Mahan muutokset...

Pömpylä

Näppärä viestien naputtelija
Hehehe! Isäntä alko kiusaa, mulla on karvanen maha :grin

Siis ihokarvat lisäntyneet huomattavasti, onneksi olen suomalainen "albiino" joten karvat hyvin vaaleita.

Kuka muu kehtaa myöntää? :wink Vai kasvatanko jotain karvapalloa sisälläni :p

Mulla oli sama juttu ensimmäisessä raskaudessa! En muista missä vaiheessa se alkoi, mutta oli hassun näköistä, kun masu oli täynnä harvaa, vaaleaa haiventa. :) Näkyi ainoastaan jos katsoi läheltä ja "pinnan mukaisesti", eikä ollenkaan esim. suoraan edestä.

Tässä raskaudessa ei vielä ole näkynyt.

Mullakin on tullu aiemmissa raskauksissa "karvapeitto", mut nyt ei oo, ainakaa vielä :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Munkin piti tarkistaa että onko tullut karvapeitettä vatsaan, mutta ei ollut. :grin Musta tuntuu että tällä viikolla (18. rv) vatsa on kasvanut ihan silmissä! Onko muilla tuntemuksia että massu ottaa jotenkin kasvuspurtteja? Jos tää tätä tahtia kasvaa lokakuun loppuun asti niin apuva! :p

Juu, jostain "tyhjästä" tuo on ruvennut pönöttää tuossa enemmän ja enemmän :grin Huomenna 16+0 joten vko17 alkaa.... aaapuva! Aika menee nopsaa :eek::rolleyes:

Mun karvavatsaa ei siis enää kohta "peitellä" hehe! :p

Itse en ole huomannut peittoa mahalla, olen kyllä kuullut moisesta. Jossain sanottiin ettei sitä karvaa saisi missään nimessä mennä ajelemaan tai jää pysyväksi. Muuten häviää raskauden jälkeen... En tiedä, kuulopuheita.. :)

Mutta tämän saman otsikon alle mahtuu myös oma kysymykseni. Mittasin tänään ekan kerran vyötärönympärykseni. Mittasin ohuen mekon läpi ja navan kohdalta. Tulos 91,5 kuulostaa mielestäni jotenkin isolle näillä viikoilla? (14+6) Olen siis normaalipainoinen, vajaa 170cm. Mitataanko tuota mittaa siis juuri navan kohdalta että olisi järkevä vertailukohta, vai mistä? (Ja juu, tiedän että sf-mitta mitä neuvolassa myöhemmin seurataan on eri juttu, mutta ajattelin että pallon laajenemistakin olis kiva seurata :) )

Mies ei ole huomauttanut, mutta MINÄ HUOMASIN!!! :D Sanoin neuvolatädillekin asiasta, kun käytti doppleria masussani. Sanoi vaan, et "hormoonit, hormoonit".
Mutta onneksi on tosiaan ihan vaaleita...

Ei tulis mieleen ajella koska ihan niin ku kaikki ihokarvat, varmasti kasvanee tuplasti pahempana takaisin :grin

Mittaa en olekaan miettinyt. Olishan tuo hauska seurata tai masentavaa seurata :confused::p

Nyt on alkanut muutoksia näkymään tässäkin kumpareessa. Ensinnäkin se hentoinen linea negra on ilmaantunut n. napaan asti (tyttöä odotan ultran mukaan, olikos tästä joku uskomus?) ja sellaista hentoista untuvaakin huomaan kun mahan tärähtelyä tuijottelen onnessani illat pitkät. :p

Mites muut ootte/ette ole välttyneet raskausarvilta? Mä oon rasvannut tosi rasvaisilla mutta luonnollisilla rasvoilla/voilla/öljyillä. Arsenaalissani on olleet The Body Shopin kaakaovoipuikko, luontaistuotekaupan 100% Sheavoi ja luomu kookosöljy (taitaa olla Cocovin?)
Muuten ei oo vielä ratkeillut, mutta yhden n. sentin mittaisen arven jo bongasin, onneksi huomaamattomasta kohtaa. Repeileekö se maha yleensä vasta ihan viimeisillä viikoilla vai miten?
Itse uskon että rasvaamisesta on kuitenkin hyötyä. Jos se ei estäkään arpien muodostumista, iin ehkä kuitenkin tukee ihon joustavuutta ja palautumiskykyä sitten myöhemmin. :)

En mä oo kyllä missään vaiheessa käsittänyt että rasvaus ESTÄISI arvet, vaan pikemminkin pitää ihon nyt kunnossa kun venyy, ja auttaa palautumaan. Mulla rasvailu on ainoastaan vaalentanut arpia, mutta ei estä niiden ilmaantumista. Maha meneekin tosin sf-mitan yläkäyrän yllä...

