Maaliskuun muminat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jenni74
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sea78: Mulla oli vauvan kanssa sama juttu tuon yövalvomisen kanssa. Nyt pari viikkoisena tyttö keksi itse vaihtaa rytmiä ainakin kahdeksi yöksi niin, että käy jopa yöunille ja nukkuu muutaman tunnin ennen kuin herää ruokailemaan. Toisena yönä nukahti suoraan tissille ja nukkui tämän jälkeen makeasti aamuun. Viime yönä taas valvoskeli hieman toista tuntia ennen nukahdusta (keskellä yötä siis). Minua auttoi asennoitumisessa tämä: http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=74&Itemid=100 

Kiitos, Cissi, linkistä! Nuohan ovat tosi hyvät sivut. Välillä mietin, että saako vauva riittävästi maitoa, välillä taas, että annanko hänen lutkuttaa tissiä aivan liikaa ja sitten masu pitää hereillä. Mutta tosiaan, "virka-aikaan" kaikki rullaa kuten pitääkin. Ja tavaraa tulee kyllä siihen maliin toisesta päästä ulos, että kyllä sitä on sisäänkin mentävä.

Ja sitten vielä pitää muistaa, että imettämisellä on niitä muitakin tärkeitä funktioita, kuten läheisyys ja turva. Ja lopulta, kuinka paljon voi vaatia viikon vanhalta taimelta...emoticon

Mitä mieltä olette muuten tutin käytöstä siinä vaiheessa, kun vauva selkeästi haluaa vaan pitää tissiä suussa rauhoittuakseen? Häiritseekö imetysotetta?

Sea78: meillähän siis eletään pääosin korvikkeilla, imetän päiväsaikaa myös mutta lapsi saa lisäkorviketta ja yöllä eletään vaan korvikkeilla. Poika käyttää myös tuttia. En ole huomannut mitään ongelmaa imetysotteen kanssa. Tosin aloitimme tutin kanssa kun poika oli n 2 - 3 viikkoa vanha.

Hipphurraa! Tänä yönä poika nukkui 6,5 h putkeen! Olen kun uusi ihminen kun on saanut nukkua! Syötiin ja sitten nukuttiin pari tuntia lisää!

Moikka kaikille!

En ole viikkoon kerennyt lukemaan tai kirjottelemaan mitään... enkä lukemaan nytkään.
Ajattelin tulla päivittämään meidän tilannetta nopeasti.
Ma 28.2. mentiin käymään äitipolilla tarkastuksessa ja selvisi että olin auki 3cm ja kaulaa jäljellä 2cm (pehmeää). Lääkäri pyöräytti kalvoja, jos vaikka tyttö alkaisi tulemaan omin avuin ulos. Heti lääkäristä lähdön jälkeen alkoi tuntua supistuksia ja klo.16 alkaen tulivat 4-6min välein. Mentiin sairaalaan klo.22. Kätilö laski synnytyksen käynnistyneen klo. 01.00, koska silloin lääke todellakin vahvisti supistuksia. Pieni tyttäremme syntyi ti 1.3.2011 klo.19.02. (41+3)
Synnytys kesti siis virallisesti 18h (+9h supistuksia jo aikaisemmin).
Voisi siis sanoa, että Rankka Reissu tuli tehtyä :)
Palkintona saatiin mitä kaunein tytär <3 <3
Isän ja äidin rakkauspakkaus.emoticon

Kunhan löydän aikaa enemmän niin otan lukemiseni kiinni ja kirjoitan tarkemman tekstin synntystarinoihin. Nyt unten maille, jotta jaksaa parin tunnin päästä herätä kun tyttö herää syömään.

Onnea kaikille muillekin pikkuisen kotiin saaneille!!emoticon

HEIPPA JOKAISELLE!!

Tännekö sitten kirjoitellaankin vauva-elämää;)?Luulin,että tuonne "Elämää vauvan kanssa"-osioon;).No,sinne viimeksi kirjotin,mutta eipä se nyt niin vakavaa ole emoticon

