Maaliskuun vauva kuulumisia!!!

TMJ: Toi on aina jotenkin mieltä järkyttävää, kun pieni itkee ilman syytä. Tai varmasti sillä syynsä on, mutta vanhemmat eivät vain tiedä sitä. :oops: Eikä siinä mitään, kyllähän vauvat itkevät, mutta kun käytösä poikkeaa jotenkin normaalista. Meilläkin poika on yleensä tosi hyväntuulinen ja hymyileväinen ja itkee sen verran harvoin, että olen joka kerta ihan ihmeissäni kun ei rauhoitukaan heti kun ottaa syliin, saa ruokaa tms.. Tämmöistä sattuu ehkä kerran viikossa, että itkee lohduttomasti muutaman minuutin (tuntuu aina paljon pidemmältä ajalta) eikä meinaa rauhoittua. Sitten hetken päästä ollaan taas ihan tyytyväisiä ja naureskellaan. Äidinkin mieli aina rauhoittuu. Nyt olen kyllä huomannut, että unissaan saattaa puhjeta välillä itkuun, kun ihottumaa kutittaa niin kovasti ja yrittää raapia sitä eikä ilmeisesti auta. :sad001 Mutta se ei samalla tavalla ahdista itseä, kun tietää, mistä johtuu.
 
Mininen: Joo siis kyllähän vauvat itkee kun eivät muuten osaa kommunikoida. Mut kun ei toi Onni yleensä suoranaisesti itke vaan silleen ärisee ja kitisee jos nälkä on tms. Sit kun se oikeesti itkee niin huh. Kiljuu, parkuu ja huutaa niin että näyttää että tukehtuu :/ Säikäyttää ihan pirusti kun niin harvoin sitä tekee.

Esikoisen kanssa oli sama juttu. Molemmat pojat on semmosia perustyytyväisiä ja nauravaisia vauvoja. Että sit melkeen tietää että joku on tosi pahasti pielessä jos itkemällä itketään.

Mut jospa se selviää että mikä itkun aiheuttaa. Korvatulehduksen voi ainakin sulkee pois tänään. Sit seuraavaksi veikkaan hampaita olevan tulossa jos korvat on ok.

Kyllä taas välillä tuntuu että en tiiä vauvoista mitään vaikka Onni onkin toinen lapsi :D
 
Meillä kans viime mummolareissulla tuli melkonen episodi siitä. Miehen äiti ja muu perhe asuu tuolla vähän kauempana ( vajaa 2 tuntia) ja takastulomatkalla tuli sellanen raivari, että oksat pois. Neiti kilju niin, että meinas korvat hajota. Nooh tällä meidän typyllä nyt on tota tempperamenttiä ihan kiitettävästi muutenkin, mut siinä pienessä tilassa kun se kilju nii kovaa ku vaan lähtee nii oli kyllä korvat koetuksella. Aateltiin että pieni pelästy sellasta nallepeiliä mikä hankittiin samalla reissulla, mistä voi kuski kattella taakse mitä pikkuneiti duunaa. Noh mä sitten siirryin takapenkille loppumatkaks ja yritin rauhotella pientä. Kyllä se sitten nukahti lopulta, mitä nyt välillä heräs itkeskelee :sad001

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Heippa...piti tulla tänne vähän katteleen että mitä kuuluu..ite en oo nyt pariin päivään käyny täällä kun käytin sitä kännykkäsovellusta ja se sit tilttas...en oo jaksanu ladata uudestan enkä oo jaksanu käydä läppärin kautta täällä... :p

Täällä meidän pikku pimu on keksinyt uuden jutun...pitää rueta itkemään jos äiti ei katso häneen tai lirkuttele....:):laughing002En tiedä mikä tää tämmöinen vaihe on...ei meidän ekat kasi tämmösiä ollut, tai en ainakaan muista :grin

Viikonloppua oottelen kuin kuuta nousevaa, lauantaina päästään sinne kaupungille viihtymään miehen kanssa ja käydään katsomassa stand uppia :):wink ah san nukkua ekaa kertaa yön ilman että tarvii herätä syöttään ja vaihtaan vaippaa...jiiihuuuu
 
Kuulostaapas hyvältä marzi :) Kyllä se on vauvallekin hyväksi kun on virkistynyt äiti seurana :winkMeillä muuten haettiin tänään Ailen passi ja kyllä tuntuu hassulta. Toinen niin tomerana siinä kuvassakin :D
 
Nyt on poikaset käytetty lekurissa. Onnin korvat katottiin kans ja puhtaat oli :) Empulla sit taas oli toinen putki tulollaan pois paikoiltaan. Saapa nähä koska se sieltä pois tulee ja että alkaako sama tulehdusrumba taas niinku viimeks.

marzin suunnitelmat kuulostaa ihan törkeen hyvältä! :) Kateudesta vihreenä täällä luin niitä.
Viettäkäähän oikeen kiva ilta ja yö kaksin! Sit sitä arkeekin jaksaa taas hitusen verran paremmin :)
 
TMJ: Hyvä, ettei korvista läytynyt mitään. On kyllä kurja vaiva. Mulla on itsellänikin ollut vauvana korvatulehduskierre ja vielä aikuisenakin niitä tulee silloin tällöin, joten pelottaa kyllä vähän, että lapsi on perinyt äitinsä korvakäytävät. Eka tulehdus taisi mulla olla just kolmikuisena. :eek:

annushka: Mihinkäs ootte lähdössä reissuun? Oot saattanut jo mainitakin, mutta mun muisti ei riitä. :grin

marzi: Viettäkää oikein rentouttava viikonloppu! Mä jään tänne haaveilemaan vastaavasta.
 
