Maaliskuun mietteet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Maikkie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Maikkie

Puuhakas puhuja
Avataanpa tällekin kuulle oma juttutopikki. Tänne sitten vaan tarinaa tulemaan laidasta laitaan. :)

Aloitetaan vaikka siitä, että mulla on flunssa :( Kurjaa näin raskaana ollessa, kun tuo lääkitseminen on hieman hankalaa. Finrexiniä ei saa käyttää, nenäsumutteita ei saa käyttää, mitään rommi/viski paukkuja ei voi ajatellekaan... vitamiinia, mynthonia, hunajaa ja kuumaa juomaa, niillä yritetään pärjätä.

Voi ei, toivottavasti paranet pian! Tosi kurjaa olla flunssasena ja kun tosiaan ei oikein mitään lääkettäkään voi ottaa... Inkivääriäkään ei kai saisi ottaa, oonko ihan väärässä? Muistan niin jostain lukeneeni.Se ois nimittäin flunssaan hyvä. Mut toivottavasti menee nopsaan ohi!

Täällä on viikon verran mietitty mahakuulumisia. Viikko ennen sitä tapahtui mahassa hurjasti, pikku nippailuja ja hassuja tuntemuksia. Sellasia muljahduksia. :p En oikeen tiedä mitä oli, voiko jo rv 13sta tuntua liikkeitä? Yhtään kun en tiedä, ensimmäinen on tulossa. Mutta siis viime viikko olikin sitten täyttä hiljaisuutta. Ja siitähän ne ajatukset sitten alkoi laukkaamaan. Ensi viikolla ois neuvola,mutta en taida malttaa odottaa, vaan soitan ja menen jo tällä viikolla. Onko tämä nyt sitten sitä odottavan äidin hysteeriaa, varmaanki :happy119 Järki sanoo että tietenkin kaikki on hyvin, mitään hätää ei ole, mutta mielenrauha täytyy nyt kyllä saada kun uniinkin jo puskee tuo ajatus, pelko paholainen.

Mutta näihin kuviin ja tunnelmiin aloitetaan tämä viikko.

Maikkie: sellaisiakin summutteita löytyy tukkoista nenää varten, joita saa käyttää raskaana ollessa. Kysäise apteekista, osaavat varmasti neuvoa. Ja mä jossain jo mainitsinkin, että ostin sellaisen nenäkannun (sarvikuono) ja ainakin kuvittelin että sekin jotain auttoi :)..ja sitten vaan paljon kuumaa juotavaa! Oli kyllä ihan hirveä flunssailla, kun kaikki normaalit lääkintäkeinot oli pannassa. Tsemppiä ja pikaista paranemista! :)

Täällä on herännyt hirmuinen pesänrakennusvietti! Koti alkaa olemaan remontin osalta valmis, niin nyt sitten kalustamaan! Tuli kalusteita valitessa mietittyä paljon tulevaa lasta! Kalusteet valittiin kokopuisia, joissa kaikki nurkat on pyöristetty, eli pää ei kopsahtele lapsella teräviin kulmiin :)

Lisäksi vielä, tänään tuli huomatuksi, että omat farkut ei enää kiinni mene! Vielä kaksi viikkoa sitten ne mahtui, mutta nyt maha "ryöpsähtää yli laitojen" :grin Aika siirtyä siis mammapöksyihin..

Maaliskuun mietteitä o_O

Viikko sitten polilla lapsivesipunktiossa, nyt sitten ootellaan tuloksia :confused004 Mietteet olivat sekavat mutta nyt jotenkin turvannut olotilaan että pikkuisella kaikki ookoo - eli kromosomit toivottavasti kohillaan . Mites kohtalotoverit - millaisia mietteitä taikka tuloksia tullut ja millaisin suhtein ? Itsellä 1:65.

Masu ruvennu jo pikkasen näkymään, isoimmat muljahdukset tuntuneet jo viikon/kaksi, tänä aamulla ekat "potkun" tuntuiset - ihan hiljaa kyljellään maaten:gen053 Aika hienoa etten sanoisi

Pahat olot jo helpanneet, Ruoka siis maittaa. Paino kyllä pudonnut alusta 3 kiloa. Olen ns. normaalipainoinen eli noi 3 kiloa olivat niitä ylimääräisiä. Terveellinen ruoka kiehtoo kyllä enempi eli himotuksena vihannekset. Kaikki rasvaiset etoo :sick006

Flunssan kanssa tuli taisteltua viikko, nyt varpaatkin ristissä että olisi jo heivannut :violent001

Sekalaisin tuntemuksin siis - päivä kerrallaan.

