Maha-asukkaan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja LiLLY
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tämä potkii aivan tajuttoman lujaa kylkiluihin ja palleaan, huh!
Näkyy niin selvästi pieni jalka mahan läpi. Ja tuntuu että tulee läpi. Hurjat voimat tuntuu olevan!
1-2 h rummuttaa klo 22-24 välillä, ja silloin ei toivoakaan nukkua.
Muuten onneksi vähän lyhyempiä pätkiä, mutta kyllä tunnin parin välein itsestään ilmoittaa kyllä niin, ettei jää epäselväksi, että hän on olemassa <3

Joo Citrus, kyllä Elli on melkoisen rauhallinen lapsi ollut ja on edelleenkin. Nyt vuoden iässä alkaa tulla tuota omaatahtoa ihan toisella tavalla esille, mutta sekin on sellaista "rauhallinen jäärä"-juttua. Eli tällä mun yhden lapsen kokemuksella kyllä voisi ajatella että rauhallinen sikiö, rauhallinen lapsi ja toisin päin. Jännä tosiaan nähdä miten se "Elmiinan" kanssa nyt sitten menee.

Täälläkin on liikkeet vaan voimistuneet. Maha on ihan toispuoleinen ja hytkyy sinnesuntänne. Itse täytyy ihan oikaista välillä että maha-asukilla ois enemmän tilaa mylviä. Kivuliasta tuo ei kuitenkaan ole (vielä?). Yksittäinen napsuminen alavatsalla on myös yleistynyt, en tiedä mikä tekee sen äänen, täytynee kysyä neuvolasta ens kerralla. Hikka on erilaista, sitäkin on usein. RV 35+1.

Mun kolme poikaa on ollut tosi vilkkaita mahassa, ja ovat sitä edelleen :grin nyt tämä tyttö taitaa olla toinen ääripää koska ei liiku paljo mitään ja liikkeet tuntuvat hentoina sipaisuina ja aika harvakseltaan tunnen edes mitääno_O vähän aktiivisempi jakso on illalla 8-10 välillä jonka jälkeen tunnen jotain vasta aamulla. Olenkin tainnu tänne jonnekin aiemmin jo kirjoitellut kun saa olla puol yötä huolissaan kun mitään ei kuulu! o_O

I-P: tääläkin tuo napsumis ääni kuuluu ja en tiedä mistä se tulee/aiheutuu..ja millä sitä kuvailee sitä ääntä...olisko lähellä että oma polvi naksahtaa ääni?

Täälläkin kuului yhtenä iltana ihan tajuttoman kova napsahdus/rusahdus vatsasta ja tunsin kuin jotain olisi "repeytynyt" ilman että sattui kuitenkaan. Netistä lueskelin että saattaisi olla vauvan nivelistä, mutta vaikea kuvitella että ihan noin pahaa ääntä niistä voisi päästä. Huolestuin kovasti kun ajattelin että on tyyliin lapsivedet menossa muttei onneksi kuitenkaan.

Michelle - Mäkin itse asiassa eile kuulin jonkun massiivisen rusauksen vatsata..olin ihan että MITÄÄÄÄ mutta sitten ajattelin et ehkä se oli sohva..tai ehä minä tai jotain. Kuitenkin vauva liikkunut normaalisti sen jälkeen niin yritin olla huolestumatta.

Tämä meidän Apina kyllä nykyään liikehtii niin paljon, että en enää osaa olla rentona kun hän päättää potkia kylkiluihin ja jonnekin sivuille ja se sattuu niin himskatisti. Sikäli olisi ihan kiva saada tämä jo ulos, koska jo nyt niin kipeää voi se möyryäminen tehdä, että mitä sitten 4 viikon kultuttua?!

"kauhulla" minäkin odotan mitä tämä on 4 viikon päästä, nyt jo tuntuu ettei tuolla mahdu kaikki sisuskalut olemaan, tuntuu että vatsalaukkukin on jo kurkussa, ainakin hapoista ja närästyksestä päätellen :laughing002 mutta asioissa on aina kaksi puolta, ihanaa oli eilenkin illalla yrittää "tunnustella" että olikohan tuo pikkuisen jalka ja tuossa käsi. Jotenkin niin jännää tämä ensimmäinen raskaus! Sitten kun katselee noita vauvan vaatteita, niin sydän pakahtuu noista ihan pienemmistä vaatteista että miten pieniä ne on, jotkut sukatkin, APUA :laughing002 sit taas kun kuvittelee että minkä kokoinen se vauva on synnyttyään niin nouseekin jo hikikarpalot otsaan :laughing002

täällä todettu että neiti on ainaki aktiivinen mut yöt nukkuu joten sopii toivoa että sama meno jatkuu syntymän jälkee. kalvoist tais kuulua ainaki yks ilta mulla napsahus ku kuulu alavatsalta mut eipä menny ja voiha se pikkunen siellä kalvoilla leikkiä kans et niitä napsuttelee. sillo ku neiti päättää nostaa esim kantapään tai takamuksen tms suoraan vatsaa päin ni se kyllä tuntuu ilkeälle mut on se niin ihanaa silti nähä missä mikäki on, meillä mieski pystyy tunnusteleen suoraa vatsan päältä missä mikäki on ja tämähä on alhaalla raivotarjonnassa ja tila loppuu kesken ni saas nähä kuinka kaua viihtyy ku nyt tuntunu viime päivinä tuol toosassa jotai iha outoa ja neiti jos mätkii ni ne iskut tuntuu sielläki välillä, eile säikähin et nytkö se ne kalvot rikkoo siellä ku tuntu et jotai nestettä tulee toosas mut eipä ollu vettä vielä alhamdulillah. ollu peräti reilu 24h tauko menkkajomotuksissa nyt ni huokasin helpotuksesta. jostai syystä tänää ollu sellai super onnellinen ja innokas olo että kohta meil on vauva kotona inshaAllah, toki toivon et pysyy sen 4vko 4pvä viel ainaki sisällä että ois täysiaikanen.

