Maaliskuun mietteet

Meillä on neljän äidin porukka, joka on kokoontunu useemman kuukauden ajan viikoittain, ja ihan mieletön vierastus silti joka kerta. Viimeks vieraiden piti mennä eri huoneeseen, että sai poika syötyä, kun muuten ei huudosta tullu loppua. Sylissä olo ja lelun mutustaminen sit helpotti, mut ei puhettakaan, et äiti vois lähtee eri huoneeseen tai edes parin metrin päähän.

Mummulassa poika taas tottu mummuun kyllä aika piakkoin, mutta ukin partainen olemus aiheuttaa aina kauhukohtauksen :rolleyes:
 
Meillä puolestaan vierastetaan oikeastaan kaikkia muita kuin niitä parrakkaita miehiä. Mitä parrakkaampi mies sitä enemmän poikaa naurattaa. :D
Kauaa ei poika muista vierastaa, yleensä ensimmäisen vartin verran huutaa jos joku erehtyy katsomaan päin. Mun vanhempia ei vierasta, miehen vanhempia vierastaa aina välillä.
 
Ei meillä kyllä vierasteta sitten yhtään. Ventovieraillekin neiti hymyilee kuin naantalin aurinko :rolleyes: Tätiään joskus pelkää jos hänellä sattuu olemaan silmälasit päässä..
 
Ei täälläkään mun äitiä vierasta, eikä paljon isääkään, mut anoppia kyllä ja varsinkin appiukkoa. No kait se joskus tottuu... aika herkkä tapaus muutenkin tää meidän likka. Ja joo tahtoo löytyy ja ääntä jos ei saa mitä haluaa! :D Pöydässäkin jos saa jotain syötävää niin tiputtaa alas ja sit alkaa itku, sitkun annat uuden niin taas sama juttu. Mut toi vierastaminen ei muuten haittais, mut musta tuntuu et miehen vanhemmat alkaa kohta ajatella et eikö se tyttö tykkää niistä ollenkaan. Mut minkäs sille mahtaa jos tilanne on nyt tämä? Mut en kyllä anna yökylään ennen kun kyläreissutkin sinne menee ilman itkua koska kait se stressaa vauvaakin jos joutuu tommoseen tilanteeseen ja sit äiti vielä häippäsee paikalta. Tosin voihan se rauhottukin jos mä lähden pois, en tiedä.. en oo raaskinu ees kokeilla.
 
meillä on alkanut vierastaminen vasta nyt. Ei itke, mutta katsoo vieraampia ihmisiä varautunut ilme naamalla ja on ihan hipihiljaa. Tutumpia ei vierasta, mutta jos molemmat vanhemmat pois yli pari tuntia, niin poika alkaa itkeä ikävää, ei siis kyläilyä ilman vanhempia vielä suunnitella, muutenkin, minusta vanhemmat päättää mikä lapselle on parasta, meillä ratkaisu on se, ettei yökyläilemään mennä ilman isiä/äitiä. Ei ole vielä ollut meillä mitään tarvettakaan laittaa lasta hoitoon, kohta yhdet häät tulossa ja silloin pitäisi pojan nukahtaa ilman vanhempia, katsotaan miten käy. Onneksi juhlapaikka ei ole kaukana, niin tarpeen vaatiessa voi vaikka ajella nukuttamaan pojan ja palata sit juhliin, jos haluaa.
 
Ehhh. Olipas muuten kaamee keli käydä ulkona. Räntää vaakasuorassa. Brrh...

Mutta asiaan siis, millon ootte ajatellu vierottaa tutista? Sen pidempiaikanen lussuttaminen voi ilmeisesti häiritä noiden hampaiden kasvua, ja nyt kun meillä on niitä nää hurjat kaks hammasta tekeillä, tulee mietittyä kaikenlaista. En malta odottaa vauvan nukuttamista ilman tuttia :rolleyes: Varmaan seuraa sit toinen unikoulu. Muuten meillä ei tuttia hirveesti syödäkään, paitsi kaupassa yms. jos poika käyttäytyy levottomasti.
 
Varmaan sit kun aletaan vierottaa tissistä. Täällä kontattiin hetki sitten jo pari askelta ja yrittää kammeta istumaan. Miten vauvat on jo niin isoja.
 
Meillähän tutti kelpaa vain leluksi, jos tutti menee suuhun saakka on se siellä ihan eripäin kuin olisi tarkoitettu...

Olen ymmärtänyt, että tutista on haittaa sitten, jos sitä lupsutetaan ylenmäärin? Käyttäisin ihan huoletta vauvan nukuttamiseen ja satunnaiseen rauhoittamiseen ainakin tuonne yksivuotiaaksi. Ja googlesta löysinkin THL:n kannanoton, että tutista tulee luopua 2-vuoden ikään mennessä. https://www.thl.fi/fi/web/lastenneuvolakasikirja/tietopaketit/suunterveys/tutti-ja-tuttipullo

Jos käytössä on ns. anatominen litteä tutti ei purentavikojen pitäisi olla yhtä todennäköisiä
 
Meilläkin tutti on vaan näytössä kun nukutetaan ja jos tosi tiukka paikka tulee. Mies kyllä meinaa turhan herkästi antaa tutin jos kitisee, mut itse kyllä näen sen verran vaivaa että ensin kokeilen onko kitinään joku syy ja sit jos ei muuta niin seuraa vailla. Tosin itse tiedän jo aika hyvin mistä mikäkin kitinä johtuu, toisin kuin mies :wink
 
Huh, ei ole helppoa hoitaa vauvaa yksin 39 asteen kuumeessa! Täällä ollaan siis sairasteltu viikonloppu ja mieskin oli just reissussa. Tyttö ei ole onneksi ollut kipeenä, mulla vaan nousi korkea kuume ja kova päänsärky viikonlopuksi.. Nyt jo toinen kuumeeton päivä menossa.

Meidän tyttö on kyllä sit oikea tuttiritari :rolleyes: ei suostu nukahtamaan ilman tuttia ja yleensä rauhoittuukin paremmin sen kanssa.. Saa nähdä miten käy kun alkaa vieroittaminen...:oops:
 
Takaisin
Top