Jaksuja kaikille !! :love022

Täällä ollaan flunssan kourissa, mikään ei tunnu helpottavan oloa. :( Ja huomenna ollaan lähössä reissuun.
Mulla oli nuo riskiluvut downiin 1:4215 ja t18 1:100000. Tuo downiriskiluku on jotenki niiin kamala verrattuna tohon toiseen vaikka onki aika pieni riski, silti sitä miettii että mitä jos.. :/

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

Täällä on viikon verran mietitty mahakuulumisia. Viikko ennen sitä tapahtui mahassa hurjasti, pikku nippailuja ja hassuja tuntemuksia. Sellasia muljahduksia. :p En oikeen tiedä mitä oli, voiko jo rv 13sta tuntua liikkeitä? Yhtään kun en tiedä, ensimmäinen on tulossa. Mutta siis viime viikko olikin sitten täyttä hiljaisuutta. Ja siitähän ne ajatukset sitten alkoi laukkaamaan. Ensi viikolla ois neuvola,mutta en taida malttaa odottaa, vaan soitan ja menen jo tällä viikolla. Onko tämä nyt sitten sitä odottavan äidin hysteeriaa, varmaanki :happy119 Järki sanoo että tietenkin kaikki on hyvin, mitään hätää ei ole, mutta mielenrauha täytyy nyt kyllä saada kun uniinkin jo puskee tuo ajatus, pelko paholainen.

Mulla vähän sama tilanne. Edellisillä viikoilla oon tuntenu ihan selvästi liikkeitä, ja viime viikolla jo päivittäin. Nyt viikonloppuna taas ei tuntunu mitään, ja heti tekee mieli ruveta kauhisteleen, että onko siellä kaikki hyvin... Toisaalta kohdun kasvukivut oli tosi kovat loppuviikosta, joten voihan olla että nyt siellä on vaan pienellä sen verran enemmän tilaa, ettei liikkeet tunnu niin voimakkaina. Plus tänään olin suht varma taas, että tunsin jonkun potkuntapaisen (ja viikonloppu oli kyllä niin menoo, etten edes ehtiny pahemmin kuulostella masunseutua). Ehkä pitää vaan malttaa mielensä ja sinnitellä sinne rakenneultraan kolmen viikon päähän :)

* Muoks: Pääsinpä sanomasta, nyt on iltapäivästä mahaosastolla möyritty kyllä urakalla! Pitäis varmaan oman mielenrauhan takia olla tarkkailematta liikaa...

Muokattu viimeksi:
No mutta onpa kiva että asukki ilmoitteli itsestään :) joo, liiallinen miettiminen ja tarkkailu ei aina ehkä oo hyvästä o_O Itellä ainakin tulee mietittyä välillä ihan liikaa, mutta kai tuo vähän kuuluu asiaan, varsinki näin ekan kohdalla kun ei yhtään tiedä mistään tuntemuksista mitään, minkä kuuluisi tuntua millekkin.. no mutta mie sain ajan torstai aamuksi niin käydään kurkkaamassa niin saapahan mielenrauhan :)

Mullakii oli kova flunssa ja keuhkoputkentulehdus, ja kyllä mulle sanottiin teratologiselta että nenäsumutetta voi tilapäisesti käyttää normaalisti. Oon aina soittanu sinne tarvittaessa, kun on ristiriitaista tietoo että mitä saa käyttää ja mitä ei. Vaikka kysyis apteekistakin. Eli ite käytin nenäsumutetta enkä kyl olis selvinny ilmankaan, huh. Olin vuoteen omana puoltoista viikkoa.

Ihan toiseen asiaan, Ukrainan kriisiin. Kovasti oon ollu huolissani, hyvä ystäväni (paikallinen) asuu yhessä ns. riskikaupungissa. Eilen olin jotenkin ihan pois tolaltani, kun Ukrainassa oli liikekannallepano. Onneksi sain tänään ystäväni kiinni ja vähän aikaa ehdin jutella hänen kanssaan, mut silti huolettaa...

Nii,monestihan noissa lääkkeissä lukee että ei saa käyttää raskauden aikana ja heti perään että keskustele lääkärisi kanssa jos olet raskaana. Eli oisko noissakin kohtuus kaikessa.. Ja sitä vartenhan nuo neuvolat ja lääkärit just on et sieltä voi kysyä apua :)

Ukraina... Siis tuo on ihan hemmetin järkyttävä homma... Sais joku käydä laittamassa sen hullun Putinin pakettiin :angry1 Toivottavasti siun ystävällä menee kaikki hyvin siellä...