Karvainen maha on ollut jo tosi kauan.

Mä oon ajatellut että rasvaiset voiteet kykenisivät lisäämään ihon elastaanisuutta jolloin se myös pystyisi venymään paremmin. Mutta tietty ne repeämiset taitavat tapahtua siellä ihon syvemmissä kerroksissa joihin ei voiteilla ole juuri vaikutusta... Noh, tuskin se rasvaaminen kuitenkaan hukkaan menee, jospa se sitten siihen palautumiskykyyn vaikuttaa. :)

Juu, palautuminen helpottuu varmaan ainakin. Mä käytän ihan Bepancarea ja lisänä kookosöljyä. En sure vatsaani, kun en oo sitä esitellyt muutenkaan sen jälkeen ku olin jotain viis... :D

Rakkausarvistahan kaikki aina puhuu, joten en ainakaan omista arvista ole huolestunut. Rasvaan kyllä, että auttaisi sitten palautumaan. Mutta jännä juttu, että niitä tulee mulla eniten reisiin. o_O Mahassa ei ole juuri yhtään, mutta vielähän tuo pallo tuossa kasvaa, joten todennäköisesti niitä vielä ilmestyy. Mutta en ole bikini-ihmisiä, joten eipä tuo haittaa, jos jotain vaaleita arpia jää.

Mutta oon huomannut tuon hormoonien vaikutukset karvoihin. Eipä kauheesti tee mieli mennä uimaan, kun sais ajella aina niitä pois ja melkeinpä heti tulevat takaisin. Eipä tässä enää mahdu uimapukuunkaan, joten väliäkö tuon.

Ei ole tullut mitään muutoksia, paitsi kumpu tietty kasvaa :D Rasvaan suunnilleen jokatoinen päivä ihan vaan perusvoiteella. Esikoisesta ei tullut yhtään arpia, hyvällä tuurilla ei tulisi tästäkään. Tai no tuleehan mulle nyt yks isompi arpi, se sektio kun tehdään tällä kertaa ;)

Mulla ei esikoisesta tullut yhtään raskausarpea, enkä rasvaillut yhtään. Nyt tästä toisesta on ilmestynyt eka viiru navan sivulle, hitsi! Nooh eihän niille taida mitään voida. Ja karvoja on tosiaan minullakin mahassa.

Täällä on rasvailtu aina, kun käynyt kunnolla suihkussa.. nyt helteillä saattanut ottaa pikaisen viilentävän ja sen jälkeen kyllä ei oo viitsinyt rueta rasvailemaan. Rasvana oon käyttäny ihan Nivean normaalille/kuivalle iholle tarkotettua Express Hydration voidettä ja TheBodyShopin vartalovoita. Arpia ei oo vielä ainakaan ilmaantunut, maha kasvaa käyrien yläpäässä :) Masussa sen sijaan on karvaa, mutta en oo sitä viitsinyt lähteä ajelemaan.. niin hentosta ja untuvaista.. kasvaa pian tuhdimpana takaisin, jos sen ajaa pois? :eek::grin Nyt rv 28+2

Täälläkään ei ole vielä yhtään raskausarpea ilmestynyt, ihme kyllä (*koputtaa puuta*). Joka ilta olen suihkun jälkeen mättänyt kunnon kerroksen sinistä ApoBasea koko kroppaan. :grin Joskus teininä kun muodot kasvoivat suht nopeasti repesi kyllä reidet, kyljet ja rinnat ihan kiitettävästi, ne arvet on onneksi jo hyvin haalistuneet.

Ekstrakarvoitusta masussa en ole vielä huomannut, mutta linea negra alkaa voimistua, voipa olla että se jossain vaiheessa tosiaan tulee rintalastaan asti!

Muokattu viimeksi:
Takaisin