Maaliskuu :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bamboo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Bamboo

Vauhtiin päässyt keskustelija
Sitähän vedellään jo pitkällä maaliskuussa, joten avataanpa tällekkin kuukaudelle ihan oma keskustelu :)

Viimenen kolmannes alkaa täällä jo kolkuttelemaan, ihanaa!! emoticon
Osalla kesäkuisista se viimenen kolmannes on jo päällä ;) Hurjaa, miten nopeasti aika kuluu!

Mä sain Kelan paperit pari-kolme viikkoa sitten laitettua eteenpäin, ja viime viikolla siellä Kelan nettisivuilla näkyikin jo kaikki maksupäivät ja summat. Äitiyspakkaus on tilattu 4.3, joten hyvällä tuurilla päästään jo ens viikolla ihastelemaan meidän ihka ekaa äitiyspakkausta emoticon

Mä vähän vitkuttelin ja vein Kelan paperit vasta eilen. Toivoisin kovasti, että kerkeis tuo äitiyspakkaus vaihtumaan jo 2011 malliin, ennen kun meille tulee. En kovin paljon tykkää tuosta 2010 pakkauksesta, puolet vaatteista on semmoisia kulahtaneen värisiä ja puolet oransseja tai ruskeita. :( Yritetty tehdä semmoinen retro siitä ja suurin osa siitä on kyllä epäonnistunut. Ja tää on siis pieni juttu, mutta se aivan ihana lelu, se hymyilevä punainen helistin/purulelu on vaihdettu moderniin hienoon vihreeseen viilentävään puruleluun...juu on se ehkä käytännöllisempi ja oikeesti parempi, mutta se nostalgia mikä siinä helistimessä on!! Semmoinenhan on ollut kaikilla aina! Nyyh! :) Noh, mutta ei voi mitään, oli siellä kaikkea kivaakin! Ja voihan se olla, että jospa vaikka ehtisi tulla jo uusi jos tosi hyvä tuuri käy.

P.S. Alkaa muuten kumarteleminen ja kenkien laittaminen olla vähän vaikeempaa kuin ennen.... :)

Pitikö nuo kelan paprut laittaa 2 kk ennen laskettua aikaa? Ja haetaanko äippäpakettia samaan aikaan. Minäkin kyttään tuota 2011 pakettia. Tarvetta vaatteille ei niin olisi, mutta haluan lapselle jotain ottaa sitten muistolaatikkoon :)...ja kestovaipat tietty tulevat käyttöön.

musu, juu pari kuukautta ennen LA. Just ne itse tuossa täytin, laitan palkanlaskijalle menemään. Sanoin, ettei mikään kiire ole, koska me ei tuota pakkausta oteta.
Meillä on esikoisen jäljiltä vaatteita vintti täynnä, taidan käydä ne tässä kevään aikana vielä läpi, ja laittaa osan kiertoon. Meillä kun on joka hemmetin vaatekappaletta aina samaa kokoa niiiiiin tuhoton määrä, ettei niitä kaikkia edes ehtinyt käyttää.. Nyt vain pitäisi saada selville tämän tulokkaan sukupuoli. Jos tulee tyttö, niin joutuu sitä jotain pinkkiä ostamaan :)
Pojan jäljiltä on kyllä niin paljon valkoista, punaista, beigeä, limeä yms, että menevät kyllä, tuli kumpi tahansa.

Tytön nimikin on jo valmiina, niin kuin oli esikoisenkin jo paljon ennen laskettua. Oli varanimikin sitten siltä varalta, että jos ei poika näytäkkään nimeltään.. Mutta pojan nimi vielä hakusessa. Esikoisen nimi on sen verran "erikoinen", ettei siihen ihan mikään Matti mene kaveriksi.

Täytättekö te synnyttäjän esitietolomakkeen sairaalaa varten? Meillä kysytään siinä nimiehdotukset, ja sitten hätäkastelupaa. No, juttu on niin, että kun mies ei kuulu kirkkoon, ei ole edes siis itse kastettu, ja mulle on ihan sama, niin poikaa ei kastettu. Päättäkööt itse myöhemmin, kun asioista tajuaa, että mitä haluaa tehdä. No, tästähän nousi neuvolassa haloo, kun en antanut hätäkastelupaa!! Voi kiesus.

