Maistuuko uni

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mirde
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Mirde

Puuhakas puhuja
muillekin vai onko tämä kaikkien asioiden yhteensattuma? Toissayönä 13hoo (vain yksi herääminen) ja viimeyönä 11 hoo. Tosin, mulla on allergia pahimmillaan (?) päällä ja loma alkoi: raskas viikko takana. EHKÄ nekin vaikuttaa, mut silti.. kaks yötä peräkkäin ja edelliset viikot on olleet niin rikkonaisia öisin, että kuvittelin sen olevan normimpaa.. [:D]
 
Mulla on taas vähän toistepäin... nukun max 7,5-8h yössä ja useamman kerran heräilen yön aikana, eli uni on aika kevyttä. Väsymystä ei oikeastaan ole, ja olenkin miettinyt, että onko pakko levätä, jos ei väsytä [:)]
 
EHkä se mirde se loman alku ja stressin poistuminen auttaa sua nyt nukkumaan. Nauti unestasi niin kauan kun voit[;)].

Mä olen myös saanut yllättävän hyvin nukuttua. Vaikka joudunkin heräämään kääntääkseni kylkeä, lonkat niin kipeinä et siihen herää. Ja vessassa tietty pitää käydä. Nyt kuitenkin vain yhdellä käynti kerralla selvinnyt parina yönä. Ja aamuisin vaikka olisi saanut nukkua niin on ollut pakko nousta ylös kun molemmat lonkat ja selkä jo niin turtana et ei voi enää maata. Mut en ole joutunut mitään parin tunnin pätkiä valvomaan keskellä yötä. Vaan olen aina nukahtanut pian uudelleen[:)].
 
Eemi03: mä uskon, että tuolla stressinlaukeamisella on asiaan osuutensa.. [:)] Enkä valita: hyvä näin. Hassua vaan, kun yhtäkkiä "ääni kellossa" muuttuu 180 astetta.. [:D]
 
Täälä on nukuttu hienosti viime päiviin asti. Nyt saa nukuttua jotain max 3 tuntia kerrallaan,sitten pitää vaihtaa kylkeä ja käydä vessas.
Mulla on alannut nivuskivut vaivaamaan.Tuntuu siis siltä että olis tippunu useampaa kertaa miestenpyöräs tangonpäällle[&:] Ja sitten kun nukkuu vas.kyljellä herää siihen että vas.reisi on ulkosyrjältään ihan puuduksissa ja kun liikahdat niin tuntuu kuin siihen iskettäis puukko...
Mutta onneksi oon saanu aina hyvin unen päästä takas tosi nopeesti,vaikka pitääkin heräillä välillä.
 
Mulle kyllä uni maittaa erittäin hyvin. Välillä saatan nukkua ensin 9h yöunet kahdella heräyksellä ja sitten vielä 2h päikkärit [:)] Äiti olikin ihan ihmeissään eilen että nukunko öisin ollenkaan kun nukuin niin hyvin päikkärit. Ja välillä meinaa töissäkin tulla väsymys ja tahtois vaan kotiin nukkumaan. No nyt on kyllä hyvä nukkua kun vielä voi [:D]
 
Voi kyllä uni maistuisi! Jos vain osaisin nukkua.. Pari tuntia menee kun yritän saada unta, käyn puolen tunnin välein vessassa enkä millään löydä hyvää asentoa. Kateellisena katselen kun siippa vetelee sikeitä vieressä [:D] Päivällä nukuttaakin sitten melko lahjakkaasti, usein herään kuuden maissa miehen kanssa kahvittelemaan. Yritän välttää päiväunia, iskee kamala "olen laiskapaska"-morkkis jos nukun ja jätän tekemiset kesken..[:o]

Luulin jo, että olen keksinyt päästäni lonkkakivut, mutta onneksi en ole ainoa [;)] Minulla ne puutuvat toooosi nopeasti, sängyn jouset tuntuvat iskeytyvän luuhun kiinni. Kiva herätä yöllä vessaan kun jalat ei meinaa kantaa. Tuntuu, että havahdun hereille joka kerta kun käännän kylkeä [&:] Jotenkin etureidet ovat aamullakin kipeät, kyykistyessä tuntuu siltä kuin olisin tehnyt askelkyykkyjä koko yön [:D] Raskaus on rankkaa hommaa.

