Maitohappobakteerit

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Käytättekö itse maitohappobakteereita? Entä annoitteko vauvalle?

Itse käytän kun muistan, aloitin käytön esikoisen raskausaikana. Merkkiä vaihtelen. Vauvat aloittivat molemmat d-vitamiinitipat, joissa oli maitohappobakteeri mukana. Nyt enää satunnaisesti syövät.
 
Meillä isompi syö vitamiineja, joissa on myös maitohappobakteeria. Pienemmällä samat vitamiinit ja maitohappobakteerit ovat vielä tippoina. Itse käytän jugurtteja, joissa noita on.

En sitten tiedä onko noilla vaikutusta, mutta meidän lapsemme eivät sairasta juuri koskaan. Esikoinen on sairastanut ehkä joka toinen vuosi kerran ( korona-aikana ei kertaakaan), juniori on ollut vielä täysin terve.
 
Vauva saa maitohappobakteereita vitamiinin kanssa samassa. Samoin sai esikoinen niin kauan kun annettiin vitamiini tippoina. Muut ei meillä käytä sitä.
 
Vauvalla on tippana maitohappobakteeri. Itse syön vähän kuuriluontoisesti. Juuri nyt ei ole, kun purkki loppui pari viikkoa sitten. Varmaan lähiaikoina alan taas syödä, kunhan saan uuden purkin ostettua.
 
Otan maitohappobakteerit luonnonjugurtista ja viilistä ajoittain koko perheelle, en perusta pilleriversioista.
Ei juuri sairasteta täälläkään, mikä lienee aina monen asian summa.
 
Takaisin
Top