mahdollinen hedelmöityminen??

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Unicorn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Unicorn

Oman äänensä löytänyt
Minulla kp noin 29 päivää, viimeiset menkat olleet 18.11. Ovulaatiolaskurin mukaan ovulaatio tapahtui aikavälillä 29.11-4.12. Kävin 7.12 gynellä tarkastuksessa, jossa näkyi komea keltarauhanen ja lääkäri sanoi minun ovuloineen, kuitenkin yli vrk sitten. Olin yhdynnässä 3-4.12 välisenä yönä. Luuletteko että nuo siittiöt olisivat säilyneet hengissä tuohon ovulaation asti?? Maanantaina 5.12 oli ovulaatiolima juoksevaa jne., joten epäilen ovulaation tapahtuneen viimeistään tiistaina 6.12. Eli tiivistettynä, säilyvätkö siittiöt hengissä vaikka yhdyntä tapahtuu ennen ovulaatiota ja varsinaista ovulaatiolimaa?? Vai pysyvätkö siittiöt hengissä useita päiviä ainoastaan siinä juoksevassa ovulaatiolimassa?

Mä oon taas kuullut että ne voivat elää jopa viikon mutta varmaankin ne on sit niitä tyttö puolisia jotka kuuleman mukaan kestää pidempään. :) 

Mä oon lukenut jostain perhesuunnittelun sivuilta, että siittiöt pysyvät elossa ja toimintakykyisinä yleensä n. 72 h, mutta suotuisissa olosuhteissa pitempäänkin. Siittiöiden matka munasolun luokse kestää ilmeisesti n. 24 h. Ja koska munasolu säilyy irtoamisen jälkeen toimintakykyisenä vain 12-24 h, niin hedelmöittymisen kannalta olis hyvä, jos siittiöt olisivat jo valmiina odottamassa. Eli seksiä kannattais harrastaa vähän ennen ovulaatiota. Sen perusteellahan sun mahdollisuudet raskauteen on aika hyvät! :)

Nämä asiat olen siis lukenut enkä tiedä niiden paikkansapitävyydestä, mutta luulisin, että jotkut perhesuunnittelun sivut ovat ihan luotettava tietolähde.

Siis onko tosiaan niin, että siittiöiden matka munasolun luo kestää niinkin pitkään kuin 24 h?? Silloinhan seksin harrastaminen ovulaatiopäivänä on/olisi ihan turhaa? Tärppiä ei ole edelleenkään tullut. Tässä kierrossa pupuiltu vahvemmasta plussauksesta seuraavana päivänä(tämän jälkeen tuli seuraavana päivänä vielä heikompi plussa), jonka epäilen myös olleen ovulaatiopäivä. Jos ovulaatio oli iltapäivällä niin kuin luulen, niin eivätkö illalla matkaan saateutut uimarit ehtineet ajoissa perille?

Nopeimmat siittiöt kiitävät määränpäähänsä n. 45 minuutissa, hitaimpien matkaa kestää n. 12 tuntia :-)

Takaisin