Mä oon tässä nyt miettinyt et onkohan tolla mun alhaisella hemoglobiinilla yhteys tohon vauvan liikkumiseen? Mun anoppi on erikoissairaanhoitaja ja sanoi et hb alle 100 voi olla sikiölle vaarallista :eek: vauva tosiaan liikkuu hirmu vähän ja oon huolissani kyllä tästä, se on mulle ihan uutta. Onneksi huomenna lääkäri, niin voin sit kysyä häneltä suoraan tästä ja saa kuulla sydänäänet :Heartpink

Gatusa, siis mitkä kalvot sulla napsu ja millä kalvoilla vauva leikkii? Kuullostaa jo "tosi" pelottavalta o_O

Gatusa, siis mitkä kalvot sulla napsu ja millä kalvoilla vauva leikkii? Kuullostaa jo "tosi" pelottavalta o_O

Mäkin muuten kuulin viime yönä sellasen napsahduksen vatsasta, kun kävin yöllä vessassa. Kuulosti ihan samalta kuin olisi leikannut sellasella kynsileikkurilla kynsiä, jossa ne terät painuu vastakkain.

eipä siellä ole ku ne kalvot jotka pitää veden sisällä...niitä varmaa tais napsutella sormilla kerran, jäi siihe yhteen kertaan. en siitä huolestun yhtää alhamdulillah. neiti on aktiivinen ja eilen otti jaloil vauhtii ja tuli lisää alaspäin, tuntu kunnolla tuol alhaalla pää jo eilen. nyt tilanne onki sit se et pakko lähinnä vaa levätä ja ukolle sanoa et nyt tilanne on se et paikat on kypsyn, alkan aueta ja kaula on lyhentyn. sen on aika tajuta että mulle kiukuttelu ei auta asioita ku hermostuminen ja stressi vaa aiheuttaa sen että alkaa supparei aiheuttavien hormonien määrä lisääntyy ja sit tilanne menee huonompaa suuntaa jo. haluisin kuitenki pitää neidin mielellää useamman viikon viel sisällä inshaAllah.

Mulla asukas mylvi koko viimeyön niin ettei nukkumisesta tullut oikeen mitään. Normaalisti on öisin hiljainen. Nyt maha on ihan toispuoleinen, liekö raivasi tilaa ja vaihtoi asentoaan. Vielä kun tietäs miten päin se tuolla lymyilee...

Öisin kun heräilee on maha ihan kummallisen muotoinen välillä. Joskus voi ihan nähdä, et tossa on pää ja tossa pylly ja käsi tai jalka ojentuu tuosta noin. Yks yö näytti siltä kuin olis kaikki lapsivesi hävinny ja pelkkä sikiö siinä makasi, kun olin jostain syystä kääntyny selälleni, mut sit se palautu taas ennalleen, kun vaihdoin asentoa. Näin sellasta untakin, jossa vauvan pää ja kasvot tuli ihan näkyviin, kun mun maha oli tosi ohut siltä kohtaa ja se vauva hymyili mulle, kun silitin sen päätä ja selitin, et sun olis oltava siellä vielä muutama viikko. Aika huikeeta!

Huhhuh näitä maha-asukin liikkeitä. Välillä tuntuu et hää tulee oikeesta kyljestä läpi! Tänään on hällä ollutkin erittäin vilkas päivä ja yhessä vaiheessa olin aivan varma et mulla on kohta kylkiluita poikki :D ei kyllä paljoa naurata, se nimittäin oikeesti sattuu välillä kun oikein hyvään kohtaa antaa tulla potkuja. tälläkin hetkellä menossa semmonen meininki tuola masussa että oksat pois! Viikkoja kasassa tänään tasan 32 ja jännityksellä ja välillä kauhullakin ootan et miltä nää liikkeet ja potkut tuntuu vaikka neljän viikon päästä! Kääääääk! Tietysti olen erittäin onnellinen et on kovin liikkuvainen pikkuinen. Ei tarvitse ainaskaa arvailla et onko masussa kaikki kunnossa. :)

Hurrikaani: mulla sama juttu. Oikea kylki ihan hellänä ollut monta viikkoa kun monoa tullut sinne joka päivä. Välillä oon joutunut ihan au sanomaan kun niin kipeää tekee. Vaikka tilaa on masussa paljon vähemmän, niin silti monotus jatkuu, joskus silittelen jalkoja (tuntuu selvästi masun läpi), niin sitten rauhoittuu potkiskelu hetkeksi, mutta ei ainakaan vielä ole joutunut kertaakaan edes miettimään, että pitäiskö liikkeitä alkaa laskemaan :)

Mä tunsin ensimmäisen ihan varman hikan tänäaamuna herätessäni. :) Heräsi epäily, että mahtaako Elmiina ollakin perätilassa? Mulle ei ole vielä kertaakaan ääneen epäilty tuota asentoa. Hikka tuntui siis vain ja ainoastaan tuossa oman napani paikkeilla tai jopa yläpuolella.... No, on tässä vielä aikaa kääntyä jos vaikka onkin perätilassa.

Takaisin