luomien käytös raskausaikana

Kyfi0163530

Silmät suurina ihmettelijä
Heippa,

Yksi luulotautinen toista lastaan odottava äippä kyselee kuinka muilla on luomet muuttunut raskausaikana ? Mulla om ollut viime raskaudesta (neljä vuotta) asti vatsassa luomi tai rasvaluomi joka on sen 5 mm ja suht pyöreä (jos tarkkaan läheltä katsoo, se ei ole ihan täysin symmetrinen ollut koskaan). Raskausaikana se taas tuli näkyviin kun vatsakin kasvaa ja ihan kuin olisi hieman tummentunut mutta ei paljon ehkä keltaisen ruskeasta tummemman vaaleanruskeaan. Paljon mulla ei luomia ole ja tämä taitaa olla isoin, muut ovat aikalailla kuivia rasvaluomia jotka lähtee raapaistessa.. tämän kyseisen luomen päällä on kanssa ikään kuin kuori jonka rapsutin pois viikko sitten kun sitä tutkailin.. verta ei tullut vain rupi ja kun rupi lähti luomi taas ruskea ja syylän näköinen tosin sileäpintainen...mutta että onko tää nyt rasvaluomi vai mikä ? Kun toisaalta ei tunnu tavalliseslta pigmenttiluomelta jotka mulla on tummia ja pieniä tää on tällainen vaalea.. noh anyway panikoin ehkä liikaa taipuisuutta siis hypokpndriaan ja näin kesälomalla taipumus sairastaa kaikkea mahdollista. . Liikaa surullsia asioita tapahtunut viime vuonna.. onko muita luulotautisia mammoja ?
 
No mulla ei ole tollasta luomi-juttua, mut hiukan toisenlainen... Mulla on joskus ollut sellasia aivan pieniä luomia kaulalla, jotka on niinku tavallaan irti ihosta (sellasia, joita on helppo napsia kynsin pois, kun ne alkaa ärsyttää...jos joku tunnistaa luomityypin). No, nyt raskauden aikana mulla on jo toistamiseen ollut sellainen navassa!!! Mistä sellasia mahtaa sinne navan sisään tulla :confused004
 
Itselläni tuli esikoisesta kainaloon tosi outo luomi, mutta alkoi katoamaan heti raskauden jälkeen ja nyt sitä ei ole enää ollenkaan..
 
Mä huomasin mun pienien luomien lisääntyneen! Mulla ei siis ole yhtään kohonnutta, mutta noita pieniä tuntuu että olis ennemmän kuin ennen.. Vai johtuneekohan vain kesän auringosta?! :D
 
Mulla on tullut sellaisia tosi pieniä ns. Irtoluomia kaulan ympäristöön jonkun verran, luulen, että ihan raskaudesta johtuvaa..
 
Sama juttu täällä. Kaulaan tullut yksi koholla oleva. Huomannut myös nassuun tulleen muutaman himmeän. Toivon mukaan ne ei kasva ja ala roikkumaan :scared001:laughing002 Tuossa alkuraskaudessahan lääkäri havaitsi luomen, joka oli pieni, mutta pahanlaatuinen, jossa melanoomaa (ei ollut ehtinyt levitä) Leikattiin pari kertaa, toinen kerta kirurgin päätöksellä varmuuden vuoksi. Onneks huomattiin ajoissa, ei voi muuta sanoa.. :silent
 
Mulla on irtoluomia tullu paljon erityisesti kaulalle. Ohimolla oleva isompi luomi on kasvanut kokoa, samoin kuin nivusessa oleva. Vatsalle mulla on ilmestynyt yksi iso hieman ihosta tummempi luomen alku.
 
Takaisin
Top