Muutenkin tuo neuvolatädin toiminta alkaa olla sitä tasoa, että oksat pois. Ensin ei pitänyt joutua sokerirasitukseen, kun esikoinen oli alle 4,5kg, BMI normaali ja edellisen rasituksen arvot todella hyvät, mutta NYT. Rasitukseen, kun arvot niin lähellä (?!?!?!?!) , sf-mitta niiiiin suuri (no okei, rv22 se oli 24, mutta esikoisesta oli samoilla viikoilla 23, sentti sinne tänne, esikoisesta en edes käynyt yläkäyrälläKÄÄN) ja kun lapsikin oli sen 4,1kg. Mulla palo hihat sitten ihan täysin. Edellisessähän vaati mua mittaamaan sokereita silti, vaikka kaikki arvot priimaa. Nyt sitten ehdotin, että jos mittaan kotona, ja jos tulee hälyttävää, niin meen sitte sinne rasitukseen? Juu ei käy. Kun toinen lapsi on aina isompi kuin eka jajajaja.. En tajua. Kun meidän sukuun vaan nyt ei synny pieniä lapsia, vaikka kaikki ns. synnyttäjät ovat normaalikokoisia, aika hoikkia, niin oisko se nyt sitten vaan geeneissä?

Sori avautuminen, alkaa palaa hihat tuon eukon kanssa.. Onneks itellä on järki päässä, käyn mitat ottamassa siellä, samoin esikoisen kanssa, ja loppu kyllä pärjäillään..

Meillä ei oo mainittu mistään esitietolomakkeesta eikä esikoisellakaan sellaista tarvinnut täyttää, edes synnytyslaitoksella (Naistenklinikka).

Onko muilla ollut muutes suunnitelmissa mennä ihan kuvaajalle raskauskuvaukseen? Mää varasin itselleni ajan toukokuun puoliväliin ja ajattelin ottaa kuviin mukaan myös esikoisen. Tottakai muutama kuva pitää ottaa myös "vain miehelle" :D

Ja me ollaan ehkä hulluja, mutta aateltiin ostaa uus koti vielä ennen kesää :o Jotenki tuntuu, että lisää tilaa on nyt saatava ja päästävä pois kerrostalosta. Viikonloppuna mennään muutamaa kattoon (yks ihan Mansikkaisen ja Affinian kulmilla ;) ). Toivottavasti ne on hyviä, niin päästäis vielä hyvissä ajoin muuttamaan.

Iloista maaliskuuta!
Vähän rupes jo masentamaan, kun rupes satamaan lunta niin paljon, just kun oli vanhat vähän sulanut pois. Onneksi sade jo loppu, toivotaan että olis nopeasti sulavaa sorttia.

Täälläkin alkais viimenen kolmannes jo kolkuttelemaan, tämä raskaus on kyllä mennyt ihan eri tahtia kun ensimmäinen :)

Mun mielestä uusi äitiyspakkaus julkistetaan aina sielä lapsimessuilla, jotka on vähän yli kuukauden päästä. Mutta ne taitaa sen vanhan pakkauksen jakaa ensin loppuun. Toivotaan että uusi pakkaus ehtisi tulla jakoon ennen kuin saatte omanne :) Me ei pakkausta otettu, kun on esikoisen pakkaus vielä tallessa.

Nimi asia on jäänyt tauolle, meillä on muutama vaihtoehto, katotaan sitten keneltä näyttää kun syntyy :)

Meillä oli myös sellanen esitietolomake, mikä piti täyttää sairaalaa varten ja palauttaa neuvolaan. Me hätäkastelupa annettiin, mutta nimiä ei laitettu. Meillä ei esikon aikaan nimiä myöskään ollut ja oon vähän taikauskonen :)

Mun tekis mieli mennä valokuvaajalle ikuistamaan tää massu, kun jää mun viimeiseksi. Olis ihana saada sellanen kuva missä esikko halais ja pussais massua, mutta saahan sellasen kuvan otettua itekkin :)

Meillä rupee olemaan muutto vähän yli kuukauden päästä. Ostettiin syksyllä puolisko paritalosta, jonka piti olla muuttovalmis 31.5, mutta aikaistuikin kuukaudella :)

Onko teillä ruvennu olemaan jo turvotuksia käsissä tai jaloissa?
Mä eilen huomasin suihkussa, kun levitin saippuaa jalkoihin, että olipas nilkat aikamoiset limput. Olin kyllä koko päivän ollut liikkeessä. Nopeesti turvotus kyllä laski, kun pidin jalat koholla. Käsissä ei ole vielä turvotuksia ollut, ainakin sormus menee vielä hyvin sormeen.

