkin ollut mainintaa. Maalaisjärjen kanssa eteenpäin....
 
Suomessa einesmajoneesit tehdään pastöroidusta kananmunasta eli ei hätää. :) Saa syödä ihan normaalisti!! Toki voi halutessaan kysäistä ruokapaikassa, että onko varmasti pastöroitua.
 
Minulla ei ole käynyt edes mielessä, että majoneesi voisi kuulua kiellettyjen listalle.. Mutta hyvä, jos se ei kuulu. Mitähän kaikkea kielettyä pistelenkään suuhuni vielä raskausaikana tajuamattani :<
 
Mä olen tehnyt majoneesin aiemmin itse, kun siitä tulee paljon parempaa, mutta nyt kaapissa on teollisuustavaraa, kun se tosiaan on pastöroitua ja täten turvallista. Mä en tajunnut ensin, että ne valmissalaattipussit on listeriavaara, mutta nyt nekin on jääneet kauppaan.
 
Takaisin
Top