Lugesteron?

lissufin

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Tammikuunmammat 2015
Onko kellekään määrätty lugeja ilman lapsettomuushoitoja? Mulla on todettu n.7 vuotta sitten endometrioosi n.7kk yrittämisen jälkeen tulin raskaaksi sponttaanisti, mutta päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon 11+4 ja sikiö oli kuollut viikolla 10. Raskauden aikana minulla ei noussut hormoonit, digitestillä kun olisi pitänyt olla pitkästi 3+ sain 2-3 testiin. Luulisinkin että paras ratkaisu minulle olisi luget kp15-16 alkaen. Lääkäriin menen 28.3
Onko kellään kokemuksia lugeista ilman lapsettomuushoitoja? Haluaisitko jakaa sen minulle?
 
Moro,

Käytiin Väestöliitolla 11/2013, jonka seurauksena aloitettiin clomit. Samalla sain Lugesteroni-reseptin. Lääkäri sanoi, että jos plussa tulee, niin silloin aloitan lugejen käytön ja sitä jatketaan ainakin ekaan ultraan saakka. Myös plussan tullessa olisi hyvä aloittaa Primaspan 100 mg x 1 pv:ssä. Mutta, mutta sitä tavoiteltua plussaa ei ole näkynyt :sad001...

Tänään kaadettu vanha, mätä ja toimimaton sauna kasvihuoneen laajennuksen tieltä :):)
 
Minä olen käyttänyt lugesteronia clomien yhteydessä sekä ilman. Myös minulla on endometrioosi, ja loppukierron vuotohäiriöitä on hoidettu lugesteronilla. Ainakin minulla ne toimivat niin, että ylimääräiset vuodot saatiin kuriin ja olen nyt raskaana. Tosin, myös vuotohäiriöiden "ollessa päällä" olen onnistunut tulemaan raskaaksi.

Et kerro, miksi uskot lugesteronin olevan ratkaisu sinulle, mutta oletettavasti kyse liian lyhyestä luteaalivaiheesta?
 
No kävi niin onnellisesti että viime kuussa 10pvän primolut kuuri ja nyt tärppäs. Saas nähä kuinka käy, edellinen päätyi kkm tammikuussa rv11+4
 
Mulla on lugesteron kun s-prog oli matala mutta nyt kahden lugeteron illa tehdyn kierron jälkeen ovulaatio on tapahtunut (testattu kotitestein) ja laboratorioarvo oli normaalin korkea.

Jos olisin raskaana niin varmaan jatkan lugeteronia ohjeen mukaan "keltarauhasen vajaatoiminta" 9.-11. rv
 
Löysinpäs tälläisen keskustelun. :)

Mulle määrättiin nyt ekaa kertaa luget käyttöön. Kyselisin, että millaisia ohjeita te muut lugen käyttäjät ootte saanut?
Mulla määrättiin siis tasaamaan kiertoa. Yritystä takana jo kaksi vuotta. Kierrot heitellyt aikalailla. Nyt on suurin piirtein 35. Viime lääkärikäynnillä todettiin pcos.

Lääkäri määräsi 1x100mg aloitus 5 päivää siitä kun ovistesti on positiivinen, jatketaan 2 viikkoa, jos raskaustesti negatiivinen lopetetaan luget, jos positiivinen jatketaan käyttöä toistaiseksi.
 
Takaisin
Top