Hei, käyttääkö joku Bio-Oilia raskausarpien torjuntaan? Kun minä en tiedä, että kuinka paljon sitä pitäisi laittaa, niin olen kahdessa ja puolessa viikossa kuluttanut jo puoli pulloa siitä 60 ml:n pullosta (laitan sitä kaksi kertaa vuorokaudessa masuun). Mutta siihenhän menee pieni omaisuus raskausaikana, jos tätä vauhtia jatkan! :eek: Kertokaa joku viisaampi, että kuinka paljon sitä pitää laittaa?

tosta nenäsumutteesta.. raahauduin viime flunssan aikoihin apteekkiin ja kysyin, onko mitään millä voisi helpottaa tukkoisuutta (jouduin nukkumaan sohvassa pää käsinojalla, kun olin monta päivää niin tukossa, ettei nukkumisesta tullut mitään). farmaseutti tarkisti jostain apteekin omasta tietokannasta raskaanaoleville sopivat tuotteet ja sanoi, että nenäsumutetta voi käyttää, kunhan ei ylitä annostusta ja käyttää maksimissaan vain sen annostusohjeissa sallitun päivämäärän. käytin siis itse 3 päivää nenäsumutetta, mikä oli itselleni pakollista ja sitten lopetin. yksi vaihtoehto on tietty kokeilla saada tukkoinen nenä auki nozoililla, joka ei ole varsinaisesti nenäsumute, vaan nenäöljy, sitäkin saa apteekista. käytin itse flussaisena panadolia, kurkkupastilleja ja tosiaan sitä nenäsumutetta sen tarpeellisen ajan ja join tietty kuumaa. tsemppiä sairastaville ja pikaista paranemista!

Täällä innostuttiin laskiaistiistain kunniaksi leipomaan laskiaispullia.. Nyt iltaa odotellaan malttamattomina, että pullat jäähtyy ja mieskin tulee kotia, niin pääsee herkuttelemaan :p

tukkoiseen nenään auttaa edelleenkin höyryhengitys,joko kasvosaunana avulla tai perinteisesti kattilassa vettä keittämällä...luomuhoitoa...ja vettä ja hunajaa keitettynä

Heippa!
Uutena tulokkaana tänne foorumille olen nyt liittynyt. Minulla on jo 2,5v tyllerö ja toista lastani odotan nyt yksin. Välillä on vähän pelonsekaiset tunteet, mutta pikku hiljaa tässä alkaa uskaltaa iloita tulevasta vauvvasta. Sairaslomalla olen joutunut olemaan pari viikkoa mahakipujen ja väsymyksen vuoksi, mutta ei tässä luovuteta. Ens viikolla takas töihin.
:)

Tsemppiä muille odotukseen!!!

Annetaanko yleensä downin riskilukuja? Itse en saanut mitään lukuja, vaan ainoastaan tiedon, että on normaali. Olisi kuitenkin kiva tietää minkälaiset riskiluvut on "normaalilla"...

Mulle tuli myös kirje kotiin, että ei suurentunutta riskiä, eikä mitään suhdelukuja. Neuvolakäynillä sitten kuulin ne riskiluvut downiin ja siihen toiseen kromosomihäiriöön. Mulla oli molemmat 1:100 000. Kävin silloin heti nt-ultran jälkeen niissä verikokeissa.

Tämmöinen tyhmääkin tyhmempi kysymys mikä on itseä vaivannut enkä ole vastausta mistää löytynyt elikkä kun raskaana olevista aina puhutaan että monenellako kuulla olet.. niin miten se lasketaan kun "virallisesti" aina puhutaan kuitenkin viikoista..? Eli onko yks kuukausi sitten neljä viikkoa vai häh? Eli olen nyt viikolla 15 + niin olenko siis kohta neljännellä kuulla? Auttakee ny tyhmää kun ei saa tätä pois mielestä :D

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Juu, neljännellä kuulla olet :) Raskauskuukausi on just sen neljä viikkoa, eli eka kolmannes päättyy viikon 12 loppuun. Viides kuukausi alkaa sitten viikon 16 jälkeen. Neljän kertotaulun mukaan mennään, joten on niistä peruskoulun kertotauluopinnoista näköjään jotain käytännön hyötyäki... :grin

Tässä lunttia, jos ei matikka maita :wink http://www.kaksplus.fi/raskaus/raskaus-kuukausi-kuukaudelta

Takaisin