Lyhyet yöunet

Ananaspupu

Vasta-alkaja
Rv 29+2 ja tähän asti raskaus (toinen) on mennyt naurettavan hyvin. Oon aina nukkunut hyvin mutta tasan viikko sitten alkoi joku ihme rytmi; nukun 4-5 h per yö ja sen jälkeen ei kertakaikkiaan tuu unta enää vähään aikaan. Ei oo yhtään vaivoista kyse (vielä), ei edes pissata, kroppani on vain päättänyt että nyt valvotaan pari tuntia huvin vuoksi. Kuulostaako tutulta?
 
Täällä oli rv 27-29 sama homma, mystisesti vaan heräilin joka yö eikä unestä tietoakaan. Muistaakseni mm. myös Autumn valitteli samaa. Nyt ainakin täällä tilanne "korjaantunut". :) Nyt rv 31+2.
 
Sama vika täälläkin! Toisena yönä unta palloon 10h putkeen ja toisena sitte heräillään parin tunnin välein tai valvotaan keskellä yötä useampi tunti.. :rolleyes:
 
Mulla sama juttu, tais olla samat viikot.... Valmistaudutaan heräilemään:)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Täällä alko univiikko :grin Viime viikolla oli heikot unet ja jotenkin ei kaivannut unta. Nyt eka yö viikonlopun jälkeen ja nukuin super sikeästi! Tän aamun neuvolaan klo10 meno tuntuuu tuskaisen raskaalta. Haluis vaan kölliä sängyssä ja nukkua vielä hetki :wink KOKOPÄIVÄN!!!! :p
 
Täällä kanssa valvotaan o_O Saatan muutaman tunninkin olla hereillä yöllä, ei mukamas väsytä. Tosin ramppaan öisin vessassakin ihan muutaman kerran.
 
Mulla on ollut enemmän tai vähemmän koko raskauden ajan tuota unettomuutta. En muista milloin olisin viimeksi nukkunut enemmän kuin neljä tuntia putkeen heräämättä. n. 3 tunnin välein herään käymään vessassa, ja ehkä tunnin parin välein herään kun joku paikka puutuu ja vaihdan tyynyjen kanssa asentoa. Lisäksi noita unettomia pätkiä saattaa olla öisin, ei onneksi ihan joka yö kuitenkaan. Nyt rv. 32+1.
 
Mulla myös tota samaa (oli myös ekassa raskaudessa). Ärsyttää suunnattomasti herätä 4-5 välissä pirteänä...
 
Koko raskauden aikana en muista nukkuneeni kokonaista yötä ilman vessakäyntejä tai muuta heräämistä. Alkuraskaudessa saattoi tulla älytön nälkä päälle keskellä yötä. Vessassa joutuu käymään vähintään kahdesti yössä ja etenkin loppuraskaudesta vauva tuntuu tykkäävän 2-3 tunnin yöjumppista ja painavan rakkoa niin mukavasti, etten saa nukuttua kuin pari tuntia kerrallaan.

Hyvä puoli tässä saikulla olemisessa on, ettei tarvi miettiä aamuheräämisiä tai stressata siitä että yö on mennyt valvoessa. Jos päivällä nukuttaa, voi hyvillä mielin mennä nukkumaan pariksi tunniksi. Sitähän se tulee olemaan vauvankin kanssa.
 
Takaisin
Top