Mahan turvotus ja sen häviäminen

Kilpetti

Jostain jotain jo tietävä
Mulla on menossa nyt 8+3-4 Ja tuntuu että mahan turvotus on pienentyny/hävinny jopa kokonaan? Tapahtuuko näin normaalisti? Rinnat on edelleen todella kipeät, pahoinvointia myös löytyy ja väsymys (se pahoinvointi itse asiassa oli muutaman päivän tuossa välissä poissa mutta tuli pari päivää sitten voimakkaana taas takaisin), mutta mietin silti että voiko se turvotus noin vain hävitä kun sitä on alusta lähtien ollu super voimakkaana. Nuorimman raskaudesta jo 8 vuotta niin en muista miten nämä on sillon menny.
Että onkohan kaikki hyvin? Viikko sitten ultrassa kaikki oli ok ja sydän sykki, mutta mitä vaan voi toki aina tapahtua.
Aaapuva..
 
Minulla oli aivan törkeä turvotus alavatsalla alkuraskaudessa, ei siis todellakaan ollut kyse vauvamahasta vielä siinä vaiheessa, vaikka siltä kovasti näyttikin. Turvotus hävisi minulla myös ihan itsekseen aika yhtäkkiä kun viikkoja kertyi lisää, oletin, että se sitten vain kuuluu asiaan, eikä ole merkki mistään vakavasta, ei ainakaan minulla ollut :)
 
Kyllä voi hävitä ja kaiketi yleensä häviääkin :) mulla katos kaikki oireet joskus 9.-10. viikolla. Sen jälkeen ollut vaan ajoittain rinnat kipeät ja liitoskipuja sillon tällöin. :) sekä ummetusta :D nyt menossa 19. viikko ja kovasti tulee jo potkuja mahaan.
 
Heti alussa vatsa turposi. Nyt 15. vko menossa ja masu ollut onneksi saman kokoinen tähän asti. Jos olisi jatkunut samaa vauhtia kasvamista niin en pystyisi enää liikkumaan :)
 
Takaisin
Top