Lukutoukkia?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Pahoittelut, jos teen tämän ihan väärään paikkaan. Uutena olen vielä vähän pihalla täällä. Löytyykö täältä muita lukemisesta tykkääviä? Itse tykkään lukea lähinnä fantasiaa (mm. Potterit ja Taru sormusten herrasta on lähellä sydäntä), mutta vaihtelevasti (tosin valikoivasti) kaikkea muutakin. Ehkä dekkarit ja sotakirjat pois lukien.

Nykyisin myös vauvoihin/odotukseen/synnytykseen liittyvät kirjat on alkaneet kiinnostaa. ;) Kovin vähän olen niihin ehtinyt tutustua, mutta kirjakaupan alemyynneistä on hyllyyni siirtynyt Katerina Janouchin Lasten kanssa -sarja (sisältää kirjat Raskaana!, Synnytys ja Ensimmäinen vuosi). Lukenutkin toki sen olen ja tykkäsin kovasti. Tietoa oli mukavasti, mutta kirjoitettuna ihmisenläheisesti eikä tylsän tietokirjamaisesti. :) Vähäisten kokemusteni takia en tiedä kuinka hyviä nuo on muihin vastaaviin verrattuna.

Otan vastaan mielelläni suosituksia niin vauvoihin/raskauteen liittyvistä kuin muistakin kirjoista, joita voisi lukea. Ja vielä enemmän ilahdun muiden samanhenkisten kanssa juttelemisesta. :)
 
Mä luen kanssa ihan mielettömästi, mutta lähinnä juurikin niitä dekkareita, Mankell, Nesser, Anna Jansson jne. :D Rakkausliibalaabat ei uppoa ollenkaan, lukuunottamatta ihan paria poikkeusta. Mutta muakin kiinnostaisi jos jollain olis hyviä vinkkejä lapsen ruokailuun liittyvistä kirjoista. Meidän baby taitaa kohtapuoliin aloitella soseita maistelemaan niin olis kiva lukea suomalaisillekin suunnattuja ruokailunäkökulmia, eikä nyt pelkästään jostain imetyksestä vaan enemmänkin juurikin kiinteisiin siirtymisestä, lapsen syömisen vaiheista vauvan kehittyessä taaperoksi jne. :)
 
Itsekin luen paljon. Aika laidasta laitaan, lempparikirjailijoita on Torey Hayden ja Coelho. Harmi vaan että niiden tuotannot alkaa jo aikalailla olla luettuna..

Lapsiin liittyen voin suositella seuraavia:

Minä en sitten muutu, Minna Kiistala
Himoshoppaajan vauva, Sophie Kinsella
Yösyöttö + Tarhapäivä, Eve Hietamies
Onnentunti, Anna-Leena Härkönen

Ei siis oppaita, mutta hyvää luettavaa!
 
Kiitos Onni-Ilona kirjasuosituksista. Laitan nuo muistiin. :) Vauva-aiheinen kaunokirjallisuus kiinnostaa ihan yhtä lailla kuin oppaatkin.

Onneksi suosikkikirjailijan kirjoja voi aina lukea uudestaan. ;) Itse ainakin olen lukenut suosikit useita kertoja. Tai jos alkaa kyllästyttää, kyllä maailmassa lukemista riittää. En tunne noita lemppareitasi kovinkaan hyvin niin en kykene suosittelemaan mitään samantyylistä. Toivottavasti löydät jostain taas uutta mieluisaa luettavaa.

Banula, minulle menee rakkausliibalaabat vain pieninä annoksina. Yhden kirjan voi lukea joskus harvakseltaan sitäkin sorttia, mutta useampi lyhyen ajan sisällä alkaa tympiä ja tuntua siltä että ne toistaa samaa rataa. Mielestäni on jokatapauksessa vain mukavaa, että kirjamakuja on erilaisia ja jokaisen makuun jotain. :)

 
Takaisin
Top