Maaliskuun muminat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jenni74
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
joko porukalle on tullu sairaalalasku synnytyksen jälkeen? meille tuli ja olinhan siel sen kymmenen päivää ja laskuki on sen verran iso että sillä vuokrais yksiönki :D

Ei vielä. Minähän olin kanssa 10 päivää osastolla raskausmyrkytyksen takia, ja sitten oltiin 4 päivää perhehuoneessa synnytyksen jälkeen. Joten oletan isoa laskua. Onneksi otin sen vauva-vakuutuksen joten pitäisi saada sen 10 päivän laskun ainakin korvattua. Muistakaa vaan että vuorokausi sairaalassa maksaa yhteiskunnalle n. 1000 eur joten se n. 30 eur ei ole iso lasku.

mulle ainakin tuli sairaalasta lasku ihan muutaman päivän päästä siitä kun kotia päästiin.
Kirpasee aika tosi pahasti ainakin meidän talouskassassa, 7vrk ja se rapiat 300e :(
Vaikka molemmat ollaankin töissäkäyviä, niin ei todellakaan ole tuommoisia summia ylimääräistä.
Varsinkaan nyt kun tuli samalle kuukaudelle vielä vesilasku ja sähköntasauslaskukin...pikkusen tullu taas kansanedustajia ja muita kaikenmaaliman päättäjiä haukuttua iltaisin...antaisivat edes murto-osan niistä jättipalkoistaan vaikka kelan kassaan ja sitä kautta niille joille "leppoisa asuminen vailla huolenhäivää" ei ole arkea nyt eikä tulevaisuudessa. Mur mur mur mur mur emoticon

Mukavaa maaliskuuta täältä kaikille!

Piti saada helmilapsonen, vaan näyttääkin tulevan maaliskuinen. Neuvola käynnit käyty ja ylihuomenna soittoa äitipkl ja sopimaan lääkärin kanssa aikaa jolloin tsekataa mikä tilanne ja sitten sitä käynnistystä..... Great. (NOT!!!)
Tänään 40+5 viime yö meni ihan reisille taas ja turvotus ihan kamalaa!
Voi kun pikkuinen nyt tulis! Olisin niin valmis tositoimiin jo, itseasiassa olen melkein jo toinen jalka ovesta ulkona sairaalakassin kanssa, niin kovasti olen menossa.

Tsemppiä myös muille odottajille! + Kotona vaavien kanssa oleville äideille :)

Mukavaa maaliskuuta täältä kaikille!

Piti saada helmilapsonen, vaan näyttääkin tulevan maaliskuinen. Neuvola käynnit käyty ja ylihuomenna soittoa äitipkl ja sopimaan lääkärin kanssa aikaa jolloin tsekataa mikä tilanne ja sitten sitä käynnistystä..... Great. (NOT!!!)
Tänään 40+5 viime yö meni ihan reisille taas ja turvotus ihan kamalaa!
Voi kun pikkuinen nyt tulis! Olisin niin valmis tositoimiin jo, itseasiassa olen melkein jo toinen jalka ovesta ulkona sairaalakassin kanssa, niin kovasti olen menossa.

Tsemppiä myös muille odottajille! + Kotona vaavien kanssa oleville äideille :)

Näkyy täällä vielä muutama muukin olevan minun lisäkseni yhdessä kasassa. Eilen oli yliaikaiskontrolli. Painoarvio kivat 4,2kg. emoticon APUA! Lääkäri pyöräytteli kalvoja ja toivoi sen käynnistävän synnytyksen. Limaista vuotoa ollut käynnin jälkeen aika runsaasti. Selkää jomotteli koko eilisen päivän ja illaksi tulivat sitten jo supistukset (alle 10min välein). Yön aikana kaikki oireet kuitenkin yllätys yllätys hävisivät. Nyt taas jatkuvaa jomottelua selässä ja supistuksia välillä. Jospa tämä nyt tästä lähtisi vielä käyntiin itsekseen. emoticon Ja jos ei lähde, niin huomenna sitten ollaan tähän aikaan jo synnytyssalissa käynnistyksen vuoksi. Eli eiköhän meidän iso vauva tällä viikolla vihdoin putkahda tähän maailmaan. emoticon

Joillain näyttää muuten tuo turvotus lisääntyvän loppua kohden. Itselläni ei turvotuksia ole liiemmin missään vaiheessa ollut ja nyt näyttää paino tippuvan ihan kivasti. Sopii mulle oikein hyvin. emoticon

Tsemppiä viimeisille odottelijoille! :)

Taas hohhoijaa vain kaikille!