Noh, onpahan hyvää harjoitusta vauvasta johtuvaan yövalvomiseen..[;)]
 
Mulla uni maistuu kyllä! Nukun 10-11 tuntia joka ikinen yö. Siltikin meinaa väsyttää[:D] Vessassakaan ei oo nyt tarvinnut rampata kun 1-3 kertaa yössä niin oon aika tyytyväinen. Kauhulla odotan milloin menee yöunet huonoiksi!
 
Viime yönä tuntui kuin olisi alkanut supistelemaan. Ihan hemmetin kipeetä kävi.. Kesti joku 5-10min.. ajattelin et jos jatkuu vielä pitempään nii herätän miehen ja soitan ambulanssin, mut onneksi meni ohitse. Ihan ku olis joku tökkinyt tuohon alapäähän sisäpuolelta. Toivottavasti se vauva ei vielä tule ulos. Vielä on ihan liian aikaista.

Eilen siivosimme, ukko imuroi ja vei matot pihalle ja minä luutusin lattiat ja laitoin pyykit kuivumaan. En mielestäni kovin paljoa rehkinyt. Suurimman osan ajasta istuimme koneella. Muuten sain viime yönä ihan hyvin nukuttua. Tuo vain vähän säikäytti.
 
Mä nukun oikein hyvin, lukuunottamatta vessareissuja. Joku yö niitä saattaa tulla 6, joku yö pääsen yhdellä. Mut siis nukahdan kyllä helposti uudestaan. Aamusin ei väsytä pahemmin ja pääsen ihan hyvin ylös sängystä. Mies ihmettelikin tossa just, et miten mä nukunki niin hyvin, ku hän luuli, et raskaana olevat ei saa oikein nukuttua, ku on vaikee olla ja vauva potkii. No, mulla maha ei oo viel niin iso, et haittais ja vauvakin taitaa nukkua yönsä, ku en oo koskaan siihen heränny yöllä.
Eli ihan mukavasti menee täällä (koputtaa puuta) ainakin toistaseks.
 
Mulla vaihtelee yöt tosi paljon.. la-su yönä nukuin melkein yhteen putkeen 12h ja viime yö taas meni täysin harakoille.. Oon rampannu vessassa lähemmän 10 kertaa, herännyt janoon, nähnyt painajaisia, ja maha jotenkin ollut kipee [8|] Se oli kyllä jo eilen oudon oloinen, ei vatsatautinen mutta hiukan sinnepäin.. Polttelua, ois ehkä oikea sana kuvailemaan..
Mulla kans selkä ihan killis kun nukun tollasia maraton öitä.. Mutta tais tulla tarpeeseen [:D] Just eilen kaverin kans mietittiin että koska meille tulee se loppuraskauden virkeä vaihe??? Voisin kovasti sen jo ottaa.. En meinaa nimittäin päästä aamuisin ylös kun pitäis töihin lähteä. Tänäänkään en ollut kuullut koko kelloa ja tuurilla heräsin.. [&o]
 
Plussan jälkeen en ole kertaakaan nukkunut 6h pitempään yhtä soittoa. Käyn 1-2 kertaa yössä vessassa, josta "toipumiseen" menee 15min-2h ennenkuin nukahdan uudestaan. Ennen raskautta en ole ikinä herännyt vessaan öisin ja en ole vieläkään tottunut siihen, että heräämisen jälkeen pitäisi osata nukahtaa uudestaan. Tuosta johtuen yöt tahtoo jäädä 5-6 tuntiin arkisin, kun keskellä yötä valvoo ja töihin pitää kuitenkin nousta jo 6.30
 
Viime yö oli ihan hanurista, katsoin finaalipelin ja menin nukkumaan vasta 23.30 - heräsin 3.40 ja valvoin viiteen - heräsin kellon soittoon 6.30, tuosta tulee ruhtinaalliset 5.5h unta - ihan tyypillinen yö, paitsi nukkumaanmeno oli reilua tuntia myöhemmin kuin normi.  Viikonloppuaamuina nukun yleensä 8-9 asti.
 
