Maaliskuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Klaara
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Klaara

Vauhtiin päässyt keskustelija
Ajattelin luoda uuden otsikon jonka alle kaikki (niin ensikertalaiset ja uudelleensynnyttäjätkin) voivat kirjoittaa maaliskuun ajatuksiaan. Muillakin foorumeilla näyttää olevan jokaiselle odotuskuukaudelle oma otsikkonsa.

Ajatella kuinka pitkällä me syyskuulaiset jo ollaan... palstalla kun on jo loka- ja marraskuulle meneviä laskettuja-aikoja.

Mukavaa maaliskuuta kaikille!

Tää olikin hyvä juttu, tällainen "kuukausikeskustelu". Tuppaa virumaan pitkiksi nuo keskustelut, niin tällaista ehkä vähän helpompi seurata.

Huominen np-ultra vähän jännittää! Enkä muistanut kysyä lääkärikäynnillä viime viikolla että miten sitten niitten seulontojen tulokset/riskiluvut, missä vaiheessa niistä saa tiedon... Ehkäpä sekin selviää sitten huomenna. 

Ja kyllä tosiaan, aletaan olla jo aika pitkällä!! Kohta on ensimmäinen kolmannes takana, ja sitten pitäisi alkaa sen seesteisen keskiraskauden, jej!

Meillä ainakin ilmoitettiin sitte np-ultran aikana, että normaalilta näyttää ja lopuksi vielä sanottiin, että jos ei parin viikon sisällä ole yhteydenottoa tullut, kaikki on hyvin. (= Ne mitat lähetettiin Espooseen tutkittavaksi verinäytteen kanssa.

On kyllä jännää ajatella, että toisella kolmanneksella mennään, kun mikään ei periaatteessa ole muuttunut vielä. Ihan alkuraskaudesta itkeskelin hormonihuuruissani, kun ei se raskaana oleminen olekaan niin ihmeellistä, kun ei maha edes kasva ja ultraankin niin pitkä aika. =D Nyt aika onkin yhtäkkiä mennyt tosi nopeasti ja np-ultrakin on takana. Lisäksi alussa minua vaivasi kauhea ahdistus, jos en olekaan raskaana, testit huijasivat tai mitä jos se lapsi vain katoaa sisältäni johonkin. Onneksi olen vähän jo rauhoittunut ja nyt jo todella rauhallisin ja odottavin mielin.

Äitiyshousuja menen pitelemään heti, kunhan palkka tulee perjantaina. Farkkuja on turha yrittää jalkaan. Lastenvaatteiden ja -tarvikkeiden ostoa yritän vältellä, kunnes tiedeään sukupuoli. Vielä en ole ostanut mitään! Tosin johtuu myös rahatilanteesta.

Haluatteko te muut, muuten tietää lapsen sukupuolta etukäteen? Mies oli jo ennen raskautta sitä mieltä, että ei kysytä etukäteen, mutta nyt hänkin sillä kannalla, että kyllä heti vaan, kun on mahdollista, halutaan tieto.

Tästä tulee varmasti mukava ketju! :)

Itse en vieläkään melkein voi uskoa olevani raskaana. Tosiaan on sellainen olo, että entä jos se on kadonnut mahasta jonnekin vaikka viime viikolla näin ultrassakin, että siellä ollaan. Tähän on varmasti vaikuttanut koko alkuraskauden vähäoireisuus ja se, että takana on pitkähkö lapsettomuus. Huomenna kuitenkin alkaa jo kahdestoista raskausviikko, eli melko pitkällä ollaan! Onneksi ensi viikolla päästään katsomaan pikkuista np-ultrassa!

Mirumaru: heti kun saatiin tietää raskaudesta, niin oltiin miehen kanssa molemmat sitä mieltä, että halutaan tietää lapsen sukupuoli. Mutta sitten samaa mieltä oltiin myös siitä, että ei kerrota sitä kellekään muulle ennen synnytystä..

Huoh, kohta se on menoa np-ultraan! Yllättävästi tosiaan jännittää, ehkä mä pelkään että siellä heti ilmoitetaan että tulevassa lapsessa on jotain vikaa.... mutta ei se auta kun ajatella positiivisesti, ja hyvä sieltä tulee!

Me ei olla puhuttu miehen kanssa ollenkaan tuosta sukupuoliasiasta. Tai siitä halutaanko tietää kumpi on tulossa. Ehkä itse ainakaan en malttaisi odottaa, mutta katsotaan nyt. 

olen niin rikki :(

Verta vaan tulee, nyt enemissä määrin. 2vko tutkittu ja kokeita otettu, mutta ei ULTRAA!
Tänään taas lääkärille joka kurkkii kohdun tilannetta ja tuumaillaan mistä vuotaa vai mitä tämä on..

