maidon tuotannosta:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja CMT
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

CMT

Puuhakas puhuja
moikkis! onkos teillä alkanut maidon tuotanto jo?? mulla on viikkoja 16+1 ja jonkun aikaa tihkunu jo oikeesta rinnasta maitoo..vasemmasta ei tuu mitää..

No siis mähän oon tää superlehmä, jolta tuli jo ennen 10 viikkoa maitoa - tai siis jotain sen tapasta. [:D]
Nyt tissit on vähän rauhottunu ja tää "maito" ei oo enää ees maidon näköstä vaan lähinnä sellasta kirkasta kellertävää nestettä,
jossa on välillä tippoja valkosia pisaroita joukossa. Mut siis sitä kyllä sitte tihkuu ihan mukavasti kyllä.. [:'(]

Välillä tulee molemmista tisseistä ihan kunnolla ja välillä vaan toisesta.

Mielenkiintosta, en ole edes asiaa ajatellut, tai ajatellut että se jo voisi alkaa. Itsellä siis ei ole mitään tullut.

Nyt on tääki koettu sitte, maidontuotanto :D yökkäri oli molempien tissien kohalta ihan koppurassa ja kunnon läntit oli tullu yön aikana mammaa :D hassua! [:D]

Mä en tiedä muista, mutta mua ainakin harmittaa ihan suunnattomasti, et maitoa on tullut ihan 7-8 vko:lta asti puristamalla jonkun verran.. välillä enempi ja välillä vähempi. Olis nyt saanu vähän kauemmin kestää tää lehmäks muuttuminen :D

Tää ainakin olis halunnu, et mies (ja minä :D) olis pystyny nauttimaan tisseistä vielä parisen kuukautta ainakin.. pöh. eipä niitä terve mies halua imeä, ku saa aina suun täydeltä makeaa maitomömmöä, joka ei kuulemma maistu ainakaan tässä vaiheessa kovinkaan hyvältä :D ..vauva omi ne siis itselleen jo ihan alkumetreillä :D

meilläkin totuus valkeni. herraseni heitti tänään kommentin että: "no tissit, katellaan vuoden päästä."

nouuuu!

Tietääks kukaan onko rintatulehdus jo odotusvaiheessa mahdollinen?
Oltiin viikonloppu juhannuksen vietossa ja kuten juhannukseen kuuluu niin uitiin oikein urakalla, vaikkei vesi kovin lämmintä vielä kyllä ollutkaan.. Eilen sit melkein itkua väänsin ku tissejä/nännejä särki niin kamalasti! Varsinkin jos tuuli vähänkin tai rinnat sai muuten viileää. Meni kyllä sit panadolin ja saunan jälkeen ohitse, tänään aamulla särki enää hetken ja tosi vähän.. jäi vaan mietityttään et voiks tosiaan tulehtua vaikkei vielä ees imetä vai onko vaan jotain muita raskauden oireita toi särky.

Ainii.. eilen kun puristelin saunassa rinnoista "maitoa", ni hyvä etten saanu suihkua naamalle asti! Yleensä tullu tippoja ja nyt sitte tulikin oikein suihkuna jo [:D] Vähänkö ehkä saatoin säihkähtää ja ukko ihmetteli, että mitä hittoa hihittelen ittekseni saunassa [:D][:D]

Täällä alkoi vasen tissi vuotamaan tänään [&:] Huomasin yhtäkkiä että sairaalapaitaan oli tullut iso märkä läntti vasemman tissin kohalle, ja sitä tulikin sitten useamman tunnin ajan [:)]

Satu rintatulehdus on mahdollinen jo odotusvaiheessa, joten kannattaa olla tarkkana. Ei kuulemma ole mikään kiva juttu. Yhtäkkinen kylmä ilma voi kuulemma ainakin laukaista sen tai sitten ihan vain kylmettyminen, joten kannattaa ainakin välttää pitkään uimista kylmässä vedessä. Ite ainakin huomasin, että rinnat "jäätyy" paljo nopeempaa nykyään ku ennen. Jos on vähänki uimassa, ni heti tuntuu yli kylmältä.

juu voin kertoa että rintatulehdus on todella kurja ja kivulias. Itselläni on ollut 2 rintatulehdusta, silloin kun esikoista imetin. Se oli ihan mieletön polte ja kipu mikä oli aina imetyksen jälkeen. Yölläkään kun olin pojan imettänyt en pystynyt nukkumaan. Tai siis oli mulla myös muutama lievempi tulehdus/tukkeuma mutta ne lähti itestään. Mutta näillä kahdella kertaa piti syödä antibiotti kuuri. Ennen kuin lopetin imetyksen toinen rinta ei kestänyt enää yhtään imetystä vaan imetin vain toisesta rinnasta. No kaiken kaikkiaan imetin 1v. ja 6kk joten eiköhän se ollut ihan hyvä saavutus. Saa nähdä miten tämän toisen kanssa käy. [:)]

Okei.. pitää siis olla vähän varovaisempi näitten ulokkeiden kanssa :D Toi juhannuskipu meni tosiaan särkylääkkeellä onneks ohi, mut oon kyllä huomannu et on tosi kylmän herkät - heti alkaa särkeen jos tuuli käy.

..ja mulla menee oikeesti kohta hermo näitten tissien kanssa! Mä en tiedä johtuuko nyt siitä, et näin helteellä tulee juotua kokoajan, mut siis tissit vuotaa ihan kokoajan. Pakko kai käydä ostamassa liivin suojuksia, joutuu kokoajan peseen liivejä muuten. Eikä voi öisinkään enää nukkua ilman paitaa, kun tissit valuu niin kovin [:@][:'(]

satu' pistä vaan alles pyyhe ja toinen lakana siihe päälle, niin saat nukkua rauhassa. Helppo sit aamulla vaan nostaa ne kuivuun ja heittää aina välil pesukoneeseen. Itellä tuis ongelmia, jos ei pystyis nukkuu ilman paitaa tai rintsikoita, ku pyörin aina yöllä niin kovaa niin tuntuu, että hirtän itteni kaikkeen ylimääräiseen [:D] Yöpaitakin pitää olla ihan ihonmyötäinen, että se kääntyilee mun mukana, eikä ahdista [:)]

ei mua lakanoiden kostuminen ja likaantuminen häiritse.. inhottavaa täs on herätä siihen et maitoa valuu esim. käsille jos makaa kylellää [:'(]

21 viikolla alkoi tissit vuotamaan [:D] vaaleaa nestettä tulee varsinkin yöisin. Varmaan tuon herran mekastus tuolla mahassa saa rinnatkin reagoimaan näin [:D]

Mun pitäs varmaan jo pitää liivinsuojuksia ku holovaa niin paljon päiväsaikaanki :P
Yön jälkeen yökkärissä AINA hirveen laajat läiskät ku tissit vähä vuotanu! [:D]
Aikasin alko kyllä toiminta...

Takaisin