 
 
Kun sänkyyn pääsen on tieto pois ja nukun aamuun,ellei sitten kerran kaks veskihätä yllätä.Mutta saan nopeasti unesta kiinni.Ihan horroksessa[:D] Nyt vaan tuo kutina on tehnyt hyville unille hallaa....
 
mä nukun kans yöt hyvin, ainakin vielä.[:-] Pari kertaa saatan herätä vessaan mutta toisinaan en herää kertaakaan, sitten on kyllä melkonen kiiru pöntölle heti ku saa silmät auki. Vessa reissun jälkeenkin nukahdan nopeesti. Ainut on että aamuisin tuntuu jalat tosi jäykiltä. Lonkat ei särje mut reidet ja pohkeet menee jumiin. [&o] Ja tänään kun heräsin niin oli käsi puuntunu se pisteli oikeen kunnol vaikka se ei ollut ees mun alla mitenkään. Outoa..
 
Mulla vaihtelee hirveästi miten saan nukuttua, joinakin öinä ei saa millään unta kun mahassa on bileet, toisinaan vessareissu venähtää monen tunnin valvomiseksi. Yritän sitten vähän nukkua päivällä varastoon jos se työvuorojen puolesta onnistuu.

Tänään heräsin siihen että mulla veti pohkeesta suonta ihan täysillä. Sattui ihan hirveästi!
 
Ei olis pitäny mennä tuossa aiemmin sanomaan yhtään mitään hyvistä unista. Eilen illalla iski oikein kunnon närästys kun menin sänkyyn. Kahteen asti ainakin valvoskelin ja yritin kaikenlaista et saisin sen loppumaan. Ja sit ku sain sen vihdoin loppumaan ukko alotti kuorsaamaan[:@][:@][:@]. Voi räkä. Onneks ei ole tosiaan kun 3 aamua enää!!!![:D][:D][:D]
 
Eemi, toivottavasti ensi yö sujuu paremmin! Ei tosiaan oo kivaa duunissa parin tunnin yöunien jälkeen. Sullahan alkaa loma sitten säidenkin puolesta sopivasti. Eiks ens viikoks oo luvattu bikini-kelien paluuta?

Mä oon kyllä kade niille ketkä pystyvät nukkumaan hyvin yönsä. Mä oon mennyt jo pitkään about 5-6h yöunilla. Vessassa täytyy käydä ainakin 3 kertaa. Ilmeisesti A:n pää painaa jotenkin rakkoa koska juoksen vessassa päivisinkin jatkuvasti.
Kun vessareissun jälkeen pääsee takaisin sänkyyn niin aina on jompikumpi masuasukeista hereillä ja meno ihan mieletön mahassa. Yritä siinä sitten nukkua[:D].
 
Täällä nukutaan 7-8 tunnin yöunet ja parin tunnin päikkärit päälle eikä tarvii yöllä ees nousta pissalle. Vaikka illalla ennen nukkumaan menoa juon aika reippaasti vettä tai mehua ni ei silti tarvii mennä yöllä pissalle... neuvolassaki lääkäri sano et on viel tosi hyvä jos saa nukuttuu yhteen soittoon hyvät yöunet... Mies kans ihmettelee ku oon ihan tokkurassa koko päivä ja ootan vaa et on päikkäri aika... On niin nuutunu olo koko ajan ei jaksa tehä mitää muuta ku istuu koneel tai kattoo telkkarii ja syödä... ;) Saa nähä sit koska alkaa huonot yöt...
 
Ei sellasta yötä enää olekaan etteikö tarttis herätä vähintään muutaman kerran. Alkaa tuo iskias kipu painaa oikealla puolella alaselässä, että sekin jo häiritsee yöunia. Pikku mieskin potkii niin, että aivan itsekin heiluu sängyssä. Sais nyt olla vielä viileää, että saisi öitänsä edes joten kuten nukuttua.
 
Viime yönä sain todella hyvin nukuttua [:)] Ainut ikävä oli vain se et heräsin puoli kuuden aikaan kauheaan suonenvetoon, mut muuten yö meni ihan rauhallisesti. Ei tarvinnu edes wc:ssä käydä ollenkaan.
 
Takaisin
Top