Mininen: Mä olen sairastellut korvatulehduksia myös lapsena ja vielä yläasteellakin. Tolla meidän esikoisella on ilmeisesti ahtaat korvakäytävät, helpommin tulehtuu. Joo o. 1v alkoi tulehduskierre hänellä. Ja korvat putkitettiin 1v3kk iässä ekan kerran. Pysyivät vuoden ja irtosivat. Tulehduskierre taas aluille ja uudet putket. Saas nähdä miten nyt käy jos/kun putket ulkoistavat itsensä. Onnilla oli lääkärin mukaan hyvinkin avarat korvakäytävät ikäisekseen. Mut korvalääkärin mukaan toi taipumus tulehduksiin kulkee valitettavasti suvussa. Toivoa sopii että Onni olis tullu isäänsä korvien suhteen. Isällä ei siis ole IKINÄ ollut korvatulehdusta.
 
Brysseliin matkataan tuossa heti vapun jälkeen :) vähän jo mietityttää että minkähänlaisella varustuksella sitä lähtisi kun vaan muutama päivä kuitenkin ollaan.
 
Meillä miehellä on ollut pienenä paljon korvatulehduksia ja on edelleen kerran pari vuodessa. Täytyy siis toivoa, että tyttö perii mun korvat kun mulla on ollut yksi tulehdus joskus pienenä. :)

Tytölle ilmestyi tänään kunnon punaista näppy ihottumaa jalkoihin ja käsiin. Voikohan niistä 3kk rokotuksista tulla ihottumaa? Ja tulisiko se näin parin päivän viiveellä? Rokotukset sai keskiviikkona. Vai johtuiskohan korvikkeesta kun tänään annettiin? Tyttö ei oo syönyt korviketta kun kerran ja sillon meni naama ihan punaiseksi. Sillon oli nannia. Tänään kokeiltiin tuutia. Toi tän päivänen ainakin otti vatsaan kun itkeskeli tosi paljon ja selkeesti mahaa kipristi. Onko muilla ollut vastaavaa? Täytyy varmaan vaan kokeilla eri merkkejä. Korviketta tulee annettua vaan sillon jos oon pidempään pois.

Sent from my HTC Incredible S using Vau Foorumi mobile app
 
Mary, voipi olla että kun vauva ei oo tottunu saamaan korviketta niin iho voi reagoida noin ja myös maha menee sekaisin :) me aloitettiin totuttaa vähän kerrallaan ja lopulta sai ainakin kerran päivässä syötön korvikkeella :)

Sent from my RM-875_eu_finland_208 using Tapatalk
 
Ei se pienen maha heti muutenkaa totu välttämättä kaikkeen uuteen !

Sent from my RM-875_eu_finland_208 using Tapatalk
 
marzi: mekin oltiin katsomassa mm stand uppia silloin kun oltiin miehen kanssa humputtelemassa! :) Kivaa iltaa!

Tänään on tapahtunut ihme. Neiti nukkuu vaunuissa päikkyjä kolmatta tuntia! Nimittäin ei ole syystä tai toisesta nukkunut ylipäätään kunnon päiväunia moneen päivään!? Olenkin ihan ihmeissäni, että mitäs nyt vielä tekis, kun on kaikki omat hommat saanut nyt hoidettua..

Tänään on maistettu ekaa kertaa porkkanaperunaa kaksi pikkuruista lusikallista, jee, tästä se lähtee. Näytti alas menevän, eikä ilmekään juuri värähtänyt...

4 kk neuvolakin on nyt takanapäin.

Kovaan ääneen jokellellaan kun vaan vauhtiin pääsee :grin Eilen koitettiin äitini kanssa jutella, niin eipä siitä mitään meinannut tulla, kun tyttö puhui päälle kokoajan kovaan ääneen :grin

Tyttö tuntuu olevan sellainen rauhallinen tarkkailija, mutta kun on vähän lämmennyt alkaa jutskailemaan ja hymyilemään- Taitaa olla äitiinsä tullut :wink
 
Miisa78: Meillä sama ilmiö nukkumisen suhteen toka päivänä soseen testaamisesta, lapsi nukkui kolmisen tuntia yhteensä! Ja muuten on ottanut päiväseltään vaan semmosia 30-40 minuutin nokkaunia. Oletan, että sose täytti vatsaa sen verran että kylläisenä ja tyytyväisenä nukkui pitkään.
Poika juttelee myös täällä pitkiä pätkiä ja osallistuu äidin lauluihin :)
 
Madison: mietinkin tuota samaa, että onkohan kiinteiden alotuksella merkitystä, kun päiväunet pitenivät takaisin vanhaan :) Vaikka vaan pari pientä lusikallista, mutta sittenkin. Nyt on taas vaunuissa, heräsi sen 20 minuutin jälkeen, mutta tutin laiton ja hetken heijaamksen jälkeen nukahti uudelleen.. Saa nähä joudunko vielä ravaamaan....
 
Kiitos kiitos... Nyt lähden oman isäni kanssa ja miekkonen jää kotiin ulkoiluttamaan koiraa :wink Mutta ois kyllä kiva lähteä jonneki yhdessäkin. Saa nähdä jos vaikka sitten syksyllä tehtäis joku pieni reissu.
 
Takaisin
Top