maistraatti vihkiminen

Ansku87

Satasella mukana keskusteluissa
hei onko täällä paljonkin pareja jotka menneet maistraatissa naimisiin? oliko paikalla muitakuin ne pakolliset todistajat? pidittekö mitään kahvitus tilaisuuksia vihkimis tilaisuuden jälkeen?

meillä nyt ollaan hieman puheltu jos mentäisi naimisiin ja juurikin maistraatissa.mutta sitten miettiny et järjestääkö jotkut juhlat?ja sitte missä kuteissa,jotkut normi vaatteet vai panostaako johonkin hienoon mekkoon yms?.. jospa saisin tätä kautta hieman vinkkejä muiden ihmisten tapahtumista.
 
Me mentiin vihille maistraatissa, joskin pidimme myös pari päivää myöhemmin pienet hääjuhlat. Eri päivä johtui siitä, että vihkijää ei saatu haluamallemme päivälle (viikonlopulle) ja juuri sinä perjantainakaan ei sattumalta ollut vihkijöitä joten kävimme sitten torstaina päivällä vihillä :) Juhlat oli lauantaina.

Vihkitilaisuutta oli todistamassa miehen veli vaimoineen sekä kummankin puolelta läheisimmät ystävät (siis yksi molemmilta). Tilaisuus oli oikein intiimi ja kaunis! Vihkijä ei meillä halunnut lukea mitään muuta kuin vihkikaavan joten aluksi miehen veli luki erään runon ääneen. Vihkikaavan sormustenvaihdon yhteydessä sanottiin molemmat toisillemme omin sanoin jotain kaunista, sormusvalat siis tavallaan. Vihin jälkeen käveltiin koko kööri läheiseen puistoon valokuvien ottoa varten ja sieltä viereiseen kahvilaan leivoskahveille.

Tilaisuus videoitiin ja video editoitiin musiikin kanssa kivaksi ja näytettiin sitten hääjuhlan aluksi, loistavasti toimi. Meillä oli "oikeat" häävaatteet päällä molempina päivinä, miehellä puku ja mulla luonnonvalkea odotusmekko (esikoinen kun oli tulollaan :) ). Torstaina laitoin tukan ja meikin itse, mutta lauantaina kävin oikeen kampaajalla ennen juhlaa.

Onnea teille! emoticon
 
Me mentiin kanssa maistraatissa naimisiin mutta meitä oli vähän isompi porukka: mieheni, minä ja esikoisemme joiden lisäksi 12 lähintä (vanhemmat, sisarukset puolisoineen, mun isovanhemmat + 3 yhteistä läheistä ystävää). Meidät vihittiin perjantaina 8.10.2010 ja sen jälkeen käveltiin maistraatista läheiseen ravintolaan jossa tarjottiin kaikille ruoat. Sen jälkeen oli meillä kotona kahvitilaisuus ja tänne oli myös varattu viinejä, sidukoita, bisseä, konjakkia, skumppaa että saatiin juhlat käyntiin :) Ne, jotka vielä jaksoivat lähtivät baariin jatkamaan juhlintaa ja mieheni isä jäi univahdiksi pojallemme. Oli todella hauskat juhlat, kaikki viihtyivät ja tunnelma oli rento. Meidän oli tarkoitus pitää isommat hääjuhlat tämän vuoden elokuussa mutta kun pikkukakkonen yllättäen ilmoitti tulostaan, lykkäsimme juhlien ajankohtaa jonnekin myöhempään tulevaisuuteen :)

Itse laitoin hiukset ja meikin. Kävin ostamassa vähän juhlavamman mekon ja miehelleni ostettiin uusi puku häitä varten, mutta kokonaisuudessaan juhla toteutettiin hyvinkin pienellä budjetilla ja esim. isoäitini leivontataidoilla :)
 
Me mentiin maistraatissa naimisiin kesällä -09 ja paikalla oli meidän lapset ja mun vanhemmat. Seuraavana päivänä pidettiin sukulaisille ja ystäville pienet juhlat.
 
Me mentiin kanssa maistraatissa "salaa" naimisiin, todistajina maistraatin henkilökunta. Sitten ilmotettiin vanhemmille ja sisaruksille tekstiviestillä ja käskettiin kakkukahville parin päivän päästä. tilaisuus itsessään oli todella nopea(max.10 min.) ja yksinkertainen,vaatetus meillä siisti, mutta ei ihmeempiä juhlavaatteita. itse halusimme, että emme juhli sen isommin häitämme, syömään mentiin tilaisuuden jälkeen
 
Me mentiin naimisiin kanssa maistraatissa. Paikalla oli mun kaaso ja miehen bestman sekä meitin perheet + valokuvaaja. Seuraavana päivänä pidettiin sitten hääjuhla.. Maistraatissa mentiin naimisiin koska en halunnu kirkkohäitä ja sillon en edes kirkkoon kuulunu..
 
Me ei menty naimisiin maistraatissa, mutta kyseessä oli kuitenkin siviilivihkiminen (käräjäoikeudessa). Ei kerrottu kuin muutamille etukäteen ja todistajiksi tuli kaksi kaveria. Pukeuduttiin siististi, muttei kuitenkaan kamalan juhlallisesti ja tilaisuuden jälkeen käytiin kotona vaihtamassa rennommat vaatteet päälle ja mentiin pizzalle todistajien kanssa :D Sitten soiteltiin ja ilmoiteltiin sukulaisille, mitä oltiin tehty. Mitään juhlia ei kellekään pidetty, mutta mun äiti ainakin taisi jonkun kakun leipoa ja "pakottaa" juhlistamaan edes pienesti. 
 
Meillä oli sellainen kompromissikombinaatio, et tuomari vihki ja pappi siunasi, toimitus oli ulkona. Paikalla vain mun sisarukset, muille ei etukäteen kerrottu. Oli "oikea hääpuku", kimppu, kuvaus liikkeessä... ja illalla rento illanvietto ruoan, viinin ja kinuskikakun kera mun sisarusten ja heidän puolisoidensa kanssa saunalla ja biljardipöydällä varustetussa pommisuojassa. Vanhemmille ja miehen sisaruksille soitettiin, että näin on päässy käymään ja muille (esim. isovanhemmat, tädit...) laitettiin valokuvakortti "Sanoimme tahdon xx.xx.xxxx.".
 
Meitäkään ei vihitty maistraatissa vaan siviilivihkiminen tapahtui juhlapaikalla.
Eli siis meillä oli kunnon hääjuhla, jonka aloitti vihkiminen. Vieraita oli kolmisenkymmentä läheisintä, haluttiin pitää pienenä ja intiiminä se meidän päivä :)
 
Takaisin
Top