Ei edelleenkään olla päästy tositoimiin, alkaahan tämä jo kyllästyttää emoticon Taas maanantaina alko illasta suppaileen, mutta pah ja puh..nekin loppuivat muutaman tunnin päästä. emoticon
Uskon kyllä, että on tuo alakerta eli kohdunsuu auki jo muutaman sentin, mutta kun päästäs vain sitten siihen aktiivivaiheeseen. Tänäänkin nyt heti aamusta ollu kauheita menkkamaisia kipuja, särkee joka saamarin paikkaa.. en ala, jos ei päästä hommiin! emoticon
Noh tietääpä ainakin, että perjantaina pääsee jo sairaalaan, jossa katotaan tilanne, joten vois olla saumaa saada vauva ulos jo tällä viikolla! emoticon

Mutta jäämme odottamaan! emoticon
Miesraukkakin on joutunut töissä tekemään järjestelyjä tämän takia, kun vauva on mennyt näin paljon yli. Noh, ei näytä juttuja pystytä ennakoimaan! emoticon

Sama täällä, mihinkään ei edistytä. Perjantaina olisi se yliaikaiskontrolli, mutta sanoivat etteivät vielä silloin käynnistä ellei löydy jotain lääketieteellistä syytä. Ensi viikolle näyttäisi siis menevän ellei ihmettä tapahdu..

Heissan!

Täälläkään tilanne ei ole edistynyt.. Juuri viimeisestä neuvolasta tulin ja kaikki ok. Yliaikaiskontrolli on vasta maanantaina 41+5 ja silloin tuskin vielä käynnistävät, jos kaikki näyttäs olevan kunnossa. Nyt kovasti tuntuu siltä, että sinne käynnistykseen asti mennään. Olis kyllä kiva kun vähän aikasemmin pääsis tuohon kontrolliin, kun monesti se synnytys siitä sisätutkimuksesta käynnistyy. Millähän sitä keplottelis itsensä lääkärin ronklattavaksiemoticon???? Ois kuitenkin kiva et synnytys käynnistyisi itsekseen, ettei tarviis käynnistellä. Pelottaa tuo vauvan kokokin. Varmaan sen neljän kilon päälle jo. En haluis sen menevän niin, että ensin käynnistellään ja kärsii ne kaikki kivut ja sitten kun pitää ponnistaa niin huomataankin, että ei mahdu vauva pihalle ja joudutaan leikkaamaan. Tai vielä pahempi se että ponnistellaan se pari tuntia ja sitten vasta leikataan. 

Noh, sen nyt tietää varmaksi että ensi viikolla se nyytti sylissä on emoticon  ! Sitä odotellessa, ihanaa kevätpäivää kaikille!

Huoh, kyllä on odottavan aika pitkä!
Missään ei tunnu mitään.. siis turhautumista lukuunottamatta emoticon .
Toisaalta aika kulkee ihan nopiaan, mutta itse huomaan, että silloin kun kolottaa ja eikä pysty joihinkin normiasioihin, niin h-i-t-a-a-s-t-i menee aika. Tuntuu "mummo-tauti" iskeneen.. Ennen lattialta ei meinannut päästä ylös ainoastaan siitä syystä, että olemus on muuttanut muotoaan, nyt (viimeisillä viikoilla) sieltä ei pääse ylös, kun tuntuu, että lonkat ja nivuset huutaa armoa :D

Odotan vaan innolla sitä, kun pystyy taas leikkimään noiden isompien kanssa ilman että maha on tiellä ja paikat kipuilee. Ja sitten toisaalta tulee kyllä ikävä tätä masua.. ota nyt sitten selvää näistä tuntemuksista! emoticon

Ei tunnu pikkunen haluavan ulos, vaikka säätkin on ihanasti lämmenneet.. Ja ihanaa kun kokoajan on valoisampaa ja valoisampaa. Jospa sitä nauttisi tästä valosta eikä vatvoisi odottelua (taitaa tosin olla toiveajattelua omalla kohdalla)...emoticon :D
Jaksamisia muille yliaikaa meneville mammoille!

