luontaistuotteet

Ulpukka77

Vauhtiin päässyt keskustelija
Hei,

Sain just kuulla tuolla "äidiksi eka kertaa" -keskustelussa näistä:

Graphites D-30
Natrium muriaticum D-30
Sepia officinalis D-30

Onko kellään kokemuksia näistä?
Voivatko luontaistuotteet olla vahingollisia?

Hupsu, Ulpu
 
Kokemusta ei ole, mutta suosittelen kysymään ihan neuvolasta tai farmaseutilta. Yleensä aika monesta luontaistuotteesta sanotaan, ettei pidä raskauden aikana käyttää. [:)]
 
Mitään luontaistuotteita ei suositella raskauden aikana, koska niiden vaikutuksia sikiöön ei ole tutkittu!! Näin ainakin sekä Järvenpäässä että Hyvinkäällä neuvovat. Voithan toki vielä omassa neuvolassa kysäistä kyseisistä tuotteista.
 
Kysymys noista luontaistuotteista olikin, että niistä olisi apua raskautumiseen. Ei niitä raskaana varmastikkaan ollut tarkoitus popsia. Vaan ennen sitä. 
 
Näin ymmärsinkin viestistäsi Minniliina, että ennen raskautta avuksi yritykseen. Mulla oli vaan noita Cardiosan tabletteja. Muuta en ehtinyt kokeilla. Nyt kun vaan kaikki menis hyvin...
 
Ulpukka! tsemppiä kaikkeen :) Ikäviä asioita sattuu, mutta onneksi suurin osa raskauksista päättyy hyvin :) Nauti olostasi :) Mitä tuo cardiosan pitikään sisällään?
 
Mä googletin noita ja näyttäisivät kaikki olevan homeopaattisia lääkkeitä. Itse en tuohon homeopatiaan luota, mutta en usko että näistä samasta syystä raskautumisessa haittaakaan on: Homeopatiassa kun "lääkeaineita" laimennetaan niin vähäisiin pitoisuuksiin ettei niitä lopullisessa lääkevalmisteessa juurikaan ole. Eli niin vähän tai ei ollenkaan, että tuskin mitään vaikutusta on suuntaan tai toiseen. Mutta jos niiden vaikutukseen uskoo hyödyt lienee haittoja suuremmat, koska tässä raskautumisasiassa on kuitenkin esim stressillä jne joskus niin suuri merkitys että tällaiset keinot voinee auttaa rentoutumaan yrityksissä...
 
Miten ko. tuotteet mahdollisesti auttavat raskautumiseen?

Itse olen popsinut d-vitamiinia, b-vitamiinia ja foolihappoa ja nyt tautisena aikana myös runsaasti c-vitskua. Ja aina kun muista, niin vehnänalkioita/vehnänalkioöljyä jossa e-vitamiinia jonka kuulemma pitäis auttaa...
 
Sepä se. että voi vähän kuin lume-lääkkeenä. Kun itse oikein kuvittelee että tästä on varmaan apua, niin stressi vähentyy :) noh. ajattelin kuitenkin olla nuita ostamatta ja tyytyä ihan erilaisiin vitamiineihin.
 
Takaisin
Top