Moi Bunni!

Tervetuloa tänne meidän ja Mansikkaisen kulmille, se olisi hauskaa! Me muutimme tosiaan ma 28.2. uuteen kotiin ja nyt alkaa olla pahin takana päin ja tavarat paikoillaan. :) Pakko kyllä sanoa, että yllättävän rankkaa oli muutto (intensiivistä pakkausta la - su, muutto ma ja tavaroiden purkua ma - to + Lontoossa lomalla pe - ma...).

Eniten minulla rasittui jalkapohjat, kun yhtäkkiä seisoi ja käveli kuusi päivää putkeen kotona muuttoon liittyen - töissä kun pääasiassa istun tietokoneen ääressä päivät pitkät. Iltapäivisin ja iltaisin tuntui kuin olisin seissyt neulojen päällä, todella kipeät jalkapohjat - tällaista ei ole ennen tuntunut. En nostellut mitään kovin painavaa itse, lähinnä pakkasin ja purin, mutta silti olin kyllä ihan puhki. Nyt on IHANAA olla uudessa kodissa ja nauttia erillistalon autuudesta ja alkavasta keväästä, ja valmistella esikoiselle huonetta. emoticon

Täytyisi alkaa selvittää noita KELA-asioita myöskin, en ole tehnyt sille asialle vielä mitään... Muutto on vienyt kaiken energian.

Parin viikon päästä on sokerirasitustesti, joten se on maaliskuun "kohokohta". Maaliskuussa meillä alkaa myös perhevalmennukset.

Hyvää maaliskuuta kaikille kesäkuisille!

Esitietietolomakkeesta sen verran, että esikoisen kohdalla sitä naistenklinikalla kysyttiin, mutta me kumpakaan miehen kanssa ei olla koskaan kuuluttu kirkkoon niin kyselyt jäi siihen. Ihan asiallista menoa siis. Nyt ei ole vielä kukaan tullut siitä vielä kyselemään.
Tuosta vauvamahakuvauksesta en ole kuullutkaan :). Onko joku nykytrendi? No omalla kohdallani lasken päiviä laskettuun aikaan ja siihen, että pääsen tästä mahasta eroon ja mieluusti unohdan sen ja koko raskauden ja keskityn vauvaan.....

nimimerkki: raskausaikaainhoavajaeitodellakaanhehkuvanaikkonen ;D

Heipparallaa!

Voi miten hienoa olisi saada Bunni tänne meidän kulmille! Mankkaa on kyllä tosi kiva paikka asua. Toivottavasti asunto on mieluinen, ja kesällä lykitään vaunuja yhdessä Affinian kanssa.

Minäkin olisin kiinnostunut raskauskuvauksesta, ja ajattelin, että voisin yhdistää sen ehkä meidän hääkuvaukseen, kun kerran valokuvaaja tulee paikalle. Meillä on siis vielä häät tulossa ennen laskettua aikaa, joten täälläkin jännittämistä riittää. Juhlapuvun löytäminen ei ole ollut muuten mikään helpoin juttu. ;)

Kelaan laitoin paperit jo menemään, koska minun piti laittaa ne palkanlaskijan kautta. Tänään tulikin jo kirje, jossa kerrottiin, että äitiyspakkaus saapuu kahden viikon sisällä, joten tämäkin asia etenee. Me ollaan muuten suhtauduttu vielä hyvin rauhallisesti vauvaan, joten suurin osa hankinnoistakin on vielä edessä.