Voi että, nuo viimeset päivät on niiiiiin pitkät ja tuskallisia, kun alkaa mennä paljon yli. Voimia kovasti kaikille, enää ei voi kovin montaa päivää mennä! emoticon Meijän ukkohan synty 41+6, meinashan tuossa hermot mennä muutaman kerran ootellessa.

Tsemppiä kaikille viimeisiin odotushetkiin ja synnytykseen!! emoticon

Täällä aletaan jo vähän jänskäilemään joskos tuo huominen yliaikaiskontrollin lääkärin tarkastus saisi synnytyksen käynnistymään.. Tänään koko päivän taas masua jomotellut, ja kovasti on pieni puskenut alaspäin, eli toivotaan että se lääkärin "kopelointi" riittäisi käynnistykseksi. Aika monillehan näin on ilmeisesti käynytkin. Eikös täällä muuten aika monilla ollut huomiselle tuo kontrolli? 

Nyt vaan yritetään lepäillä ja toivotaan parasta huomiselle emoticon

Huomenia kaikille!

Tämä tyttö lähtee nyt kohta sinne yliaikaiskontrolliin. Eilen terveydenhoitaja soitti, että mulla oli proteiinit vähän plussalla, paineet eilen myös pikkasen koholla ja eilen alko kauhea päänsärky, eli saattas viitata raskausmyrkytykseen, lievään sellaiseen. Nonniin. Se tästä vielä puuttui!emoticon

No terkkari oli ainakin sitä mieltä, että ne sairaalassa käynnistää samantien, toivotaan siis niin! emoticon
Eilen oli niin maha sekaisin ja suppareita tuli, että olin varma, et nyt pääsen synnyttämään, mutta taas ne loppu. Höh. Mutta ehkä kuitenkin tänään!!

Pelätään pahinta ja toivotaan parasta!emoticon

Ilmoittelen kyllä jos/kun olen saanut vaavin maailmaan, tuskin maltan odottaa!! emoticon

Hansulainen: Täällä ainakin lähti synnytys niin käyntiin, että torstai päivänä oli kontrollia, että vauvalla on kaikki hyvin kun ite olin ollut hirveessä kuumeessa ja liikkeet vähän vähentyny vauvalla.. Tehtii sisätutkimus vähä kova kourasemmin ja siitä lähtien alko oleen supistuksia (tätä ennen ei yhtää supistusta joka ois tuntunu koko raskauden aikana) ja limatulppa irtos seuraavana päivänä ja launtaina sitten tyttö syntyi viikolla 40+4.. Eli mulla ainakin tuo sisätutkimus autto! :)

Tsemppiä kaikille viime metreillä oleville!!! emoticon

Täällä on tuon lääkärin jälkeen ollut vain pieniä nippailuja alakerrassa, supistuksia ei ainakaan vielä ole kuulunut (tosin eihän tuosta lääkäristä ole vielä kuin muutama tunti). Tänään vielä saunomaan ja edelleen toivotaan parasta ;)

Hyviä uutisia oli lääkärikäynnillä: Pienen painoarvio vain 3,3kg ja kaikki hänellä ihan niinkuin pitääkin. Kohdunsuun tilannekin oli todella hyvä, kaula kadonnut kokonaan ja 1,5cm auki. Tiistaina sitten käynnistellään jos ei siihen mennessä ole vauva maailmaan tullut, tosin käynnistyskin hoidetaan ihan vaan puhkasemalla kalvot kun on jo niin kypsä kohdunsuu emoticon Hyvä mieli jäi tuosta lääkärireissusta kun oli jo miettinyt kuinka sitä mahdollisesti saa kohta puskea 5kg jätin pihalle neljän päivän käynnistelyiden jälkeen ;)

