Maaliskuun jutut

Meidän poitsu oli eilen illalla hurjalla juttu-tuulella. Piti ihan sulkea esikoisen ovi ettei herää, kun vauva kiljahteli riemusta ja kikatteli kovaan ääneen mulle. Ihana muru! Muutenkin on yhä vaan tyytyväinen vauva :) En ole oikein ehtinyt kirjoitella, kun ollaan koko ajan kipeänä. Mä oon vähän alkanut töitä tekemään, suunnilleen kerran viikossa ja vauva ollut mukana hoitajan kanssa.
 
Käytiin eilen miehen kanssa leffassa ♡ poika oli mummulassa, syönyt hyvin pumpattua maitoa mutta päiväunille meno olikin sitte vaikeaa kun ei ollut äitin tissiä - tästä pitäisi niin päästä eroon!
Pojalla on nyt pari päivää ollut ikäänkuin ihottumaa korvien takana, niskassa ja kaulalla. Voisiko johtua rokotteesta kun sai ne perjantaina vai olisikoha joku allergia kun ite oon tässä syöny suklaata ja mansikkaa joita epäilen, mut seurataan.. rokotteiden takia nous lauantaina pieni lämpö 37.5 joka myös laski vielä samana iltana. :)
 
Asiantuntijat ainakin väittää, että maitoon menee niin vähän allergeenejä, että ei pitäis reaktioita aiheuttaa, mutta moni äiti sanois muuta. Meillä on koko pikkumiehen iho tosi kuivaa ja lievästi ihottumaista ja yöllä pyörii melkeen koko ajan levottomasti unessa ja herää siihen usein. Monta kertaa oon miettiny pitäiskö sittenkin kokeilla vähentää jotain omasta ruokavaliosta.
 
Meillä riitti äidin syömät 2siivua juustoa niin oli taas vauvalla verta kakassa. Ja melkouset kipuhuudot. Ei siis todellakaan vielä palauteta maitotuotteita, kokeilen uudelleen kk päästä. Onhan se rajoittavaa mut helpompi näin kun kannella ja hyrskyttää itkevää vauvaa 5-7h/pv
 
Miten voimakkaasta tuulesta jätätte päivän lenkin väliin? Oon nyt kaks päivää nyhjöttänyt sisällä, ku tuulee 12-15m/s, ja nyt alkaa pääkoppa hajoomaan. Puuskittain on voimakkaampi tuuli.
Kannattaako odottaa tuulen heikkenemistä vai meenkö vaan urheasti neidin kanssa ulos? Ei muuten olis ongelmaa, mut toi prkleen katupöly ja oksat.
 
Minä en oo tuulesta välittänyt. Siellä se on vaunuissa suojassa verhon takana :D

Tänään tämä pikkuherra kieltäytyi tissistä neljän tunnin ajan, kun oltiin ostoksilla ja kotona. No kylläpä maito maistui sitten pimeässä makuuhuoneessa nukkumaan käydessä.
 
Käytiin eilen miehen kanssa leffassa ♡ poika oli mummulassa, syönyt hyvin pumpattua maitoa mutta päiväunille meno olikin sitte vaikeaa kun ei ollut äitin tissiä - tästä pitäisi niin päästä eroon!
Pojalla on nyt pari päivää ollut ikäänkuin ihottumaa korvien takana, niskassa ja kaulalla. Voisiko johtua rokotteesta kun sai ne perjantaina vai olisikoha joku allergia kun ite oon tässä syöny suklaata ja mansikkaa joita epäilen, mut seurataan.. rokotteiden takia nous lauantaina pieni lämpö 37.5 joka myös laski vielä samana iltana. :)

Voisko olla hikinäppylää?
 
^voi olla sitäkin. Nyt melkee häipyny.
Taas nukuttu ihan kiinni tississä. Mietin että meilä varmaan tää 3kk kasvupyrähdys ja maidon tilaaminen tapahtuu yöllä.
 
me on kans vaunuteltu normaalisti! Meillä selkeesti 3kk lähestyessä poika alkoi syödä öisin koko ajan!
 
Eli turhaan istuin sisällä. Tosin huomasin, et neiti nukkuu yöt paremmin, jos ollaan koko päivä kotona o_O Hän siis nukkuu 20-30min päikkäreitä pitkin päivää ja yöllä nukkuu pitkään. Lenkillä hän nukkuu koko ajan, eilenkin 2tuntii putkeen, ni näköjään pitkät unet lähtee yöunista.
 
Mä en oo käynyt täällä niin pitkään, että unohdin miten kirjaudutaan foorumille *tollo*
Meillä menee hyvin, lapsi nukkuu läpi yöt (23-08) ja huonosti päivisin, sellaista 20-30min pätkiä... Eli oma aika on aikalailla 0. Vauva-uinti aloitettiin viime viikolla ja koko perhe tykkäsi tosi paljon. Lapsi on jo yli 7kg ja mulla selkä kipeä kantamisesta :) Eipä oikein muuta, täytyy yrittää ehtiä lukea vähän mitä te muut ootte puuhaillu.
 
Lumitukka; mulla ruokavaliosta pois maitotuotteet, kananmuna ja soija. Joku vielä ärsyttää mutta lähinnä ihottumaa ei niinkään vatsaoireita, niin en oo enempää karsinu.
Lääkärin mukaan ok olla dietillä kum vahvat oireet mut pitää yrittää usein palautella.
 
Jaksaa, jaksaa.. Neiti on jo kolmatta tuntii hereillä putkeen, eikä vieläkään pienintäkään merkkiä väsymyksestä. Tossa se vaan hyörii lattialla (ei vieläkään oo halunnut näyttää kääntymistään mulle) ja tunkee peukkuaan niin syvälle suuhun kuin vaan menee. Enää ei sentään tunge koko nyrkkiään. Pysty kädet vähän siistimpinä, kun ei oo koko ajan kuolassa. Ite oon vaan aivan loppu, kun näköjään nukahtaminen ja nukkuminen on jotain luksusta.
 
Takaisin
Top