MEITÄ: Käytiin tänään jälleen neuvolassa Teräsmiehen kanssa ja hyvin on poika kasvanut ja kehittynyt.Laitan kuulumisia neuvola-osioon.Mutta ikävä kyllä tuo Pojan hemppa oli laskenut ja nyt oli vain 96,vaikka hän saa kokoajan sitä rautalääkettä:(.Eli siis,kun meidän Poika on syntynyt keskosena,niin hänellä on jokapäiväinen rautalääkitys päällä.No,terkkari soitti TAYS:in osastolle,jossa Poika oli sen melkein 3 viikkoa hoidettavana ja siellä lastenlääkäri sanoi,että rautalääkitystä pitää nyt nostaa.Eli poika saa nyt rautalääkettä nyt extrana.Ja 2 viikon päästä taas uusiin verikokeisiin.Toivottavasti tuo hemppa tuosta nyt nousee,ettei Poika vaan joudu saamaan mitään verensiirtoja emoticon .
Hyvin oli tosiaan Pojalle tullut painoa viikossa eli rintamaito riittää hyvin.No,oikeesti sitä riittäisi ihan luovutukseenkin asti,mutta ei oikein ole ylimääräistä aikaa,että jaksaisi luovuttaa maitoa.Kakkosen vauva-aikanahan minä luovutin maitoa äidinmaitokeskukseen.
Mutta muuten kaikki hyvin;kunhan saadaan tuo hemppa nousemaan.Sekin stressaa taas meikäläistä.Olin niin varma,että saataisiin tänään hyviä tuloksia noista verikokeista.
Mutta tällaista tämä äidin elämä on..ainaista stressaamista jos jostakin asiasta emoticon .

HYVÄÄ VOINTIA KAIKILLE!!!!!!!

Yönsäde ja Teräsmies 9vkoa+2pv ( 2kk+6pv)emoticon

Heippa vaan kaikille

Nyt jos ehtisi kirjoitella tänne, aina kun olen ollut aikeissa aloittaa, herää Pieni-Ihminen syömään tai muuten vaan hellyyttä saamaan. Meille syntyi siis 27.2 klo 23.17 tyttö, jonka mitoiksi kirjattiin 4470g ja 52,5cm. Synnytys meni suhteellisen nopeasti, oltiin 19.30 sairaalassa, jolloin olin jo 4cm auki. Itse ponnistusvaihe kesti sen 17min, ja pelkän ilokaasun voimalla mentiin. Tikkauksen jälkeen kätilö ja lääkäri huomasi verihyytymää synnytyskanavassa, ja koska sitä ei saatu nätisti kaavittua, minut kärrättiin suoraa tietä leikkaussaliin nukutukseen ja tehtiin kohdun kaavinta. Pari tuntia heräämössä makaamista ja aamu kuudelta osastolle tutustumaan uutukaiseen tyttäreeni. Maanantai meni maatessa katetrin ja kohdussa olevan verenpoistoletkun takia. Menetin sen verran verta toimituksen kanssa, että sain illalla kaksi yksikköä punasoluja.

Nyt kaikki on kuitenkin hyvin. Neiti nukkuu ja syö hyvin ja on Täydellinen. :)

Moikka moi!

Viime sunnuntaina alkoi tosiaan tapahtumaan. Aamulla meni limatulppa ja siitä sitten pitkin päivää lapsivettä lirahteli. Seiskan aikaan illalla oltiin sairaalassa ja 21.29 syntyi meidän tytön tyllerö. Ihan luomuna mentiin, kun ei mitään kipulääkettä ehditty antaa. Tytön paino oli todella suuri yllätys. Isoa osasin odottaa, mutta en noin isoa. Pieneltä hän silti näyttää. Ja ylpeä olen itsestäni, että luomuna sain pakerrettua ulos ja ilman suurempia repeämiä. 2 tikkiä tuli vain. Kirjoittelen joskus koko tarinan tonne synnytyskertomuksiin. Mutta kaiken kaikkiaan hyvä kokemus.

Hiekka, meillä aika saman kokoiset tyttelit ja nopeat synnytykset! Toivottavasti olet jo paranemaan päin! 

Täällä eilen kotiuduttiin neidin kanssa. Ensimmäinen yö meni loistavasti. Nyt vaan opetellaan uudenlaista arkea taaperon ja vastasyntyneen kanssa. Ihanaa että mieskin on kotona kolme viikkoa. Aurinkoista keskiviikon jatkoa kaikille!

Paljon onnea kaikille <3.

Niinhän siinä kävi ettei me ehditty siihen kontrolliin keskiviikko aamuksi :P. Keijo päätti lähteä syntymään ti-ke yönä. Kolmen aikaan yöllä alkoi supparit ja keijo tuli maailmaan keskiviikkona 9.3 klo 20.59 mitoilla 3892g ja 52cm. Tänään päästiin sairaalasta kotiin ja alotellaan kotielämää . Synnytyskertomus on tulossa kunhan saan aikaiseksi tässä joku päivä.

On tää vaan niin ihanaa

Adalmis ja keijo 3 vrk

Takaisin