Nyt on kotiuduttu sairaalasta.. Eilen aamuyöllä poika sitten päätti maailmaan tulla. Kun supistukset alkoivat torstai aamuna, niin olin ihan siinä uskossa, että supistelen sen samat kolme päivää ennen synnytystä, ihan niinkuin kahden vanhemman kohdalla. Mutta kas kummaa, illalla oli pakko lähteä sairaalaan tarkistamaan tilanne(minä menin sinne sillä mielellä, että kotiin lähettävät odottelemaan), mutta sinne jäätiin, kun olinkin jo kuusi senttiä auki. Kaikki meni hyvin ja poika on mitä ihmeellisin.. On se vaan aina niin ihmeellistä tämä uusi elämä. emoticon

Laitan synnytyskertomusta jahka maltanemoticon .

Onnea jonkura <3.

Täällä edelleen yhtenä kappaleena. Vähän alkaa jo kyllästyttää. Maanantaina ilmeisesti soittelevat oysista keskiviikolle yliaikaiskontrolliin ajan. Siellä ehkä käynnistetään jos paikat on tarpeeksi kypsät mutta todennäköisempää että vasta loppuviikosta käynnistävät. Eilen ja tänään on supistanut tositosi kipeesti, mutta ovat aina loppuneet. Jotenkin oon niiiiiiin tympääntyny tähän olotilaan. Ei jaksais enää yhtään päivää :<.

Yes! Täällä vihdoin alkaa jotain tapahtua. Oli jo aikakinemoticon . Limatulppa meni äsken ja mukana ilmeisesti myös lapsivettä, kun housut kastui kunnolla. Ihan samalla lailla kun esikoisestakin. Esikoinen syntyi 1½ vuorokautta limatulpan irtoamisen jälkeen, joten toivotaan että tämäkin tästä lähtis. Nyt vaan suppareita odottamaan. Huomenna ois yliaikaiskontrolli, saa nähdä tarviiko sinne mennä.

Tsemppiä Viperille ponnistuksiin! Olen nyt ihan pihalla, että mitä kaikkea täällä onkaan tapahtunut. Vauvoja syntynyt enemmänkin.

Meidän tyttö ehti sitten myös helmikuun puolella syntymään emoticon Laskettuna päivänä 26.2. alkoi lorahdella lapsivettä. Käytiin vielä yhdessä näyttelyssä ja leffassa ja illalla Kättärille näytille. Pääsimme kotiin nukkumaan, komennuksena aamuksi takaisin. Supistukset alkoivatkin sitten kotona yöllä, tosin laantuivat vähän kun päästiin sairaalaan. Sunnuntain mittaan vähitellen supistukset voimistuivat ja ihana vauva syntyi kymmeneltä illalla.

Niin huikea kokemus oli saada oma lapsi syliin, että koko maailma muuttui kerralla. Valtavia tunteita ja sellaista rakkautta, jota ei edes tiennyt osaavansa tuntea! Ja aika lapsivuodeosastolla oli myös ihanaa. Kätilöt tarjosivat hoivaa ja huolenpitoa koko perheelle. Tosi hyvä kokemus.

Nyt ollaan oltu keskiviikosta saakka kotona ja ihanuus on lähinnä tississä kiinni tai nukkuu. Yöt on vähän ankeita, kun väsymys painaa päälle ja just silloin tyttönen kähräilee tissillä; ei suostu kunnolla imemään, ei lopettamaan imemistä, ei nukkumaan...Mutta aamulla taas hän toimii kuin esimerkkivauva. Näistä sitten voisikin jatkaa tuolla elämää vauvan kanssa -osiossa.

En ikinä osannut odottaa, että tämä olisi näin huikean ihanaa!

Voimia ja malttia vielä odottaville ja vauvailoa ja onnea jo nyytin kanssa eläville!

Takaisin