Uskomatonta, miten nopeasti aika menee. Toukokuun alkupuolella alkaa jo äitiysloma, joten työviikot vähenee...
Mansikkainen

Kirjoitellaanpas nyt tännekin, kun päätin ryhdistäytyä foorumin suhteen :)

Mä en ole ainkaan vielä kuullut esitietolomakkeesta mitään, mutta täällä ollaan kans kirkkoon kuulumattomia. Ehkä ne täytätyttää sellaista sitten kun käy tutustumassa synnytyssairaalaan. Neuvolassa ja lääkärillä on nyt tullut juostua suppareiden takia ja ens viikon tiistaina olis sokerirasitustesti. Oon joutunut jo kerran aikasemmin (ennen raskautta) juomaan sitä litkua ja siitä tuli todella paha olo. Sen takia jotenkin ahdistaa testiin meneminen...

Mäkin tilasin äitiyspakkauksen jo, mut muut jutut odottavat vielä uutta palkkapäätöstä. Eli toivon täällä sormet ja varpaat ristissä, että tulot muuttui sen tarvittavat +20% viimeksi vahvistettuun verotukseen verraten, niin päivärahatkin nousis. Mut kyllä ne on kohta pakko hakea kaikki tuet... saahan niitä sitten varmaan vielä muutettua, jos niikseen tulee.

Tsemppiä kaikille, onneksi kohta saa luopua nauhakengistä!

Tii! Kiva juttu, kun olet taas palannut foorumille. Olikos se niin, että olet Helsingistä? Haluaisitko tulle meidän pääkaupunkilaisten tapaamiseen huhtikuussa? Affinia laittoikin viestiä siitä, joten voit katsoa tarkemmat tiedot sieltä hänen viestistään. Ehkä vertaistuki piristäisi?

Mansikkainen

Joo, kurkkailinkin jo tuota viestiä tapaamisesta. Sehän vois olla ihan kivaa :)

Tallensin kalenteriin päivän ja ajan! Nähdään sit huhtikuussa ja jutellaan täällä sitä ennen.

Heissan kaikki pitkästä aikaa!

Hienoa, Tii, jos pääset tuohon tapaamiseen - meillä oli ainakin viimeksi tosi mukava ilta!

Maaliskuu on lähtenyt tällä suunnalla hyvin käyntiin - pidentynyt päivä ja ihana aurinko tuo kyllä niin paljon voimia :) Pidän ennen äippälomaa kolme viikkoa kesälomaa, joka alkaa jo toukokuun alussa. Ei ole siis montaa viikkoa töitä enää jäljellä. Suurin osa hankinnoista jääkin varmaan toukokuulle, sillä vielä ei ole hankittu mitään. Nyt ollaan kyllä katseltu vaunuja, mikä ei olekaan ihan helppo homma, huoh.. emoticon

Olen jaksanut liikkua ihan normaalisti, ja jokapäiväinen tunnin happihyppely tuntuukin olevan oman voinnin kannalta ihan välttämätöntä. Varmaan istumatyöstä johtuen menen jotenkin ihan tukkoon, jos en pääse joka päivä liikkumaan: vatsa turpoaa palloksi ja on tukala olla.

Oletteko jaksaneet treenailla lantionpohjan lihaksia? Olin vasta tällä viikolla fysioterapiaryhmässä, jossa sain treenamiseen ohjeet. Olen kyllä vähän treenannut silloin tällöin muutenkin, mutta nyt pitäisi muistaa tehdä säännöllisemmin.Mitenkähän se tuntuukin niin vaivalloiselta..?

Hyvää vointia kaikille!

Lantiopohjalihaksia on tullut treenattua jonkin verran, mutta pitää tunnustaa, että enemmänkin voisi treenata. Pitää varmaan laittaa kännykkään muistutus, että muistaisi tehdä niitä :)

Hienoa millie, että oot päässyt vielä noin pitkille kävelyille. Mulla on puolen tunnin kävelyt ihan maksimisuorituksia. Tosin niitä voi otta pari kertaa päivässä. Tosin lenkkikaverit ovat vähentyneet. Puolen tunnin löntystelyt eivät tunnu olevan kovin trendikkäitä nykyään. Onneksi mies lähtee aina kun pyytää.

Hei!

