Lugesteronin käyttö

Pikkutiik

Satasella mukana keskusteluissa
Hei te, joille on määrätty liian lyhyen luteaalivaiheen tueksi lugesteronia. Auttoiko kiertoon? Alkoivatko menkat lugesteronin aikana? Miten säännöllisenä saitte pidettyä välin? Minua hämää, kun ohjeeksi oli dpo3:sta lähtien käyttää 100g aamulla 200g illalla annoksella lugeja kunnes rtesti on positiivinen tai menkat alkaa. No entäs jos on nega ja menkat ei vaan ala? Syönkö kuinka pitkään lugeja?! Ongelmana mulla, et tuntuu valuvan pois, joten yrittäisin iltalääkkeen ottaa nukkumaan mennessä. No, aamulääke on otettaa töihin lähtiessä jo klo 06, mutta en mä kyllä nukkumaan mene illalla klo 18, liekö haittaa, jos tabletin ottaa n. Klo 23. Tai laittaa, mulla alakautta ohjeistus siis.
 
Pikkutiik, hmm mun mielestä kaikilla ei ala vuoto lugesteronin käytön aikana tai ainakin se riippuu annostuksesta. Kyselepä tarkennusta sille testipäivälle esim. Voihan olla, että huolesi on ”turha”, ja negakierrossa vuoto tuleekin läpi. Olen käyttänyt aamuin herätessä ja illalla nukkumaan mennessä (en ole pyrkinyt 12 h väliin, vaan mennyt elämän mukaan).
 
Mä nostelen tätä. Onko täällä kokemuksia siitä, että luteaali ei olisi pidentynyt lugejen avulla? Mulla nyt vasta dpo 9, mutta lämmöt laskussa, menkkajomoja ja maha vähän löysällä, kuten usein ennen menkkoja. Muuten nää voisi olla normaaleja lugejen sivuoireita, mutta toi lämpöjen lasku viittaisi siihen, että menkat on oikeasti alkamassa parin päivän sisään.
 
Takaisin
Top