Olen niin huolissani, nukkunut vähän ja mitä vielä....

syysihme13 ja napa 10+6 (jos siellä elämää ees on ;( )

Voi syysihme13, mä pidän teille kyllä peukkuja että kaikesta huolimatta kaikki olis hyvin ja että tänään asiat selviää! Voimia!!

Kiitos Pauliina kun teit tällasen kuukausiketjun! Pysyy varmasti paremmin mukana :)

Puaprulle kaikkea hyvää np-ultraan, tulehan sitten kertomaan kuulumisia!

Ja Syysihmeelle tsemppiä odotteluun ja toivotaan, että lapsella olisi kuitenkin kaikki hyvin ja vuotaa jostain muualta!

Täällä odotellaan malttamattomana ajan kulumista... Viikon päästä on neuvolalääkäri ja kahden viikon päästä keskiviikkona ultra. Me ei osallistuta sikiöseulontoihin, niin että ei tavallaan ole np-ultra, mutta sitä vastaava ajallisesti. Lähinnä siis raskauden kestoa ja että kaikki on kunnossa katsellaan siellä. Tuntuu, että aika menee NIIN hitaasti kun vain odottaa noita kahta. Sen ultran jälkeen ollaan aiottu sitten kertoa vanhemmille ja alkaa kertoa kavereille. Vanhemmillekin kertomiseen on todennäköisesti kolmisen viikkoa, koska miehen vanhemmat ovat sen viikon reissussa kun meillä on se ultra ja sitten sitä seuraavalla viikolla on jo pääsiäinen, jollon matkaamme minun vanhempien luokse, niin ollaan sitten ajateltu samalla viikolla kertoa molemmille kasvotusten, kun siihen kerta on mahdollisuus. Sen jälkeen varmaan pian töissäkin kerron. Alkaa olla ne ajat käsillä kun kouluissa aletaan jo kovasti kaavailla tulevaa kouluvuotta, niin ajattelen, että on sitten reilua ainakin esimiehelle kertoa, että mikä on tilanne.

Sukupuolen kysymisestä joku kysyi. Me olemme ajatelleet ottaa selville sukupuolen, jos se siinä myöhemmässä ultrassa näkyy. Ja olemme kyllä ajatelleet kertoa sen muillekin. Minä varmasti tulen hankkimaan joko selkeästi tyttöjen tai poikien värejä, jos sukupuolen tiedän, niin ettei se helposti salassa pysyisikään. Ja minusta on kiva että muutkin, jotka haluaa lasta jotenkin muistaa, voivat ostaa esim. tytölle hametta/mekkoa kuin vain ns. neutraaleja värejä ja malleja.

Tsemppiä Syysihmeelle.

Torstaina olisi ensimmäinen neuvolalääkäri ja käsittääkseni siellä mm. kuunnellaan sydänääniä. Ensi tiistaina olisi sitten kauan odotettu np-ultra. Mies on lähdössä molempiin mukaan. Mikäli kaikki on näissä hyvin niin olisi tarkoitus kertoa tulokkaasta vanhemmillemme ultran jälkeen.

Sukupuoli halutaan tietää heti kun se on mahdollista. Ja todennäköisesti kerrotaan tieto ainakin läheisimmille. Mummut kuitenkin haluavat heti aloittaa kutomaan jotain :)

Eilen saapui miehen tilaama kotidoppler. Mies halusi testata sitä heti. Kyllä sieltä "hevosen laukkaa" mielestämme kuului ja ainakin isoja sykelukemia tuli näyttöön. Onkohan niin, että sikiön sydänänet kuuluvat hiljaisemmalla kuin esim. aikuisen ihmisen sydänäänet? Testattiin laitetta miehen rintakehään ja hänen sykkeensä kuului tosi kovalla ja selvästi. Laite otti herkästi häiriötä jos sitä esim. liikutti liian nopeasti. Tarkkaa puuhaa tuo kotidopplaaminen.

Oletteko ajatelleet osallistua paikkakuntanne raskausryhmiin tai muihin vastaaviin nyt raskausaikana?

Puaprulle tsemppiä utraan :)

Syysihmeelle pidetään peukkuja että kaikki on kuitenkin hyvin!

Täällä on voitu jo vähän energisemmin ja eilen kävin pitkästä aikaa tanssissakin vaikka alkoi vähän pyörryttää puolessa välissä.. mutta seuraavalla kerralla vähän kevyemmin. Tänään myös ensimmäinen äitiysjooga :) :)

Nyt on alkanu tulemaan hirveä makeanhimo ja paino on noussut jonkin verran. Ehkä vähän loukkaannuin jopa kun mies "leikillään" mainitsi että taitaa peppu olla enemmän kasvanu kuin maha.. Nooh, onneks salikortti on vielä pari kuukautta voimassa niin täytyy aktivoitua tän lamaantumisjakson jälkeen.