Mulla on alkanu maaliskuu hyvissä merkeissä :) mitään kauhean pahoja oireita ei ole ollut koko raskausaikana, nyt on tällä viikolla liitoskipuja ollu enemmän :( 
Huomaa kun käy koiran kans kävelee, että häpyluu huutaa hoosiannaa mutta vielä menee yli puolen tunnin lenkit :) 

Viime lauantaina ja sunnuntaina oli kamala turvotus päällä kun istuin autossa monta tuntia putkeen mutta onneks maanantaina kaikki oli hävinny.

Mistä te tuollaisia raskausajan valokuvaajia löydätte? Onko ne ilmoittanut olevansa jotain spessumpia kuvaajia?

Minä en ole vielä laittanut Kelan papereita, pitäisi perehtyä niihin kun ehtii... ja salaa mielessäni toivon 2011-pakkausta ;)

No tänäänhän se sitten tupsahti postissa lappu, että pakkauksen saapi hakea. Harmi vain, että mies ei hoksannut ilmoittaa että lappu tuli, kun olin siihen aikoihin juuri äidin kanssa shoppailemassa. Huomasin sen vasta sitten kun tulin kotiin ja meillä kun ei ole autoa niin ei kyllä todellakaan lähetty sitä kävellen hakemaan. Olisipa ilmoittanut niin äitin kanssa oltaisiin voitu hakea niin olisi päässyt tutkimaan heti sitä! Nyt pitää odotella sitten ensi viikkoon... :( Tuli muuten todella nopeasti, se tilattiin 11.3. eli tasan viikko vierähti. Turha toive oli siis, että saataisiin se 2011 pakkaus. Mun tuurilla se vaihtuu heti ensi viikolla...

No tänäänhän se sitten tupsahti postissa lappu, että pakkauksen saapi hakea. Harmi vain, että mies ei hoksannut ilmoittaa että lappu tuli, kun olin siihen aikoihin juuri äidin kanssa shoppailemassa. Huomasin sen vasta sitten kun tulin kotiin ja meillä kun ei ole autoa niin ei kyllä todellakaan lähetty sitä kävellen hakemaan. Olisipa ilmoittanut niin äitin kanssa oltaisiin voitu hakea niin olisi päässyt tutkimaan heti sitä! Nyt pitää odotella sitten ensi viikkoon... :( Tuli muuten todella nopeasti, se tilattiin 11.3. eli tasan viikko vierähti. Turha toive oli siis, että saataisiin se 2011 pakkaus. Mun tuurilla se vaihtuu heti ensi viikolla...

Raskausviikko 31 käynnissä! tuntuu et nämä viikot etenee niiiin hurjaa vauhtia!
Itselläni on kaveriporukassa synnytetty muutamia keskosia, mm. rv 32 joten jotenkin tuntuu hurjalta vertailla et periaatteessa vauva voisi olla ulkona ens viikolla! (toivottavasti ei mutta ajatuksena...). Nyt alkaa tuntua et pitää todellakin alkaa laittaa paikkoja valmiiksi ja jotenkin alkaa henkisesti valmistautua siihen synnytykseenkin...

Jokos muilla alkaa tuntua stressiä/jännitystä?

Heippa!

Juuri eilen kävin nuuhkimassa vauvaa, joka täyttää nyt 5kk ja syntyi viikoilla 28+1. Kyllä se vain vieläkin oli pikkuinen, vaikkakin oikein hyvinvoiva! Kolme kk meni sairaalassa tehohoidossa, mutta hyvin on kaikki mennyt. Katselin kuvia pikkuisesta sairaala-aikana ja kyllä hää oli niiin pieni.. Ei voi oikein ymmärtää miten pieni ihminen voi ollakkaan kun liian ajoissa tulee. Vaikka viikkoja oli 28 niin paino oli syntyessä reilusti alle kilon. Eli toivotaan että oma (nyt 28+4) pysyy masussa vielä pitkän aikaa, vaikka välillä tuntuukin että tiellähän tuo masu alkaa välillä olemaan. Tosiaan vaikka todennäköisyydet selvitä alkaa olla tosi hyvät näillä viikoilla, niin kyllä sitä toivoo, että saa kasvaa ihan rauhassa lähemmäs tuota laskettua aikaa...

Takaisin