Maha kovettuu kävellessä!

monn

Oman äänensä löytänyt
Koitin käyä pienellä pakkas-iltakävelyllä, mutta TAAS heti ekan kilometrin aikana alamaha kovettui ja alkoi nipistellä, aivan kuin joku olisi kiristänyt koko mahan nahkan.
No hiastin sitte tietenki vauhtia (vaikkei vauhti ollut päätä huimaava alusta lähtienkään :D), mutta sitten piti alkaa koko ajan pysähdellä ja lopussa alkoi ihan heikottaa, nosti jopa hien pintaan!?
Onneksi mukana oli pari suklaapalaa, jonka jälkeen jotenkin pääsin kotiin. Ja lenkin pituudeksi tuli siis vain 2-3km.
Onko muilla ollut tämmöistä? Ja mitähän tämä voisi olla?

Tämä on eka postaus minkä teen, toivottavasti menee jotenkin oikein :D
Viikkoja takana 26+0 :) :Heartred
 
Niin, jospa se olis vain sitä :) Jotenki aina vaan jää miettii ja vähän säikähtää, varsinkin jos on yksin liikenteessä. Ja sitten vielä kun tuli se heikotus ja tuntu niinku alkais pyörryttää :/
 
Itselläni on matalaverenpaine, joka on vain laskenut raskauden myötä. Helposti alkaa heikottaa, jos lähtee nopeammin ''reuhaamaan''. Nälkä tulee myös nopeammin kuin aikaisemmin ja sitten alkaa heikottaa, jossei saa heti ruokaa. Voisiko johtua tälläisistä se heikotus?
 
Joo, no hyvä tietää että se vois johtua siitäkin.
Täytyy ottaa paineet mahollisimman pian niin sekin selviää. Kiitos! :)
 
Mulla taas oli eilen sillee, ku käytiin miehen kans reilun tunnin kävelyllä (välissä ns kahvitauko), ei menty mitenkään superkovaa. Niin kotiin palaamisen jälkeen koko ilta vatsa oli todella outo. Kun istuin/makasin/seisoin oli ok, mut ku otin askeleenkin niin tuntui kuin olisin tehnyt 300 vatsalihasliikettä.. Ei kipee vatsa mut sellanen puutunu, ja kova.
Nyt onneksi tuntuu et on ohi..
Voisko johtua siitä et noita lenkkejä tulee tehtyä liian harvoin..
 
Itseäni kiusaa vieläkin ligamenttien venyminen. Kummallakin puolella kohtua tuntuu kovaa kiivistävää kipua kävellessä. Pakko aina hidastaa ja pysähtyä, vaikka vauhti ei muutenkaan ole päätä huimaava. Uutena oireena kipujen lisäks on tullut mahan pingottuminen, joka onneksi helpottaa nopeasti. Välillä just kipujen vuoksi tuntuu, että taju lähtisi ja alkaa hikoiluttamaan.
 
Uiminen saa vatsan kiristämään ja supistelemaan. Olenkin siirtynyt selkäuinnin maailmaan, sillä siinä vatsa ei joudu niin kovaan rääkkiin. Uin vieläkin myös normaalisti, mutta siinä välissä aina selkää.
Uutena juttuna on tullut verikokeiden kanssa esiintyvä heikotus. Veri tuntuu lähtevän päästä ja pyörtyminen alkaa uhkata. Pistäminen ei tosiaan pelota vaan ruumis tuntuu vain suojelevan itseään erittäin hanakasti.
Toissä on tullut toisinaan koviakin huimauskohtauksia. Kaikki pimenee silmissä ja joudun ottamaan nopeasti jostain kiinni, jotta pysyisin pystyssä ja säilyttäisin tajun missä suunnassa on lattia ja katto. Yleensä huimaa juuri liikkumisen ohessa. Jos vaikka nousee nopeasti ylös tai lähtee yllättäen kävelemään nopeasti. Olenkin joutunut opetella liikkumaan aluksi mummotyyliin. Alku aina hyvin varovaisesti ja jos olo on hyvä, voi pikku hiljaan nopeuttaa tahtia.
 
Hei yllätys15, tuo kuulostaa just myös siltä mitä mulla on!
Kävelylenkit on vain tympeitä kun tulee noita, niin alkaa arkailemaan yksin lähtemistä lenkille :/
 
Mahan kovettuminen on vaan harjoitus supisteluita jos niihin liittyy kipuja niin sitten ne myös tekeekin jotain.. lyhentää kohdunkaulaa tms.
 
Joo. Jos sisätutkimuksessa kaikki on ihan kiinteetä ja kiinni ja supistukset on kivuttomia, niin ne on ns. terveitä supistuksia. Sitten jos alkaa paikat kypsymään, niin ei ole enää hyvä. Harkkoja ei tarvitse siis pelätä mitenkään. Ne saattaa tuntua epämiellyttäviltä, mutta eivät tee mitään pahaa. Keho vain harjoittelee koitosta varten:)
 
Onneksi on neuvola tällä viikolla nii voi vielä enemmän selvitellä asiaa :)
 
monann:
ootko kuin muuten liikkunut raskaus aikana?
jos et oo liikkunut juurikaan niin ei ole mikään ihme että tulee heikotus lennkillä.

Toivottavasti helpottaa, mut painoo tulee koko aika lisää, ja kroppa toimii ihan erillailla näillä viikoilla jo kuin ennen aikaisemmin.. Ainakin täällä niin. :D
jos supistukisa tulee paljon niin kandee hidastaa tahtia, tai lyhentää reippaasti lenkkejä.
Käydä oman fiiliksen mukaan.

Ite hengästyn toosi helposti.
Olin just taas 2 viikoo kovassa flunssassa ja tuntuu ettei kunto nouse ees sitä edeltävälle tasolle.
Ko laittelee vaikka kotona lakanoita yläkaappeihin, niin hengästyn heti. oikeastaan kaikesta ylöspäin menevästä liikkeeestä tulee heti hengästyminen.
 
jaica; Oon kyllä koittanu liikkua aina sen mitä pystyy ja millon voi :)
Luultavasti se heikotusta johtuu raudanpuutteesta mitä olen myös epäillyt (raskautta ennenkin olen siis potenut sitä).
No nyt aloitin taas rautakuurin niin katsotaan miten se vaikuttaa :)
 
Takaisin
Top