Me myös haluamme tietää heti kun mahdollista kumpi sukupuoli siellä mahassa asustaa ja oon nähny jo useaan otteeseen unia että poika sieltä tulee. Saas nähdä onko mussa ennustajan vikaa :) Ilmeisesti seuraavassa ultrassa sen pitäisi jo näkyä (?) Nyt tuntuu aika niin pitkältä kun seuraavaan neuvolaankin on vajaa kuukausi aikaa. Kovasti tekisi mieli piipahtaa neuvolassa kurkkaamassa ultralla että kaikki on varmasti kunnossa ja neuvolantäti kyllä sanoi että saa tulla käymään jos alkaa siltä tuntumaan.

Täältäkin tsemppiä kaikille, jotka olivat ultraan tai neuvolaan menossa ja Syysihmeelle kaikki sormet ja varpaat pystyssä, että kaikki olisi hyvin!!

Meillä on seuraava neuvola 19.päivä, mutta sekin vain tuollainen höpöttely-, pissatesti- ja verenpaineenmittauskerta, eli mitään konkreettista ei vauvaan liittyen saada siltä reissulta tietää. Vapunaattona sitten rakenneultraan.

Itse en millään malttaisi odottaa, että pääsen kertomaan kaikille nyt, kun suurin keskenmenonriskikin on ohi! Meidän kaverimme, joita olemme nähneet kasvokkain, tietävät, mutta esimerkiksi vanhempamme eivät tiedä vielä. Pelottaa kovasti kertoa, mutta en jaksaisi enää salaillakaan!

Kiitokset kaikille tsemppauksista! 

Nyt se on ohi, ultra siis. Ja kaikki vaikuttaa olevan juuri niinkuin kuuluukin! Löytyi kaksi kättä joista erottui jo sormet, kaksi jalkaa, virtsarakko, mahalaukku, silmät, suu, nenän paikka, aivokammiot ja niissä aivojen alut... Ja tietysti sydämen syke näkyi ja kuului! Pituus mitattiin 52,7mm eli täsmälleen 12+0 tänään, niinkuin kuukautisista laskettunakin. Niskaturvotusta oli 1,2mm, joka on ihan normaali ja yhdessä verikokeiden tulosten kanssa antoi negatiivisen vastauksen lisääntyneeseen down-riskiin, eli senkin puolesta kaikki hyvin. 

Pikkuinen oli unessa melkein koko tutkimuksen ajan, ja siksipä se kestikin reilun puoli tuntia. Minun piti välillä nousta ylös ja kävellä sekä hyppiä että kaveri heräisi ja näyttäisi itsensä joka suunnasta. Ja mitä tekee pieni??? Nostaa kädet korville ja jatkaa uniaan!! Hoitaja joutui ihan tosissaan tekemään töitä ja tökkimään että sai pienen mitattavaan asentoon. Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin tähän saakka! Kuulema tuo nukkuminenkin on ihan normaalia, silloin kun äiti on paikoillaan, on pienenkin hyvä ottaa nokoset.

Ihania uutisia puapru.

Mitenkähän tässä malttaa vielä viikon odottaa omaa ultraa? Onneksi sentään torstaina pääsee kuuntelemaan sydänääniä.

..tilanne edelleen avoin. Lääkäri nopeuttaa ultra aikaa joka siis perjantaina. Vuotoa on ja tulee kohdusta, kohtu kuitenkin kiinni ja kaikki ok.

Asialle ei oikein mitään voida, enkä itsekkään voi :(

Olo siis edelleen ihan turta, odotellaan.

syysihme

Voi ihanuus sentään.. vihdoin varattiin ulkomaanmatka Turkkiin miekkosen kanssa ja pääsee irti normaalista arjesta rentoutumaan! :) Tätä on odotettu!

Remppahommia ollaan (tai minä olen) touhunnut ja hirveesti tekee mieli laittaa kotia kuntoon, muilla samaa? Ehkä sitä ajattelee että nyt on saatava paikat kuntoon kun ei sitten seuraavaan vuoteen kerkeä alkaan esim. tapetoimaan tms. Mutta siis nautin tästä touhotuksesta kun niin monta kuukautta oli sellaista harmaata eikä saanut mitään aikaseksi. Nyt kodinhoitohuone on pöytätasoa ja kaapin laittoa vaille valmis ja meidän makuuhuone alkaa muotoutua uuteen järjestykseen (seuraavaksi lähtee tapetit vaihtoon) :D

Kävin jopa viime viikolla tanssin ja joogan lisäksi kaksi kertaa salillakin.. jee..

Kovasti täällä jo odotetaan että pääsis neuvolaan kurkkaamaan vaavia ultralla, mutta siihenkin on vielä pari viikkoa aikaa.. toivottavasti kaikki on kunnossa! :)

Takaisin